;
coinex

با این حقه ریاضی همیشه در «سنگ کاغذ قیچی» برنده باشید!

سنگ کاغذ قیچی از جمله بازی های نوستالژی و بسیار همه گیر جهانی است که حتی انجمن جهانی هم دارد. آیا الگوی مشخصی برای پیروزی در این بازی وجود دارد؟

انواع مختلفی از سنگ، کاغذ، قیچی برای صدها سال به‌عنوان پایان‌دهند‌ه‌ی بحث‌ها استفاده شده‌اند. اما مانند بسیاری از چیزها، این بازی فراتر از شانس است. این بازی مقابله‌ی الگوها، روان‌شناسی و آمار است. شاید برای این کار کمی دیر شده باشد، اما بیایید ببینیم آمار، تحقیقات و متخصصان در مورد بردن این بازی چه می‌گویند.

چگونه همیشه در سنگ کاغذ قیچی برنده باشیم؟

به‌گفته‌ی انجمن جهانی سنگ کاغذ قیچی ، آوردن سنگ در دفعه‌ی اول حرکتی ناشیانه‌ است که خصوصا توسط مردان انجام می‌گیرد. علت این امر این است که سنگ به‌عنوان قوی و قدرتمند محسوب می‌شود و مردان عادت دارند اول آن را بیاورند. بنابراین، اگر با فردی بازی می‌کنید که سنگ کاغ، قیچی باز قهاری است، باید در دفعه‌ی اول قیچی بیاورید چون حریفتان انتظار دارد که سنگ بیاورید.

محققان دانشگاه «ژجیانگ» که در زمینه‌ی تئوری بازی تخصص دارند، مطالعه‌ای را انجام دادند و الگوهای صورت‌گرفته را بررسی کردند. آن‌ها نتایج 360 دانش‌آموز که حدود 20هزار بازی سنگ، کاغذ، قیچی را انجام دادند، ثبت کردند. برای تشویق دانش‌آموزان به بردن، جایزه‌ای برای فرد برنده در نظر گرفته شد.

طبق انتظار، سه عمل سنگ، کاغذ و قیچی هر کدام حدود یک سوم دفعات تکرار شد. اما محققان متوجه شدند که الگوی خاصی در تاکتیک‌های افراد وجود دارد. افرادی که برنده بودند، بیشتر به الگوهای خود پایبند بودند.

افرادی که به‌تازگی باخته بودند، یک چرخه‌ی سنگ به کاغذ به قیچی را دنبال می‌کردند. بردن با این روش بستگی به این داشت که آیا فرد مقابل نیز از این موضوع آگاه است یا خیر. اما فرض بر این است که آن‌ها آگاه نیستند، پس باید انتظار داشته باشید که اگر آن‌ها شما را بردند، دوباره از همان حرکات قبلی استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: iflSceince

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر