;
coinex

راهنمای خرید تلویزیون 98 ؛ هنگام انتخاب تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

راهنمای خرید تلویزیون 98 بسیار کاربردی خواهد بود. خرید تلویزیون خوب کار دشواری است. به ویژه در بازار امروز که هزینه‌های بسیار بالا کار انتخاب را دشوارتر کرده است. ریسک خرید میلیونی یک تلویزیون بسیار بالاست. این نوشتار یک راهنمای خرید تلویزیون 98 جامع به شمار می‌رود.

خریدن یک تلویزیون جدید می‌تواند یک پروسه سخت باشد، مخصوصا اگر که چند سال قبل یک تلویزیون جدید خریده باشید. پس به یک راهنمای خرید تلویزیون 98 به ضرورت نیاز است. تلویزیون ها گاهی اوقات با ویژگی‌ها و اسم‌های پیچیده‌ای عرضه می‌شوند و ممکن است به واسطه قیمت خودشان شما را به دیار باقی ببرند. این ماهیت باعث شده است که بیشتر افراد دست از جستجو بکشند و پول خود را صرف خرید ارزانترین محصولی کنند که با آن مواجه می‌شوند، حتی اگر که این محصول کیفیت و کارایی چندان خوبی نداشته باشد.

غول‌های تکنولوژی امروزه تنها در عرصه گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند. از ماشین لباس‌شویی و ساعت‌های هوشمند گرفته تا گجت‌های پوشیدنی و تلویزیون‌ها نیز خیلی‌ وقت است به این مسابقه وارد شده‌اند. در این میان اما برای خریداران با بودجه‌های مختلف انتخاب امر ساده‌ای نیست.

راهنمای خرید تلویزیون 98 ؛ چگونه یک تلویزیون خوب بخریم؟

کدام فناوری تلویزیون بهتر است؟ بهترین تلویزیون LCD کدام محصول است؟ یک تلویزیون باید چه اندازه‌ای داشته باشد تا با اتاق نشیمن خانه هماهنگ باشد؟ یا در فهرست راهنمای خرید تلویزیون 98 جای بگیرد. چه تفاوتی بین تلویزیون های LCD و LED وجود دارد؟

جواب این سوالات همیشه ثابت و مشخص نیست. درواقع تهیه راهنمای خرید تلویزیون 98 جدید می‌تواند حتی برای کسانی که شب و روزشان را با تکنولوژی سر می‌کنند هم به دلیل تعدد زیاد برندها، ویژگی‌ها، اندازه‌های نمایشگر، رنگ‌ها، فناوری‌ها و طراحی‌ها سخت باشد. به همین دلیل سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام تلویزیون برای شما، خانواده و فضای زندگیتان بهتر است؟ در مقاله راهنمای خرید تلویزیون 98 به شرح نکاتی پرداخته‌ایم که باید در هنگام خرید یک تلویزیون جدید در نظر بگیرید.

راهنمای خرید تلویزیون 98

راهنمای خرید تلویزیون 98 ؛ برای خرید تلویزیون به سراغ چه گزینه‌هایی می‌توان رفت؟

انواع بسیار زیادی از تلویزیون ها در بازار موجود هستند، و هر یک از این محصولات به روش خاص خود کار می‌کند تا نتایج یکسانی را ارائه کند. هر فناوری نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را دارد؛ به همین دلیل باید در خرید تلویزیون موارد زیر را در نظر بگیرید. چندی پیش در تکراتو به صورت جامع بهترین تلویزیون‌های جهان را فهرست کردیم؛ این فهرست را از دست ندهید.

چگونه یک ال سی دی خوب بخریم؟ تلویزیون LCD: CCFL

چند سال قبل همه تلویزیون‌های LCD روشنایی پنل خود را به واسطه لامپ‌های فلورسنت کاتد سرد تامین می‌کردند. این فناوری در تلویزیون های گرانتر جای خود را به فناوری LED داد، اما هنوز هم در بعضی از نمایشگرهای ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:‌ بهترین سریال های 2019 ؛ تماشای این سریال های تلویزیونی جذاب را از دست ندهید!


تلویزیون ال ای دی: LED مستقیم

نور این تلویزیون ها توسط مجموعه‌ای از لامپ‌های دیودی منتشر کننده نور که درست در پشت صفحه نمایش قرار دارند، تامین می‌شود. تیره سازی محلی نور در این تلویزیون ها ممکن است و این یعنی که چنین نمایشگرهایی قسمت‌هایی را که سریع روشن یا تیره می‌شوند با کیفیت بهتری نمایش می‌دهند. تلویزیون های LED نسبت به تلویزیون های CCFL کنتراست بهتر، مصرف برق کمتر و وضوح و تنوع رنگ بیشتری دارند. به دلیل بالا بودن هزینه نصب لامپ‌های دیودی، برای کاهش هزینه ساخت تلویزیون ها از فناوری Edge-Lit LED به جای LED مستقیم استفاده می‌شود.

تلویزیون LED: اج ال ای دی (Edge LED)

در این تلویزیون ها لامپ‌های ال ای دی روی لبه‌های پنل نصب می‌شود. تلویزیون های دارای این سبک طراحی ضخامت بسیار کمتر و کنتراست بسیار بهتری در مقایسه با تلویزیون های CCFL دارند، ولی کیفیت تصویر در آن‌ها نسبت به کیفیت تصویر تلویزیون های دارای لامپ‌های ال ای دی مستقیم کمتر است. ناگفته نماند که تلویزیون های دارای فناوری اج ال ای دی از تلویزیون های دارای فناوری ال ای دی مستقیم ارزانتر هستند.

تلویزیون OLED

در تلویزیون های OLED نور با عبور دادن جریان الکتریکی از یک فیلم الکترولومینی ایجاد می‌شود. این فناوری رنگ‌ها و کنتراست بسیار بهتری را ارائه می‌کند و همچنین باعث می‌شود که نمایشگرها بسیار باریکتر و انعطاف پذیرتر باشند. ال جی، سونی، فیلیپس و پاناسونیک در تلویزیون های پرچمدار خود از این فناوری استفاده می‌کنند.

تلویزیون OLED

کوانتوم دات

در میدان بازی تلویزیون های LED کوانتوم دات بزرگترین بازیکن سامسونگ است. سامسونگ ادعا کرده است که تلویزیون‌ هایش به لطف این فناوری از تلویزیون های سونی و ال جی روشنتر شده‌اند و تصاویر را با کیفیت رنگ بهتری نمایش می‌دهند. تلویزیون های سوپر UHD سونی هم از نوعی از فناوری کوانتوم دات به نام نانو سل (Nano Cell) بهره می‌برند. هایسنس هم تعدادی از محصولاتش را با فناوری کوانتوم دات ارائه کرده است.

تلویزیون پلاسما

فناوری پلاسما تقریبا به طور کامل از دور خارج شده است، اگرچه که تلویزیون های پلاسمایی هنوز هم در صنعت و بازار ساخته و عرضه می‌شوند. این تلویزیون ها از پنل‌های شیشه‌ای با میلیون‌ها سلول کوچک بهره می‌برند که با ترکیبی از گازهای خنثی پر شده‌اند. الکتریسیته این گازها را تحریک می‌کند و از این طریق باعث می‌شود که پیکسل‌های روی صفحه نمایش روشن شوند.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون : به این 4 ویژگی در هنگام خرید تلویزیون جدید دقت کنید


فناوری پلاسما از نظر کنتراست و دقت رنگ از فناوری LCD خیلی بهتر است، ولی امکان استفاده از آن فقط در ساخت تلویزیون های بزرگ (بزرگتر از 42 اینچ) وجود دارد. در حال حاضر تعداد بسیار انگشت شماری از سازندگان در ساخت تلویزیون های خود از این فناوری استفاده می‌کنند. درواقع باید خیلی خوش شانس باشید که بتوانید یک تلویزیون پلاسمای نو بخرید.

تلویزیون های منحنی شکل

بعضی از سازندگان هم اکنون تلویزیون هایی می‌سازند که نمایشگر آن‌ها مقداری انحنا دارد، با این تفاوت که در این تلویزیون ها انحنا برخلاف تلویزیون های CRT که دارای انحنای خارجی بودند، به سمت داخل است. ایده ساخت این تلویزیون ها این است که در آن‌ها همه پیکسل‌ها در فاصله یکسانی با چشم شما قرار دارند، به همین دلیل شما کیفیت تصویر بهتری را دریافت می‌کنید. تلویزیون های دارای نمایشگر منحنی شکل نقاط ضعف خاص خود را دارند. نقطه ضعف اصلی آن‌ها این است که اگر به اندازه زیادی از یک سمت پنل دور باشید (بیش از 40 درجه)، منحنی صفحه نمایش به وضوح روی هندسه تصویر تاثیر می‌گذارد. در این حالت عمق محتوای نزدیک به شما کمتر می‌شود و مرکز تصویر متراکم می‌گردد.

رزولوشن تلویزیون باید چقدر باشد؟

پرسش بعدی در راهنمای خرید تلویزیون 98 مربوط به رزولوشن و کیفیت تصویر تلویزیون است. بهترین رزولوشن‌هایی که می‌توان نام برد به ترتیب اچ دی (HD)، اولتر اچ دی (Ultra HD) و اچ دی آى (HDR) است که در ادامه به اختصار آنها را شرح می‌دهیم.

  • اچ دی (HD): تلویزیون های HD با دو رزولوشن عرضه می‌شوند. میزان رزولوشن در تلویزیون های اچ دی حداقل 720 پیکسل است. این پنل‌ها عموما با رزولوشن 1366 در 768 پیکسلی ارائه می‌شوند. تلویزیون های فول اچ دی هم در همین رده بندی قرار می‌گیرند. رزولوشن این نمایشگرها 1920 در 1080 پیکسل است. توصیه می‌شود که در عصر امروزی سراغ تلویزیون هایی بروید که حداقل رزولوشن آن‌ها فول اچ دی است و در کل به دنبال تلویزیون های 4K باشید.
  • اولترا اچ دی و 4K: رزولوشن تلویزیون های اولترا اچ دی چهار برابر رزولوشن تلویزیون های فول اچ دی و معادل 3840 در 2160 پیکسل است، به همین دلیل محتویاتی که روی این نمایشگرها نشان داده می‌شوند جزئیات بسیار بیشتری دارند و به پهنای باند و فضای ذخیره سازی بسیار بیشتری نیاز دارند. تلویزیون های 4K توانایی خوبی در افزایش کیفیت و اندازه فیلم‌های HD به اولترا اچ دی دارند.
  • اچ دی آر (HDR): فناوری اچ دی آر تصاویر را بسیار طبیعی نشان می‌دهد و در بعضی از تلویزیون های اولترا اچ دی جدید به کار رفته است. اچ دی آر یک تکنولوژی و استاندارد است. آنچه که فناوری اچ دی آر ارائه می‌کند، ارزش خریدن را دارد. کنتراست بالا، رنگ‌های طبیعی و تصاویر سینمایی تنها بعضی از ویژگی‌های مثبت فناوری اچ دی آر هستند.

در خرید تلویزیون چه سوالاتی باید از خود بپرسیم؟

خرید یک تلویزیون صفحه تخت یک سرمایه گذاری بزرگ است و فرآیندی محسوب می‌شود که باید با دقت انجام شود. رفتن به فروشگاهی که نزدیکترین فاصله را با شما دارد و خریدن اولین تلویزیون LCD یا پلاسمایی که در آن می‌بینید، لزوما باعث نمی‌شود که بهترین تلویزیون را متناسب با نیازهایتان به خانه خود بیاورید.

راهنمای خرید تلویزیون 98 و مسئله اندازه صفحه نمایش

مردم اغلب تلویزیون های صفحه تخت مورد نظرشان را براساس فضایی که برای آن دارند خریداری می‌کنند، ولی این دیدگاه درست نیست. فضای قابل اشغال توسط تلویزیون های صفحه تخت بسیار کمتر از آنچه است که فکر می‌کنید؛ از این رو اگر برحسب فضای قابل اشغال توسط تلویزیون محصولی را بخرید، ممکن است که در نهایت تلویزیون جدیدتان 30 تا 60 سانتیمتر از مکان نشستن شما دورتر شود و تصاویر را با اندازه کوچکتری به شما نشان دهد.


بیشتر بخوانید:‌ برای خرید تلویزیون چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟


علاوه بر این با خرید تلویزیون هایی که رزولوشن تصویر آن‌ها از رزولوشن استاندارد بیشتر است، شما به صفحه نمایش بزرگتر و فاصله دید مناسبی دست پیدا می‌کنید. برای مثال بد نیست بدانید که در یک تلویزیون 4K زمانی محتویات رسانه‌ای را بدون نویز تماشا می‌کنید که فاصله شما با نمایشگر سه تا چهار برابر ارتفاع نمایشگر باشد.

چگونه اندازه مناسب را برای یک تلویزیون HD محاسبه کنیم؟

چگونه اندازه مناسب را برای یک تلویزیون HD محاسبه کنیم؟

تلویزیون اچ دی مورد نظرتان باید آنقدر بزرگ باشد که خط دید شما را پر کند و آنقدر کوچک باشد که تصاویر را دقیق و واضح نشان دهد. اگر فقط می‌خواهید محتویات دارای رزولوشن استاندارد را تماشا کنید، هرچه اندازه نمایشگر بزرگتر باشد کیفیت تصاویری که نشان می‌دهد بدتر است. برای محاسبه اندازه ایده آل یک نمایشگر اچ دی باید فاصله بین خودتان و میز تلویزیون را در عدد 0.535 ضرب کنید و سپس حاصلضرب را به نزدیکترین سایز تلویزیون اچ دی گرد نمایید. برای مثال اگر بین شما و میز تلویزیونتان 80 اینچ فاصله است، (80 * 0.535 = 42.8) باید تلویزیونی با اندازه 42 اینچ بخرید.

در خرید تلویزیون به دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟‌

تعداد ویژگی‌های یک تلویزیون خوب که باید در راهنمای خرید تلویزیون 98 قرار می‌دادیم، بسیار زیاد است. به همین دلیل فقط مهمترین موارد را در ادامه این قسمت معرفی کرده‌ایم.

  • نمایش عکس: اگر یک دوربین دیجیتالی دارید، تلویزیونی بخرید که پورت کارت حافظه میکرو SD یا پورت اتصال کابل یو اس بی داشته باشد تا بتوانید با آن عکس‌های خودتان را تماشا کنید.
  • کنتراست: سفیدی‌های روشن باید فاقد سایه سبز، صورتی و آبی باشند و رنگ‌های سیاه هم باید متراکم و فاقد محو شدگی و سایه‌های خاکستری، سبز و آبی باشد.
  • رنگ‌ها: ببینید که رنگ‌ها چقدر روشن و استوار هستند و لبه‌های آن‌ها چقدر بدون نویز است. به این دقت کنید که صورت‌ها – مخصوصا در صحنه‌های تاریک – چقدر طبیعی هستند.
  • جزئیات: چقدر بافت توسط نمایشگر نمایش داده می شود. آیا نمایشگر یک درخت را مثل یک توده سبز نشان می‌دهد یا می‌تواند تک تک برگ‌های آن را به شما نشان دهد.
  • لبه‌ها: لبه‌ها مخصوصا در منحنی‌های گرد باید فاقد دندانه و حلقه‌های نور باشند.
  • حرکت: اشیاء متحرک نباید محو، لکه دار، دنباله دار، نامتقارن و دارای نویز نقطه‌ای باشند.
  • مصنوعات تصویری: قبل از این که تصمیم به خرید تلویزیونی بگیرید، تاثیر تنظیمات تصویر آن را بررسی کنید. تنظیمات کارخانه به ندرت بهترین کارایی را برای همه سلیقه‌های دیداری دارند.

صدای تلویزیون باید چگونه باشد؟

تلویزیون مورد نظرتان برای این که بتواند بهترین صدا را به عنوان مکمل تصاویرش ارائه کند، باید به سیستم صدای محیط مجهز باشد. ولی این قابلیت همیشه یک آپشن نیست، به همین دلیل باید عوامل زیر را در نظر بگیرید.

صدای تلویزیون

  • باس: افکت بمی که باعث لرزش تلویزیون، اغتشاش در اسپیکرها یا ناهماهنگی کلی صدا نمی‌شود.
  • وکال: صداهای باز، غنی و شفاف که تیز، در جعبه یا دماغی نیستند.
  • تریبل: افکت‌های تریبل باید در صحنه‌های پرصدا واضح و صاف باشند و نباید بر صدای کلی صحنه غلبه کنند.
  • عمق و عرض صدای صحنه: یک تلویزیون خوب باید صدا را از خود به بیرون پرت کند (به اطراف، جلو و عقب) تا بدون کاهش انسجام محتویات در حال پخش به آن‌ها بعد بدهد.

به چند پورت HDMI نیاز دارم؟

یک تلویزیون خانگی باید حداقل 3 پورت ورودی HDMI داشته باشد. داشتن کنسول بازی و سایر وسایل دیجیتالی باعث می‌شود که این پورت‌ها سریع اشغال شوند.

آیا می‌خواهم تلویزیونم را به دیوار متصل کنم؟

ابتدا باید با یک متخصص ساختمان صحبت کنید تا ببینید که آیا دیوار مورد نظرتان توانایی تحمل بار تلویزیونتان را دارد یا خیر و بعد باید ببینید که آیا تلویزیون مورد نظرتان قابلیت نصب روی دیوار را دارد یاخیر. اگر جواب مثبت است باید از پایه‌های ارائه شده برای تلویزیونتان استفاده کنید.

آیا تلویزیونم را به سینمای خانگی متصل می‌کنم یا خیر؟

اگر جواب منفی است باید کارایی صوتی تلویزیون مورد نظرتان را در نظر بگیرید. به دنبال دستگاهی باشید که بتواند حداکثر میزان صدای مورد نظرتان را بدون ایجاد اغتشاش صوتی یا لرزاندن اشیاء خانه ارائه کند. برای تعیین کیفیت صدا ببینید که وضوح دیالوگ‌های آهسته و افکت باس چقدر است. در مقابل اگر یک سیستم سینمای خانگی دارید، نیازی نیست که هزینه بیشتری را برای بهبود کیفیت صدا بپردازید.

بیشتر بخوانید:

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر