;
coinex

بنزین لیتری 5000 تومان ؛ آیا قیمت بنزین افزایش خواهد یافت؟

بنزین لیتری 5000 تومان خبرساز شد. ساعاتی قبل خبر افزایش قیمت بنزین سرتیتر بسیاری از سایت های خبری شد، اما آیا قیمت سوخت افزایش خواهد یافت یا باز هم با یک شایعه مواجه‌ایم تا واکنش مردم بررسی شده و بعد از آن قیمت بنزین تغییر کند؟ 

موضوع افزایش قیمت بنزین را علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد. مطهری می‌گوید که به نظر می‌رسد در صورت تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت سوخت تصمیمات به گونه‌ای گرفته شود که مصرف بنزین تا 60 لیتر در ماه با قیمت هر لیتر 1000 تومان و از 60 لیتر تا 120 لیتر به قیمت هر لیتر 2 تا 3 هزار تومان و بالای 120 لیتر به قیمت هر لیتر 5000 تومان فروخته شود.

آیا قیمت بنزین لیتری 5000 تومان می‌شود؟

هرسال با نزدیک شدن به فصل بودجه موضوع افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی از سوی دولت مطرح می‌شود، اما در دو سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت معیشت مردم، مجلس با افزایش قیمت بنزین موافقت نکرده است.

با توجه به نزدیک شدن به بودجه 98 باز هم صحبت های افزایش قیمت بنرین مطرح شد، اما این بار با رقم هایی متفاوت و حتی مبلغی بیش از حد تصور!

آیا قیمت بنزین لیتری 5000 تومان می‌شود

در ایران همواره با بالا رفتن قیمت سوخت و حامل های انرژی، دیگر کالاها نیز در پی آن با افزایش قیمت همراه بوده است. اکنون وضعیت اقتصادی مردم حال و روز چندان خوشی ندارد و احتمالا با یک افزایش قیمت ناگهانی در بنزین، معیشت بسیاری از آنها دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

چندی پیش طرح دریافت کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه مطرح شد و در همان زمان اعلام گردید که این موضوع هیچ تاثیری در قیمت بنزین ندارد، اما امروز علی مطهری از قیمت بنزین لیتری پنج هزار تومان خبر می‌دهد.

خبر بنزین 5 هزار تومانی از چه زمانی مطرح شد؟

ایسنا به نقل از روزنامه اعتماد در اواسط مرداد ماه امسال نوشت؛ چندی پیش غلامعلی جعفرزاده، نماینده اعتدالی رشت در مجلس که به عنوان یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و مهم‌تر از آن، نایب‌رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی پارلمان از حامیان سرشناس دولت شناخته می‌شود، از احتمال افزایش قیمت بنزین تا ۵٠٠٠ تومان خبر داد و اعلام کرد که: “اطلاع موثقی دارم و اخباری به دست ما رسیده که رییس‌جمهور قصد دارد، قیمت بنزین را افزایش بدهد و بنابر همین شنیده‌ها قرار است عدد بالایی هم قیمت‌ها افزایش پیدا کند.”


بیشتر بخوانید: چگونگی ثبت نام کارت سوخت المثنی


او در این رابطه هشدار داد که «به رییس دولت می‌گویم با آتش‌بازی نکنید. افزایش نرخ بنزین بازی با آتش است. مردم در شرایط بسیار بحرانی و سختی هستند و تامین بودجه از راه گران کردن کالا دقیقا خواست اتاق جنگ آمریکا است.»

این نماینده مجلس همان زمان گقت که بخشی از این شایعات ریشه در حقیقت دارد، از ایستادگی مجلس در مقابل هرگونه افزایش قیمت بنزین سخن گفت و تاکید کرده که «مشکل کنونی ما، قیمت حامل‌های انرژی است و بنزین در کشور ما جزو کالاهای اساسی است؛ همان‌طور که در برخی کشورها خودرو کالای اساسی است یا مسکن در آلمان. بنزین یک ماده آتش‌زاست و بالا رفتن آن جامعه را به آتش خواهد کشید.»

در هر صورت طبق گفته نمایندگان مجلس اگر مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد، دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد. البته نمایندگان گفته‌اند که اکنون سهمیه بندی بنزین در دستور کار نیست، اما به عنوان یک فرض احتمالش وجود دارد.

در خصوص موضوع افزایش قیمت بنزین علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز برنامه‌ریزی مشخصی برای افزایش نرخ سوخت در کشور انجام نشده و جلسات در این زمینه در حال برگزاری است.

هر چند که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود بمناسبت روز مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عدم افزایش قیمت بنزین و احیای کارت سوخت از سوی دولت و احتمال دو نرخی شدن قیمت بنزین گفت که که ما فعلاً بحثی به عنوان افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی نداریم و فی‌الحال بین ما و دولت چنین بحثی وجود ندارد اما این شایعه همچنان در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

اما در همین رابطه نیز اسدالله قره‌‌ خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به ادعای افزایش قیمت بنزین لیتری 5000 تومان گفت: تاکید مجلس بر احیای کارت سوخت بوده و تاکنون بحثی درباره افزایش قیمت سوخت و یا سهمیه بندی بنزین مطرح نشده است.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا بنزین لیتری 5000 تومان فقط در حد یک شایعه باقی خواهد ماند یا به زودی باید شاهد افزایش قیمت آن تا رقمی حدود 5 هزار تومان باشیم

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر