;
coinex

بوی نامطبوع تهران ناشی از چیست؟ ؛ بازگشت بوی بد تهران پس از یک سال

بوی نامطبوع تهران مجددا بازگشته است. رسانه‌ها گزارش‌ می‌دهند که بوی بد تهران در نقاط مختلف مجددا به مشام رسیده و وضعیت نه چندان مساعدی را ایجاد کرده است.

در رسانه‌ها می‌خوانیم که «پرونده بوی نامطبوع سال گذشته» مجددا باز شده است. در دی‌ماه سال ۹۷ نیز در خبرها می‌خواندیم که بوی منامطبوعی فضای تهران را در برگرفته است. گزارش‌های مردمی در رسانه‌های اجتماعی نیز این موضوع را تایید می‌کرد. سال گذشته مسئولان هیچ توضیح قابل قبولی برای این منظور نیافتند.

در وب‌سایت جماران نوشته شده است:‌«هیچگاه منشاء دقیق این بو اعلام نشد و این موضوع مسکوت ماند تا اینکه در ۱۰ آذرماه دوباره بوی مرموز بخش‌هایی از پایتخت را فرا گرفت و باعث شد که پرونده بوی نامطبوع پایتخت مجدد گشوده و گمانه‌زنی‌ها و اقداماتی درباره شناسایی منشاء آن آغاز شود از جمله اینکه دو سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی ماموریت یافتند منشأ بوی نامطبوع را پیدا کنند.»

علت بوی نامطبوع تهران چیست؟ ؛ بوی بد تهران دوباره برگشت!

روزنامه شرق نیز در خصوص بازگشت مجدد بوی نامطبوع تهران می‌نویسد: «بوی نامطبوع بار دیگر بخش‌هایی از تهران را فراگرفت و بارش باران هم نتوانست مانع از انتشارش شود.» یگانه خدامی، خبرنگار، در توئیتر نوشت:

کلکسیون مشکلات تهران بوی بد رو کم داشت که تکمیل شد.

از سال گذشته که برای اولین بار چنین بوی به مشام رسید، فرضیه‌های مختلفی روی کار آمد. از جمله شیرابه‌های آرادکوه، فاضلاب شهری و ماده شیمیایی مرکاپتان در گاز شهری به عنوان منشاء این بوی نامطبوع تهران معرفی شدند. اما همه آنها در حد یک فرضیه باقی ماندند و هیچگاه منشاء دقیق این بو مشخص نشد.

صبح امروز ۱۷ آذر ۹۸ در صحن شورای شهر تهران، آرش حسینی میلانی، یکی از اعضای شورا، با اشاره به تکرار بوی بد تهران اذعان داشت: «با توجه به تکرار مساله بوی نامطبوع در آذرماه سال جاری، همچنان شاهد عدم واکنش سریع برای شناساسایی منشاء آن هستیم.» خبرگزاری ایسنا نیز در این خصوص در توئیتر می‌نویسد:‌ «بوی نامطبوع بار دیگر بخش‌هایی از تهران را فراگرفت و بارش باران هم نتوانست مانع از انتشارش شود.

خبرگزاری فارس در اینباره در توئیتر نوشت {چند روز پیش}: «بیش از یک سال پس از بوی بدی که در تهران پیچید و منشا آن مشخص نشد، حالا از ساعتی پیش بویی نامطبوع و کمی شبیه به بوی سال قبل در مناطق مرکزی شهر تهران به مشام می‌رسد.» در ادامه این رشته توئیت می‌خوانیم(چند ساعت پیش):

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران: از ساعتی پیش شکایت‌هایی درخصوص انتشار بوی نامطبوع در مناطق مرکزی تهران به دست ما رسید که در پی آن گروه‌هایی برای پیگیری موضوع و مشخص شدن منشأ بو مسئولیت پیدا کردند.

رئیس شورای شهر تهران: استاندار گفت منشاء بو پیدا نشده و شرکت آب و فاضلاب نیز مسئولیت آن را نپذیرفته. البته یکی از دوستان به طنز گفت گندی زدیم که بویش درآمده است.

از دقایقی پیش بوی نامطبوع دوباره در مناطق مرکزی تهران از جمله ۶، ۱۱، و همچنین مناطق ۱۸ و ۱۹ را در بر گرفته و برخی از شهروندان اعلام کردند که این بود بد در منطقه ۱۹خیلی شدید شده است.

بازگشت بوی بد تهران ؛ علت بوی بد در مناطق مختلف پایتخت چیست؟

شهردار تهران، آقای حناچی نیز در واکنش به این موضوع گفته که اطلاعات بوی نامطبوع پایتخت به ستاد بحران تحویل داده شده است. وی افزود که در روزی که «بوی تعفن» در نقاط مختلف شهر احساس شده «باد جنوبی در تهران می‌وزید و ممکن است بوی منطقه آرادکوه و حوالی فرودگاه امام خمینی را به تهران آورده باشد.»

به نقل از ایسنا سال گذشته استاندار تهران محدوده احساس این بو را اینگونه توصیف کرد: «از فرودگاه حضرت امام خمینی تا مرقد ایشان، ۲۸ نقطه و کانون شناسایی شده که بعد از ۳۰سال بوی بد به مشام می‌رسد. باید بفهمیم که منشاء این بوی بد از کجاست.»

از ابتدای صبح روز گذشته بوی نامطبوع تهران مجددا در مناطق ۶، ۱۱، ۱۸ و ۱۹ به مشام می‌رسد و برخی از شهروندان گفته‌اند که شدت این بو در منطقه ۱۹ بسیار بیشتر از سایر مناطق است. علاوه بر سال گذشته چند روز پیش نیز این بوی نامطبوع در تهران گزارش شده بود که نه منشاء آن مشخص شد و نه صورت گرفتن اقدامی در این خصوص مشاهده شد. معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران، محمد رستگاری، بیان داشت: «در حال پایش منشاء بو هستیم و برای تحلیل آن نیاز به زمان است.»

Jalal Rohani یکی از کاربران توئیتر در نقدی درباره مقابله با بوی نامطبوع تهران می‌نویسد:

همش یک سال از #بوی_بد_تهران #بوی_نامطبوع #تهران گذشته و چند تا تیم سنسور و پهپاد درست کردید؟ هیچی. چند تا سنسور زمینی ایجاد کردید؟ هیچی چقدر برای پایش هوایی آماده‌تر شدید؟ هیچی چقدر پول هدر دادید؟ خیلی آقا خیلی چقدر حرف مفت برای #تهران_هوشمند زدید؟ خیلی آقا خیلی.

بیشتر بخوانید:

منبع: parsine

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر