;
coinex

بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ ؛ بهترین سازنده پردازنده گرافیکی کدام است؟

در یک رایانه هرآنچه از وضوح تصویر می‌خواهید، باید آن را از کارت گرافیک طلب کنید. در این مطلب به معرفی بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

از گذشته تا به امروز کارت های گرافیک یکی از اعضا بسیار مهم در دل سخت افزار رایانه‌ها بوده‌اند. کارت گرافیک در رایانه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قدرت بالای آن می‌تواند موجب افزایش توان و بهبود عملکرد رایانه شود. در صورتی که کارت گرافیک از سرعت بالایی در رمزگشایی و طراحی مجدد ویدیوها برخوردار باشد، می‌تواند موجب افزایش سرعت رایانه نیز شود. برخی از رایانه‌ها دارای پورت Thunderbolt هستند و وجود این پورت این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند به راحتی اقدام به اتصال کارت گرافیک اکسترنال به رایانه خود کنند و با این اقدام ظرفیت گرافیکی لپ تاپ و یا iMac خود را افزایش دهند.

همچنین کارت گرافیک برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای و یا پردازش‌های سنگین گرافیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کارت های گرافیک در سال‌های اخیر با پیشرفت‌هایی همراه بوده‌اند و تحولات بسیار وسیعی در این سخت افزار بسیار کاربردی رخ داده است. در ادامه این نوشتار به معرفی بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰

AMD Radeon RX570 4GB

همانگونه که مشخص است این کارت گرافیک توسط شرکت AMD ساخته شده است و 4 گیگابایت حافظه دارد. این کارت گرافیک به عنوان یکی از بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ از عملکرد نسبتاً خوبی برخوردار است، به روز شده است و همچنین قیمت ارزانی نیز دارد. این کارت گرافیک برای انجام فعالیت به حدود 150 وات انرژی نیاز دارد و گزینه‌ای بسیار مناسب برای رایانه‌های رومیزی به شمار می‌آید. در صورت استفاده از این کارت گرافیک به یک کانکتور با 6 و یا حتی 8 پین نیاز خواهید داشت.

Nvidia GeForce RTX 2070 Super

این کارت گرافیک توسط شرکت Nvidia ساخته شده و از قدرت پردازشی بسیار خوبی برخوردار است. این کارت گرافیک از نظر عملکرد بسیار نزدیک به GeForce 2080 است و قیمت نسبتاً مناسبی در مقایسه با عملکرد خوبش دارد. این کارت گرافیک ممکن است برخی از بازی‌های DLSS را پشتیبانی نکند، با این حال جزء بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ است. همچنین لازم به ذکر است که از نظر عملکرد نیز مقداری سریعتر از نسل پیشین یعنی GeForce 1080 عمل می‌کند.

Nvidia GeForce RTX 2060 Super

این کارت گرافیک نیز از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و تعادل بسیار خوبی را بین عملکرد و قیمت ارائه می‌کند که یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این کارت گرافیک به شمار می‌آید. این کارت گرافیک می‌تواند در کنار یک پردازنده قدرتمند از عملکرد بسیار خوبی برخوردار باشد و همچنین آسیبی نیز به منبع تغذیه رایانه وارد نخواهد کرد، بنابراین با توجه به این نکات می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کاربران باشد. این کارت گرافیک قابلیت اجرای بازی‌های با کیفیت را روی صفحه نمایش‌های 144Hz با کیفیت 1080 P و همچنین 1440 P دارد.

Nvidia GeForce GT 1030

این کارت گرافیک نیز توسط شرکت معروف Nvidia ساخته شده و از بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ است. این کارت گرافیک هزینه‌ای کمتر از 100 دلار را در پی خواهد داشت و البته لازم است با صرف چنین هزینه‌ای انتظار اجرای بازی‌ها با کیفیت 1080 P را از آن نداشته باشید. این کارت گرافیک هماهنگی نسبتاً خوبی با کارت های گرافیک یکپارچه پردازنده‌های Intel دارد و همین امر موجب بهبود وضعیت جلوه‌های گرافیکی بازی‌ها می‌شود. این کارت گرافیک قابل استفاده در رایانه‌های رومیزی است و از نظر عملکرد مشابه کارت گرافیک Nvidia MX250  لپ تاپ عمل می‌کند. بسیاری از بازی‌ها با استفاده از این کارت گرافیک قابل اجرا هستند اما در برخی موارد ممکن است رضایت کاربران حاصل نشود. همچنین به نظر می‌رسد نسخه‌ای اورکلاک شده از این کارت گرافیک عرضه شده است که همین امر می‌تواند موجب بهبود عملکرد این کارت گرافیک گردد.

بیشتر بخوانید:

بهترین ماوس پدهای گیمینگ ۲۰۲۰ ؛ این پدها از ماوس و میز شما محافظت می‌کنند!

بهترین کیبوردهای گیمینگ 2020 ؛ دشمن را به خاک و خون بکشید!

بهترین ماوس های گیمینگ 2020 ؛ کدام ماوس کارایی بهتری برای بازی کردن دارد؟

برخی از کاربران ممکن است از رایانه‌ای استفاده کنند که دارای کارت گرافیک یکپارچه با پردازنده است و رابط‌های برنامه نویسی مانند DirectX 12 و Vulkan ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌تواند با استفاده از این کارت گرافیک مقداری از مشکلات خود را رفع کند. این کارت گرافیک در مقایسه با کارت های گرافیک GeForce GTX  مصرف انرژی کمتری دارد و با توجه به همین نکته امکان استفاده از این کارت گرافیک در رایانه‌هایی که منبع تغذیه ضعیفی دارند، وجود دارد. همچنین این کارت گرافیک به دلیل برخورداری از یک فن خنک کننده صدای کمتری نیز تولید می‌کند و جزء بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ است.

Nvidia GeForce GT 1030

AMD Radeon RX580

این کارت گرافیک AMD ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد، از بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ است و قابلیت اجرای بازی‌های گرافیکی با وضوح تصویر 1080 P را هم دارد. البته لازم به ذکر است که این کارت گرافیک توان اجرای بازی‌های بسیار سنگین را ندارد. کارت گرافیک GeForce GTX 1660 یکی از رقبای بسیار نزدیک این کارت گرافیک به شمار می‌آید که البته قیمت نبستاً بیشتری هم دارد. همچنین شرکت Nvidia مدل جدیدتری از این پردازنده را با نام RX590 معرفی کرده است که در مقایسه با این کارت گرافیک سرعت کمتری دارد. کاربران رایانه MacBook Pro می‌توانند به کمک پورت Thunderbolt این رایانه از این کارت گرافیک به صورت اکسترنال استفاده کنند. هچنین شرکت اپل از این کارت گرافیک در ساخت MacBook Pro تولید شده در سال 2018 نیز استفاده کرده است.

AMD Radeon RX580

Nvidia GeForce GTX 1660 TI

شرکت Nvidia در ساخت کارت های گرافیک RTX فناوری‌های بسیار به روزی را به کار گرفته است. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به رهگیری پرتو برای اجرای فعالیت‌های گرافیکی و همچنین استفاده از Tensor که برای پشتیبانی از هوش مصنوعی تعبیه شده است، اشاره کرد. اما این کارت های گرافیک به دلیل قیمت بالایی که دارند ممکن است برخی از کاربران را نسبت به خود دلسرد کنند. شرکت Nvidia بسیاری از این فناوری‌ها را در کارت گرافیک GTX 1660 TI تعبیه نکرده و همین امر سبب شده است تا کاربران مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید کارت گرافیک نباشند. همچنین کارت گرافیک RTX 2060 یکی از مهمترین رقبای این کارت گرافیک به شمار می‌آید که نسبت به GTX 1660 TI از سرعت نسبتاً بیشتری نیز برخوردار است.

RTX 2060 از قابلیت اجرای بازی‌های با کیفیت بیشتر از 1440 P و یا 144 Hz برخوردار است و از جمله بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ هم به شمار می‌آید. البته لازم به ذکر است که کارت گرافیک RTX 2060 چیزی در حدود 70 دلار گرانتر از GTX 1660 TI است. همچنین کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 56 نیز عملکری نزدیک به این کارت گرافیک دارد، اما انرژی بیشتری را مصرف می‌کند و با توجه به همین نکته ممکن است منبع تغذیه رایانه شما توانایی تأمین انرژی آن را نداشته باشد.

AMD Radeon RX 5700 XT

این کارت گرافیک از جدیدترین کارت های گرافیکی AMD و بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ است و برای انجام بازی عملکرد بسیار خوب و کم صدایی دارد. شرکت AMD همکاری صمیمانه‌ای با شرکت اپل دارد و ممکن است این ویژگی موجب سازگاری محصلات شرکت اپل با کارت های گرافیک ساخت این شرکت شود. RTX 2060 نیز رقیبی برای این کارت گرافیک به شمار می‌آید که البته گفتنی است که کارت گرافیک ساخته شده توسط Nvidia در حدود 30% ضعیف‌تر از این کارت گرافیک می‌باشد.

AMD Radeon RX 5700 XT

Nvidia GeForce RTX 2080

این کارت گرافیک نیز یکی از کارت های گرافیک قدرتمندی است که توسط Nvidia ساخته شده است. این کارت گرافیک در کنار RTX 2070 که در پایین‌ترین رده قرار دارد و همچنین کارت گرافیک RTX 2080 Super که در بالاترین رده قرار دارد، همگی قابلیت اجرای بازی‌ها دارای کیفیت 4K را دارند. این کارت گرافیک با بهبودهایی همراه شده و از بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ است و همچنین از حافظه 8 گیگابایت برخوردار است.

Nvidia GeForce RTX 2080 TI

این کارت گرافیک نیز توسط شرکت Nvidia ساخته شده و قیمت آن نیز در مقایسه با عملکردی که دارد معقول به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان ادعا کرد که از سریعترین کارت های گرافیک جهان است. این کارت گرافیک به خوبی می‌تواند بازی‌های دارای کیفیت بالا را اجرا کند. کارت های گرافیک سری RTX از نظر سرعت پردازش رهگیری با بهبودهایی همراه شده‌اند و همچنین رابط برنامه نویسی روشنایی را پشتیبانی می‌کنند. البته در صورت استفاده از این کارت گرافیک لازم است تا مقداری میزان تنظیمات کیفیت بازی را پایین آورید، زیرا در غیر اینصورت ممکن است مقداری با مشکل مواجه شوید.

کارت های گرافیک نسخه TI  حافظه گرافیکی نسبتاً خوبی دارند و این نکته در این کارت گرافیک نیز مشهود است. شرکت Nvidia این کارت گرافیک را به حافظه 11 گیگابایتی تجهیز کرده است که یکی از نقاط قوت این کارت گرافیک به شمار می‌آید. این کارت گرافیک برای توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی و یا کاربرانی که به ویرایش فیلم و عکس می‌پردازند، بسیار مناسب است و جزء بهترین کارت های گرافیک ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. در هنگام استفاده از این کارت گرافیک کاربران می‌توانند مناسب با نیاز خود اقدام به پیکربندی آن کنند.

نکات قابل توجه در هنگام خرید کارت گرافیک

کارت های گرافیک یکی از سخت افزارهایی هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در هنگام خرید لازم است تا کاربران به نکاتی نظیر میزان وضوح تصویر، قدرت پردازش، میزان تولید حرارت و از همه مهمتر میزان سازگاری آن با سایر سخت افزار‌های رایانه توجه نمایند. اغلب کاربران ممکن است در هنگام خرید کارت گرافیک به دنبال یکی از قویترین نسخه‌های آن باشند که از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و همین امر موجب بالا رفتن قیمت آن کارت گرافیک نیز خواهد شد. کارت گرافیک، همانگونه که از نامش مشخص است، وظیفه انجام پردازش‌های گرافیکی را برعهده دارد و میزان وضوح تصویر رایانه را تعیین می‌کند.

شرکت‌های گوناگونی وجود دارند که در زمینه تولید کارت های گرافیک مشغول به فعالیت هستند که از مشهورترین و خوشنامترین آن‌ها می‌توانیم به شرکت‌های AMD و Nvidia اشاره کنیم. این دو شرکت رقابت بسیار نزدیکی در زمینه تولید کارت های گرافیک بسیار قدرتمند دارند. کارت های گرافیک تولید شده توسط برند AMD قیمت کمتری در مقایسه با کارت های گرافیک شرکت Nvidia دارند، اما ممکن است در این میان تفاوت‌هایی نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین میکروفون های گیمینگ 2020 ؛ به همراه بهترین هدست های گیمینگ 2020!

بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون 2020 ؛ هر آنچه از کالاف دیوتی Warzone باید بدانید!

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر در سال 2020 ؛ سلاح هایتان را آماده کنید!

انتخاب برند مناسب برای خرید بهترین کارت های گرافیکی جهان در سال 2020

انتخاب برند مناسب

یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که میان کارت های گرافیک تولید شده توسط دو برند معروف AMD و Nvidia وجود دارد، میزان شتاب فناوری رهگیری پرتو در کارت های گرافیک ساخته شده توسط این دو شرکت است. این فناوری مربوط به سرعت اجرای پردازش‌های گرافیکی است که توسط هر کدام از کارت های گرافیک تولید شده توسط یکی از این دو برند رخ می‌دهد. شرکت Nvidia در ساخت کارت های گرافیک خود از هسته‌های سیلیکونی اختصاصی بهره برده است. همچنین این شرکت دارای رابط کاربری برنامه نویسی خاص خود است که همین امر نیز موجب شده است تا مشکلاتی برای توسعه دهندگان ایجاد شود. در طرف مقابل شرکت AMD سخت افزار نسبتاً کمتری را برای این قابلیت در نظر گرفته است و همین امر می‌تواند سبب شود تا کارت های گرافیک این برند سرعت پردازشی کمتری نسبت به کارت های گرافیک Nvidia داشته باشند.

میزان سازگاری کارت های گرافیک

یکی از مهمترین مواردی که قبل از خرید کارت گرافیک لازم است مورد بررسی دقیق و توجه قرار گیرد، فضای موجود درون رایانه است. برخی از کارت های گرافیک ممکن است ابعاد بزرگی داشته باشند و امکان قرار دادن آن‌ها درون محفظه کیس فراهم نباشد، بنابراین بهتر است که قبل از خرید یک کارت گرافیک فضای محفظه رایانه خود را مورد بررسی قرار دهید. یکی دیر از مواردی که باید به آن توجه شود، منبع تغذیه رایانه است.

منبع تغذیه وظیفه تأمین انرژی مورد نیاز کارت گرافیک را برعهده دارد، به همین جهت پیش از خرید کارت گرافیک باید قدرت منبع تغذیه نیز مورد بررسی قرار گیرد. معمولاً اطلاعات منبع تغذیه روی بسته بندی آن درج شده است و یا می‌توان این اطلاعات را از کارت‌های PCIe نیز به دست آورد. از این رو بهتر است کارت گرافیکی خریداری شود که امکان تأمین انرژی آن توسط منبع تغذیه رایانه وجود داشته باشد.

حافظه و میزان پهنای باند

حافظه و میزان پهنای باند

اغلب کاربران معتقدند که کارت های گرافیکی که از حافظه گرافیکی و میزان پهنای بیشتری برخوردار هستند، از سرعت و عملکرد بالاتری بهره می‌برند. این نکته ممکن است همیشه صحیح نباشد. البته در برخی موارد که کاربر از وضوح تصویر بسیار بالایی مانند 4K به همراه چندین صفحه نمایش استفاده می‌کند و یا رایانه او مقدار RAM کمتری دارد، احتمالاً تفاوت چندانی احساس نخواهد شد. نکته‌ای که لازم است کاربران به آن توجه نمایند، میزان پهنای باند کارت گرافیک مورد نظر است. داده‌هایی که از طریق کارت های گرافیک مورد پردازش قرار می‌گیرند روی حافظه اختصاصی آن که به صورت GDDR3 و یا GDDR5 است، ذخیره می‌شود.

همچنین توجه به این نکته نیز لازم است که کارت های گرافیک با حافظه اختصاصی GDDR5 امکان تنظیم دو برابر پهنای باند حافظه‌های اختصاصی GDDR3 با سرعت یکسان را دارند. همانطور که مشخص شد میزان پهنای باند و نوع حافظه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور مثال کارت گرافیکی که دارای 1 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 است، عملکرد بهتری در مقایسه با یک کارت گرافیک دارای حافظه اختصاصی 4 گیگابایت از نوع GDDR3 دارد.

هسته‌های پردازشی CUDA

CUDA (مخفف شده عبارت Compute Unified Device Architecture) زبان محاسباتی موازی شرکت Nvidia است و به صورت اختصاصی در اختیار این شرکت قرار دارد. این زبان به دلیل برخورداری از روش‌های خاص محاسباتی برای انجام وظایف خود از دقت و سرعت بیشتری برخوردار است و توان پردازش گرافیکی مطلوبی دارد. البته تعداد هسته‌های CUDA اطلاعات خاصی را در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد، اما یکی از موارد مهم برای انجام بازی‌های گرافیکی است.

میزان TDP

کارت های گرافیک نیز همانند پردازنده‌های مرکزی در هنگام انجام پردازش‌های خود مقداری حرارت تولید می‌کنند. این میزان حرارت در کارت های گرافیک معمولاً با واحد TDP مشخص می‌شود. میزان TDP نشان می‌دهد که برای خنک کردن کارت گرافیک به چه میزان قدرت نیاز است تا کارت گرافیک به دمای مناسبی برسد. در هنگامی که از حداکثر قدرت کارت های گرافیک استفاده می‌شود، معمولاً ممکن است که کارت گرافیک مقداری گرمای بیشتری را تولید کند، بنابراین هر چه میزان TDP این کارت‌ها کمتر باشد، قدرت آن کارت گرافیک نیز بیشتر است.

میزان TDP

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر