coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

کلاهبرداری از طریق سایت های صیغه یابی و همسریابی ؛ پلیس فتا هشدار داد!

کلاهبرداری از طریق سایت های صیغه یابی و کانال های همسریابی رو به افزایش است. رئیس پلیس فتا تهران ضمن اشاره به این موضوع به کاربران فضای مجازی هشدار داد.
کافی است تنها با یک جستجوی ساده از کلمه صیغه یابی در اینترنت به صدها سایت دسترسی پیدا کنید که هم‌خوابگی‌های موقت و حتی یک ساعته را تحت پوشش احکام دینی به عنوان همسریابی و ازدواج معرفی می‌کنند. بازار فعالیت سایت های صیغه یابی و همسریابی در ایران داغ است و معمولا درآمدهای بسیار زیادی نیز نصیب گردانندگان آنها می‌شود. 

افزایش کلاهبرداری از طریق سایت های صیغه یابی و کانال های همسریابی

اگر وارد یکی از این سایت های صیغه یابی شوید، تنها کافی است که مشخصات هویتی و ظاهری خود را وارد کنید تا کیس مورد نظرتان را پیدا کنید. بیشتر افراد در این سایت‌ها از مشخصات جعلی استفاده می‌کنند تا تحت پوشش فردی که قصد ازدواج دارد، بتوانند کلاهبرداری کنند.

پیش از این نیز پلیس فتا بارها درباره کلاهبرداری از طریق سایت‌های صیغه یابی به کاربران هشدار داده و اعلام کرده است که هیچ‌کدام از این سایت‌ها مجوز قانونی ندارند. البته چندی قبل در وب‌سایت رسمی پلیس فتا به این نکته اشاره شده بود که تنها یک سایت از سوی سازمان‌های ذیربط تائید شده و مجوز فعالیت در خصوص همسریابی دارد و آن هم سامانه ملی همسان گزینی به آدرس hamsan.tebyan.net است.

در هر صورت تجربه نشان داده است افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، عمدتاً در پی سوءاستفاده‌های مالی و کلاهبرداری هستند. این افراد با برقرار کردن رابطه‌ای به ظاهر عاشقانه، کنترل احساسات فرد مقابل را به دست می‌گیرند و معمولا هم به اهداف غیراخلاقی خود می‌رسند.

درحالی‌که سایت‌های صیغه یابی یا همسریابی زمینه‌های کلاهبرداری و انواع جرائم را در اینترنت فراهم کرده است، پلیس، قوه قضائیه یا وزارت فرهنگ و ارشاد تاکنون هیچ اقدام قانونی برای مسدودسازی این سایت‌ها انجام نداده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا چندی قبل با بیان اینکه برخی افراد با ثبت‌نام در سایت‌های صیغه یابی یا همسریابی به دنبال سوژه‌های مناسب برای ازدواج هستند، می‌گوید:

متأسفانه شاهدیم که تعداد زیادی از افرادی که در این سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند به دنبال دوستی، ازدواج موقت، ازدواج دوم و حتی سوء‌استفاده و کلاهبرداری هستند.

امروز نیز در همین زمینه سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ، درباره استفاده از عکس‌های اشخاص برای تبلیغات در فضای مجازی یا استفاده از آنها برای پروفایل های تقلبی و غیر واقعی، گفت: “با توجه به این که این موارد جزء حریم خصوصی است، بر این اساس در صورتی که شاکی خصوصی اعلام شکایت کند، پلیس با مجوز مرجع قضایی می‌تواند در این قضیه وارد شود.”

وی با بیان اینکه این موارد در شبکه‌های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام مشاهده شده است،‌ ادامه داد: مواردی از این دست داشتیم، اما گسترده نیست و تعداد اندکی در این زمینه به ما مراجعه‌ کرده‌اند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره پخش تصاویری از آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی برای تبلیغات خاطرنشان کرد: اگر این موارد گستردگی داشته و موارد غیراخلاقی و مبتذل را اشاعه کند، پلیس قطعا اقدامات لازم را در خصوص برخورد با آنها انجام خواهد داد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره تبلیغات فروش شارژ ارزان و کلاهبرداری‌هایی که از این طریق صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه این نوع کلاهبرداری‌ها با روش‌های مختلفی از جمله خرید شارژ ارزان، صیغه‌یابی، دوست‌یابی و ماهواره جیبی انجام می‌شود. این نوع صفحات جهت سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی اشخاص اقدام می‌کنند. سرهنگ کاظمی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که متاسفانه کلاهبرداری از طریق  سایت های صیغه یابی به شدت در حال افزایش است است و ما هر چه برخورد می‌کنیم، باز هم ادامه دارد.

رئیس پلیس فتا تهران در ادامه می‌گوید: دستگیری‌های متعددی در این زمینه در ماه‌های اخیر داشتیم. همچنین با بانک‌ها مکاتباتی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم این حوزه را نیز تحت کنترل قرار دهیم.

اخبار اینترنت را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (93 نظر)

    کانال های صیغه ونکاح حلال همدم همگی کلاهبردارن مراقب باشید

    پاسخ

    با سلام : وارد سایت همسریابی با مجوز شماره 63049750/6 با عنوان موسسه نیکان به نام آقای مرید علی مرادیان کنگاوری شدم که متاسفانه بعد از اخذ هزینه از دست رس خارج شدند شماره کارت بانکی بنام مرید علی 603769768690629 MOSHAVER.SEGEH1@

    پاسخ

    کانال صیغه موقت اسلامی به مشاوره seyedhoseini5577@ از من 1.100.000 تومان کلاهبرداری کردن
    حساب هایی که پول ریختم به نام های سعید سلگی به شماره کارت 6037697635210682
    و علی نعمت محمدی چشمه کبود 6037701569663435 حواستون باشه دوستان

    پاسخ

    یک موسسه به ظاهر مذهبی هست به نام تبیان که توسط دو کلاهبردار به نام زهرا بریچی و شقایق درفش تو تلگرام فعالیت داره و در این دو جا مدعی معرفی زنان از شهرهای مختلف میشن .
    قبلش میخوان پول مهریه و آشنایی رو واریز کنید و بعد هم خدا حافظ .
    گول شون رو نخورید
    الکی اعلام میکنند کد شامد و مجوز هم داریم ولی دو تا فاحشه کلاهبردار هستند
    مال شهرهای مینودشت و گنبد هم اصالتا هستند

    پاسخ

    یک موسسه به ظاهر مذهبی هست به نام تبیان که توسط دو کلاهبردار به نام زهرا بریچی و شقایق درفش تو تلگرام فعالیت داره و در این دو جا مدعی معرفی زنان از شهرهای مختلف میشن .
    قبلش میخوان پول نهریه و آشنایی رو واریز کنید و بعد هم خدا حافظ .
    گول شون رو نخورید
    الکی اعلام میکنند کد شامد و مجوز هم داریم ولی دو تا فاحشه کلاهبردار هستند
    مال شهرهای مینودشت و گنبد هم اصالتا هستند

    پاسخ

    ازدواج آسان ثامن۵۱
    خانوم جمشیدی
    کلاه برداری هست ۱۱میلیون من را تیغ زدند
    ۰۹۱۵۱۶۷۸۹۵۴
    مشهد بلوار طبرسی خیابان عطایی دفتر خانه رسمی ازدواج موقت ثامن
    دوستان گیر این شیاد ها نیوفتید کلاه برداری
    هست

    پاسخ

    تویه روبیکا هم یکی با مدرک روحانیت ۳میلیون سرم کلاح گذاشت پشتیبانی هم انگار با خود همینا هماهنگ هست ن مسدودشون کرد ن چیزی

    پاسخ

    هشدارالان جدیداتوروبیکاهم کانال صیغه که عکس یک خانم محجبه روزدندداره ازجوانهاکلاهبرداری میکنند۷۵۰هزارتومان ازرفیقم راباکلک گرفتندودیگه جواب ندادند

    پاسخ

    هشدارالان جدیداتوروبیکاهم کانال صیغه که عکس یک خانم محجبه روزدندداره ازجوانهاکلاهبرداری میکنند۷۵۰هزارتومان ازرفیقم راباکلک گرفتندودیگه جواب ندادند

    پاسخ

    واقعازیادشده سایت زده خنوم معصومی مالموسسه صالحین واقعااینقدکلاهبرداری هازیادشدهدوتومن زدم تازدم دیگه جواب نداد

    پاسخ

    واقعا جای تاسف داره هیچ ارگان قانونی با توجه به شکایتی که میشه اصلا به نتیجه نمیرسه فرد.یه شماره کارت به مردم میدن. اسم طرف و مشخصات طرف هست . بانک هم مشخصه ولی قوه قضائیه در انتها هیچ کاری نمی کنه. مدرک پول واریز شده به حساب این اشخاص هست. شکایت هم کرده . چرا مجاب نمی کنند پول رو برگردونه . یا تمام حساب‌های فرد رو چرا مسدود نمی کنن.قوانین درست نیست هر کس میاد یکی با محصولی که تحویل نمی دهند ‌ یکی برای صیغه .یکی برای کار تو رو قرآن چرا جلوی این افراد رو نمی گیرید

    پاسخ

    سلام دوستان..
    موسسه ثامن…
    به اسم ازدواج موقت..
    به آدرس و شماره همراه و تلفن ثابت قم..
    واریزی بنام زهرا زمانپور..
    از بانک پست بانک..
    بعد از واریز یه میلیون وجه مهریه،..
    درخواست مبلغ ضمانت کرد که خوشبختانه شک کردم و واریز نکردم..
    اینم آیدی و نشانی..

    مؤسسه صیغه حلال 👇🏻
    @sighehhalal02
    برای معرفی به ایدی ادمین پیام دهید
    @Modir_Samen1401
    واریز هزینه معرفی(حق الوکاله)
    6277601320829060
    بنام خانم زمانپور مبلغ..
    قم بلوار آزادی_خیابان اردیبهشت انتهای کوچه دوم مجتمع شیخ فضل الله نوری.

    ☎شماره تماس 09213914712
    02537731602
    ساعت پاسخگویی ۸ الی ٢
    که هیچکدوم از شماره‌ها پاسخگو نیس..
    خدا ذلیل و خار کند اینهارا..

    پاسخ

    6037 6976 6899 0002
    مریم رفیعی

    این هم کلاهبرداره ار مقامات خواهش میکنم ک جلو فعالیت اینارو بگیرن

    پاسخ

    6037 6976 6899 0002
    مریم رفیعی
    این هم کلاهبرداره ار مقامات خواهش میکنم ک جلو فعالیت اینارو بگیرن

    پاسخ

    موسسه ثامن..
    واریزی بنام زهرا زمانپور…
    خیلی خیلی مراقب باشید..
    شکر خدا یک میلیون بیشتر واریز نکردم که شک کردم بهشون..
    خدا بهشون رحم کنه واقعا..

    پاسخ

    سلام
    کانال ازدواج موقت با نام همدم کلاه برداری است که درکل پانزده میلیون وششصدوهفتادهزارتومان ازمن اخاذی کردندودیگه هم جواب مرا ندادند .
    گول این نامردان رو نخورید .حتما برای شکایت اقدام می کنم .

    پاسخ

    کانال تلگرامی با عنوان محصنین با ادمین سید هاشمی با شماره کارت 6063731120755419با نام ماه خانم پرسه کلاهبردار تحت هیچ شرایطی اعتماد نکنید

    پاسخ

    سلام.ازدوستان کسی هست شکایت کرده باشه.میخاستم بدونم ازکجا بایدشروع کنیم نتیجه ای هم داره یا نه ممنون میشم اگه کسی تجربه ای داره اطلاع بده.

    پاسخ

    سلام دوستان
    موسسه عقدموقت محصنین در تلگرام و به مدیریت سیدهاشمی و مرمضی کاملاً جعلی و کلاهبردار هستن. ابتدا یه مبلغ حق معرفی میگیرن (صد تومن) بعد آیدی یه خانم به شما داده میشه که شما میرید پی وی اون خانم و باهاش سر مبلغ مهریه توافق میکنید مثلاً سر مبلغ ۲ میلیون،… بعد یه شماره کارت میدن و بهتون میگن اول باید مهریه خانم رو پرداخت کنید تا آدرس و شماره تلفن خانم داده بشه. شما پرداخت که کردید میگن صبر کنید تا در سیستم ثبت کنیم و بعد از چند دقیقه میگن شما چون بار اول هست که از ما خدمات میگیرید اسم شما در سیستم بعنوان فرد بدون سابقه نمایش داده میشه و باید برای ضمانت امنیت خانم یه مبلغ ۷ میلیون تومانی هم بعنوان ضمانت واریز کنید و بعد از جلسه اول و اطمینان خانم این مبلغ به شما عودت داده میشه!… پرداخت که کردید دیگه اصلاً جوابتون رو نمیدن یا بلاکتون میکنن!
    این حرام لقمه ها به همین راحتی از شما ده میلیون پول میدزدن!
    لطفاً اگر زخم خورده این شیادان و کلاهبرداران هستید در اسرع وقت برید و از طریق پلیس فتا شکایت کنید تا این بی *** های بی همه چیز به دام بیفتن و به سزای عملشون برسن.

    پاسخ

    دوستان دوباره تاکیدمیکنم کانال تلگرامی همسریابی موقت ثامن.حلال باایدhamsaryabiiiir@ کلاهبرداریه این بیشرفهاهرباریه شماره کارت میدن فکرکنم بخاطرردگم کردن. مال من بنام نعیم حریزاوی بود 5892101394521211بانک سپه بدجورگول این حرومزادهاروخوردم لطفامواظب باشید اگه کسی شکایت کرده یاتجربه ای داشت لطفاماروهم درجریان بذاره ممنون.

    پاسخ

    سایت همسریابی موقت ثامن hamsarrrrriabiiiکلاهبردارن گول نخوریداول پول معرفی سپس مبلغ مهریه بعدیه مبلغی بابت ضمانت میگیرن.به نام نعیم حریراوی نمیدونم پلیس فتاچراجلواین بی شرفارونمیگیره.

    پاسخ

    شماره حساب به اسم حسین طرفین کلاهبردار هستن‌. موسسه ازدواج موقت ثامن ‌.همه چیزشون دروغ و ساختگی هست.ازتون درخواست مهریه میکنن،واریز که کردی دیگه جوابتو نمیدن.گول نخورید

    پاسخ

    موسسه فیک و دروغین هست. مخصوصا موسسه ثامن. همشون دزد هستن… مردم به بهانه صیغه و ازدواج موقت گول نخورید

    پاسخ

    متاسفانه پلیس فتا چون درست پیگیری نمیکنه این حجم از کلاه برداری زیاد شده ،وخیلیام کلا خجالت میکشن شکایت کنند وهمین ۲ مساله باعث میشه خیلیای دیگه به دام این کلاه بردارا بیفتن و این موضوع هرروز تکرار بشه وخیلیام کلا اهل شکایت نیستن و وقتشو ندارن وقید پولشونو میزنند ولی خواهشا شکایت کنید که دیگران به دام این بی ناموسا نیفتن ،واقعا چطور این پول حروم از گلوشون‌میره پایین ،پولی که میگیرن خرج سرطانشون بشه

    پاسخ

    من امروز باسایت صیغه یابی ثامن که قبلا هم‌فعالیت میکرد ،بهش پیام دادم وبهدحساب حسین طرفین ۷۰هزار بابت هزینه معرفی واریز کردم وبعد چند نفر ومعرفی کرد ومن یکیشو انتخاب کردم وبعد ایدیشو داد وبه توافق رسیدیم وبعد ۹۰۰خزار پول هزینه صیغه روواریز کردم ،قبلش باهاش اتمام حجت کردم که بجز ۹۰۰هزار دیگه نباید پولی بدم گفت نه ،به محض اینکه ۹۰۰هزار وریختم گفت ۳ میلیون هزینه ضامن که به خانوم‌اسیبی نزنم،منم هر چقدر بهش پیام دادم‌دیگه پولی ندارم وپول ۹۰۰هزارمو بده دیگه جواب نداد واون خانوم‌هم منو بلاک کرد،مشکل اینه که درقانون صیغه قبل اینکه صیغه خونده بشه نباید مرد پول بده بااطلاع ازاین موضوع بازم گول خوردم

    پاسخ

    الطفا فقط پیام بدید ارادت مند شما مرشد 9120601912
    با اعتماد به دوست دروغگوی یکی اشنایان اقدام کردم و بعد از جداییم و 17میلیون ازم کلاهبرداری شد این کلاهبردارا بیش از 8سال فعالیت دارن و تیم قدرتمندی تشکیل دادن بنده تیم حقوقی برای پیگیری دارم فقط جهت اقدام پر قدرت توسط مسئؤلین نیاز به شکایت دسته جمعی وجود داره از عزیزان مال باخته میخوام که فقط پیام بدن برای جمع کردن این داستان که تا به حال هزاران میلیارد کلاهبرداری شده .

    پاسخ

    لینک تلگرامی @ add_paskhgo به عنوان صیغه موقت کلاهبرداری است از این سایت از من 4500000تومان کلاهبرداری کردند

    پاسخ

    سلام لینک تلگرامی @dafiraaniبه عنوان دوستیابی صیغه همدم کلاهبرداری است
    شماره تماس 09981051653
    ولینک sogand_jooon به شماره 09935029674
    به عنوان ماساژ کلاهبرداری محض است هرگز فریب این کلاهبرداران بی وجدان را نخورید

    پاسخ

    سلام تاکید می کنم تمامی کانال های تلگرامی با نام موسسه ازدواج موقت صالحین با هر لینکی کلاهبرداری هست آخرین لینک تلگرامی salehin_ center@ می باشد با شماره کارت زرین کرمی مراقب این کلاهبرداران شیاد باشید .

    پاسخ

    دوست عزیز شماره کارت که برای شما فرستادند رو ارسال کنید برای بنده

    پاسخ

    کانال دوهمدم با مدیریت زهرا بریچی کلاه بردارن

    پاسخ