;
coinex

پردازنده کامپیوتر خود را به تحقیقات ویروس کرونا اختصاص دهید!

تحقیقات ویروس کرونا (COVID19) توسط گروه‌های مختلف تحقیقاتی در سراسر جهان در حال انجام است. آیا می‌خواهید به پیشرفت این مطالعات کمک کنید.

معمولا پردازنده کامپیوتر و کارت گرافیک در کامپیوتر‌های PC برای امور مختلفی از جمله بازی، استفاده از بهترین نرم‌افزارهای کامپیوتر و یا حتی استخراج ارزهای دیجیتالی به کار گرفته می‌شوند. کمپانی انویدیا (Nvidia) از گیمرها خواسته توان پردازش کامپیوترهای گیمینگ خود را مطالعه ویروس کرونای جدید اختصاص دهند.

ویروس کرونای جدید (کووید۱۹) در سطح اضطراری در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است. پاندمی این بیماری به شدت در حال گسترش است. تاکنون ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری دچار شده‌اند و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پردازنده کامپیوتر خود را به تحقیقات ویروس کرونا اختصاص دهید!

هفته گذشته در خبرها داشتیم که بزرگترین ابررایانه جهان به جنگ علیه ویروس کرونا وارد شده است و حالا کمپانی Nvidia از گیمرها می‌خواهد قدرت پردازش کارت گرافیک خود را برای تحقیقات ویروس کرونا (COVID-19) تحت پروژه‌ای به نام Folding@home اختصاص دهند.

پروژه محاسباتی Folding@home گسترده‌ای برای تحقیق در مورد این بیماری و شبیه‌سازی ویروس پروتئینی و پیدا کردن یک داروی مناسب برای آن است.هدف این پروژه تنها ویروس کرونا جدید نیست و هدف‌های بلندمدت‌تری نظیر مطالعه و توسعه درمان برای سرطان، ASL و پارکینسون نیز مدنظر دارد.

اما کاربران به عنوان یک گیمر چگونه می‌توانند به تحقیقات ویروس کرونا کمک کنند؟ تنها کاری که باید انجام دهند این است که برنامه ویندوز این پروژه را دانلود کنند. این نرم افزار خودش به کار در پشت زمینه ادامه خواهد داد. این پروژه چند روزی بیشتر نیست که آغاز به کار کرده و حالا کمپانی مطرح Nvidia از مخاطبانش خواسته به این پروژه تحقیقاتی بپیوندد.

ویروس کرونا چگونه ویروسی است؟ ویروس 2019-nCoV دارای یک سری پروتئین‌ها روی خود به نام تاج (Corona) است که سطح خارجی سلول‌های ریه را درگیر می‌کند و وارد آن‌ها می‌شود. یکی از راه‌ها برای جلوگیری از عفونت این است که پروتئین‌های سطح ویروس را از بین برد و به‌نوعی آن را از کار انداخت. جلوگیری از این پروتئین با استفاده از ترکیب یک پروتئین دیگر با آن امکان‌پذیر است.

آیا این نرم افزار منجر به کند شدن سیستم می‌شود؟ باید گفت که چندان تاثیری روش کاهش عملکرد سیستم نخواهد داشت. برنامه طوری طراحی شده است که تنها میزان مشخصی از قدرت سخت افزار را استفاده کند و حتی تنها موقعی کار خواهد کرد که سیستم در حالت ایده آل باشد و برنامه سنگینی اجرا نشود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gamesradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر