;
coinex

شرایط و مدارک دریافت ویزا D2 و D7 پرتغال 2020

ویزا D2 و D7 پرتغال مخصوص بازنشستگان است و کارآفرینان که علاقمند هستند شهروند اروپا شده و اقامت دائم این کشور زیبا جنوب قاره سبز را بدست آورند.

ویزای گردشگری پرتغال و ویزای طلایی پرتغال، دو ویزایی است که تا کنون در سایت تکراتو معرفی شده است و شرایط و مدارک و شیوه اپلای آن را معرفی کردیم. با توجه به این که در سال های اخیر، شماره متقاضیان دریافت انواع ویزای گردشگری، تحصیلی و تجاری پرتغال روند صعودی پیدا کرده، لذا در این گفتار  تکراتو، شما را با ویزا D2 و D7 پرتغال آشنا می کنیم.

توجه کنید که روش دریافت ویزا D2‌ و D7 پرتغال با روشی که برای دریافت ویزای گردشگری و ویزا طلایی پرتغال اقدام میکنیم، فرق دارد. لینک ها و شرایط و مدارک، کاملات برای دریافت ویزا D2 و D7 پرتغال متفاوت بوده و اگر خواهان دریافت این نوع روادید هستید، مطالب این گفتار را تا انتها مطالعه کنید.

دریافت ویزا D2 و D7 پرتغال 2020 ؛ شرایط و مدارک دریافت ویزای پرتغال

در صورتی که برای دریافت ویزا  d2 و D7 پرتغال با سوالی روبرو شدید، پرسش های خود را به صورت شفاف، در بخش نظرسنجی در انتهای این گفتار تکراتو ارائه کنید تا بررسی شود.

نکته ای که باید در ابتدا بدانید آن است که ویزای توریستی پرتغال ۲۰۲۰ از دی ماه ۱۳۹۸ که مصادف با ژانویه ۲۰۲۰ میلادی  است، تغییراتی دارد که باید به سایت سفارت مراجعه کنید. از طرفی، ویزای توریستی از طریق کارگزاری هندی وی اف اس گلوبال که کارگزار رسمی خدمات برون سپاری شده سفارت پرتغال در تهران است انجام شده و خدمات بیومتریک و دریافت مدارک و ارسال آن به سفارت را انجام داده و شما را از مراجعه به سفارت، بی نیاز می کند. برای این کار بایستی به هروی سنتر تهران بروید. برای کسب این ویزا، کارگزاری VFSGLOBAL هیچ خدماتی به شما نمی دهد. مجوز این کار را هم ندارد.

در گفتار امروز تکراتو، در ادامه سلسله گفتارهای معرفی فرصت های مهاجرتی، اقامتی و دریافت روادید کشورهای اروپایی، نگاهی دارد به شرایط، مدارک و شیوه اپلای این دو ویزا کاربردی پرتغال برای مشتاقان مهاجرت به جنوب اروپا در سال ۲۰۱۹ میلادی و به بعد. اگر شما هم  تجربه دریافت این روادید ها را دارید، نظرات و تجارب خود را از طریق بخش نظرسنجی در انتهای این گفتار با ما به اشتراک بگذارید. سایت دولت پرتغال، یک راهنمای عالی است. چشم اندار پرتغال ۲۰۲۰ را هم اینجا ببینید. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: راهنمای اپلای ویزای گردشگری پرتغال ۲۰۲۰

درباره ویزا بازنشستگی پرتغال برای کاربران تکراتو

کشور ۱۱ میلیون نفری پرتغال در جنوب اروپا، مدتهاست که به فهرست مقصدهای گردشگری، تحصیلی و مهاجرتی برخی از عاشقان اروپا گردی تبدیل شده و به دلیل این که در یکی از خوش آب و هوا ترین نقاط قاره سبز قرار دارد و در محدوده شنگن است، به عنوان کشوری ارزان، محبوب مشتاقان مهاجرت به قصد سرمایه گذاری، کارآفرینی و حتی بازنشستگی است.

ویزا بازنشستگی پرتغال یا اقامت ویژه بازنشستگان یا ویزا D7 از جمله روادیدی است که دولت پرتغال در راستای جذب سرمایه گذار، مهاجر و گردشگر به این کشور در دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی در دستور کار قرار داده تا از طریق این برنامه تشویقی، اقتصاد ضعیف این کشور را بازسازی کند.

اگر می‌خواهید از طریق تمکن مالی خود، رهسپار محدوده شنگن شده و اقامت دائم و گذرنامه پرتغالی دریافت کرده و از تسهیلات آن در اتحادیه اروپا بهره مند شوید (مثل تحصیل رایگان در کلیه مقاطع و کلیه رشته ها در کلیه دانشگاه های برتر اسکاندیناوی)، ویزا دی هفت را توصیه می کنیم.

ویزای پرتغال

استقبال از ویزا دی هفت پرتغال در چند سال اخیر افزایش یافته و شمار هموطنانی که از طریق این ویزا، قصد اقامت دائم در محدوده شنگن و در نقطه ای خوش آب و هوا و آرام و به نسبت ارزان را دارند، رو به افزایش پیدا کرده است. بازنشستگان و افرادی که در دهه پنجم زندگی خود به سر می برند، گزینه خوبی برای این نوع برنامه  مهاجرتی هستند.

ویزای پرتغال
تصویر سایت دولت پرتغال در نشانی: www.portugal.gov.pt که پاسخ گوی پرسش های متقاضیان مهاجرت به این کشور است.

از مزایای این برنامه مهاجرتی می توان به معافیت مالیاتی بر درآمد به مدت ۱۲۰ ماه و ارائه تسهیلات دولتی برای حمل و نقل و خرید مایحتاج ضروری اشاره کرد. توجه داشته باشید که پرتغال، کشور ارزانی در اروپا بوده و هزینه  خرید خانه و اجاره و هم چنین تهیه مایحتاج، کم تر از مناطق شمال اروپا مثل کشورهای اسکاندیناوی است.

بیشتر بخوانید: شرایط و مدارک دریافت ویزای طلایی 5 ساله پرتغال

این ویزا برای کسانی است که می توانند اثبات کنند که حقوق و درآمدی در حدود ۶۰۰ یورو در ماه داشته و می توانند هزینه های خود را پشتیبانی و کاور کنند. شما نباید الزاما مستمری بگیر یا بازنشسته باشید. منبع این حقوق و درآمد، می تواند حقوق بازنشستگی، اجاره محل سکونت، سود بانکی، سود اوراق مشارکت و امثالهم باشد. اگر درآمد ماهانه  ثابتی به این میزان دارید، می‌توانید درخواست دریافت ویزای بازنشستگی پرتغال را تسلیم سفارت این کشور در تهران و اداره مهاجرت پرتغال کنید.

در این برنامه مهاجرتی، هیچ حمایتی از سوی دولت پرتغال صورت نگرفته و متقاضی اصلی باید، در سیستم خود حمایتی، صلاحیت لازم برای مهاجرت به پرتغال و تامین هزینه های خود را داشته باشد. ویزای دی هفت در واقع ویزای بازنشستگانی است که مستمری ثابت و حقوق معادل پانصد و پنجاه و هشت یورو (حدود ۶۰۰ یورو) داشته و تمکن مالی آن ها برای اداره زندگی خود و اعضا خانواده کافی هست.

شرایط  مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای بازنشستگی پرتغال

ویزای بازنشستگی پرتغال مثل بسیاری از ویزاهای این کشور (غیر شنگن ۹۰ روزه) به شما این امکان می دهد که با ویزای ۴ ماهه، وارد پرتغال شده و آن را از طریق سفارت پرتغال در تهران دریافت کنید. پس از ورود به پرتغال، نسبت به تمدید این ویزا و دریافت ویزای ۱ تا ۲ ساله اقدام می کنند و طبق ضوابط، با تمدید ۴ سال، می توانید برای اقامت دائم (PERMANENT RESIDENCY PERMIT) اقدام کنید.

در واقع پس از ورود به پرتغال، مراحل اداری و قانونی تبدیل ویزای موقت (TEMPORARY VISA) به ویزای دائم (PERMANENET VISA) فراهم خواهد شد. مهمترین شرط دریافت ویزا، ارائه گواهی مبنی بر دریافت حقوق و مستمری ثابت معادل یورویی است که هر ساله  اداره مهاجرت این کشور اعلام می کند.

برای شخص دوم خانواده، رقم حدود ۶۰۰ یورو ماهانه به حدود نصف یعنی دویست و هفتاد و هشت یورو کاهش می یابد. برای فرزندان نیز این رقم به حدود ۱۶۷ یورو ماهانه رسیده و اگر شما یک خانواده ۳ نفره باشید، حدود ۶۰۰ یورو برای نفر اصلی، ۲۷۸ یورو برای نفر دوم و ۱۶۷ یورو برای نفر سوم باید تمکن مالی ماهانه ارائه کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل ریجکتی ویزای شنگن ؛ 20 نکته مهم در سال 2020

یعنی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه. اگر فرد اول بزرگسال که متقاضی ویزا هست (مثل پدر خانواده) اثبات کند که امکان تامین هزینه های خود و فرزندان و همسر را به میزان بیش از ۱ هزار یورو در ماه دارد، واجد شرایط دریافت ویزای بازنشستگی است.

این ویزا برای افرادی که حقوق بازنشستگی دریافت می کنند، مستمری ثابت ماهانه دارند، از محل اموال  منقول، درامد ماهانه دارند، از محل اجاره ملک یا مغاز، درامد دارند، حقوق مالکیت معنوی کالا و خدمات دارند (مثل اپلیکیشن) یا از پس از انداز ثابت بانکی یا سود صندوق سرمایه گذاری برخوردارند، مناسب خواهد بود.

مدت اعتبار ویزای بازنشستگی D7

مدت اعتبار ویزای بازنشستگی همان طور که عرض کردیم، ۴ ماه است و پس از طی این مدت، بایستی به اداره مهاجرت پرتغال در شهر لیسبون (پایتخت) مراجعه کرده و با ارائه مدارکی که اداره مهاجرت این کشور اعلام می کند، نسبت به دریافت کارت اقامت یک ساله  اقدام کنید. این ویزای یکساله  نیز برای ۲ دوره ۲ ساله (یعنی ۴ سال)، تمدید می شود و پس از آن، اقامت دائم و حق شهروندی اعطا می شود.

یعنی در سال ششم، برای دریافت PR‌ پرتغال می توان اقدام کرد. با داشتن ویزا یکساله پرتغال چه به صورت D7 VISA یا SCHENGEN TYPE D، به راحتی می توانید در محدوده شنگن تردد کنید.

ویزای پرتغال
نمونه ویزا پرتغال. کلمه MULTI به معنای اجازه چند بار ورود و خروج به پرتغال است.

مزایای دریافت ویزا بازنشستگی D7 پرتغال چیست؟

  • یکی از آسان ترین راهکارها برای دریافت ویزا شنگن بلند مدت است.
  • یکی از ارزان ترین راهکارها برای دریافت اقامت دائم یک کشور آرام اروپایی در جنوب قاره سبز است.
  • یکی از سریع ترین راهکارها برای مهاجرت به قاره سبز است.
  • امکان افتتاح حساب بانکی برای متقاضی اصلی، همسر و فرزندان فراهم می شود.
  • حق تحصیل رایگان در کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور فراهم می شود.
  • دارنده ویزا بازنشستگی D7 پرتغال، می تواند در مدت اقامت در این کشور، کار کند.
  • دارندگان ویزا D7 در پرتغال از حقوق بیمه سلامت و خدمات تامین اجتماعی (SOCIAL SECURITY) برخوردار خواهند شد.
  • کلیه حقوق قضایی، امنیتی و قانونی کشور پرتغال را دارا خواهند بود.

چگونه ویزای D7 پرتغال را دریافت کنیم؟

همان طور که می دانید، مسئول صدور ویزا در هر کشوری، اداره مهاجرت آن کشور است. در سوئد، اداره MIGRATIONS VERKET  مسئول صدور روادید است و در پرتغال، اداره مهاجرت موسوم به SEF که Serviço de Estrangeiros e Fronteiras نامیده می شود، امور بررسی پرونده های متقاضیان مهاجرت (APPLICANTS) و صدور روادید و کارت اقامت دائم را انجام می دهد که سایت آن در این نشانی در دسترس است. بخش انگلیسی زبان در این لینک قرار دارد.

ویزای پرتغال
ایندکس انگلیسی زبان سایت رسمی اداره مهاجرت پرتغال به منظور اپلای ویزا D2 و ویزا.

اگر شما فرزند زیر ۱۸ سال دارید می توانید از طریق ویزا D7 پرتغال، برای وی درخواست ویزا کنید و ایشان را با خود به پرتغال ببرید. اگر فرزند شما بیش از ۱۸ سال سن دارد، می توانید از طریق ویزا تحصیلی، ویزا یک ساله برای وی دریافت کرده و ایشان را نیز به همراه خود ببرید. بازنشستگان باید اثبات کنند که حداقل به مدت ۱۲ ماه می توانند زندگی خود را در این کشور تامین کرده و نیاز به کمک دولت نخواهند داشت. سایت سفارت پرتغال در ایران در این نشانی قرار دارد.

ویزای پرتغال
تصویر ایندکس سایت سفارت پرتغال در تهران.
ویزای پرتغال
تصویر بخش فارسی زبان سایت سفارت پرتغال در تهران-مهر  ۹۸.

مدارک مورد نیاز ویزا بازنشستگی D7

مدارک شما برای اپلای ویزا پرتغال از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد، باید ترجمه رسمی شده و به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸ و به بعد برسد. خلاصه مدارک به شرح زیر است و احتمال دارد که در زمان اپلای شما، مدارک دیگری نیز بر اساس پرونده شما، درخواست شود:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن بلند مدت پرتغال (غیر TYPE C ۹۰ روزه)
  • دو قطعه عکس بر اساس اندازه و کیفیتی که اداره مهاجرت اعلام کرده است.
  • ترجمه رسمی کلیه صفحات شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی هوشمند
  • اصل گذرنامه که حداقل ۱ سال اعتیار و چند صفحه خالی داشته باشد.
  • ترجمه رسمی حکم بازنشستگی از تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری
  • ترجمه رسمی حکم دریافت مستمری ماهانه
  • ترجمه رسمی سابقه بیمه تامین اجتماعی یا بیمه های رسمی کشور
  • ترجمه رسمی کلیه مدارک مالیاتی متقاضی اپلای ویزا D7
  • اظهارنامه شخصی مبنی بر مدت و محل اقامت در پرتغال
  • تکمیل فرم پذیرش عدم ورود به پرتغال بدون دریافت ویزا
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه که در ۹۰ روز پیش از اپلای، دریافت شده باشد.
  • بیمه سلامت بین المللی
  • ترجمه رسمی کلیه منابع مالی
  • ترجمه رسمی اسناد بانکی (BANK STATEMENT)
  • هر مدرک هویتی، مالی، اقتصادی، مدیریتی که شانس دریافت روادید ۴ ماهه اولیه برای ورود به پرتغال را افزایش دهد و مسئولان کنسول سفارت پرتغال در ایران را نسبت به احراز صلاحیت شما برای ورود به این کشور، ترغیب کند.

هزینه دریافت ویزای بازنشستگی پرتغال D7

این رقم ها مربوط به  سال ۲۰۱۹ میلادی است و احتمالا از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد، افزایش یابد:

  • هزینه درخواست ویزا از سوی سفارت پرتغال در ایران: ۶۰ یورو به ازای هر نفر
  • هزینه دریافت اجازه اقامت برای هر نفر: ۷۰ یورو
  • مدارک اثبات تمکن مالی به منظور اقامت ۱ ساله برای متقاضی اصلی در پرتغال: ۶۶۸۴ یورو
  • مدارک اثبات تمکن مالی به منظور اقامت ۱ ساله برای همسر متقاضی  اصلی در پرتغال: ۳۳۴۲ یورو

فرم پرتغالی زبان برای اپلای ویزای کوتاه مدت و بلند مدت پرتغال در این فایل PDF در دسترس است. فرم تمدید ویزا شنگن شما که در پرتغال باید آن را تکمیل کنید در این نشانی در دسترس است. در این فایل، جدول هزینه های ویزا پرتغال به تفکیک خدمات ارائه شده است.

ویزای پرتغال
تصویر فرمی که وزارت کشور پرتغال MINISTÉRIO DA ADMINISTRAÇÃO INTERNA برای متقاضیان ویزای کوتاه مدت و بلندمدت این کشور معرفی کرده است و شما می توانید نسخه انگلیسی زبان را از سفارت پرتغال در تهران بگیرید.

این تصویر نمونه فرم پرتغالی زبان است که برای تمدید ویزا شنگن در پرتغال باید آن را تکمیل و در اختیار اداره مهاجرت این کشور قرار دهید.

درباره ویزا D2 پرتغال

علاوه بر ویزا طلایی (۵ ساله سرمایه گذاری) و ویزا D7  (تمکن مالی/بازنشستگی) پرتغال، ویزا دیگری به نام ویزا دی دو وجود دارد که در اختیار متقاضیان ثبت شرکت و کارآفرینی قرار می گیرد.

ویزا D2 برای علاقمندان به ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در این کشور توصیه می شود. بر خلاف روش GOLDEN VISA که شما بایستی ملک و املاکی به ارزش ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار یورو در این کشور خریداری می کردید یا ۸ تا ۱۰ کارگر پرتغالی را استخدام می کردید، در این روش، الزامی به خرید ملک یا استخدام نیروی انسانی ندارید. در این سایت اطلاعات رسمی درباره ویزا طلایی در دسترس است.

ویزا D2 را باید یک روش خوب برای کارآفرینان و کارگران ماهر (SKILED WORKER)‌ دانست که تلاش می کنند تا از طریق یک روند اصولی و آسان و کم هزینه، مهارت خود را وارد بازار کسب و کار پرتغال کنند. شما می توانید با ثبت شرکت مسئولیت محدود، در حوزه ای که تخصص دارید، وارد عمل شده و اجازه اقامت پرتغال و امکان تردد آسان در محدوده شنگن را بدست آورید.

ویزای پرتغال d2

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق ثبت شرکت

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق  ثبت شرکت به این گونه است که شما بایستی یک برنامه تجاری (BUSINESS PLAN) ارائه کنید. از طریق این برنامه، قادر خواهید بود که طرح تجاری خود را به اطلاع کارشناسان اداره مهاجرت پرتغال رسانده و شرایط ثبت شرکت را فراهم کنید. طرح تجاری شما باید برای رونق بخشی به کسب و کار و اقتصاد پرتغال، مفید باشد.

برای ثبت شرکت در پرتغال، تنها بایستی هزینه های روتین را که هر ساله دولت این کشور مثل دولت ایران برای ثبت شرکت، در نظر می‌گیرد پرداخت کنید و حداقل سرمایه شرکت (که در ایران ۱ میلیون ریال برای شرکت های مسئولیت محدود و سهامی خاص است) را پرداخت کنید که از ۱ یورو تا هزاران یورو را شامل می شود. پس، حداقل سرمایه ثبت شرکت در برنامه ویزا D2 پرتغال، چند هزار یورو نیست. یعنی از نظر قانون تجارت پرتغال، الزامی برای صاحبان شرکت ها نیست که مبلغ خاصی را به عنوان سرمایه شرکت اعلام کنند.

ویزای پرتغال

شرایط ویزای ثبت شرکت برای اعضا خانواده

برنامه مهاجرتی پرتغال از طریق ویزا D2، اهتمامی است اثربخش به منظور جذب فعالان اقتصادی، ترغیب کارآفرینان و متخصصان بین المللی به سفر به این کشور به جهت توسعه اقتصاد ملی و ثروت آفرینی. لذا، هم سرمایه اولیه، هم ایده، هم تخصص و هم بازاریابی و برنامه تجاری شما، در پذیرش پرونده مهاجرتی، نقش اساسی ایفا می کند. شما می توانید به همراه همسر یا یکی از فرزندان، درخواست ثبت شرکت بدهید و ویزا D2 بگیرید.

البته این به شرطی است که افرادی که خواهان ویزا دی دو مثل شما هستد، سهامدار این شرکت باشند و بخشی از سرمایه  لازم برای ثبت آن را تامین کنند. ارائه تمکن مالی برای هر فردی که خواهان عضویت در شرکت به عنوان سهامدار است، الزامی خواهد بود.

ثبت شرکت
صنعت ساختمان سازی پرتغال را جدی بگیرید. فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیادی دارد.

فایده اخذ ویزای D2 پرتغال چیست؟

  • اجازه تردد آسان و راحت در محدوده منطقه شنگن
  • دریافت آسان و راحت ویزای شنگن بلند مدت پرتغال
  • امکان افتتاح حساب بانکی به نام خود و اعضا خانواده در روزگار تحریم مالی ایرانیان در عصر پسا برجام.
  • اخدا اقامت بلند مدت پرتغال برای خود و اعضا خانواده
  • دریافت حق شهروندی و گذرنامه پرتغال پس از تمدید ۵ ساله ویزا D2
  • شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی در پرتغال
  • انجام پروژه های صنعتی و خدماتی پایین دستی و بالا دستی صنایع در این کشور
  • صادرات و واردات در اروپا و خارج از اتحادیه اروپا
  • دسترسی آسان و راحت به بازار های مالی و اعتباری جهان
  • خرید و فروش سهام در بازار بورس پرتغال و اتحادیه اروپا
  • تاسیس شعبه و نمابندگی شرکت خود در قالب ویزا D2 در شهرهای جهان
  • استخدام کارگر پرتغالی و دریافت تسهیلات دولتی
  • اخذ وام کم بهره از بانک های پرتغالی با زمان پرداخت بلند مدت.
  • حضور در فعالیت های اقتصاد دانش بنیان پرتغال و کشورهای اروپایی.
  • انتقال فناوری به ایران با ثبت شرکت در پرتغال و انجام فعالیت های صنعتی و تجاری
  • اخذ کارت بازرگانی پرتغالی.
کشاورزی پرتغال
صنعت کشاورزی پرتغال به خصوص تاسیس گلخانه هیدروپونیک را جدی بگیرید.
صنعت گوشت قرمز در پرتغال
صنعت گوشت این کشور فرصت خوبی برای صادرات است

مدارک لازم جهت دریافت ویزا D2 مهاجرتی به منظور کارآفرینی و خوداشتغالی

توجه کنید که بر خلاف روند مهاجرتی کارآفرینی و خوداشتغالی به نیوزلند، کانادا، استرالیا و آمریکا که تسلط به زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶.۵ از ۹ یا تافل ۹۰ از ۱۲۰ ودیگر مدارک زبانی الزامی بود، در روند دریافت ویزا مهاجرتی پرتغال از طریق VISA D2 هیچ الزامی مبنی بر تسلط به زبان پرتغالی و انگلیسی وجود ندارد. از طرفی، هیچ امتیاز خاصی برای تجربه، تخصص، مهارت، سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی ایران، سن و امثالهم وجود ندارد. مدارک زیر را باید آماده کنید:

  • تکمیل فرم ویزا شنگن بلند مدت پرتغال NATIONAL VISA TYPE D (غیر از ویزا شنگن TYPE C)
  • ۲ قطعه عکس بر اساس اندازه و کیفیتی که سفارت پرتغال در تهران اعلام کرده است.
  • گذرنامه معتبر با حداقل ۱ سال اعتبار و ۲ صفحه خالی
  • ترجمه رسمی کلیه صفحات شناسنامه
  • ترجمه رسمی کارت ملی هوشمند
  • ترجمه رسمی گواهی شغلی در ایران با ذکر مدت کار، سابقه کار، حقوق ماهانه و تخصص.
  • ترجمه رسمی سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری
  • ترجمه رسمی آگهی روزنامه رسمی یا اساسنامه یا آخرین تغییرات شرکت یا موسسه شما در ایران.
  • ترجمه رسمی کارت بازرگانی (در صورت وجود)
  • ترجمه رسمی فیش حقوقی یا مستمری بگیری یا بازنشستگی
  • ترجمه رسمی مدارک مالیاتی شما
  • ترجمه رسمی هر گونه گواهی صلاحیت حرفه ای (مثل رتبه بندی شرکت مهندسی، پروانه اشتغال مهندسی از سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران، پروانه نظام روانشناسی، پرستاری و . . . )
  • ترجمه رسمی هر گونه گواهی صلاحیت حرفه ای بین المللی مثل گواهی بین المللی مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT PROFESSIONAL) از موسسه PMI آمریکا یا گواهی بهداشت ایمنی و حرفه ای (NEBOSH) از موسسه  HSE  بریتانیا یا مدرک MCSE‌ مایکروسافت و امثالهم.
  • ترجمه رسمی ریز حساب بانکی شما (BANK STSTEMENT)
  • ترجمه رسمی سند ملکی در داخل یا خارج از کشور
  • هر گونه سندی که نشان دهنده تمکن مالی شما باشد.
  • طرح کسب و کار مستند و مستدل که نشان دهنده موضوع، شیوه احرا و روند هدایت برنامه و سازماندهی و تامین منابع مالی طرح کسب و کار شما در پرتغال باشد.
  • مدارکی که اثبات می کند که شما برای ثبت شرکت در پرتغال، توانایی علمی و حقوقی و اشراف اطلاعاتی دارید.
  • رزومه ای از فعالیت های خود در ۲ صفحه که ضمیمه  BUSINESS PLAN باشد.
  • ارائه فرم خود اظهاری (SELF EXPRESSION) مبنی بر محل اقامت در پرتغال.
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه که از زمان درخواست ویزا D2 که برای ۳ ماه معتبر است.
  • بیمه سلامت بین المللی (HEALTH INSURANCE)
ویزای پرتغال
تصویر بخش انگلیسی  زبان کارگزاری وی اف اس گلوبال، نماینده سفارت پرتغال  در تهران.

مراحل دریافت ویزا D2 کارآفرینی/شرکتی پرتغال ۲۰۲۰

  • به سایت سفارت پرتغال در تهران رجوع کنید و وقت سفارت بگیرید.
  • فرم های درخواست ویزا شنگن بلند مدت را از سایت سفارت پرتغال دانلود و پر کنید.
  • ترجمه رسمی کلیه مدارکی که در بالا به آن اشاره کردیم را آماده کنید.
  • طرح تجاری خود را مستند به توانایی ها و رزومه و سابقه  کاری و شغلی در ایران و خارج از کشور، اماده کنید و در اختیار یک مشاور تجاری قرار دهید.
  • پس از دریافت ویزا ۴ ماهه پرتغال، به این کشور سفر کنید و با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، فرم های ثبت شرکت را در حضور وکیل، تکمیل کنید.
  • حساب بانکی باز کنید و با مشخص کردن محل شرکت، مقدمات راه اندزی کسب و کار را آماده کنید.
  • برای دریافت ویزای یک ساله اقدام کنید. وقت مصاحبه از اداره مهاجرت SEF‌ نیاز است.

هزینه درخواست ویزا از سفارت پرتغال در تهران، ۶۰ یورو است.

آنچه باید درباره ویزا D2 بدانیم

  • باید اثبات کنید که قصد ثبت شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص در پرتغال دارید.
  • باید اثبات کنید که شرکت مزبور، مرتبط با تخصص و تجربه و گواهی های صلاحیت حرفه ای شما است.
  • باید اثبات کنید که پول لازم برای تامین هزینه های خود و شرکت را دارید.
  • ویزا اول برای ۴ ماه صادر می شود. سپس به مدت ۴ سال تمدید می شود. سال ششم، به گذرنامه پرتغالی ختم می شود.
  • ورود فرزندان زیر ۱۸ سال به همراه خود در قالب طرح VISA D2 امکان دارد. فرزندان بالای ۱۸ سال باید با ویزا تحصیلی بلند مدت به پرتغال بیابند.
  • با ویزا D2 شما هم اجازه اقامت پرتغال در محدوده شنگن دریافت می کنید و هم برای  خود، کسب و کاری راه می اندازید.
  • ثبت شرکت مسئولیت محدود، کم ترین هزینه و کم ترین مدت زمان بروکراسی اداری برای ثبت فرم ها را می طلبد. ثبت شرکت با ۲ نفر عین ایران، نیاز است. اما در پرتغال، ثبت شرکت یک نفره هم امکان دارد.
  • طبق ماده ۲۰۱ و ۲۱۹ قانون شرکت های تجاری پرتغال، ثبت شرکت مسئولیت محدود با ۱ یورو نیز امکان دارد. پس به فکر ثبت سرمایه خیلی زیاد و پرداخت مالیات مربوطه نباشید. برای افزایش شانس دریافت اقامت، هر شریک، چند هزار یورو سرمایه به شرکت تزریق کند.
  • هیچ الزام و اجباری برای در اختیار داشتن شریک به منظور ثبت شرکت جهت دریافت ویزا D2 وجود ندارد.
  • طبق بند ۲ ماده ۶۰ قانون ۲۳ مصوبل سال ۲۰۰۷ میلادی پرتغال اعلام می کند که فعالیت های سرمایه گذاری، باید به صورت کامل انجام شده و فرد سرمایه گذاری باید اثبات کند که منشا پولی که وارد پرتغال کرده مشخص است و مالکیت آن را دارا می باشد.

حتما ببینید: راهنمای دریافت ویزای طلایی پرتغال

  • جزییاتی درباره سیستم مالیات پرتغال را در سایت وزارت امور خارجه ایران مشاهده کنید.
  • فرد سرمایه گذاری در قالب برنامه D2، بایستی هدف  خود را در راه اندازی شرکت، صراحتا اعلام کند.
  • متقاضی ویزا D2 پرتغال حق کار در خارج از پرتغال را ندارد. ویزای D2 فقط برای اشتغال در پرتغال اعتبار دارد و اگر شما خواهان اشتغال در دیگر کشورهای اروپایی هستید، باید ویزای کار مربوط به همان کشور را در ایران یا پرتغال کسب کرده و رهسپار آن کشور شوید.
  • با داشتن ویزا D2 پرتغال، امکان تاسیس نمایندگی شرکت شما در خارج از پرتغال وجود دارد.
  • به منظور کار پیدا کردن نمی توانید ویزا D2 دریافت کنید. این ویزا برای کارآفرینی و سرمایه گذاری به منظور رونق اقتصاد این کشور است و برای افرادی است که ایده اصیل در کسب و کار دارند و میخواهند ان را در قالب شرکت عملی کنند.
  • شرکت شما که در قالب ویزا D2 ثبت می شود، از پرداخت مالیات معاف نیست. مگر این که تسهیلاتی دولت پرتغال در برخی حوزه ها به صاحبان کسب و کار های نوپا، ارائه کند. مالیات IRC مالیاتی است بر سود شخصیت های حقوقی که مثل ایران، بایستی در دوره های مالی  که قانون گذار مشخص کرده است پرداخت شود. شرکت ها یا تجاری هستند یا غیر تجاری. در هر حال مشمول مالیات تکلیفی هستند. اطلاعات پرداخت مالیات را حتما از این سایت دریافت کنید.

  • دوره مالیاتی در پرتغال برای صاحبان شرکت ها و موسسات، یک ساله است و در پایان سال میلادی محاسبه می شود و پرداخت خواهد شد. میزان مالیات، ۲۱ درصد است. اگر درآمد شرکت شما سالانه ۱۵ هزار یورو باشد، ۱۷ درصد مالیات پرداخت خواهید کرد. هر  مبلغ بیش از ۱۵ هزار یورو، ۲۱ درصد مشمول مالیات می شود.
  • برای ثبت شرکت در پرتغال، شما باید حسابداری رسمی داشته باشید و بیمه تامین اجتماعی. شاخص تامین اجتماعی در پرتغال که SSI نامیده می شود، معیاری برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی یک مدیر شرکت است که باید ۳۴ درصد مبلغ ۴۱۹ یورو باشد. یعنی حدود ۱۴۶ یورو در ماه که باید قبل از بیستم هر ماه میلادی پرداخت شود.
  • مشوق های مالیاتی برای سرمایه گذاری در پرتغال را در این لینک مشاهده کنید که برای متقاضیان ویزا D2 اطلاعات خوبی را به ارمغان می آورد.
  • همه اشخاص حقوقی مثل ایران شناسه مالیاتی (کد اقتصادی) منحصر به فرد دارند که در پرتغال:  Tax Identification Number (TIN)، نامیده می شود.
  • بین resident (فرد مقیم) و non-resident (فرد غیر مقیم) پرداخت مالیات متفاوت است. مثلا اگر شما بیش از ۱۸۳ روز در سال (به صورت متناسب یا منقطع) در  پرتغال   اقامت داشته باشید، مالیات فرد مقیم از شما اخذ می شود.
  • خدمات دولت الکترونیک پرتغال و دریافت مشاوره به منظور ثبت شرکت و مسائل مالیاتی و حسابداری و تنظیم فرم ها را در این لینک دنبال کنید.
  • اطلاعات اسامی شرکت های ثبت شده در پرتغال را می توان در بانک اطلاعات ملی ثبت نام ها یا NATIPNAL REGISTER OF COLLECTIVE PERSONS DATABASE پیدا کنید.

خواننده محترم تکراتو

اگر علاقمند به دریافت ویزا D2 و D7 پرتغال هستید، نظرات خود و پرسش های خود را با ما به اشتراک بگذارید. آماده پاسخ به سوالات شما در زمینه تحصیل، بورس و مهاجرت هستیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: ‌techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با تشکر از پست مفیدتون
    ایا میبایست قبل از اپلای ویزا شرکت ررا در پرتغال به ثبت رساند ؟؟؟

    پاسخ