;
coinex

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 ؛ بررسی کامل گوشی گلکسی A30 سامسونگ

گوشی های سری گلکسی A برای گسترش شهرت سامسونگ در بازار اسمارت فون های میان رده ساخته شده‌اند. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 پرداخته‌ایم.

دسته بندی گوشی های میان رده مقطعی بود که سامسونگ به شدت در آن نسبت به رقبایش در موقعیت ضعیف تری قرار داشت. با این حال سازنده مشهور کره‌ای در چند ماه اخیر نگرشی مهاجمانه را اتخاذ کرده و محصولاتی را ارائه کرده است که نسبت به قیمتشان کارایی واقعا خوبی دارند.

هرآنچه باید درباره مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 بدانیم

گلکسی A30 پنجمین محصولی محسوب می‌شود که توسط سازنده مشهور کره‌ای در رنج قیمت بین 120 تا 300 دلار عرضه شده و حال این سوال پیش آمده که آیا این اسمارت فون میان رده ارزش اقتصادی بیشتری نسبت به سایر محصولات برندش دارد یا خیر؟

برای این که به این سوال پاسخ دهیم مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 را در طول یک هفته بررسی کردیم. گوشی مورد بررسی سیستم عامل اندروید پای، شماره سریال PPR1.180610.11.A305FDDU1ASBA، پچ امنیتی یکم فوریه 2019 و رابط کاربری Samsung One UI 1.1 را بر روی خود داشت. این محصول به همراه یک جعبه با یک شارژر 5V/2A، کابل شارژ یو اس بی نوع سی، ایرفون، ابزار خارج کننده سیم کارت و کاور TPU شفاف عرضه می‌شود. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : طراحی

  • ساختار پلاستیکی
  • ناچ Infinity-U

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : طراحی

سامسونگ با عرضه پشت سر هم تقریبا پنج گوشی هوشمند به وضوح زبان طراحی گوش های میان رده جدیدش را به همه نشان داد. در این بین گلکسی آ 30 نقطه مرکزی بین گلکسی A50 و گلکسی M30 محسوب می‌شود زیرا ویژگی‌هایی از هر دو محصول را در خود دارد.

نتیجه اصلی که در این بررسی یک هفته‌ای از گلکسی A30 دریافت کردیم این بود که این اسمارت فون میان رده از هر لحاظ طراحی زیبایی دارد و به لطف طراحی خوبش کاربر از حمل آن خسته نمی‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که گلکسی A30 از نظر طراحی فرق چندان زیادی با سایر گوشی های رده متوسط سامسونگ ندارد، اما منحنی‌های ادامه یافته بدنه آن باعث می‌شوند که حس بهتری را از این گوشی هوشمند دریافت کنید.

البته طراحی گلکسی A30 تمام عیار و بی عیب و نقص نیست. این اسمارت فون میان رده کاملا از پلاستیک ساخته شده و مقاومت بدنه و وزن کمی دارد، اما به میزان زیادی خش و لکه پذیر است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دسترسی به اسکنر اثر انگشت این محصول که در پشت آن نصب شده نیز بسیار سخت است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : طراحی

سامسونگ در گلکسی آ 30 غلتانک صدا و کلید پاور گوشی را در دیواره جانبی سمت راست و پورت دو نانو سیم کارت و یک پورت کارت حافظه میکرو SD را در دیواره جانبی سمت چپ گوشی قرار داده است. در انتهای گوشی هم یک پورت یو اس بی نوع سی و یک خروجی اسپیکر نصب شده است. گلکسی A30 حجم و کیفیت صدای زیادی ندارد و باید به این نکته هم اشاره کرد که نگه داشتن گوشی در هنگام اجرای بازی به صورت افقی باعث می‌شود که با دستتان جلوی خروجی صدا را بگیرید و صدای کمتری را دریافت کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : طراحی

نمای جلوی گلکسی A30 بسیار ساده و تمیز است و استفاده از یک نمایشگر دارای ناچ Infinity-U قطره‌ای شکل در ساخت این محصول باعث شده است که حاشیه‌های آن بسیار باریک شوند. پنل نصب شده روی این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با نسبت نمایشگر به بدنه 84.9 درصدی و حاشیه پایینی بزرگ است، با این حال این حاشیه انتهایی نقطه ضعف بسیار بزرگی از نظر طراحی برای گلکسی آ 30 محسوب نمی‌شود.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : طراحی

گلکسی A30 هم مانند گلکسی A50 نسبت به گلکسی M30 یک باتری ضعیفتر 4000 میلی آمپر ساعتی را در خود دارد، ولی باید به این نکته اشاره کرد که این باتری هم ظرفیت زیادی دارد و به راحتی می‌تواند با یک بار شارژ حداقل به مدت یک روز کامل گلکسی A30 را روش نگه دارد.


بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : بهترین گوشی میان رده سامسونگ


مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : نمایشگر

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی FHD+ سوپر AMOLED با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی و کارایی عالی در پخش محتویات چند رسانه‌ای

گلکسی M30 و گلکسی A30 از نظر نمایشگر هم به یکدیگر شباهت دارند. سامسونگ در ساخت هر دو گوشی از نمایشگر سوپر AMOLED بهره برده است و باید گفت که این پنل برای هر دو گوشی یک مزیت محسوب می‌شود. صفحه نمایش نصب شده روی گلکسی A30 نسبت کنتراست و روشنایی بسیار خوبی دارد، در زیر تابش مستقیم نور خورشید محتویات مختلف را به خوبی نشان می‌دهد و نسبت به صفحه نمایش نصب شده روی رقبای این گوشی میان رده ظاهر زیباتر و کارایی بهتری دارد.

سازنده مشهور کره‌ای در تنظیم این پنل عملکرد بسیار خوبی داشته است و با نگاه کردن به این پنل می‌بینید که  نقاط سفید آن دقت بسیار بالایی دارند. سامسونگ در گلکسی آ 30 امکان تنظیم میزان سفیدی و پروفایل‌های رنگ را برای شما فراهم کرده و علاوه بر این آپشن‌های دیگری را نیز در اختیارتان گذاشته است تا بتوانید صفحه نمایش این گوشی هوشمند را تا جای ممکن مطابق سلیقه خود تنظیم کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : نمایشگر

گلکسی A30 مانند هر گوشی دیگری به یک فیلتر قابل برنامه ریزی نور آبی هم مجهز است و از یک حالت نور کم قوی هم بهره می‌برد. این گوشی هوشمند فاقد LED اعلان است، اما یک نمایشگر همیشه روشن را برای مطلع ساختن شما درباره اعلان‌های مختلف ارائه می‌کند.

سامسونگ علاوه بر این در گلکسی A30 این امکان را برای کاربرش فراهم کرده است که با تغییر تنظیمات نمایشگر و اضافه کردن یک نوار سیاه رنگ به بالای آن ناچ قطره‌ای شکل این پنل را مخفی کند، البته باید در نظر داشت که AMOLED بودن صفحه نمایش و کیفیت بالایش در نمایش داده رنگ سیاه هم به مخفی کردن این ناچ هم کمک می‌کند.

این نوار سیاه نرم افزاری لبه‌های منحنی شکل را هم پوشش می‌دهد، ولی نسبت به نمایشگرهایی که از انتها ذاتا منحنی شکل هستند، انحنای کمتری دارد و اگر که تقارن برای شما اهمیت زیادی داشته باشد از این نظر باعث دلسردی شما می‌شود.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : سخت افزار

  • پردازشگر اگزینوس 7904 با شش هسته کورتکس A53 دو هسته کورتکس A73
  • دو سیم کارته با یک پورت اختصاصی برای کارت حافظه میکرو SD

گلکسی A30 شباهت‌های زیادی به گلکسی A50 دارد، اما از نظر عملکرد بیشتر به گلکسی M30 شبیه است. آ 30 به یک پردازشگر 14 نانومتری اگزینوس 7904 و واحد پردازش گرافیکی مالی G71 MP2 مجهز است و در دو مدل با رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه شده است. ظرفیت حافظه داخلی هر دو مدل را می‌توانید با یک کارت حافظه میکرو SD تا 512 ترابایت افزایش دهید.

این گوشی هوشمند دو سیمکارته از طریق هر دو سیم کارتش قابلیت VoLTE را در اختیار شما می‌گذارد و توانایی خوبی هم در دریافت سیگنال حتی در مناطق دارای محدودیت شبکه دارد، به همین دلیل برای کاربران دارای تماس تلفنی زیاد گوشی خوبی محسوب می‌شود.

نمایشگر 6.4 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی و نسبت تصویر 19.5 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 1.8 GHz اگزینوس 7904
رم 3 – 4 گیگابایتی
حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 512 گیگابایت
باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 15 واتی
پورت یو اس بی نوع سی
مکان اسکنر اثر انگشت پشت گوشی
دوربین اصلی دو گانه با لنز 16 مگاپیکسلی اصلی دارای دیافراگم f/1.9 و لنز 5 مگاپیکسلی اولترا واید دارای دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.9
ابعاد 158.5 در 74.5 میلیمتر در 7.7 میلیمتر
رنگ مشکی، قرمز و آبی

 

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : کارایی

  • عملکرد روزانه خوب
  • کارایی گیمینگ ضعیف
  • واحد پردازش گرافیکی مالی G71 MP2

اگر به دنبال گوشی هوشمندی برای جستجو در شبکه‌های اجتماعی، برقراری تماس‌های تلفنی و انجام کارهای روزمه هستید، گلکسی A30 انتخاب خوبی برای شماست زیرا پردازشگر به کار رفته در این محصول قدرت کافی را برای انجام چنین فرامینی دارد و سامسونگ هم به خوبی نرم افزار و سخت افزارهای این گوشی هوشمند را با یکدیگر هماهنگ کرده است. رابط کاربری نصب شده بر روی گلکسی A30 افکت‌های انیمیشنی زیادی دارد، با این حال عملکرد روانی را ارائه می‌کند و شما از گشت و گذار در آن لذت می‌برید.

اما اگر به دنبال یک گوشی برای بازی کردن هستید، گلکسی آ 30 را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا واحد پردازش گرافیکی مالی G71 MP2 آن کارایی چندان خوبی ندارد و به قدرتمندی تراشه آدرینو 612 گوشی‌هایی مانند ردمی نوت 7 پرو شیائومی نیست. گلکسی A30 می‌تواند بازی‌هایی مانند PUBG را در حالت تنظیمات متوسط به راحتی اجرا کند، اما تجربه گیمینگ منحصربفردی را در اختیارتان نمی‌گذارد. در این قسمت نتایج بنچمارک این گوشی میان رده اندروید را در اختیارتان گذاشته‌ایم.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : نرم افزار و سیستم عامل

گلکسی A30 سامسونگ با سیستم عامل اندروید پای و رابط کاربری One UI 1.1 وارد بازار شده است. پوسته نرم افزاری نصب شده روی این محصول همان پوسته نصب شده روی گوشی پرچمدار گلکسی S10 است و از جهات زیادی به آن شباهت دارد. این رابط کاربری توانسته توجه مثبت تعداد زیادی از منتقدارن را به خود جلب کند زیرا تعادل خوبی را از نظر ویژگی‌های داخلی و کاربرد آسان ارائه می‌کند.

سامسونگ در گلکسی A30 این امکان را هم برای شما فراهم کرده است که آرایش آیکون‌ها را به راحتی بین حالت  iOS و حالت استاندارد خودش تغییر دهید. در گلکسی آ 30 همچنین می‌توانید به راحتی با فرامین حرکتی از قابلیت‌های گوشی استفاده کنید و در صورت تمایل افکت‌های انیمیشنی رابط کاربری را غیرفعال سازید.

در مجموع می‌توان گفت که نرم افزار گلکسی آ 30 عملکرد خوبی دارد و شما را خسته نمی‌کند. این رابط کاربری کاملا عاری از برنامه‌های سنگین اضافی نیست، ولی در مقایسه با سایر گوشی ها برنامه‌های سنگین اضافی کمتری دارد. برنامه خبری Daily Hunt و پکیج نرم افزاری مایکروسافت آفیس دو مورد از اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط خود سامسونگ روی این گوشی هوشمند نصب شده‌اند. برنامه‌های سامسونگی که روی این گوشی هوشمند نصب شده‌اند اعلان‌های زیادی دارند و به همین دلیل بد نیست که این اعلان‌ها را غیرفعال کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : دوربین

  • دوربین دوگانه پشتی با سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه واید انگل 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی با نرخ 30 فریم بر ثانیه

دوربین پشتی گلکسی آ 30 به یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی و یک سنسور ثانویه واید انگل 5 مگاپیکسلی (فاقد قابلیت فوکوس خودکار) مجهز است. این گوشی هوشمند هم مانند سایر اسمارت فون های رده متوسط سامسونگ در هنگام عکاسی با سنسور اصلی دوربین عکس‌های روشنتری را ثبت می‌کند. در واقع می‌توان گفت که اگر با سنسور اصلی این دوربین در محیط‌های باز عکاسی کنید همیشه عکس‌هایی را دریافت می‌کنید که روشنایی آن‌ها از روشنایی طبیعی صحنه عکاسی بیشتر است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : دوربین

گلکسی A30 مانند گلکسی اس 10 دارای قابلیت بهینه سازی صحنه است و از این طریق میزان اشباع شدگی و کنتراست عکس را بیشتر می‌کند تا تصاویر زیباتری را ارائه کند. این قابلیت با سلیقه همه کاربران تطابق ندارد، اما اگر از کاربرانی هستید که دوست دارند ظاهر یک عکس را قبل از به اشتراک گذاری با اعمال فیلترهای مختلف تغییر دهند، برای شما یک ابزار دوست داشتنی محسوب می‌شود.

قابلیت کاهش نویز گلکسی آ 30 به میزان زیادی روی کیفیت واقعی عکس‌های ثبت شده توسط دوربین این گوشی هوشمند تاثیر می‌گذارد. سنسور اصلی دوربین پشتی این گوشی میان رده در شرایط کم نور جزئیات زیادی را در عکس‌هایش منعکس نمی‌کند و سایه‌های موجود در عکس‌هایش هم رنج دینامیکی نسبتا ضعیف و جزئیات کمی دارند؛ این ضعف‌ها در عکس‌های ثبت شده با لنز واید انگل بیشتر هم هستند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : دوربین

دوربین گلکسی A30 در گرفتن عکس‌های کلوزآپ کارایی خوبی دارد و به کمک قابلیت بهینه سازی صحنه‌اش اهداف مختلف را به میزان مناسبی اشباع سازی می‌کند تا بتوانید عکس‌های زیباتری را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در مجموع می‌توان گفت که اگر با عکاسی در شرایط کم نور سر و کار دارید، دوربین گلکسی آ 30 ابزار مناسبی برای شما نیست.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : دوربین

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : ارزش اقتصادی

مدل دارای رم 3 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی گلکسی A30 با قیمت 199.98 دلار و مدل دارای رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن با قیمت 249.99 دلار در بازار عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند با توجه به قیمتش نقطه ضعف خاصی ندارد، اما مشکل اصلی آن این است که محصولات زیادی از طرف خود برند سامسونگ روی آن سایه انداخته‌اند.

برای مثال یکی از این محصولات گلکسی M30 است که باتری بزرگتر، رم قویتر و حافظه داخلی بیشتری دارد، ولی با قیمت مشابهی عرضه می‌شود. اگر که بتوانید بودجه بیشتری را برای خرید یک گوشی جدید اختصاص دهید، به جای گلکسی A30، گلکسی A50 یا ردمی نوت 7 پرو شیائومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


بهترین گوشی های شیائومی در سال 2019 ؛ با برترین موبایل های شیائومی آشنا شوید


مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : نتیجه گیری

گلکسی A30 سامسونگ طراحی زیبایی دارد، اما نمی‌تواند خودش را نسبت سایر برادران میان رده‌اش متمایز سازد. این گوشی هوشمند هیچ مشخصه‌ای ندارد که به واسطه آن‌ها برجسته جلوه کند و علی رغم داشتن آپشن‌های خوب زیاد حرف زیادی برای گفتن ندارد.

اگر به طراحی زیبای این محصول علاقمند شدید از خریدن آن پشیمان نمی‌شوید، با این حال برای دریافت راندمان و کارایی بهتر به شما توصیه می‌کنیم که گلکسی A50، گلکسی M30 یا ردمی نوت 7 پرو شیائومی را خریداری کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A30 : نتیجه گیری

گلکسی A30 بیشتر یک بسته ترکیبی است؛ این محصول طراحی زیبای گلکسی A50 را در خود دارد، اما فاقد باتری بزرگتر و رم بیشتر گلکسی M30 است. به همین دلیل در طبقه گوشی های میان رده بازیکن چندان قدرتمندی محسوب نمی‌شود.

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر عالی
  • کارایی کلی خوب

نقاط ضعف:

  • راندمان گیمینگ پایین
  • کارایی مایوس کننده دوربین

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر