coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی‌های رسمی فروش (آذر 97)

قیمت فروش به نرخ دولتی لاستیک‌های ایرانی در بازار پس از نزدیک به دو ماه رایزنی با وزارت صنعت و معدن افزایش یافت. در ادامه مروری خواهیم داشت بر قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی‌های رسمی این شرکت.

تایر خودرو یا با اصطلاح عامیانه لاستیک ، یکی از کالای‌های استراتژیک کشور بوده که قیمت آن تاثیر مستقیمی بر قیمت تمامی احناس موجود در کشور دارد. با افزایش قیمت این محصول، هزینه جابجایی اجناس در ناوگان حمل بار و کالای کشور افزایش یافته و به تبع آن قیمت تمام شده محصول و در نتیجه قیمت مصرف کننده کالاها نیز افزایش خواهد یافت. افزایش قیمت تایر موجب افزایش نرخ کرایه وسایل حمل نقل عمومی و موسسات کرایه اتومبیل نیز شده و همین مساله هزینه‌های اقشار متوسط رو به پایین جامعه را بیشتر از پیش خواهد نمود.

اما همانطور که در نوشته “افزایش قیمت رسمی تایر در ماه آینده …” به آن اشاره شد، شرکت‌های تولید کننده تایر و محصولات لاستیکی (مانند تیوب و نوار) نیز با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط بسیار بد سیاسی-اقتصادی و اعمال مجدد تحریم‌ها در نتیجه تصمیمات نادرست حکومتی با مشکلات بسیاری برای تهیه مواد اولیه برای تولید این کالای اساسی قرار گرفتند. به همین دلیل پس از چند ماه رایزنی، در نهایت افزایش قیمت تایر سواری و باری تولیدکنندگان داخلی عملی شد و وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کننده گان با توجه به حجم بالای شاغلین و کارگران این صنعت با افزایش قیمت لاستیک و تایر داخلی موافقت نمودند.

قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی های فروش (24 آذرماه سال 1397)

شرکت بارز نیز با در اختیار داشتن نزدیک به 40 درصد از مجموع تولید تایر در داخل کشور از این قاعده مستثنی نبوده و به تبع این تصمیم قیمت رسمی فروش محصولات خود را افزایش داده است. با توجه به صورت‌های خرید ارسال شده برای عوامل توزیع، قیمت تایرهای سواری با افزایشی در حدود 20 درصد، تایرهای بایاس باری با رشدی در حدود 32 درصد و لاستیک‌های رادیال باری (TBR) با افزایشی در حدود 24 درصد به بازار عرضه خواهند شد. با توجه به این مساله قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی‌های رسمی عرضه محصولات این شرکت (هر جفت / 2 حلقه) به شرح زیر خواهد بود:

  • تایر سایز 165/65/13 پراید : 284.000 تومان
  • تایر سایز 175/60/13 پهن پراید : 302.000 تومان
  • تایر سایز 175/70/13 پیکان وانت : 324.000 تومان
  • تایر سایز 185/65/14 پژو : 373.000 تومان
  • تایر سایز 185/65/15 سمند : 402.000 تومان

مدارک لازم برای دریافت لاستیک به نرخ دولتی

قیمت تایر در بازار آزاد در حال حاضر و با توجه به کاهش عرضه در 2 ماه گذشته تفاوت نسبتا چشمگیری با قیمت مصوب و دولتی این محصول در نمایندگی‌های رسمی فروش دارد؛ به طوریکه لاستیک پراید با قیمتی در حدود 400 هزار تومان، لاستیک خانواده پژو با قیمتی در حدود 500 هزار تومان و تایر سمند و داچیا لوگان (L90) با قیمتی در حدود 550 هزار تومان به فروش می‌رسد. این تفاوت در خصوص تایرهای باری بسیار بیشتر بوده و تایر 315/80/22.5 قیمتی نزدیک به 6 میلیون تومان (بیش از 2 برابر قیمت رسمی) دارد.

قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی های فروش (24 آذرماه سال 1397)

به همین دلیل و برای جلوگیری از دلالی و فروش به مصرف کنندگان واقعی، نمایندگان فروش با دریافت مدارک از خریداران، تایر مورد نیاز را در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار می‌دهند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی بارز در سرتاسر کشور با ارائه مدارک فهرست زیر تایر به نرخ دولتی و مصوب را دریافت نمایند:

  1. اصل و کپی سند مالکیت خودرو (برگ سبز)
  2. کپی کارت خودرو
  3. کپی کارت ملی مالک خودرو

ذکر این نکته نیز ضروری است که قیمت رسمی فروش تایرهای بارز در نمایندگی‌های رسمی به این ترتیب بوده و تهیه این محصول از مراکز فروش مجاز علاوه بر عدم تحمیل هزینه اضافی بر اقشار عموما کم درآمد، خدمات پس از فروش مناسب را نیز به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر