;
coinex

پیام رسان سروش بستر سازمان‌دهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر؛ ادعای روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب

یک روزنامه‌نگار اصلاح طلب شب گذشته (۹ آذر) در شبکه اجتماعی توئیتر خود پیام رسان سروش را «بستر سازمان‌دهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر» لقب داد.

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار ایرانی و مدیرمسئول وب‌سایت خبری معماری‌نیوز، که از سال ۹۵ فعالیت‌اش متوقف شد، در توئیتی عنوان کرده است که پیام رسان سروش ، متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بستر سازماندهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر بوده است.

آیا پیام رسان سروش بستر سازمان‌دهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر بوده است؟

آقای سلطانی منبع خبر خود را «یک گزارش رسمی» معرفی کرده، اما نامی از آن نبرده است. yashar soltani شب گذشته در توئیتی نوشت:

بر اساس یک گزارش رسمی ‎#پیامرسانسروش متعلق به ‎#صداوسیما بعنوان بستر سازماندهی اعتراضات و اغتشاشات اخیر معرفی شده است. #دلواپسان_برانداز

اعتبارسنجی گفته‌ی آقای سلطانی برای تکراتو در حال حاضر امر ممکنی نیست، اما کاربران توئیتر بیکار ننشستند و نظرات زیادی در این خصوص ابراز کرده‌اند. برخی نوشته‌اند گفته آقای سلطانی به معنای امنیت پایین این اپلیکیشن پیام‌رسانی و امکان هک شدن آن از سوی افراد مختلف است. احتمال چنین نقص امنیتی در اپلیکیشن مذکور وجود دارد. به ویژه آنکه پیش از این نیز امنیت پیام‌رسان سروش زیر سوال رفت بود.

حدود دو سال پیش بود که میلاد نوری (Miladᴺᴼᵁᴿᴵ(ツ))،  توسعه‌دهنده شناخته شده اپلیکیشن موبایلی در فضای مجازی از باگ امنیتی بزرگی پیام رسان سروش خبر داد. او آن زمان در این خصوص در تویئتر و نیز کانال تلگرامی خود نوشت: «سروش در یک اقدام بسیار غیرحرفه‌ای از شماره موبایل افراد به عنوان آی‌دی استفاده کرده و در پاسخ وبسرویس‌ها، شما می‌توانید شماره موبایل مدیران کانال‌ها و اعضای گروه‌ها رو مشاهده کنید که از نظر امنیتی فاجعه ست.»

نرم افزار سروش، یک پیام‌رسان ایرانی است که پس از فیلترینگ تلگرام زمزمه‌های مبنی بر جایگزین شدن آن توسط مردم به گوش می‌رسید،‌ موضوعی که چندان رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفت. اما با این حال سروش را می‌توان در کنار «بله» موفق‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان داحلی لقب داد.

آنطور که در وب‌سایت این اپلیکیشن آمده است، آنها از «بیش از ۱۷ میلیون کاربر ایرانی» میزبانی می‌کنند که عدد قابل توجه‌ای است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش عمده‌ای از سهام این پیام‌رسان به سازمان صدا و سیما تعلق دارد.

با وجود طرح ادعای قابل‌توجه‌ای توسط خبرنگار اصلاح‌طلب، مدیران و دست‌اندرکاران پیام‌رسان سروش تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر