;
coinex

انواع لوله های پلیمری مصرفی در صنعت ساختمان و آب و فاضلاب

صنعت تاسیسات بسیار گسترده و گوناگون به لحاظ نوع متریال‌های مصرفی در شیرازه آن است به صورتی که کلیه لوله ها، اتصالات، شیرآلات و انواع فیتینگ‌ها در متریال‌ها و جنس‌های مختلف در این صنعت به‌کار گرفته می‌شود اما مهمترین بخش در تاسیسات ساختمانی و آب و فاضلاب لوله است که در بخشهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مهمترین بخش در این مقوله لوله های پلیمری هستند که متشکل از انواع لوله های پلی اتیلن، لوله های کاروگیت و لوله های پلیکا یا به عبارتی لوله های پی وی سی هستند که هر یک در انجام و به اتمام رساندن یک پروژه کارایی لازم و بهینه را دارند. سرعت عمل در نصب و راه اندازیه پروژه های این چنینی و همچنین قیمت تمام شده در پروژه ها نکته اصلی و به نوعی پایه ی کار به حساب می‌آید.

به طور مثال در صنعت آب و فاضلاب انواع لوله های پلی اتیلن و لوله های کاروگیت به وفور و در سایهای مختل مورد استفاده قرار می‌گیرند و از کارایی و سرعت بالایی در نصب و راه اندازیه پروژه دارند. لوله پلی اتیلن یکی از اساسی ترین گزینه های انتقال آب در کلیه صنایع به خصوص کشاورزی است که در سایزهای 16 میلیمتر الی 2000 میلیمتر و در فشارهای 4 اتمسفر الی 25 اتمسفر در سایزهای یاد شده تولید و عرضه میگردد که به نسبت تمامیه مقوله ها مانند آبرسانی، فاضلاب و کاورینگ خطوط فیبر نوری را شامل می‌شوند.

لوله های پلی اتیلن دامنه ی مصرف بالایی دارند و در مقایسه با لوله های مشابه مانند فولادی و بتنی از کارایی و طول عمر بالایی برخوردارند اما در مقوله ی فاضلاب و در بخش لوله های پلی اتیلن لوله های کاروگیت گوی سبقت را در زمینه قیمت از لوله های پلی اتیلن تکجداره ربوده اند و حرف اول در انتقال فاضلابهای شهری و روستایی را به لحاظ مقاومت و نحوه بکارگیری این لوله ها میزنند. قیمت لوله کاروگیت با توجه به شرایط مواد پلی اتیلن در هر روز متغیر است اما با توجه به مواد پایه ای که هم لوله های پلی اتیلن تکجداره و هم دوجداره (لوله کاروگیت) مورد استفاده قرار می‌دهند باز هم لوله های کاروگیت قیمت مناسبتری دارند.

با تمام این تفاسیر باز هم لوله هایی هستند که در زمینه فاضلاب می‌توان از آنها نام برد اما نوع مصرف و نوع کاربری این لوله ها قابل مقایسه با لوله های پلی اتیلن و لوله های کاروگیت نیست و به عبارتی بیشتر در مقوله ساختمانی و پروژه های سبک میتوان از این لوله ها استفاده نمود.

با تمام این تفاسیر باز هم لوله هایی هستند که در زمینه فاضلاب می‌توان از آنها نام برد اما نوع مصرف و نوع کاربری این لوله ها قابل مقایسه با لوله های پلی اتیلن و لوله های کاروگیت نیست و به عبارتی بیشتر در مقوله ساختمانی و پروژه های سبک میتوان از این لوله ها استفاده نمود. این لوله ها با نام تجاری پی وی سی و یا لوله پلیکا شناخته می‌شوند و در کلیه موارد ذکر شده ی بالا مورد استفاده قرار میگیرند اما لول پایینتر و در پروژه های سبکتر مانند ساختمانی و یا پروژه های زهکشی که از فشار و حساسیت پایینتری نسبت به انواع پلی اتیلن برخوردار است.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر