;
coinex

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

رکستون G4 یا Rexton G4 خودروییست در کلاس بدنه نمونه‌های شاسی بلند سایز متوسط که در مدل‌های سال 2017 و 2018 و 2019 به فروش می‌رسد. در این نوشته مروری خواهیم داشت بر مشخصات فنی و قیمت این خودروی 7 نفره.

در پی استقبال مشتریان از خودروهای شاسی بلند در ایران، بسیاری از شرکت‌ها اقدام به واردات نمونه‌های این کلاس بدنه نمودند. شرکت سانگ یانگ نیز که سال‌ها پیش با عرضه مدل موسو (Musso) توسط مرتب خودروتوانسته بود جایگاهی قابل قبول را با تکیه بر قدرت و قابلیت‌های بسیار بالای دینامیکی برای خود فراهم کند، پس از معرفی کراس اوور کوچک تیوولی (Tivoli) در سال 95، آخرین نسل از خودروی شاسی بلند سایز متوسط خود را برای ارائه در بازار ایران در نظر گرفته بود. اما با توجه به مشکلات سیاسی پیش آمده برای ایران پس از خروج آمریکا از برجام و فساد گسترده مدیریتی در حوزه اتومبیل و خروج تمامی خودروسازان معتبر از بازار ایران، حضور رکستون G4 نیز در بازار ایران منتفی گردید.

سانگ یانگ رکستون

اولین نسل رکستون در سال 2001 میلادی و بر پایه پلتفرم مرسدس بنز کلاس M نسل اول در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند سایز متوسط (Mid Size SUV) ساخته شد. طراحی این نمونه توسط شرکت ایتالیایی آیتال دیزاین (Italdesign) و به سرپرستی طراح مطرح دنیای اتومبیل جیورجتو حیوجیارو (Giorgetto Giugiaro) انجام گرفت و به دلیل ارائه استاندارهای بالا، هندلینگ مناسب، صدای بسیار کم کابین و قابلیت‌های آف رود، مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت.

این خودرو دو بار و در سال‌های 2006 میلادی و 2012 میلادی مورد بهینه سازی طراحی یا فیس لیفت (Facelift) قرار گرفت و در سال 2017 و با ورود نسل دوم از خط تولید خارج گردید. نسل اول رکستون توانست به بازار ایران ورود پیدا کند اما به دلیل ظاهر متفاوت و عرضه محدود علیرغم توانایی‌های بسیار بالای حرکتی نتوانست موفقیتی در خود را کسب نماید.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4

نسل جدید این خودرو که بر پایه نمونه مفهومی سانگ یانگ LIV-2 به نمایش در آمده در نمایشگاه خودروی پاریس سال 2016 میلادی ساخته شده، در نمایشگاه سئول (Seoul Motor Show) معرفی گردید. سانگ یانگ قصد دارد تا با ارائه رکستون جدید به عنوان بزرگ ترین نمونه و محصول پرچمدار، نام و برند خود را با توجه به اقبال خودروهای شاسی بلند در بازارهای جهانی ارتقا دهد.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

این خودرو نزدیک به یک سال پیش توسط رامک خودرو ، نماینده انحصاری محصولات سانگ یانگ کره جنوبی در ایران رونمایی گردید و قرار بود که با نام رکستون G4 در سه ماهه دوم سال آینده ( سال 97 ) به مشتریان عرضه گردید و به رقابت با نمونه‌هایی مانند رنو کولئوس (Renault Koleos)، هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe)، کیا سورنتو (Kia Sorento)، میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) و نیسان ایکس تریل (Nissan X-Trail) بپردازد.

ابعاد

سانگ یانگ رکستون G4 همانطور که اشاره شد یک نمونه در خودروهای  کلاس بدنه شاسی بلند سایز متوسط بوده و با گنجایش حمل 7 سرنشین یک نمونه نسبتا بزرگ و جادار به حساب می آید. این خودرو طولی برابر با 4.850 میلی متر، پهنایی برابر با 1.960 میلی متر، ارتفاعی برابر با 1.825 میلی متر و فاصله دو محور عقب و جلویی برابر با 2.865 میلی متر دارد.

برای درک بهتر می توان رکستون جی 4 را با نمونه هایی مانند میتسوبیشی پاجرو 4 در یا تویوتا لندکروزر با طولی در حدود 4.840 میلی متر، پهنای 1.885 میلی متر و ارتفاع 1.845 میلی متر مقایسه نمود.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

به این ترتیب این شاسی بلند 7 نفره از لحاظ ابعاد در مکانی بالاتر از نمونه‌ هایی مانند کیا سورنتو با طولی در حدود 4.780 میلی متر، پهنای 1.890 میلی متر و ارتفاع 1.685 میلی متر، هیوندای سانتافه با طولی در حدود 4.700 میلی متر، پهنای 1.880 میلی متر و ارتفاع 1.690 میلی متر و پایین تر از شاسی بلند های سایز بزرگی مانند ب ام و X6 با طولی در حدود 4.910 میلی متر، پورشه کاین (Porsche Cayenne) با طولی در حدود 4.920 میلی متر و یا ولوو XC90 با طولی در حدود 4.950 میلی متر، پهنایی در حدود 1.925 میلی متر و ارتفاع 1.775 میلی متر قرار خواهد گرفت.

طراحی ظاهری

رکستون G4 با زبان طراحی جدید شرکت سانگ یانگ ساخته شده و نمایی بسیار مدرن تر و زیباتر از گذشتگان خود را به نمایش می گذارد؛ هر چند هنوز راه زیادی برای رقابت با حریفان اروپایی خود دارد.

چراغ های جلویی برای نمونه ای با این ابعاد نسبتا کوچک بوده ولی از طراحی مدرنی سود می برند. خطوط برجسته، نمایی عضلانی به در موتور (کاپوت) بخشیده و جلو پنجره، علیرغم طراحی نبستا قدیمی، هماهنگی قابل قبولی با فرم چراغ ها دارد. ورودی های هوای تعبیه شده در بخش پایینی سپر نیز کشیده و کم ارتفاع بوده و با توجه به استفاده از دو انحنا در دو بخش کناری و چراغ های مه شکن باریک و بخش تحتانی تیره رنگ سپر، نمایی ساده ولی مناسب را برای آن به ارمغان می آورد.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

در بخش کناری، استفاده قسمت‌های پلاستیکی تیره رنگ  مشابه با سپر جلویی در بخش بالایی گلگیرها و رکاب، دو خط جانبی منحنی در بالای گلگیرها، یک خط مستقیم بر روی درها و سقف نسبتا کوتاه و شیشه‌های عقبی کشیده، ظاهری مدرن را برای این خودرو رقم زده است.

اما بخش عقبی جذابیت قسمت های دیگر را ندارد. چراغ‌ها بزرگ و چند وجهی بوده و آرایشی افقی دارند. بخش پایینی سپر نیز با پوششی تیره رنگ مشابه با رکاب و سپر جلو پوشیده شده که هماهنگی مناسبی با سایر قسمت ها که در مجموع نمای قدرتمندی به آن می‌ بخشد.

طراحی داخلی

صندلی‌های رکستون G4 نرم، راحت و مطابق با آناتونومی بدن انسان ساخته شده است که همین مساله موجب خستگی بسیار کمتر در طی مسافت های طولانی می گردد. پوشش صندلی ها از چرم مرغوب ناپا (Nappa) بوده که همراه با دوخت ها و حاشیه‌های زیبا و همچنین نورپردازی های داخلی، محیطی دنج را برای 7 سرنشین موجود فراهم می کنند.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

داشبورد طراحی ساده و تختی داشته و استفاده از پلاستیک با کیفیت و نرم و همچنین حاشیه ها و تزئینات چرمی، نمایی شکیل را به وجود می آورند. صفحه نمایش بزرگ لمسی رنگی اصلی در بخش میانی داشبورد قرار گرفته و دو خروجی سیستم تهویه مطبوع، در اطراف آن تعبیه شده اند.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

غربیلک فرمان، سه شاخه بوده که با استفاده از کنترلرهای سیستم صوتی، بلوتوث و سیستم کنترل سرعت به همراه ابعاد مناسب و گرم کن و روکش چرمی و همچنین تغییر عملکرد بسته به سرعت، تجربه رانندگی لذت بخشی را برای راننده رقم می زنند. پشت آمپر نیز از دو بخش مدور برای نمایش سرعت و دور موتور تشکیل شده و یک صفحه نمایش TFT تخت رنگی 7 اینچی سوپر ویژن به نمایش اطلاعات خودرو و کامپیوتر سفری می پردازد.

موتور و پیشرانه

این شاسی بلند 7 نفره در بازارهای جهانی با دو پیشرانه متفاوت بنزینی و گازوئیلی عرضه می گردد. موتورهای رکستون G4 مدل 2018 عبارتند از:

  1. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو بنزینی
  2. موتور 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزل

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری بنزینی

پیشرانه رکستون G4 موجود در ایران این نمونه است که از یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری خطی 16 سوپاپه با سیستم پاشش مستقیم سوخت تشکیل شده است. این موتور با حجم دقیق 1.998 سی سی و استفاده از سیستم توربوشارژر (Turbocharger یا پرخوران)، نیرویی در حدود 221 اسب بخار در دور موتور 5.500 دور در دقیقه را تولید نموده و گشتاوری در حدود 258 پاوند بر فوت (معادل 350 نیوتون متر) را در بازه دور موتورهای 1.500 دور در دقیقه تا 4.500 دور در دقیقه، در اختیار راننده قرار می دهد.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

نیروی تولیدی موتور نیز بنا بر اطلاعات درج شده در وب سایت رامک خودرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت AISIN کشور ژاپن با قابلیت تعویض به صورت دستی به وسیله شیفترهای تعبیه شده بر روی فرمان به چرخ ها منتقل می گردد.

حداکثر سرعت و شتاب اولیه

گیربکس رکستون G4 شرکت رامک خودرو، یک نمونه 4WD موقت یا متغیر (Part Time) بوده که قابلیت انتخاب شیوه انتقال نیرو توسط راننده را دارد. به این منظور که با انتخاب انتقال قدرت به هر چهار چرخ تنها در زمان مورد نیاز (مانند مسیرهای خارج از جاده) مصرف سوخت اندکی از نمونه های چهار چرخ متحرک دائمی کمتر خواهد بود.

با استفاده از این موتور، زمانی در حدود 10 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر نیاز بوده و این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود 185 کیلومتر در ساعت را دارد. شاید در نگاه اول این ارقام برای یک خودرو مدرن سال 2018 اعدادی پایین به نظر بیایند، اما با توجه به ابعاد، وزن 2.2 تنی و گنجایش حمل 7 سرنشین رکستون G4 را نمی توان در رده خودروهای شاسی بلند سایز متوسط کند به حساب آورد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت رکستون جی 4 با استفاده از موتور بنزینی، برابر با 13.9 لیتر در هر 100 کیلومتر مسیر شهری، 8.4 لیتر در مسیرهای بزرگراهی و 10.4 به صورت میانگین بوده که با توجه به ابعاد و وزن و همچنین قدرت تولیدی پیشرانه، رقمی قابل قبول به حساب می آید. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 240 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده است.

موتور 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزل

این پیشرانه، نمونه استاندارد رکستون در کشورهای اروپایی و آسیای شرقی بوده که از یک موتور 4 سیلندر 2.2 لیتری خطی تشکیل شده است. این موتور با حجم دقیق 2.157 سی سی توانایی تولید نیرویی در حدود 179 اسب بخار در دور موتور 4.000 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور آن که در بازه دور موتورهای 1.600 تا 2.800 دور در دقیقه حاصل می گردد، بسته به گیربکس استفاده شده مابین 295 پاوند بر فوت تا 310 پاوند بر فوت (مابین 400 تا 420 نیوتون متر) است. نیروی تولیدی نیز توسط گیربکس‌های 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلویی یا مانند مدل موجود در ایران به صورت انتخابی به چهار چرخ منتقل می گردد.

حداکثر سرعت و شتاب اولیه و مصرف سوخت

با استفاده از این موتور، شتاب اولیه رقمی در حدود 12 ثانیه بوده و حداکثر سرعت نیز مشابه با نمونه 4 سیلندر توربو بنزینی و برابر با 185 کیومتر در ساعت است. مصرف سوخت نیز در مدل 5 سرنشین دیفرانسیل جلو در حدود 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر مسیر شهری، 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر مسیر بزرگراهی و 7.6 لیتر به صورت میانگین است.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

این ارقام در مدل 7 سرنشین و استفاده از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به 10.4 و 7 و 8.3 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در نمونه اول در حدود 199 گرم بوده که در مدل 7 سرنشین و گیربکس 7 سرعته تا 211 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده افزایش می یابد.

تجهیزات و امکانات

رکستون جی 4 جدید حتی در معیارهای جهانی نیز یک نمونه نسبتا مدرن و مجهز به شمار می آید. از امکانات رفاهی موجود در این خودرو می توان به موارد فهرست زیر اشاره کرد:

  • سیستم ورود و استارت هوشمند خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • صفحه نمایش یا مانیتور 8 اینچی لمسی رنگی
  • صفحه پشت آمپر رنگی 7 اینچی TFT سوپر ویژن
  • سنسور تشخیص مانع برای تمامی شیشه ها
  • سیستم یخ زدایی برف پاک کن جلو و عقب
  • شیشه جلویی مجهز به فیلتر صدا و اشعه های مضر نور خورشید
  • شیشه های جانبی جلویی فتوکرومیک و عقبی دودی
  • سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگوی مجزا
  • پورت های USB در بخش جلویی و عقبی و AUX در جلو
  • اینورتر برق 220 ولت شهری برای بخش عقبی و 12 ولت در جلو و عقب
  • قابلیت اتصال به گوشی های تلفن همراه از طریق فن آوری بدون سیم بلوتوث
  • چراغ های جلویی اتوماتیک مجهز به لامپ های HID با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • برف پاک کن های خودکار حساس به بارش باران
  • آیینه های جانبی الکتریکی با قابلیت جمع شدن به صورت خودکار و سیستم گرم کن
  • جلو پنجره براق با پوشش کروم
  • باله عقبی مجهز به چراغ خطر
  • سانروف الکتریکی دو حالته با سنسور تشخیص مانع
  • 7 صندلی در 3 ردیف
  • صندلی های با پوشش چرم مرغوب ناپا
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 8 و سرنشین جلویی در 6 جهت مختلف به صورت الکتریکی
  • 3 حافظه برای ذخیره تنظیمات صندلی راننده و آیینه های جانبی
  • سیستم 3 حالته گرم کن برای صندلی های جلویی و 2 حالته(جلو) صندلی های جلویی
  • صندلی های ردیف دوم با قابلیت جمع شدن به نسبت 40/60 و ردیف سوم به نسبت 50/50
  • پوشش چوبی برای دسته دنده
  • تزئینات چوبی و چرمی برای داشبورد
  • دستگیره های داخلی استیل
  • نورپردازی داخلی به همراه چراغ های مطالعه LED
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • خروجی های سیستم تهویه برای صندلی های ردیف دوم و سوم
  • سیستم اتوماتیک ضد بخار شیشه ها
  • سیستم کنترل کیفیت هوای داخل کابین
  • چراغ های دستگیره های در
  • چراغ های جلویی مشایعت
  • رینگ های 20 اینچی آلیاژی

امکانات کمکی رانندگی

امکانات و تجهیزات رکستون G4 در بخش سامانه های کمکی رانندگی و ایمنی نیز قابل توجه بوده که نمونه هایی از آنها عبارتند از:

  • فرمان برقی حساس به سرعت
  • دوربین کمکی 360 درجه سه بعدی
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • دوربین کمکی دنده عقب با خط کشی مجازی 3 گانه
  • 4 سنسور پارک در جلو و 4 سنسور پارک در عقب
  • آیینه وسط الکتروکرومیک (قابلیت تنظیم شدت نور به صورت اتوماتیک)
  • ترمز اضطراری خودکار (AEB)
  • سیستم هشدار برخورد با عابران پیاده (FCW)
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)
  • سیستم هشدار نقاط کور خودرو (Blind Spot Detection)

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • چراغ های نوربالای اتوماتیک
  • سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • ترمز دستی الکتریکی (EPB)
  • ترمزهای ضد قفل (ABS) برای هر چهار چرخ
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • سیستم هوشمند ضد واژگونی خودرو (ARP)
  • سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سراشیبی (HSA)
  • اتصالات ایزوفیکس (ISOFIX) برای صندلی مخصوص کودک
  • 9 کیسه هوای ایمنی
  • چراغ های مه شکن جلو با لامپ های LED
  • چراغ های عقبی، ترمز و قاب پلاک مجهز به لامپ های LED

ایمنی

این شاسی بلند 7 نفره جدید بازار ایران با وجود سیستم های کمکی رانندگی فعال موجود، یک خودروی ایمن با استانداردهای جهانی روز نیز به حساب می آید. وجود سامانه هایی مانند هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو، 9 کیسه هوای ایمنی (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی جلو، 2 عدد جانبی عقب، 2 عدد پرده ای و کیسه هوای ایمنی مخصوص زانوی راننده) در کنار سازه تمام استیل با بیش از 80 درصد فولاد محصول شرکت POSCO کره، شاسی نردبانی مستقل از بدنه و میله‌های تقویتی تعبیه شده در درها برای کاهش صدمات در تصادفات، رکستون G4 را به یکی از ایمن ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سال 97 تبدیل خواهد کرد.

قیمت در بازارهای جهانی

قیمت رکستون G4 مدل 2018 و 2019 در بازارهای جهانی بسته به پیشرانه، گنجایش سرنشین و سیستم انتقال قدرت متفاوت است. این شاسی بلند جدید کره‌ای با رقمی مابین 29.000 پوند تا 37.000 پوند (مابین 440 تا 550 میلیون تومان با احتساب ارز 15.000 تومانی در زمان نگارش) به فروش می‌رسد.

قیمت در بازار ایران

قیمت رکستون G4 بنابر مبلغ پیش فروش شده به خریداران رقمی در حدود 330 میلیون تومان (معادل 78.500 دلار با ارز 4.200 تومانی زمان) بود. اما با توجه به عدم ورود و مشکلات پیش آمده برای صنعت خودرو و به خصوص شرکت رامک خودرو این خودرو در حال حاضر با رقمی بیش از 1.1 میلیارد تومان (در حدود 92.000 دلار با ارز 12.000 تومانی فعلی) در سایت های فروش خودرو قیمت گذاری شده است که علیرغم امکانات و توانایی های قابل قبول رقمی بسیار بسیار فراتر از ارزش آن است.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

با قیمت رکستون G4 در ایران خریداران توانایی در اختیار گرفتن نمونه‌هایی به مراتب قدرتمندتر، مدرن‌تر و زیبا‌تر شاسی بلند در بازارهای جهانی را خواهند داشت که نمونه‌هایی از آنان عبارتند از:

  • مرسدس بنز کلاس GLS با قیمتی در حدود 71.000 دلار
  • پورشه کاین (Porsche Cayenne) با قیمتی در حدود 61.000 دلار
  • کادیلاک اسکلید (Cadillac Escalade) با قیمتی در حدود 76.000 دلار
  • لینکلن نویگیتور (Lincoln Navigator) با قیمتی در حدود 74.000 دلار
  • مازراتی لوانته (Maserati Levante) با قیمتی در حدود 74.000 دلار
  • جیپ گرند چروکی SRT با قیمتی در حدود 68.000 دلار

رقبای رکستون G4 در بازار ایران

از اتومبیل‌های هم رده که قابلیت رقابت با این خودرو را دارند می‌توان از نمونه‌های فهرست زیر یاد نمود:

  • هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) با قیمتی در حدود 850 میلیون تومان
  • کیا سورنتو (Kia Sorento) با قیمتی در حدود 1.1 میلیارد تومان
  • تویوتا روفور (Toyota RAV4) با قیمتی در حدود 980 میلیون تومان
  • نیسان ایکس تریل با قیمتی در حدود 900 میلیون تومان
  • میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander) با قیمتی در حدود 800 میلیون تومان
  • رنو کولئوس (Renault Koleos) با قیمتی در حدود 800 میلیون تومان
  • فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan) با قیمتی در حدود 950 میلیون تومان

درباره شرکت سانگ یانگ کره جنوبی

شرکت سانگ یانگ (Ssang Yong) در سال 1954 میلادی تاسیس گردید. در اوایل دهه 90 میلادی، شرکت مرسدس بنز به منظور ایجاد اتحادی استراتژیک و انجام همکاری های تکنولوژیکی و مدیریتی، به سرمایه گذاری کلان در شرکت سانگ یانگ مبادرت ورزید.

این پیوستگی فنی به تولید خودروهای تجاری سبک (سال 1991)، موتورهای دیزل (1993)، خودروهای سواری لوکس (سال 1993) و موتورهای بنزینی (سال 1993) منجر گردید. نوآوری های فنی و مدیریتی و گسترش شبکه توزیع که ماحصل همکاری های دوجانبه دو شرکت بود، شرکت سانگ یانگ را به خودروسازی برتر در زمینه تولید خودروهای مجهز به فن آوری پیشرفته در کشور کره جنوبی مشهور نمود. در حال حاضر شرکت سانگ یانگ رتبه چهارم را در بین بزرگ ترین خودرو سازان کشور کره جنوبی به خود اختصاص داده است.

سانگ یانگ در ایران

از محصولات شاخص این شرکت در دهه های گذشته می‌توان به مواردی مانند چیرمن بر پایه مرسدس کلاس E با الهام از مدل‌های لوکس کلاس S یا موسو با موتور مرسدس بنز اشاره نمود. تولیدات این شرکت در اوایل دهه 2000 میلادی و مصادف با دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی وارد ایران گردید و توانست در کنار نمونه‌هایی مانند دوو سی‌ یلو و ماتیز، مزدا 323، پژو 206 و فولکس واگن گل، چهره شهرهای بزرگ ایران را متفاوت از گذشته نماید.

سخن آخر

هرچند ظاهر این خودرو جذابیت و زیبایی خاصی نداشته، اما با وجود سادگی به دلیل استفاده از قطعات و تزئینات براق کرومی و خطوط منحنی و برجسته، نمایی قدرتمند و لوکس را از خود به نمایش می گذارد. با توجه به قیمت رکستون G4 و بودجه میلیاردی موردنیاز برای خرید آن، این خودرو به طور کلی از دسترس بسیاری از خریداران خارج شده و کسانی نیز که توانایی پرداخت همچین رقمی را داشته باشند، به احتمال بسیار زیاد پول خود را به گونه ای دیگر برای برای تهیه برندی دیگر هزینه خواهند کرد.

بررسی و مشخصات فنی رکستون G4 شاسی بلند 7 نفره سانگ یانگ

اما در مجموع رکستون G4 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای طرفداران خودروهای شاسی بلند 7 نفره بوده که با توجه به موتور نسبتا قدرتمند خود، توانایی عبور از مسیرهای پر از دست انداز و ناهموار کوهستانی را داشته و به نوعی یک اتومبیل آف رود به حساب می‌آید.

مشخصات فنی رکستون G4 در یک نگاه

 

گالری تصاویر رکستون جی 4

منبع: Ssang Yong

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر