;
coinex

آموزش کار با لینکدین ؛ چگونه از لینکدین استفاده کنیم؟

آموزش کار با لینکدین موضوع مورد بحث در این مقاله است. ممکن است هر یک از شما در لینکدین عضو باشید اما با نحوه استفاده از منوها و قسمت‌های مختلف آن آشنایی نداشته باشید.

انواع مختلف شبکه‌های اجتماعی با قابلیت‌ها و ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوت وجود دارند و در هر کدام از آنها نیز افراد زیادی مشغول به فعالیتند. شبکه اجتماعی لینکداین نیز یکی از شبکه‌هاست که بسیار محبوب است و توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. بعضی از شبکه‌های اجتماعی برای سرگرمی و وقت‌گذرانی ایجاد شده‌اند اما هدف ایجاد همه‌ی آنها سرگرمی نیست.

یکی از این شبکه‌های اجتماعی که خاصیتی متفاوت دارد، لینکدین است. در این شبکه اجتماعی می‌توان ارتباطات قوی و کارآمد ساخت، پرسونال‌برندینگ کرد، دیدگاه‌های مختلفی که در مورد موضوعات مختلف وجود دارد را خواند و حتی به موقعیت‌های شغلی جدید دست پیدا کرد.


بیشتر بخوانید: آموزش ساخت اکانت لینکدین ؛ چگونه در linked in حساب کاربری بسازیم


لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی کسب‌و‌کارمحور است. در این شبکه امکان داشتن دو نوع حساب کاربری وجود دارد؛ هم حساب برای اشخاص و هم حساب برای کسب‌و‌کارها. از این طریق امکان معرفی، برندینگ و… فراهم می‌شود.

اگر در لینکدین حساب کاربری ندارید می‌توانید قسمت آموزش ساخت اکانت لینکدین را مطالعه کنید و برای خود یک حساب بسازید تا بتوانید از این پس از این شبکه استفاده کنید.

آموزش کار با لینکدین و بررسی ویژگی‌های مختلف آن

آموزش کار با لینکدین

کارکردن با لینکداین بسیار ساده است که ما در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم. آموزش کار با لینکدین را با یک توضیح کلی در مورد منوهای این شبکه که ممکن است با آنها در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز روبه رو شده باشید، شروع می‌کنیم.

خانه (Home)

این اصطلاح در صفحه پروفایل لینکدین در واقع نشان دهنده همان تایم‌لاین لینکدین شما است؛ در ابتدای ورود به حساب خود، این صفحه را می‌بینید.

ارتباطات من (My Network)

افرادی که شما با آنها در ارتباط هستید در این قسمت قابل مشاهده هستند. در این قسمت کانکشن‌های شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید با افراد جدید در ارتباط باشید و برای آنها درخواست دوستی بفرستید.

شغل‌ها (Jobs)

شما می‌توانید در لینکداین به دنبال شغل بگردید. شما می‌توانید براساس لوکیشن، میزان حقوق و… کار جستجو را انجام دهید و برای فرصت‌های موجود درخواست همکاری و رزومه ارسال کنید.

پیام‌ها (Messaging)

امکان ارسال و دریافت پیام در این شبکه برای سایر افراد وجود دارد. در صورتی که پیامی ارسال یا دریافت کرده باشید، می‌توانید در این قسمت ان را مشاهده کنید.

اعلان‌ها (Notifications)

در بخش نوتیفیکشن امکان مشاهده فعالیت‌هایی که سایر افراد انجام داده‌اند، وجود دارد. شما می‌توانید فعالیت‌هایی چون لایک‌کردن و کامنت‌گذاشتن و… را ببینید. همچنین اگر فردی به صفحه شخصی شما وارد شده باشد نیز می‌توانید از آن مطلع شوید.

حساب کاربری (Profile)

در بخش حساب کاربری تمام اطلاعات شخصی قابل نمایش و ویرایش است. شما می‌توانید در صورت نیاز تغییراتی را در پروفایل خود ایجاد کنید.

آموزش کار با لینکداین

عنوان (Headline)

توضیحاتی مختصر درباره خود را می‌توانید در این محل بنویسید.

جایگاه شغلی فعلی (Current Position)

منظور محل کار فعلی‌ شماست که در صورتی که شاغل هستید می‌توانید اطلاعات لازم را در این قسمت بنویسید.

تحصیلات (Education)

میزان تحصیلات خود را باید در این قسمت بنویسید. مدارک تحصیلی ، کلاس‌های آموزشی و … باید در این قسمت نوشته شود.


بیشتر بخوانید: آموزش کار با فیس بوک ؛ از ساخت اکانت تا پیدا کردن دوستان در facebook


خلاصه (Summary)

در این بخش می‌توایند درباره خود توضیحات بیشتر و کامل‌تری بنویسید. از سلایق، علایق و … بگویید.

تجربه کاری (Experience)

این قسمت نیز مربوط به تجربیات کاری شماست. در صورتی که در شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف کار کرده و تجربه‌هایی دارید می‌توایند آن را در این قسمت ذکر کنید.

تأییدیه‌ها و مهارت‌ها (Skills & Endorsements) نوشتن اطلاعات لازم در این بخش بسیار مهم است. هرگونه مهارت کاری یا غیرکاری که دارید می‌توانید در این بخش بنویسید.

توصیه‌ها (Recommendations)

این قسمت دو بخش است: بخش اول مربوط به دوستان شما و افرادی است که با آنها در ارتباط هستید و بخش بعدی مربوط به خود شماست. بخش اول افرادی است که شما برای آنها توصیه نوشته‌اید و بخش دوم توصیه‌هایی است که سایر افراد برای شما نوشته‌اند.

کار با لینکداین

دستاوردها (Accomplishments)

اگر در دوره‌های مختلف شرکت کرده و مدارکی دارید می‌توانید این مدارک و دستاوردها را در این بخش با جزئیات بنویسید.

علاقه‌مندی‌ها (Interests)

لیست علاقه‌مندی‌های خود را در این بخش قرار دهید. شما می‌توایند گروه‌ها و شرکت‌هایی را که به آنها علاقه دارید به این بخش اضافه کنید.

تمام فعالیت‌ها (All activity)

هر فعالیتی که انجام داده باشید در این قسمت قابل مشاهده است. مطالبی که منتشر کرده‌اید یا لایک کرده‌اید نشان داده می‌شود. همچنین کامنت‌هایی که گذاشته‌اید نیز در این بخش قابل مشاهده هستند.

مطلب (Posts)

در این قسمت شما می‌توانید مطلبی را پست کنید که سقف آن ۱،۳۰۰ کارکتر می‌تواند باشد. مطالب این بخش لحن دوستانه‌تری در مقایسه با مطالب منتشر شده در بخش مقالات دارند. موتور جستجو مطالب این قسمت را در نتایج جستجو به کاربران نشان نمی‌دهد.

مقاله‌ها (Articles)

امکان انتشار مقالات در این قسمت به‌صورت بلاگ‌پست وجود دارد. مقالات محدودیت کارکتری ندارند و در نتایج موتورهای جست‌وجو هم به کاربران نشان داده می‌شوند.

ارتباطات (Connections)

اگر کسانی به شما درخواست دوستی داده باشند و شما قبول کرده باشید یا شما به افرادی درخواست دوستی داده باشید و آنها پذیرفته باشند، در این بخش می‌توانید آنها را مشاهده کنید. این افراد همان کانکشن‌ها هستند.

دنبال‌شوندگان (Followers)

منظور کسانی هستند که شما را در لینکدین دنبال می‌کنند.

دنبال‌کنندگان (Following)

منظور کسانی هستند که شما آن‌ها را در لینکدین دنبال می‌کنید.

دنبال‌نکردن (Unfollow)

اگر فردی جزء کانکشن‌های شماست، ولی قصد دیدن مطالبی که منتشر می‌کند را ندارید می‌توانید او را unfollow کنید. فرد جزء کانکشن‌های شما باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید: آیا اکانت شبکه‌های اجتماعی به ارث می‌رسد؟


چند نکته مهم برای بهتر شدن صفحه لینکداین شما

کار در لینکدین

در این قسمت از آموزش کار با لینکدین برخی نکات مهم را بررسی می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند به بهتر شدن صفحه شما کمک کند.

1-URL صفحۀ کاربری خود را شخصی‌سازی کنید

اگر URL حساب کاربری لینکدین خود را شخصی سازی کنید، پروفایل شما حرفه‌ای‌تر خواهد بود. این کار فرایند اشتراک‌گذاری لینک حساب کاربری شما در لینکدین را راحت‌تر می‌شود.اگر کسی در موتورهای جست‌وجو اسم شما را جست‌وجو کند، احتمال دارد صفح لینکدین شما باز شود.

2-سعی کنید حساب کاربری‌ خود را به‌روز نگه دارید

به‌روز‌نگه‌داشتن حساب کاربری‌ باعث ایجاد حس فعال‌بودن می‌شود. این فعالیت می‌تواند شامل به‌روزکردن اطلاعات حساب کاربری‌، انتشار مطلب، بازنشر محتوا و … باشد.

3-یک عکس مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید

برای حساب کاربری لینکدین خود عکس مناسبی انتخاب کنید؛ از انتخاب عکس پرسنلی خودداری کنید و عکس مناسب دیگری را برای این منظور انتخاب کنید.

4-انتخاب یک کاور مناسب هم مهم است

انتخاب عکس کاور اجباری نیست اما می‌توانید یک کاور که مناسب با روحیه و حوز فعالیت شما باشد، انتخاب کنید.

5-بهتر است انگلیسی بنویسید

اگر بتوانید اطلاعات حساب کاربری خود را انگلیسی بنویسید بسیار مناسب است؛ چون احتمال با این کار پروفایل شما در نتایج جست‌وجوهای افراد غیرایرانی نشان داده شده و ممکن است به شما پیشنهاد کاری بدهند.

همچنین :

  • از تجربیات کاری‌تان بنویسید
  • مهارت‌ها و تأییدیه‌های را بنویسید
  • در مورد تحصیلات خود بنویسید
  • با آدم‌های مرتبط با حوزۀ فعالیت خود ارتباط بگیرید
  • سعی کنید گروه کاری داشته باشید
  • فعالیت خود را در لینکدین زیاد کنید
  • مطالب متناسب با لینکدین منتشر کنید
  • هیچ‌چیز غیرمرتبطی را حتی لایک هم نکنید
  • به هرکسی مهر تأیید نزنید
  • صفحۀ کسب‌و‌کار را از صفحۀ شخصی جدا کنید

اطلاعاتی کلی در مورد نحوه کار با شبکه لینکدین در اینجا بررسی شد. اکنون که توانستید اطلاعات جامعی در مورد کار با این شبکه به دست آورید می‌توانید پروفایل خود را به شیوه‌ای بسیار کاربردی و کامل بسازید تا مورد توجه قرار گیرد.

.

منبع: nima

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    ممنونم کمکم کرد

    پاسخ

    متشکرم . برام جالب بود

    پاسخ

    ممنون و سپاس

    پاسخ