;
coinex

معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو سامسونگ؛ هندزفری لوکس جدید سامسونگ!

سامسونگ چهار روز پیش از نسل جدید هندزفری های لوبیا شکل خود در کنار چند محصول دیگر رونمایی کرد. در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو پرداخته‌ایم.

ایربادهای وایرلس واقعی لوبیا شکل سامسونگ بالاخره در معرض عموم قرار گفتند و از همین بدو ورودشان توانستند به دلیل داشتن طراحی بسیار زیبا، استفاده راحت، باتری بسیار قدرتمند، کارایی عالی در کاهش نویز صدا و ارائه کیفیت صدای منحصربفرد توجه مثبت افراد زیادی را به خود جلب کنند. این ایربادهای زیبا با قیمت 169.99 دلاری خود ارزش اقتصادی بالایی نیز دارند و پروسه صادراتشان هم از همان 4 روز پیش شروع شد. در این مطلب به معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو سامسونگ پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو سامسونگ

طراحی

آنچه که به احتمال زیاد در هنگام مواجه شدن با گلکس بادز لایو شما را غافلگیر می‌کند، جعبه بسیار کوچک این محصول است. این جعبه علاوه بر وظیفه نگهداری از گلکسی بادز لایو، وظیفه شارژ کردن آن را نیز برعهده دارد. جعبه هندزفری جدید سامسونگ از نظر اندازه نصف اندازه جعبه ایرپاد پرو اپل یا گلکسی بادز پلاس است، اما ضخامت بیشتری نسبت به آن‌ها دارد. این جعبه محافظ 50 در 50.2 در 27.8 میلیمتری 42 گرم وزن دارد، به راحتی در جیب شما جا می‌شود و علاوه بر این می‌توانید آن را با استفاده از کابل از طریق یک پورت یو اس بی نوع سی یا با گذاشتن روی یک پد شارژر پشتیبانی کننده فناوری شارژ وایرلس Qi شارژ کنید.

طراحی
معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو

خود هندزفری های گلکسی بادز لایو سامسونگ هم اندازه بسیار کوچکی دارند، اما زمانی که آن را در گوش خود قرار می‌دهید حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کنند. طراحی لوبیا شکل این محصولات ایجاب می‌کند که ابتدا نیمه پایینی هر یک از این آن‌ها را در گوش خود قرار دهید. طرز استفاده از این ایربادها را در زمان بسیار کمی یاد می‌گیرید، زیرا یک منفذ و اسپیکر در پایین هر هندزفری وجود دارد. این قسمت در گوش شما فرو می‌رود و نیمه بالایی هندزفری به شکل عمودی خارج از گوش باقی می‌ماند. سامسونگ گفته است که هندزفری جدیدش را براساس طراحی گوش انسان ساخته است تا به راحتی در کانال گوش قرار بگیرد.

طراحی
معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو

قسمتی پایین هندزفری با آرایش افقی در گوش قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که گلکسی بادز لایو بدون داشتن یا ایجاد هیچ گونه برآمدگی هم سطح گوش قرار گیرد، و این موضوع به خودی خود یک نقطه قوت در سبک طراحی این ایرباد وایرلس واقعی محسوب می‌شود. سازنده مشهور کره‌ای این امکان را هم برای شما فراهم کرده است که بالشتک قابل قرار گیری روی قسمت بالایی هندزفری جدیدش را در دو سایز مختلف دریافت کنید تا بتوانید تجربه راحتتری را از استفاده از این ایرباد کسب کنید. به طور عادی مدل کوچکتر این بالشتک و بازوی آن روی گلکسی بادز لایو نصب است، اما شما می‌توانید در صورت تمایل مدل بزرگتر را روی آن نصب کنید.

طراحی
معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو

بیشتر بخوانید:

برای تهیه این بررسی از گلکسی بادز لایو در چند سناریوی مختلف مانند 45 دقیقه تمرین ورزشی، پیاده روی و فضای دفتر کار خانگی استفاده کردیم، و این محصول توانست در هر یک از این شرایط کارایی خوبی را بدون خارج شدن از گوش ارائه کند. به بیان خلاصه می‌توان گفت که این هندزفری های وایرلس واقعی کارایی بسیار راحت و اطمینان بخشی دارند و علی رغم این که اندازه کوچکی دارند، به هیچ وجه در گوش کاربر گیر نمی‌کنند. درواقع این ایرباد آنقدر کوچک نیست که به درون گوش کاربر فرو رود و مقدار مناسبی از آن نیز در گوش فرو می‌رود تا به راحتی بتوانید در صورت نیاز آن را از گوش خود خارج کنید.

طراحی
معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو

در مورد رنگ گلکسی بادز لایو هم بد نیست بدانید که می‌توانید این محصول را در دو رنگ مشکی و برنزی خریداری کنید. در تهیه این بررسی از مدل برنزی رنگ استفاده شد و باید اعتراف کرد که پرداخت براق این رنگ به راحتی نظر مثبت شما و هر کسی را به گلکسی بادز لایو جلب می‌کند. رنگ برنزی این محصول علاوه بر این پیدا کردن آن را نیز ساده می‌کند.

طراحی ارگونومیک گلکسی بادز لایو فشار زیادی را به گوش شما وارد نمی‌کند و به راحتی می‌توان گفت که بعد از 30 دقیقه استفاده از این محصول فراموش می‌کنید که آن را در گوش خود قرار داده‌اید. بعضی دیگر از ایربادهای وایرلس واقعی فشاری غیرعادی را به کانال گوش وارد می‌کنند، اما با گلکسی بادز لایو هرگز چنین حسی را تجربه نمی‌کنید. علاوه بر این برنامه ارائه شده به همراه گلکسی بادز لایو “فشار را به واسطه صدای مجاور” از بین می‌برد؛ به این نحو که زمانی که قابلیت کاهنده نویز گلکسی بادز لایو غیرفعال است، این ایرباد وایرلس واقعی صدای موجود در محیط اطراف را به گوش شما منتقل می‌کند و از این طریق عملکرد قابلیتی مانند قابلیت شفافیت ایرپاد پرو اپل را در اختیارتان می‌گذارد.

حتی زمانی که ویژگی کاهنده نویز گلکسی بادز لایو فعال است، باز هم فشار زیادی را در گوش خود احساس نمی‌کنید، از این رو می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از این ایرباد در گوش خود استفاده کنید. همانطور که گفته شد، در کنار اسپیکر قرار گرفته در نیمه پایینی گلکسی بادز لایو یک منفذ هوا وجود دارد. این منفذ فشار یا حس قرار داشتن در یک جعبه را کاهش می‌دهد.

نکته دیگری که توجه شما را درباره طراحی گلکسی بادز لایو به خود جلب می‌کند، سخت بودن قسمت خارجی این محصول است. در این رابطه بد نیست بدانید که این قسمت از گلکسی بادز لایو انعطاف پذیر یا نرم نیست، اما طراحی نوک تیزی هم ندارد و در گوش فرو نمی‌رود.  لبه‌های این قسمت از گلکسی بادز لایو ماشین کاری شده و منحنی شکل هستند و باعث ایجاد ناراحتی نمی‌شوند. قسمتی از این ایرباد که روبروی گوش قرار می‌گیرد، پوشش مات پلاستیکی دارد و باعث نمی‌شود که حس سایش زیادی را در گوش خود تجربه کنید. قسمت پایین هندزفری به راحتی در گوش پایینی قرار می‌گیرد و بالشتک و بازوی هندزفری هم هر گونه ناراحتی حاصل از استفاده از هندزفری را کاهش می‌دهند.

در مجموع می‌توان گفت که سازنده مشهور کره‌ای در قالب گلکسی بادز لایو توانسته است یک سبک طراحی جدید را برای ایربادهای وایرلس واقعی ارائه کند که علی رغم داشتن ظاهری غیرمتعارف ارگونومی بسیار خوبی دارد. در واقع می‌توان گفت که شما بدون تجربه کردن هیچ گونه خستگی به راحتی می‌توانید از این هندزفری در جلسات 6 تا 8 ساعته استفاده کنید.

صدا

قبل از این که به توضیح دادن درباره کیفت صدای گلکسی بادز لایو بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که نحوه قرار گرفتن این ایرباد در گوش با نحوه قرار گرفتن سایر ایربادهای وایرلس واقعی در گوش فرق دارد؛ زمانی که می‌خواهید از این هندزفری استفاده کنید، (برخلاف آنچه در سایر ایربادهای وایرلس واقعی وجود دارد) یک لبه لاستیکی در داخل گوش قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که صدا در گوش باقی نماند. این ایرباد همچنین برخلاف گلکسی بادز پلاس یا ایرپاد پرو کاملا گوش را عایق نمی‌کند، از این رو اگر بخواهید موسیقی مورد علاقه خود را با صدای بلند گوش دهید، افرادی که در اطراف شما هستند هم صدای موسیقی شما را می‌شنوند.

صدا
معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو

هر خروجی گلکسی بادز لایو به یک اسپیکر 12 میلیمتری مجهز است که صدای بسیار خوبی را بدون تضعیف تون‌های بالا یا متوسط به همراه باس قوی منتشر می‌کند. در رابطه با این ایرباد همچنین بد نیست بدانید که صدای این محصول را برند AKG تنظیم کرده است که تحت تملک و اداره خود شرکت سامسونگ قرار دارد.

صدایی که با گلکسی بادز لایو تجربه می‌کنید تقریبا با صدای منتشر شده توسط گلکسی بادز پلاس برابری می‌کند و حتی می‌توان گفت که گوش دادن به ترک‌های موسیقی با این ایرباد غیرعایق لذت بخشتر هم است. این ایرباد توانایی بالایی در تفکیک صدای آلات مختلف موسیقی بدون خراب کردن صدای آن‌ها دارد و می‌تواند در هنگام افزاش شدت صدا هم کیفیت بسیار خوبی را ارائه کند. اگر هم که می‌خواهید با گلکسی بادز لایو موزیک ویدیو گوش دهید، باز هم هیچ تاخیر صدایی را بین آنچه که می‌شنوید و روی نمایشگر در حال تماشا هستید، تجربه نمی‌کنید. با این ایرباد می‌توانید صدای اجراهای زنده را هم با کیفیت بسیار خوبی بشنوید.

گلکسی بادز لایو به ابزارهای کنترلی لمسی هم مجهز است. به این نحو که چند ثانیه لمس کردن ایرباد باعث فعال یا غیرفعال سازی قابلیت کاهنده نویز، یک بار لمس کردن ایرباد باعث توقف یا پخش موسیقی، دو بار لمس کردن ایرباد باعث رد کردن آهنگ یا کنترل تماس‌های تلفنی و سه بار لمس کردن ایرباد باعث پخش مجدد آهنگ قبلی می‌شود. طرز یادگیری نحوه استفاده از این عملکردها بسیار آسان است و شما به هیچ وجه در این روند گیج نمی‌شوید زیرا قسمت زیادی از سطح بالایی گلکسی بادز لایو توانایی دریافت فرامین لمسی را دارد. شما از طریق برنامه اندروید یا iOS گلکسی بادز به بعضی از این ابزارهای کنترلی دسترسی دارید و علاوه بر این می‌توانید با یک بار یا دو بار لمس کردن بلند مدت ایرباد شدت صدای خروجی آن را کم کنید یا با سه ثانیه لمس کردن سنسورهای لمسی هر دو ایرباد بین دستگاه‌های مختلف متصل به این هندزفری دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:

قابلیت کاهش نویز فعال (ANC)، میکروفون‌ها و عملکرد باتری

همانطور که سامسونگ گفته است، گلکسی بادز لایو به قابلیت ANC مجهز است. این قابلیت با قابلیت ANC ایربادهایی که گوش را به طور فیزیکی عایق می‌کنند، فرق دارد و علی رغم داشتن عملکرد خوب، نمی‌تواند قابلیت ANC ایرپاد پرو را از دور خارج کند. گلکسی بادز لایو می‌تواند مقدار زیادی نویز را از بین ببرد، مخصوصا زمانی که شدت صدا روی مقدار 75 درصد یا بیشتر است. برای مثال در هنگام پخش صدایی با این شدت و تایپ کردن عادی یک متن با رایانه یا لپ تاپ شما صدای تایپ کردن را نمی‌شنوید، اما اگر روبرو تلویزیون بایستید، صدای تلویزیون را می‌شنوید. درواقع زمانی که صدای موسیقی به اندازه کافی بلند باشد، صداها با هم ترکیب می‌شوند و در هنگام کم بودن شدت صدا شما صدای تلویزیون را می‌شنوید.

قابلیت کاهش نویز فعال (ANC)، میکروفون‌ها و عملکرد باتری
معرفی و بررسی گلکسی بادز لایو

البته این عملکرد هم ویژگی مثبت خاص خود را دارد، زیرا در هنگام فعال بودن قابلیت ANC و زمانی که در حال کار کردن در پشت میزتان هستید و شدت صدا روی مقدار 60 درصد است، صدای محکم در زدن را می‌شنوید. زمانی که شدت صدای در حال پخش از طریق هندزفری بیشتر و قابلیت ANC فعال است، صدای محیط خارج کاملا از بین می‌رود. در هنگام پخش صدا از طریق هندزفری با شدت متوسط یا نرمال و فعال بودن قابلیت ANC هم صداهای آزاردهنده و نویزهای بلندتر توسط این قابلیت از بین می‌روند. قابلیت ANC گلکسی بادز لایو در هر خروجی این هندزفری سه میکروفون دارد و از فرآیندهای پردازشی داخلی بهره می‌برد. این سه میکروفون علی رغم این که به دهان شما نزدیک نیستند، می‌توانند حجم زیادی از صدا را دریافت کنند.

می‌توان گفت که از پس از چند بار تماس گرفتن و ضبط صدا با گلکسی بادز لایو، علی رغم ورود صدای محیط به گوش با صدای کمتری حرف می‌زنید و صدای شما هم با کیفیت خوبی منتشر می‌شود. این ایرباد در هنگام استفاده از سرویس‌های VoIP مانند گوگل وویس، وبکس، اسکایپ و … هم وضوح صدای خوبی را ارائه می‌کند. امیدواریم که سامسونگ بتواند با ارائه آپدیت‌های نرم افزاری کیفیت صدای گلکسی بادز لایو را باز هم ارتقاء دهد.

هندزفری جدید سامسونگ از نظر عملکرد باتری هم کارایی خوبی دارد و در هنگام فعال و غیرفعال بودن قابلیت ANC با یک بار شارژ به ترتیب به مدت 6 و 8 ساعت فرامین شما را انجام می‌دهد. این مقادیر به رکورد 11 ساعت گلکس بادز پلاس نمی‌رسند، ولی به راحتی ایرپاد پرو را از این نظر کنار می‌زنند.

نتیجه گیری

گلکسی بادز لایو بهترین ایرباد وایرلس واقعی موجود در بازار نیست، اما کارایی خوبی دارند. طراحی منحصربفرد، کیفیت صدای خوب، باتری قدرتمند و استفاده راحت برای مدت زمان طولانی از نقاط قوت اصلی این محصول هستند. گلکسی بادز لایو 20 دلار از گلکسی بادز پلاس و 50 دلار از اولین گلکسی بادز سامسونگ گرانتر است. تنها نقطه ضعف این محصول کارایی نه چندان عالی آن در انتقال صدای تماس است، اگرچه که از این نظر هم حداقل معیارها را کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cnn

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر