;
coinex

هشدار انستیتو پاستور فرانسه: قطعا موج دوم شیوع کرونا اتفاق خواهد افتاد!

مقامات بهداشتی سراسر دنیا در مورد موج دوم شیوع کرونا جهانی هشدار می‌دهند؛ اما سوال این است که چه موقه و چگونه رخ خواهد داد؟

در حالی که محدودیت‌های قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی در سراسر جهان در حال کاهش است، روز چهارشنبه مقامات بهداشتی در مورد موج دوم شیوع کرونا، به شکل شدیدتر هشدار دادند. همچنین در ایتالیا، که محدودیت‌ها کم‌کم در حال برداشته شدن بودند، مقامات بهداشتی هشدار موج دوم شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را داده و خواستار اقدامات سریع برای شناسایی قربانیان، علائم آن‌ها و ردیابی افراد در تماس با آن‌ها شدند.

صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، پس از دیدار با 16 فرماندار این کشور گفت که رستوران‌ها و مغازه‌های باقی‌مانده، در هفته‌های آینده مجاز به بازگشایی خواهند بود. اما در صورت رسیدن تعداد بیماران جدید به سطح مشخصی، محدودیت‌ها دوباره اعمال خواهند شد.

قطعا موج دوم شیوع کرونا اتفاق خواهد افتاد!

هشدار انستیتو پاستور فرانسه

رئیس واحد ویروس و ایمنی در انستیتوی پاستور فرانسه، کشوری که هنوز محدودیت‌ها را کاهش نداده و در حال آمادگی برای  موج دوم همه‌گیری است، الیویر شوارتز، اظهار داشت:

قطعا موج دوم شیوع کرونا اتفاق خواهد افتاد. اما مشکلی که وجود دارد این است که نمی‌دانیم این موج شدید خواهد بود یا خفیف.

بسیاری از مناطق هنوز با موج اول بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. برزیل برای اولین بار یک شهر بزرگ را به طور کامل قرنطینه کرد. در آفریقا نیز تعداد تأییده شده مبتلا به ویروس کرونا، در هفته گذشته افرایش 42 درصدی داشته است. پیش‌بینی تعداد مبتلایان در روز چهارشنبه از مرز 50 هزار نفر تجاوز کند.

موج دوم شیوع کرونا
موج دوم شیوع کرونا

در همین حال، تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که میزان آلودگی ایالات متحده، خارج از شهر نیویورک، به ویژه در متاطق شهری رو به افزایش است. این بدان معناست که مقاومت نیویورک در برابر ویروس نیز تحت‌الشعاع شدت بیماری در مناطق دیگر قرار گرفته است.

مدیر گروه بهداشت و درمان در Shawnee County، لبندا اوچ گفت:

اشتباه نکنید. ویروس همچنان میان ما در حال گردش است. حتی شاید بیش‌تر از هفته‌های قبل.

به گزارش دانشگاه جان هاپکینز ویروس کرونا تا به حال بیش از 3.6 میلیون نفر را آلوده کرده و باعث مرگ بیش از 251 هزار نفر شده است. چیزی که همه کارشناسان در مورد آن اتفاق نظر دارند این است که به دلیل آزمایش محدود، عدم شمارش دقیق آمار مرگ و میر و پنهان‌کاری برخی دولت‌ها، آمار دقیقی منتشر نشده است.

موج دوم شیوع کرونا چقدر خطرناک است؟

در ایالات متحده بیش از 71 هزار کشته از میان 1.2 میلیون بیمار گزارش شده و در اروپا، آمار مرگ و میر بیش از 144 هزار نفر بوده است. محققان در پشت الگویی مستند شده از دانشگاه واشنگتن، پیش‌بینی خود را در مورد میزان مرگ و میر در ایالات متحده تا اوایل ماه آگست، به دلیل کاهش محدودیت‌های ماندن‌درخانه، تا 134 هزار نفر افزایش دادند.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور دونالد ترامپ، در راستای تلاش برای پیروزی مجدد در انتخابات ماه نوامبر، در حال کاهش محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و تلاش برای احیای اقتصاد کشور خود است؛ اقتصادی که به نظر می‌رسد در عرض دو ماه، بیش از 30 میلیون کارگر را از کار بی‌کار کند.

اتحادیه اروپا با تأکید بر این نگرانی‌های اقتصادی، برای خود بدترین رکود را در 25 سال گذشته پیش‌بینی کرده؛ و همچنین انتظار می‌رود که نرخ بیکاری ایالات متحده در ماه اپریل تا 16 درصد افزایش پیدا کند؛ رقمی که آخرین بار در طول رکود بزرگ آمریکا، در سال 1930 مشاهده شده است.

موج دوم شیوع کرونا

در قرن گذشته، موج دوم شیوع کرونا آنفولانزای اسپانیایی، به دلیل صدور اجازه برگزاری تجمعات از فیلادلفیا تا سن‌فرانسیسکو، به مراتب شدیدتر از موج اول آن بود‌.

با کاهش محدودیت‌های ایتالیا در این هفته، رئیس مؤسسه عالی سلامت، دکتر سیلویو بروسافرو، خواستار سرمایه‌گذاری عظیم از منابع برای آموزش کادر پزشکی جهت نظارت بر بیماران احتمالی آینده شد. به گفته وی برنامه‌های ردیابی ناقلان، که توسط ده‌ها کشور و شرکت ساخته‌ می‌شوند، برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا کافی نیستند.

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آلمان، لوتر ویلار، می‌گوید:

دانشمندان مطمئنند که موج دوم شیوع کرونا اتفاق خواهد افتاد. اما آلمان برای مقابله با این موج آمادگی کافی دارد.

در این کشور آزمایشات گسترده انجام شده و یک‌چهارم تعداد کشته شده‌های ایتالیا و انگلیس، با جمعیت کم‌تر، را به خود اختصاص داده است. بریتانیا استخدام 18 نفر، جهت ردیابی افراد در تماس با بیماران را آغاز کرده است.  مقامات انگلیس اذعان دارند که باید آزمایش و ردیابی بیش‌تری انجام داده و از کره جنوبی، که شیوع بیماری را به خوبی کنترل کرد، بیاموزند.

افریقای جنوبی که سال‌ها تجربه ردیابی HIV و سایر بیماری‌ها را داشته، اکنون بیش از 30 هزار ردیاب باتجربه در اختیار دارد. در ترکیه نیز 5800 تیم ردیابی مشغول به کارند که تا کنون نزدیک به نیم میلیون نفر را پیگیری و آزمایش کرده‌اند.

در هند نیز یک بازار در جنوب شهر چنای باعث آلوده شدن 1000 نفر شد. 7000 نفر دیگر نیز، که با بازار در تماس بوده‌اند، در حال ردیابی و قرنطینه هستند. کارشناسان در مورد یک فاجعه بهداشتی در یک کشور 1 میلیاردی، با سیستم پزشکی نه جندان قوی، نکرانی دارند.

بیشتر بخوانید:

طبق گزارشات جونز هاپکینز، در ایالات متحده روزانه تا 20 هزار نفر بیمار شده و بیش از 1000 مورد مرگ و میر رخ می‌دهد. مقامات بهداشت عمومی هشدار می‌دهند که عدم کاهش میزان مبتلایان، می‌تواند منجر به افزایش نرخ مرگ و میر روزانه شود؛ به ویژه با وجود خروج مردم از خانه و بازگشایی مشاغل.

شهردار نیویورک، بیل دبلازیو، در CNN در مورد بازگشت سریع برخی ایالت‌ها به زندگی عادی هشدار داد. ترامپ نیز شمار تلفات را تصدیق کرد اما اظهار داشت که تعطیلی اقتصاد آمریکا هزینه‌های ناخوشایندی نظیر سوءمصرف مواد مخدر و خودکشی خواهد داشت.

وی در حین بازدید از آریزونا گفت:

من نمی‌گویم همه چیز عالی است و هیچ مشکلی وجود ندارد. آیا روی برخی افراد تأثیر بدی خواهد گذاشت؟ بله! اما با این حال ما باید هر چه زودتر کشور را به حالت عادی بازگردانیم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: medicalXpress

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر