;
coinex

شیوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی ؛ از وام یک تا دو میلیون تومانی چه می‌دانیم؟

شیوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی چگونه است؟ در این نوشتار قصد داریم همه چیز در مورد وام یک تا دو میلیون تومانی دولت برای جبران خسارات کرونا را بررسی کنیم.

محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص وام یک میلیون تومانی توضیحاتی ارائه داده است. شیوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی به این صورت است که متقاضیان باید در سایت هدفمندی یارانه ها اقدام به ثبت نام کنند. نوبخت در این خصوص می‌گوید:

متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت هدفمندی یارانه درخواست خود را ثبت کنند. یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود.

آقای نوبخت می‌گوید در جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته است جدا از پرداخت 75 هزار میلیارد تومان به کسب و کارهایی که در نتیجه شیوع بیماری کووید-19 آسیب دیده‌اند، برای چهار میلیون نفر از سرپرستان خانوار مبلغ یک تا دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در نظر بگیرد.

افزایش حقوق کارمندان در سال 99 چقدر است؟‌

گفتنی است سود وام یک میلیون تومانی 12 درصد خواهد بود. گزارش شده که بنابر دستور رئیس جمهور آقای روحانی، پرداخت این ماه از ماه آینده (اردیبهشت 99) قابل اجراست. نوبخت با اشاره به پرداخت اعتبارات بیمه بیکاری و حمایت از کسب و کارها در ادامه می‌آورد:

با توجه به اینکه باید از فروردین ماه افزایش حقوق شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال شود، آیین‌نامه آن توسط هیات دولت تصویب شد. پرداخت این موارد نیاز به دستورالعمل داشت و سپس مصوبه ستاد اقتصادی دستورالعمل آن شب گذشته نوشته شد و در  دو روز آینده به اتمام می‌رسد.

ایرنا در خبری گفته‌های آقای نوبخت را تکذیب کرد. ادامه مطلب را مطالعه کنید!

پس از انتشار این خبر وزارت تعاون و کار نیز اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر و شیوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی را بیشتر تشریح کرد. در این اطلاعیه اعلام شده که تاکنون شیوه دریافت وام یک میلیون تومانی به خوبی مشخص نیست. همچنین زمان‌بندی دقیق و سایت دریافت وام یک میلیون تومانی برای مراجعه متقاضیان برای استفاده از این تحصیلات اعلام نشده است.

در اعلامیه وزارت تعاون و کار می‌خوانیم:

 به دنبال اعلام خبر ثبت نام وام یک میلیون تومانی، مطالبی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر این که برای ثبت درخواست خود، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایت‌های مربوط به این وزارتخانه مراجعه شود.

به اطلاع رسانه‌ها و هموطنان  می‌رساند همان‌گونه که در اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه منتشره در تاریخ ۲۰ فروردین ماه آمده است، هنوز نحوه، زمان‌بندی و نشانی هیچ سایتی جهت انجام اقدامات لازم برای متقاضیان این تسهیلات نهایی و اعلام نشده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون شهروندان ضروری است در این خصوص به اخبار جعلی و شایعات توجه نکنند و اخبار مرتبط با این موضوع را تنها از طریق پایگاه‌های رسمی وزارتخانه مذکور پیگیر شوند.

سایت هدفمندی شیوه ثبت نام وام یک میلیون تومانی نیست!

گفتیم که دولت دوم حسن روحانی برای کمک به افرادی که در نتیجه شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ دچار آسیب شده‌اند، وام یک تا دو میلیون تومانی با سود 12 درصد در نظر گرفته است. علی‌رغم آنکه ایلنا از نوبخت نقل کرد که «سایت هدفمندی یارانه ها برای ثبت نام متقاضیان اعلام شده است، اما این موضوع توسط سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تکذیب شد.

حداقل حقوق و دستمزد در سال 99 چقدر است؟

مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه می‌گوید تاکنون سایت و شیوه ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی اعلام نشده است. وی در توضیح بیشتر گفت:

امروز به اشتباه به نقل از رییس سازمان برنامه و بودجه اینگونه بیان شده است که متقاضیان وام یک میلیون تومانی برای ثبت نام به سایت هدفمندی یارانه ها مراجعه کنند که اینگونه نیست و سایت محل ثبت نام هنوز اعلام نشده است.

در اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه، هیچ نامی از سایت سازمان هدفمندی یارانه ها برده نشده است. همچنین هنوز زمان ثبت نام متقاضیان این وام نیز مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ilna , khabaronline , ana

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر