;
coinex

داروی کرونا ؛ بهبود بیماران کووید 19 پس از دریافت داروی «رمدیسیویر»

داروی کرونا شرکت Gilead بر روی طیفی از بیماران مبتلا به کرونا جواب داده است. در ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید تا موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

یک شبکه خبری آگاه پنجشنبه پس از تهیه ویدئویی نشان دادند که بیمارانی که داروی تجربی به نام «رمدیسیویر» را دریافت کرده‌اند به سرعت بهبود یافته و اکثر آنها پس روزهای اندکی به خانه باز می‌گردند. پزشک معالج این آزمایش ادعا کرده‌اند که بیمارانی با علائم شدید تنفسی و تب که در یک کارآزمایی بالینی دارو مشارکت کرده بودند و خوشبختانه بعد از کمتر از یک هفته درمان، توانستند بیمارستان را ترک کنند.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2۹) از مرز 2 میلیون نفر در سراسر جهان فراتر رفته است. برخی کشورها نظیر یالات متحده در کنترل بیماری عملکرد قابل قبولی داشته‌اند. آمریکا از بیش از 3 میلیون نفر از شهروندانش تست کرونا گرفته است. شرکت‌های داروسازی این کشور به شدت در تلاشند تا توسعه واکسن و داروی کرونا را عملی کنند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

بهبود بیماران کووید 19 پس از دریافت داروی کرونا «رمدیسیویر»

«دکتر کاتلین مولان»، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه شیکاگو که در حال انجام این آزمایشات بالینی است، می‌گوید:

بهترین خبر این است که بیشتر بیماران ما مرخص شده‌اند. این بسیار عالی است. تنها دو بیمار ما جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایمنی گله ای چیست ؛ هر آنچه باید از ایمنی جمعی یا Herd Immunity بدانیم

«مولان» درخواست مصاحبه با ما را قبول نکرد و اذعان داشت که دانشگاه به او گفته است تا وقتی نتایج رسمی این آزمایشات آماده نشده‌اند، مصاحبه نکند. هنوز عملکرد قطعی داروی شرکت Gilead مشخص نیست. هیچ درمان تأیید شده‌ای برای بیماری جدید کویید19 وجود ندارد. این بیماری می تواند باعث بروز ذات الریه شدید و سندرم پریشانی حاد در بعضی از بیماران شود.

بیشتر بخوانید:

تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه

اما محققان در سراسر دنیا در حال انجام آزمایشاتی بر روی چند دارو و سایر روشهای درمانی‌اند. متاسفانه این آزمایش بالینی شامل گروه کنترل نیست. بنابراین گفتن اینکه آیا این دارو واقعاً به بیماران در بهبود بهتر کمک می‌کند یا نه دشوار خواهد بود. با داشتن گروه کنترل برخی از بیماران داروی مورد آزمایش را دریافت نمی‌کنند تا پزشکان بتوانند تشخیص دهند که آیا این تأثیرات دارو است یا عوامل خارجی دیگر.

این آزمایش در 1600 بیمار با علائم متوسط ​​در 169 بیمارستان و کلینیک در سراسر جهان برسی شده است. یک منبع آگاه در بیانیه ای به «سی ان ان» گفته است که ما نیاز فوری به یک درمان کویید19 داریم. کلیه داده‌های دریافتی از آزمایشات بالینی و تجربی در مقیاس کوچک باید برای نتیجه گیری نهایی تجزیه و تحلیل شوند. محققان در عین نشان دادن قدرت داروی «رمدیسیویر» در این مقیاس، معتقد‌اند که این‌ها هنوز دلیلی بر ایمنی و اثربخشی کامل این دارو نیستند.

بیشتر بخوانید:

مترجم: فرامرز عباسی

منبع:‌ cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر