;
coinex

نکاتی مهم درباره تغییر موضوع شرکت و تغییر طبقات برند

موضوع شرکت یکی از مهمترین پارامترهای ثبت شرکت میباشد و باید به صورت ماملا واضح در اساسنامه شرکت نوشته شود. با ادامه این نوشتار همراه باشید.

موضوع شرکت بسیار مهم است و در تحریر آن میبایست نهایت دقت را به کار برد چرا که هرگونه کم دقتی در ویرایش آن بارها مجموعه را به چالش خواهد کشید و نیازمند تغییرات در موضوع شرکت خواهد کرد و همچنین تاکید اساسنامه در رابطه با تعیین موضوع شرکت بابت شفافیت و تفسیر وظایف،حدود اختیارات و تکالیف مسئولین و سهامداران شرکت می باشد. طبق این تفاسیر اعضا و هیات مدیره شرکت حق ندارند سرمایه و دارایی شرکت را در فعالیت هایی بغیر از موضوع فعالیت شرکت بکار ببرند و یا در تصمیمات خود از حدود اختیارات موضوع شرکت فراتر بروند.

موضوع  شرکت آنجایی میتواند تغییر کند که سهامداران یا اعضای شرکت صلاح بدانند . همچنین این موضوع در مورد سرمایه شرکت نیز صدق میکند البته قابل ذکر نیز میباشد که همه ی انواع شرکت ها اعم از مسئولیت محدود، خاص و…طبق قانون ثبت شرکت ها قادر خواهند بود که موضوع و سرمایه را تغییر دهند و در صورتی که در اساسنامه شرکت،موضوع به درستی شامل فعالیت های آن نشود ,شرکت ها می توانند موضوع خود را تغییر داده و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را اضافه کنند.

نکاتی مهم درباره تغییر موضوع شرکت و تغییر طبقات برند

برای تغییر، الحاق یا حذف بخشی از موضوع شرکت لازم است سهامداران شرکت ، جلسه ی مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت را تشکیل دهند و در این مورد تصمیم گیری نمایند . در قانون تجارت تغییرات اساسنامه شرکت (اعم از بعضی از مواد یا کل اساسنامه) ، افزایش یا کاهش سرمایه ، انحلال شرکت و همچنین نحوه ی تصفیه بر عهده ی مجمع عمومی فوق‌العاده گذاشته شده است. پس از اتخاذ تصمیم نهایی ، هر یک از سهامداران صورتجلسه ای را که تنظیم شده است با ذکر میزان سهم الشرکه امضاء می کنند.

همان طور که گفته شد، تغییر موضوع شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده می باشد که متعاقب تصویب و اعلام مراتب به اداره ثبت شرکت ها و آگهی جهت اطلاع عموم انجام می شود. این امر زمانی امکان پذیر است که از مراجع ذی صلاح مجوز تغییر را دریافت و به اداره ثبت ارسال شود.

در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت می بایست جهت گرفتن مجوزهای مورد نیاز از مراجع ذی صلاح اقدام نمود. موضوع جدید یا الحاقی باید از بین موضوعاتی انتخاب شود که مجاز و قانونی بوده و قابلیت ثبت داشته باشند. برای تغییر موضوع شرکت ۳ هفته زمان لازم است که آگهی تغییرات از اداره ثبت شرکتها اخذ گردد. برای تنظیم صورتجلسه تغییر موضوع، مرجع دارای صلاح باید مانند سایر تغییرات شرکت مجمع عمومی عمل نماید.

ثبت کریم خان

نحوه تغییر طبقات برند و علامت تجاری

لازم بذکر است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی پس از بثبت رساندن برند خود در مرکز مالکیت معنوی ، قادر خواهند بود با توجه به نیاز خود ، طبقات برند خود را افزایش دهند. البته میبایست پس از درخواست از اداره، مجددا برند، توسط کارشناسان اداره ثبت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت نداشتن مشکلات اعم از داشتن مجوز فعالیت در طبقه درخواستی یا ثبت نبودن برند در آن طبقه  و یا حتی نداشتن تشابه با برندهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید اداره ثبت، طبقات درخواستی به گواهینامه ثبت برند اضافه خواهد شد.

مراحل ثبت افزایش طبقات و اضافه کالا و تغییر علامت تجاری

  1. تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری توسط متقاضی یا وکیل قانونی وی
  2. بررسی تقاضا توسط کارشناسان اداره ثبت
  3. در صورت تایید، آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری صادر میگردد
  4. درج آگهی در روزنامه رسمی و گذشت 30 روز با احتساب 2 روز اضافی
  5. ارائه اصل تصدیق برای ظهرنویسی به اداره ثبت
  6. پرداخت هزینه حق الثبت و دریافت گواهی پس از احراز هویت متقاضی یا وکیل قانونی وی

ثبت کریم خان

درپایان، امیدواریم با مطالب گفته‌شده توانسته باشیم اطلاعاتی هر چند مختصر و مفید ارائه کرده باشیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید علاوه‌بر مراجعه بصورت حضوری به موسسه ثبت کریمخان و یا تماس تلفنی با شماره‌ 87146-021 و یا با مراجعه به سایت ثبت کریمخان بصورت آنلاین با ما در تماس باشید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر