;
coinex

بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون 2020 ؛ هر آنچه از کالاف دیوتی Warzone باید بدانید!

بازی کال آف دیوتی وارزون تجربه‌ی جدیدی از هیجان را به همراه دارد و ویژگی‌های خلاقانه‌ای را در اختیار علاقه‌مندان به سبک بتل رویال قرار داده است. با بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون (warzone) 2020 همراه ما باشید تا جلوه‌های مختلف این بازی را از نگاهی دقیق‌تر ببینیم.

کمپانی اکتیویژن پس از ورود به عرصه‌‌ی بازی‌های بتل رویال با مود Blackout در Black Ops 4، اینبار با داستانی کاملا متفاوت و بزرگ‌تر از سایر بازی‌های این سبک با امکان پشتیبانی کراس پلتفرم از ۱۵۰ بازیکن پا به میدان گذاشته است.

ویژگی جالب دیگر این است که بازی کال آف دیوتی وارزون به صورت رایگان در دسترس قرار می‌‌گیرد. با بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون (warzone) متوجه می‌شویم که بازیکنان پلی استیشن ۴ بدون نیاز به پلی استیشن پلاس می‌توانند نسخه‌ی وارزون را بازی کنند که بر محبوبیت هرچه بیشتر بازی افزوده است. در ادامه‌ی بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون (warzone) بیشتر به نکته‌های جالب این بازی هیجان‌انگیز می‌پردازیم.

بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون (warzone)

بازی های بتل رویال زیادی را تا به امروز دیده‌ایم؛ اما همین اول باید بگوییم که نسخه بتای کال آف دیوتی وارزون توانسته ریتم سریع‌تری را نسبت به بتل رویال‌های دیگر داشته باشد.

نقشه‌ای عظیم با کلی جزئیات و مناسب برای نوع بازی افراد مختلف، از اسنایپ گرفته تا بازیکنانی با سبک بازی تهاجمی‌تر و حضور ۱۵۰ بازیکن به‌صورت همزمان در گروه‌های سه نفره یا حالت تک‌نفره، باعث شده تا با یک حالت بتل رویال سریع و هیجان انگیز طرف باشیم. قانون کلی مانند همه بتل رویال های دیگر مشخص است: به سرعت آیتم‌های خوب را پیدا کنید و تا آخر زنده بمانید!

خوشبختانه هرچند در زمان عرضه شاهد حالت Solo نبودیم، اما اکنون بازیکنان می‌توانند به‌صورت تک نفره نیز وارد رقابت بتل‌رویال وارزون شوند.

بررسی بازی کال آو دیوتی وارزون (warzone)
بررسی بازی کالاف دیوتی وارزون 2020

اما موردی که وارزون را خاص می‌کند، تصمیم‌های درست سازنده‌ها برای مهارت محور شدن بازی است که در بررسی بازی کال آو دیوتی وارزون بّ آن می‌پردازیم. مکانیک کلی وارزون شباهت زیادی به بازی‌های بتل رویال دیگر دارد، علاوه‌بر سلامت بازیکن، Armor نیز نقش به‌سزایی در دیرتر کشته شدن بازیکنان ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

به این ترتیب باید همواره مراقب باشید تا با برداشتن Armor از روزی زمین در مواقع ضروری به اصطلاح زره خودتان را ترمیم کنید. از طرفی هنوز هم حالت کلاسیک وارد شدن به زمین مسابقه در وارزون حفظ شده است.

با شروع بازی و نمایش یک انیمیشن، از هواپیما به زمین می‌پرید و می‌توانید هر زمان که خواستید چتر خود را برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر باز یا بسته کنید. باز و بسته کردن چتر به برخی بازیکنان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا حتی قبل از رسیدن به زمین، برخی از رقبا را روی هوا بکشند.

تناسب مپ و تعداد بازیکنان

بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون نشان می‌دهد که تناسب بین اندازه مپ و تعداد بازیکنان باعث شده تا در تک تک نقاط شاهد درگیری بین اسکوادها باشیم. بدون شک یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث شده تا Cod Warzone تا این حد بین گیمرها محبوب شود، تعداد پلیرها در یک مچ (50 اسکواد سه نفره) و علی‌الخصوص مپ بازی است.

زمانی که این ویژگی توسط اکتیویژن تایید شد، خیلی‌ها این نظر را داشتند که احتمالا مپ (نقشه بازی) بسیار بزرگ طراحی خواهد شد، چرا که امکان ندارد این تعداد از بازیکن بتوانند در یک مپ کوچک و یا حتی متوسط به رقابت با یکدیگر بپردازند. اما به هرحال در زمان عرضه بازی متوجه شدیم هم سایز مپ بسیار مناسب است و هم اینکه رقابت بین اسکوادها در تک تک نقاط بازی شکل می‌گیرد.

متاسفانه این ویژگی در خیلی از بازی‌های رقیب مثل Fortnite، Aex Legends و علی الخصوص Pubg خیلی کمتر دیده می‌شود. جالب است بدانید سایز نقشه بازی Call of Duty: Warzone و Erangel بازی Pubg یکسان است، اما این کجا و آن کجا.

بررسی بازی کال آو دیوتی وارزون (warzone)

بی‌شک یکی از موثرترین فاکتورها در بررسی بازی‌های بتل‌رویال، نقشه آن‌هاست. در حال حاضر تنها زمین بازی Verdansk نام دارد. نقشه‌ای بسیار بزرگ با تعداد زیادی از مراکز صنعتی و تجاری، کوه و جنگل که به سادگی توانایی پشتیبانی ۱۵۰ بازیکن را فراهم می‌کند.

تراکم ساختمان‌ها در بخش‌های شهری به حدی زیادی بوده که کار را برای تک‌تیرانداز‌ها سخت می‌کند. در «وارزون» به جای اینکه به شکلی کاملا اتفاقی از چند کیلومتری بوسیله یک تک‌تیرانداز کشته شوید، بیشتر آتش‌بازی‌ها در فاصله‌ی کم و نزدیک رخ می‌دهد.

در طراحی Verdansk از نقشه‌های گوناگون دیگر مودهای Modern Warfare استفاده شده است. به گونه‌ای که اگر آن‌را بازی کرده باشید، از همان ابتدا اکثر نقاط این نقشه برایتان آشنا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

با بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون متوجه شدیم که نقطه‌ی فرود ابتدایی شما تفاوت چندانی در پیشرفت تیم ایفا نمی‌کند. چرا که در همه‌ی نقاط نقشه به یک اندازه شانس وجود اسلحه‌ها و تجهیزات خوب وجود دارد.

حضور وسایل نقلیه در وارزون از دیگر نکات حائز اهمیت به شمار می‌رود. به طور کلی شما به ATV، SUV، هلیکوپتر و کامیون باربری دسترسی دارید که از همان ابتدا مکان ‌آن‌ها روی نقشه مشخص شده است. حضور این وسایل نقلیه در کنار امکان پیمایش سریع نقاط نقشه، باعث بوجود آمدن آتش‌بازی‌های جدید و جذابی شده است.

باید گفت سیستم نشانه‌گیری سریع و حرکات تند و چابک بازیکنان در کنار انواع و اقسام وسایل نقلیه Modern Warfare در نقشه شهری و شلوغ Warzone ترکیب جالبی بوجود آورده است. حس قهرمانانه موجود در CoD در وسعتی به عظمت Verdansk به زیبایی خودنمایی می‌کند.

پشتیبانی از 150 نفر

در حالی که تمام بازی های بتل رویال از ۶۰ الی ۱۰۰ بازیکن در هر بازی میزبانی می‌کنند، COD : Warzone با ۱۵۰ بازیکن در یک بازی وارد میدان شده است. اما این پایان ماجرا نیست و ۲۰۰ نفره شدن کال آف دیوتی وارزون به زودی اتفاق خواهد افتاد.

در نتیجه این بازی که در حال حاضر بزرگترین بازی بتل رویال است، بزرگ و بزرگتر خواهد شد. اکتیویژن با این ویژگی‌ها این را واضح اعلام کرده که می‌خواهد سبک بتل رویال مختص به خود را ساخته باشد و از بقیه بازی‌ها تقلیدی نکرده باشد. به هر حال بررسی بازی call of duty warzone این نکته را کاملا به ما گوش زد کرد.

در حالی که تمام بازی های بتل رویال از ۶۰ الی ۱۰۰ بازیکن در هر بازی میزبانی می‌کنند، COD : Warzone با ۱۵۰ بازیکن در یک بازی وارد میدان شده است.
بررسی بازی کالاف دیوتی وارزون 2020

بازگشت به بازی

از دیگر تفاوت‌های اساسی Warzone با دیگر بازی های هم‌سبک ، مکانیک متفاوت مرگ است که در بخش دیگری از بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون به آن پی می‌بریم. احتمالا در همان دقایق ابتدایی بازی متوجه این وجه تمایز خواهید شد.

به طور کلی پس از مرگ به دو صورت قابلیت بازگشت به بازی را خواهید داشت. در صورتی که برای اولین بار کشته شوید، با دیدن یک کات‌سین کوتاه از دستگیر و زندانی شدن، سر از Gulag در می‌آورید. قوانین اینجا دقیقا مثل مود Gunfight بوده و شما با پیروزی در نبرد یک به یک مقابل بازیکن مرده دیگر، به بازی باز خواهید گشت.

بیشتر بخوانید:

 

 

در غیر اینصورت هم‌تیمی‌هایتان با پرداخت مقدار معینی پول در Buy Station می‌توانند شما را به بازی برگردانند. می‌توان گفت Gulag بهترین راه تزریق فلسفه Call of Duty به دنیای بتل‌رویال به شمار می‌رود. شما می‌میرید، ولی بلافاصله وارد مبارزه‌ای جدید برای بقا می‌شوید. Gulag تا حد زیادی حس بدی که از مرگ سریع در بازی‌های Battle Royal تجربه می‌کنید را جبران می‌کند!

اسلحه‌ها و ماشین‌های جذاب

نکته‌ی دیگری که با بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون متوجه می‌شویم، تنوع اسلحه ها و ماشین هایی است که جذابیت خوبی را به بازی منتقل کرده‌اند.

جالب است بدانید علاوه بر اسلحه‌های مدرن ما شاهد اسلحه‌های کلاسیک حتی مربوط به دوران جنگ جهانی نیز هستیم. از دیگر نکات مثبت در بحث اسلحه‌ها می توانم به وجود چندین نوع اسلحه از مدل خاص اشاره کنم، به طور مثال شما در بازی فقط یک شات گان نخواهید دید. خوشبختانه مثل همه بازی‌های حاضر در این سبک، ویژگی شخصی سازی نیز وجود دارد، اما در بازی COD: Warzone دست شما برای شخصی سازی اسلحه باز تر است و سیستم خیلی جذابی دارد که شما را مجاب به تقویت اسلحه‌ها می‌کند. احتمالا در آپدیت‌های بعدی این ویژگی بهبود یابد.

اسلحه‌ها و ماشین‌های جذاب
بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون 2020

تکامل مدرن وارفار

از نکات حائز اهمیت دیگر در بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون باید به دنیای کاملا یکسان و سیستم پیشرفت یکپارچه بین Warzone و Modern Warfare اشاره کرد. تمامی مدل‌های گرافیکی و اسلحه‌ها و شخصیت‌های بازی از Modern Warfare به اینجا آمده‌اند و فضای بازی برای بازیکنان MW کاملاً آشناست. با این حال، همانطور که می‌دانید، Warzone عنوانی است که به تنهایی قابل بازی بوده و بر خلاف هرکدام از نسخه‌های Call of Duty نیازی به پرداخت هیچ مبلغی جهت بازی کردن آن نیست.

اما اگر شما از قبل Modern Warfare را خریداری کرده باشید، Warzone به عنوان یک بسته الحاقی مجانی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این بدان معناست که Rank و تمامی پیشرفت‌های شما از Modern Warfare به این بازی هم منتقل می‌شوند و شما از همان ابتدا می‌توانید از Loadout های کاملا شخصی‌سازی‌شده‌تان در بازی استفاده کنید.

در طرف مقابل اگر شما به عنوان یک بازیکن Warzone بازی Modern Warfare را خریداری کنید، تمامی پیشرفت‌های شما به بخش چندنفره MW انتقال خواهند یافت.

بیشتر بخوانید:

 

 

می‌توان گفت این ویژگی به افرادی که از زمان انتشار Modern Warfare را خریداری و در بخش چندنفره بازی پیشرفت حائز اهمیتی داشته‌اند، برتری‌ای نسبی در ابتدای عمر Warzone می‌بخشد. این قابلیت را نباید دست کم گرفت.

زیرا معمولا بازیکن‌های حرفه‌ای Call of Duty وقت و دقت بالایی را برای طراحی Loadoutهای اختصاصی‌شان صرف می‌کنند. امکان استفاده از این Loadoutها که تاکنون فقط در مود مولتی‌پلیر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در Warzone مزیتی بی‌نظیر برای این دسته از بازیکنان به شمار می‌رود.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی کال آف دیوتی وار زون

  • سیستم عامل: ویندوز 7 (سرویس پک 1) / ویندوز 10 (نسخه‌های 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i3-4340 / ای ام دی FX-6300
  •  حافظه رم: 8 گیگابایت
  •  فضای هارد دیسک: بالای 100 گیگابایت
  •  کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 670 / انویدیا GeForce GTX 1650 /  ای ام دی رادئون HD 7950
  • دایرکت ایکس: نسخه 11
  •  نیازمند به اینترنت (بخش آفلاین ندارد)

سیستم پیشنهادی بازی کال آو دیوتی وارزون

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i5-2500K / ای ام دی Ryzen R5 1600X
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce GTX 970 / انویدیا GeForce GTX 1660 / انویدیا GeForce RTX 2060 / ای ام دی رادئون Radeon R9 390 / ای ام دی رادئون RX 580
  • فضای هارد دیسک: بالای 100 گیگابایت
  • دایرکت ایکس: نسخه 12
  • نیازمند به اینترنت

سیستم مورد نیاز برای دریافت نرخ فریم بالاتر

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Intel i7-8700K / ای ام دی Ryzen 1800X
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce RTX 2070 SUPER / انویدیا GeForce GTX 1080 / رادئون RX Vega64
  • فضای هارد دیسک: بالای 100 گیگابایت
  • دایرکت ایکس: نسخه 12
  • نیازمند به اینترنت
تکامل مدرن وارفار
بررسی بازی کالاف دیوتی وارزون 2020

سیستم مورد نیاز برای اجرا در حالت Ultra

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (نسخه 64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Intel i7-9700K / ای ام دی Ryzen 2700X
  • حافظه رم: 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GeForce RTX 2080 SUPER
  • فضای هارد دیسک: 175 گیگابایت
  • دایرکت ایکس: نسخه 11 و 12
  • نیازمند به اینترنت

کلام آخر

در بخش آخر بررسی بازی کال آو دیوتی وارزون باید گفت که این بازی، اثری رایگان است که همانطور که در بالا گفته شد، به‌صورت یک به‌روزرسانی برای دارندگان Call of Duty Modern Warfare نیز در دسترس قرار گرفته است.

گیم‌پلی و البته گان‌پلی زیبای کال آف دیوتی وارزون به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بتوانند از تمام مهارت خود در مسیر رسیدن به پیروزی نهایی استفاده کنند، هرچند متاسفانه باید گفت بازیکنان ایرانی به دلایلی در وارزون با مشکلات پینگ بالا و به‌ویژه پکت لاست روبه‌رو هستند. در رابطه با حالت پلاندر نیز به نظر می‌رسد سازندگان قصد دارند تا به مرور تغییراتی را در قوانین این حالت برای جذاب‌تر شدن آن، اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pcgamer

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر