;
coinex

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان ؛ ثروتمندترین مرد جهان 24 میلیارد دلار ثروتمندتر شد!

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان بخش عمده‌ای از جهان منفی بوده. اما برای امثال جف بزوس، وارن بافت و مارک زاکربرگ سود کلانی به دنبال داشته است.

«جف بزوس»، بنیانگذار آمازون و ثروتمندترین مرد جهان طی بیماری همه‌گیر کویید 19 نزدیک به 24 میلیارد دلار به ثروت عظیم خود در سال 2020 اضافه کرده است. این سود کلان وی به خاطر افزایش تقضای خرید اینترنتی در پی خانه‌گیر شدن مردم است.

سایت «فوربس» با توضیح دلیل افزایش تقریبا 5 درصدی در سرمایه خالص «بزوس» ادعا کرده است که که سهام آمازون 5.3٪ افزایش یافته و با رکورد جدید نزدیک به 2،283 دلار در هر سهم به بالاترین میزان خود رسیده است. معلوم است که «جف بزوس» بزرگترین نفع را از ویروس کرونا برده است.

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان

ثروتمندترین مرد جهان را 24 میلیارد دلار ثروتمندتر شد!

طبق اعلام شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، «بزوس» 138 میلیارد دلار ثروت خالص دارد. او مدیرعامل و رئیس آمازون است و 11.2 درصد از سهام این غول تجارت الکترونیکی را در اختیار دارد. البته او بخاطر نحوه برخورد با کارکنان خود در هنگام شیوع بیماری در این کشور تحت انتقاد شدید قرار گرفته است.

گزارش روز شنبه سایت «فوربس» چگونگی سود 51.3 میلیارد دلاری 10 میلیاردر جهان از زمان بسته شدن این بازار در یک هفته پیش شرح داده است.

بیشتر بخوانید:

با ارزش ترین پول های جهان ؛ با ارزشمندترین ارزهای دنیا در سال 2020 آشنا شوید

در خصوص تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان «سناتور برنی سندرز»، مدافع دیرینه حقوق بشر و دشمن میلیونرها و میلیاردرها، که چندی است از رقابت نهایی حزب دموکرات به نفع حریف خود، «جو بایدن» کنار رفت، گزارش «فوربس» را در چهارشنبه توئیت کرده و تأکید کرد که چگونه افزایش ثروت «بزوس» و سایر میلیاردرها در تضاد با میلیون‌ها نفر است که به خاطر بحران بهداشت عمومی شغل خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

داروی کرونا ؛ بهبود بیماران کووید 19 پس از دریافت داروی «رمدیسیویر»

سناتور «برنی سندرز» می‌گوید:

جامعه ما تا وقتی که تعداد کمی از افراد بسیار ثروتمند‌اند، در حالی که تعداد بسیار زیادی از مردم در فقر دست و پا می‌زنند، نمی‌تواند خود را حفظ کند.

تعداد بیکاران ایالات‌متحده در طول این همه گیری به 16.8 میلیون نفر افزایش یافته است. یک اقتصاددان می‌گوید که این افزایش چشمگیر 2500٪ بیشتر از دوران قبل از ویروس است. این تقابل بین میلیاردرهای آمریکایی و بیکاران کشور بسیار خبر ساز شده است.

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان ، حتی بهترین اقتصادهای جهان در سال 2020 به نفع قشر ضعیف جوامع نبوده است. تنها هفته گذشته ثروت میلیاردرهای جهان این میزان افزایش یافته است:

  • «جف بزوس»:  6.8 میلیاد دلار
  • «مارک زاکربرگ»:  6.2 میلیاد دلار
  • «وارن بافت»:  5 میلیاد دلار
  • «ایلان ماسک»: 4.2 میلیاد دلار
  • «لری الیسون»:  4 میلیاد دلار
  • «لری پیج»:  3.6 میلیاد دلار
  • «بیل گیتس»: 3.6 میلیاد دلار

در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر ایالات‌متحده به دلیل کویید 19 درآمد خود را از دست داده‌اند، تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان باعث شده شرکت آمازون از ماه مارس 100،000 شغل جدید را ایجاد کرده و قصد ایجاد 75،000 مورد دیگر را نیز دارد. این امر به دلیل کمک به رسیدگی به تقاضای روزافزون مشتریان و کمک به کارکنان موجود در انجام سفارشات برای محصولات ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا در هوای گرم ؛‌ آیا شروع تابستان شیوع کووید 19 را کاهش می‌دهد؟

ظاهرا آمازون دستمزد کارگران خود را نیز افزایش داده است. آمازون همچنین فرآیندهایی را برای کمک به محافظت از کارمندان خود انجام داده است. از اقدامات ضدعفونی و پخش ماسک در بین کارکنان گرفته تا شروع ساخت آزمایشگاهی برای آزمایش کارگران خود برای تست کویید 19.

با این حال کارگران انبارهای آمازون و فروشگاه‌های مواد غذایی آمازون، ابراز ترس و ناامیدی از شرایط کار خود کرده‌ و این شرکت را متهم به کم‌کاری در محافظت از کارمندان ساخته‌اند. آمازون همچنین به اخراج سه کارگر که علناً از اقدامات این شرکت و برخورد با کارمندان انتقاد کرده بودند، محکوم شده است. آمازون سه شنبه شاهد مرگ اولین کارگر یکی انبارهای خود نیز بوده است. تمامی این‌ها باعث روانه شدن سیل انتقادات به طرف آمازون و «جف بزوس» شده است.

بیشتر بخوانید:

مترجم: فرامرز عباسی

.

منبع: commendreams

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر