coinex
راهنمای خرید تکراتو

ویروس کرونا 65 میلیون نفر را خواهد کشت ؛ نتایج یک شبیه‌سازی علمی!

نتایج یک شبیه سازی در دانشگاه جان هاپکینز مرگ 65 میلیون نفر در نتیجه شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی می‌‌کند. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

کارشناسان بهداشت ۳ ماه پیش در مورد ویروس کرونا هشدار داده ‌بودند. در شبیه‌سازی آن‌ها این ویروس ۶۵ میلیون نفر را کشته است. هنگامی که خبر شیوع ویروس کرونا در «ووهان» چین در اوایل ژانویه منتشر شد، «اریک تونر»، دانشمند مرکز امنیت بهداشتی «جان هاپکینز»، تعجب نکرد.

کم‌تر از سه ماه قبل، تونر شبیه‌سازی یک بیماری همه‌گیر جهانی را که شامل یک کرونا ویروس است، انجام داده بود. ویروس کرونا به‌طور معمول بر دستگاه تنفسی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند ذات‌الریه یا سرماخوردگی شود. پیش از این در تکراتو مفصلا به کروناویروس پرداختیم. درباره منشا، علائم، درمان و خطرات کرونا ویروس ، منشاء این بیماری و بزرگترین قرنطینه بهداشتی تاریخ در چین صحبت کردیم. همچنین نشانه‌ها و علائم بیماری مرموز چینی را به بحث گذاشتیم.

مطالعه محقق جان هاپکینز: ویروس کرونا 65 میلیون نفر را خواهد کشت

یک نوع از ویروس کرونا هم‌چنین مسئول شیوع سندرم حاد تنفسی (سارس) در چین بود که حدود ۸۰۰۰ نفر را درگیر کرد و در اوایل دهه‌ی سال ۲۰۰۰ حدود ۷۴۴ کشته داد.

تونر می‌گوید: «من مدت‌هاست که فکر کرده‌ام که احتمالاً ویروسی که ممکن است باعث یک بیماری همه‌گیر جدید شود، ویروس کرونا خواهد بود.» شیوع بیماری در ووهان یک بیماری همه‌گیر محسوب نمی‌شود، اما این ویروس در تایلند، ژاپن، کره‌ی ‌جنوبی، تایوان، ویتنام، سنگاپور و عربستان گزارش شده ‌است.

یک «دانشجوی دکترای داروسازی» دختر شایسته 2020 آمریکا شد

ایالات متحده اولین مورد خود را روز سه‌شنبه گزارش داد: مردی ۳۰ ساله که در شهرستان «اسنومیش» واشنگتن در شمال سیاتل زندگی می‌کرد، که اخیراً از چین بازدید کرده بود.

ویروس کرونا
دمای بالای بدن یکی از علائم ابتلا به ویروس مرموز کرونا چینی است.

تونر توضیح می‌دهد: «ما هنوز نمی‌دانیم که این بیماری چقدر مسری است. می‌دانیم که این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود‌.  تصور اول این است که این بیماری نسبت به سارس خفیف‌تر است.

از سوی دیگر‌، ممکن است مسری‌تر از سارس باشد.» شبیه‌سازی تونر از یک بیماری همه‌گیر کرونا ویروس فرضی، نشان می‌دهد که پس از گذشت شش ماه، این ویروس به تمام کشور‌های جهان منتقل خواهد ‌شد. طی ۱۸ ماه ۶۵ میلیون نفر می‌توانند در اثر این بیماری بمیرند.

بیشتر بخوانید:

منبع: businessinsider

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر