coinex
راهنمای خرید تکراتو

تهران هوشمند می‌شود ؛ ایجاد شهر هوشمند تهران با همکاری شهرداری و وزارت ارتباطات

تهران هوشمند می‌شود. آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحقق شهر هوشمند در ایران خبر داد. جهرمی صبح امروز با انتشار پستی در اکانت توئیتری خود از اجرای هوشمندسازی تهران گفت.

آذری جهرمی نوشت: در تفاهم نامه‌ای با شهرداری تهران، تحقق تهران هوشمند که بزرگ، توانمند، پاک و ایمن است را در دستور کار قرار دادیم. وضعیت فعلی هوشمندسازی شهری با تراز جهانی فاصله دارد و باید ذهنیت مدیران از برج سازی صرف به هوشمند سازی تغییر کند تا تهران بتواند شایسته مردم باشد.

تهران هوشمند ، توانمند و ایمن است

ایده شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه اینترنت اشیاء (IoT)، برای بهینه‌سازی بهره‌وری از خدمات و کاربری‌های شهری و اتصال آن به شهروندان است.

تکنولوژی تهران هوشمند اجازه می‌دهد تا مقامات پایتخت با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.


بیشتر بخوانید: تکنولوژی شهرهای هوشمند ؛ شهر هوشمند چه ویژگی هایی دارد؟


اگر قرار باشد تهران شهری هوشمند شود، باید بر اساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، داری شش معیار اصلی باشد:

  1. حکمروایی هوشمند (Smart Governance)
  2. شهروند هوشمند (Smart Citizen)
  3. محیط زندگی (Smart Environment) و محل زندگی (Smart Home) هوشمند
  4. اقتصاد هوشمند (Smart Economy)
  5. حمل و نقل هوشمند (Smart Mobility)
  6. انرژی هوشمند (Smart Energy)

در اولین فاز از پروژه هوشمند سازی تهران که تا انتهای سال 98 اجرایی خواهد شد، تقریبا همین 6 بخش دیده می‌شود.

زیرساخت هوشمند که شامل توسعه مراکز فناوری و نوآوری شهر هوشمند و شکل گیری آزمایشگاه ها و زندگی هوشمند است.

محیط هوشمند که به هدفمند سازی جمع آوری و تفکیک پسماند از مبدا، مدیریت هوشمند عملیات نگهداشت شهر، پایش هوشمند باغات و فضای سبز شهری و مدیریت هوشمند مصرف آب و انرژی اشاره دارد.

در بخش زندگی هوشمند، کیوسک های هوشمند، پلتفرم خدمات هوشمند ایمنی عمومی، پایلوت محله هوشمند و هوشمندسازی فرآیندهای شهرسازی در نظر گرفته شده است.

جابجایی هوشمند نیز شامل پلتفرم یکپارچه مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای، مدیریت هوشمند جابجایی و ترافیک شهری، مدیریت هوشمند جابجایی بار و کالا درون شهر تهران و مدیریت هوشمند جمع آوری و پرداخت عوارض حمل و نقل و آلایندگی خودرو است.

در بخش اقتصاد هوشمند تهران هوشمند هم موارد سامانه هوشمند محاسبه و وصول عوارض شهری، سامانه جامع معاملات و مناقصات شهرداری تهران و پلتفرم یکپارچه خدمات آنلاین به شهروندان قرار دارد.

در پایان، حکمروایی هوشمند است که به سه قسمت پلتفرم مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، پلتفرم هوشمند ارتباطات شهروندی و پلتفرم اشتراک و تبادل داده های شهری تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر