coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی نفوذ گوگل در نتایج سرچ کاربران ؛ افشای دستکاری نتایج جستجو در گوگل

گوگل نتایج سرچ کاربران را کنترل می‌کند. بررسی های جدید از دستکاری نتایج جستجو در گوگل خبر می‌دهند، اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گوگل نتایج موتور جستجوی خود را تحت کنترل دارد و آنها را دستکاری می‌کند. البته لازم است که نتیجه این بررسی با احتیاط پذیرفته شود، چرا که این تحقیقات توسط DuckDuckGo، برای مطالعه بیشتر بر روی کسب و کار رقیبش، موتور جستجوی گوگل، انجام شده است.

دستکاری نتایج جستجو در گوگل و تغییر نتایج سرچ کاربران

داک‌داک‌گو (DuckDuckGo) یک موتور جستجوی وب است که در عملکرد خود تا حد زیادی بر داده‌های جمع‌سپاری‌شده تکیه دارد. به ادعای داک‌ داک گو، این موتور جستجو کاربرانش را ردگیری نکرده و تاریخچه جستجوهای کاربرانش را ذخیره نمی‌کند.

این شرکت در یک کار تحقیقاتی جدید به این موضوع پی برده است که گوگل نتایج سرچ کاربران را دستکاری می‌کند. تمرکز این مطالعه روی وضعیتی به نام فیلترینگ حبابی بوده است.

فیلتر حبابی اصطلاحی است که برای دستکاری نتایج جستجو بر اساس اطلاعات شخصی کاربران مانند تاریخچه جستجوهای گذشته، موقعیت مکانی، سابقه مرور و حتی خریدهای کاربر بکار می‌رود. در واقع گوگل نتایج جستجو را بر اساس الگوریتم های پیشرفته خود به نحوی تغییر می‌دهد تا شما بتوانید نتایجی را در سرچ گوگل ببینید که بیشتر به خواسته ها و افکار شما نزدیک است.

حال اگر کاربری بخواهد که یک نتیجه جستجوی بی‌طرفانه داشته باشد و تحت تاثیر این سوابق قرار نگیرد (البته با فرض بر اینکه درباره فیلترینگ حبابی اطلاع داشته باشد) می‌تواند از حالت مرور خصوصی (در کروم با نام Incognito شناخته می‌شود) استفاده کند.

با این وجود مطالعه اخیر DuckDuckGo نشان می‌دهد که حالت ناشناس یا همان اینکاگنیتو نیز تحت تاثیر فیلترینگ حبابی است. در واقع گوگل نتایج جستجوی کاربران را در هر شرایطی دستکاری می‌کند.

داک داک گو از 87 شرکت کننده در سراسر ایالات متحده خواست تا همزمان و در حالت مرور خصوصی (ناشناس) عبارت هایی را در گوگل سرچ کنند. باید نتایج مشابهی برای آنان به نمایش در‌می‌آید، اما چنین اتفاقی هرگز رخ نداد.

بر اساس گفته های این شرکت اکثر افراد شرکت کننده در این مطالعه عبارت هایی مانند “کنترل اسلحه” و یا “واکسیناسیون” را سرچ کردند و جالب اینجاست که نتایج جستجو برای هر کدام از آنها منحصر به فرد بود. علاوه بر این، نتایج جستجو در باکس فیدبک گوگل که معمولا شامل ویدیوها و یا اخبار مربوط به سرچ کاربر است هم با یکدیگر فرق داشت.

جالب اینجاست که ترتیب نمایش این نتایج در فیدبک گوگل نیز متفاوت بود. توجه داشته باشید که معمولا کاربران روی لینک های ابتدایی بیشتر از لینک هایی که در پایین صفحه نتایج قرار دارند، کلیک می‌کنند.

دستکاری نتایج جستجو در گوگل و تغییر نتایج سرچ کاربران در حالت مرور خصوصی می‌تواند اعتبار گوگل را تحت تاثیر قرار دهد.

.

منبع: techspot

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر