;
coinex

سامانه‌ای هوشمند که بازار مسکن را بروزرسانی کرد

افزایش عمق رکود در بازار مسکن ، رقابت را در این بازار افزایش داده و به واسطه کاهش تولید در این بخش، افزایش بی رویه قیمت ها در خریدواجاره روی داده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

این رقابت در برخی از مناطق به سوداگری تبدیل شده و برخی از مالکان، به بهانه کاهش تولید و افزایش نرخ‌ها، مبالغی بیش از ارزش واقعی ملک خود از متقاضیان طلب می‌کنند.به طورمثال قیمت خرید آپارتمان در قلهک یا مناطق مشابه آن، افزایش چند برابری داشته و مالکان افزایش تعرفه در کالاها و خدمات مختلف را منشاء‌ آن عنوان می‌کنند.

این درحالی است که نباید این افزایش صورت بگیرد، چراکه ساخت وسازی که ازگران شدن نرخ سوخت نشأت بگیرد صورت نگرفته که هزینه تمام شده آن افزایش داشته باشد و آن مازاد قیمت را از مشتری طلب کند. این امر می‌تواند تا حدودی در خانه‌های نوساز طبیعی باشد و افزایش قیمتها را بهانه‌ گران فروختن ملک خود کنند. چراکه ساخت انبوه خانه نزدیک به دوسال زمان می‌برد و اگر قرار است افزایش قیمتی رخ دهد، نباید به صورت لحظه ای باشد و شوربختانه این از ضعف اقتصاد کشور ما نشأت می‌گیرد. اما چگونه می‌توان جلوی این افزایش سوداگرانه قیمت‌ها را گرفت؟

در مرحله اول متولیان نظارت بر قیمت‌ها می‌توانند با اعمال سیاست‌های کنترلی همچون مالیات، جلوی این سوداگری را بگیرند. اما این امر می‌تواند با انعقاد قراردادهای سوری، از چشم ناظران دور بماند. یکی از بهترین راهکارها همکاری خود مردم و ممانعت از خرید یا اجاره بیش از ارزش واقعی املاک است. بازهم سوالی پیش می‌آید و آن‌هم این است که چگونه می‌توان به راحتی از ارزش واقعی یک ملک باخبر شد؟

در این خصوص تکنولوژی و فن‌آوری‌ به کمک این بخش آمد و فعالیت‌های مسکنی را بروزرسانی کرد. متولی این بروزرسانی در بازارمسکن ایران مجموعه‌ای دانش‌بنیان با عنوان کیلید است. کیلید با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی توانست ابزارهای متنوعی در بازارمسکن ایجاد کند که یکی از آنها تخمین قیمت مسکن است.

این تخمین قیمت ازدقت بسیار بالایی برخوردار است و دلیل آن بهره‌گیری ازهوش مصنوعی است. لازم به ذکر است هوش‌مصنوعی همان مولفه‌هایی که نیروی انسانی برای تخمین قیمت یک خانه در نظر می‌گیرد را با دقت بسیار بالا و تعداد ملک‌های بیشتر برای مقایسه انجام می‌دهد، که این امر«کیلید» را در بین سامانه‌های مشابه درسراسر دنیا، درجایگاه خوبی قرارداده است. سن بنا، نوع ساخت، تعدادواحدها، پارکینگ، و سایر مباحث مطرح برای انتخاب یک ملک، برخی از معیارهای تخمین قیمت کیلید است‌ که درکنار مقایسه با واحدهای مشابه در همان موقعیت مکانی توسط هوش‌مصنوعی محاسبه می‌شود.

ارائه تخمین قیمت مزایای بی‌شماری برای بازارمسکن داردکه مبارزه باسوداگرای در قیمت‌ها و قیمت‌گذاری واقعی املاک بخشی از آن است. هنگامی که ارزش یک ملک را بدانید، راحت‌تر می‌توانید به سراغ محله‌ مناسب با میزان بودجه خود بروید. به طورمثال هنگامی که قصد خرید آپارتمان در امیرآباد را داشته باشید می‌توانید، با مراجعه به قسمت اطلاعات بازارمسکن درکیلید، اطلاعات معاملات این محله را در بازه‌های زمانی دلخواه مشاهده کنید و پس از آن محله متناسب با بودجه خود را پیدا کنید.

اطلاعات بازار مسکن کیلید تمام اطلاعات کاربردی که متقاضی خرید یا اجاره ملک نیاز دارد را در اختیار کاربران می‌گذارد و این امر سیاست‌گذاران‌ را نیز برای تصمیم‌گیری بهتر برای هر منطقه یاری می‌رساند.

همه این موارد به شما کمک می‌کند درکنار اینکه با آگاهی بیشتر به سراغ خرید یا اجاره ملک مورد نظرخود بروید، بتوانید تحلیلی از روند افزایش و کاهش قیمت املاک در آن منطقه داشته باشید و اگر به عنوان کالای سرمایه‌ای به مسکن نگاه می‌کنید، انتخاب صحیح‌تری برای سرمایه خود بگیرید.

اما این تنها بخشی از فعالیت‌های این سامانه هوشمند است. کیلید در مرحله اول ماموریت دارد تا مردم را برای جستجوی بهتر خانه‌ی مناسب راهنمایی کرده و مشاورین املاک را برای عرضه فایل‌های آماده واگذاری یاری ‌رساند. سامانه هوشمند کیلید با توسعه ابزارهای جستجوی خانه، سرعت و لذت رسیدن به خانه مورد نظر را افزایش داده است. یکی از این ابزارها که در سایر سایت ها نیز تا حدودی در دسترس است اعمال فیلترهای جستجو است که کیلید به واسطه بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی این فرآیند را تکمیل‌تر کرده است و کاربران می‌توانند تمام نیازهای خود را در این بخش واردکنند و با گستره عظیمی از واحدهای آماده عرضه، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنند.

کیلید در بخشی دیگر، جستجو از روی نقشه با مشخص کردن محدوده دلخواه را در اختیار کاربران گذاشته و همچنین جستجو از طریق دوربین گوشی همراه یا همان (AR) را درسامانه خود راه‌اندازی کرده است. بدین طریق متقاضی اجاره آپارتمان در بلواردریا می‌تواند با قدم زدن در این محله و گرفتن دوربین گوشی همراه خود به سمت خانه دلخواه، جزئیاتی که می‌تواند برای اجاره یک واحدمسکونی مفید باشد را مشاهده کند.  بدین صورت می‌توان کیلید را مرجعی برای رفع تمام نیازهای مسکنی برشمرد و آن را به عنوان سامانه‌ای که بازار مسکن را بروز کرد عنوان کرد.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر