;
coinex

هارمونی او اس 2.0 هواوی (Harmony OS 2.0) معرفی شد ؛ یک سیستم عامل جدید

هارمونی او اس 2.0 هواوی (Harmony OS 2.0) رسما معرفی شد. هواوی این سیستم عامل را برای گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها ارائه خواهد کرد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

هواوی امروز کنفرانس آنلاین بسیار مهمی برای رونمایی محصولات جدید برگزار کرد.  این کمپانی در کنفرانس توسعه‌دهندگان برنامه عرضه گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل هارمونی را تشریح کرد. این سیستم‌عامل البته در ابتدا با محدودیت‌هایی همراه است. در بخشی از مراسم مهم هواوی، مدیرعامل شرکت، جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل هارمونی OS را معرفی کرد که با نام هارمون اواس ۲ (Huawei Harmony OS 2.0) شناخته می‌شود.

برکسی پوشیده نیست که هواوی مشغول کار بر روی سیستم‌عامل بومی خود با نام هارمونی است. این شرکت حالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی، برنامه استفاده از سیستم‌عامل هارمونی روی دستگاه‌های متنوع از جمله گوشی‌های هوشمند را تشریح کرده است. ریچارد یو مدیرعامل هواوی در این کنفرانس این برنامه‌های آینده شرکت را اعلام کرد.

هارمونی او اس 2.0 هواوی (Harmony OS 2.0) معرفی شد

ویژگی‌های هارمونی او اس 2 چیست؟‌

هواوی در مراسم خود رسما تأیید کرد که نسخه‌ی بتای کیت توسعه‌ی نرم‌افزار Harmony OS 2.0 قرار است از امروز یعنی ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ برای ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و برخی از محصولاتی که شرکت چینی برای صنعت خودرو می‌سازد، دردسترس قرار بگیرد. ریچارد یو اعلام کرد اولین گوشی‌های با سیستم‌عامل هارمونی احتمالاً سال آینده میلادی عرضه خواهند شد؛ همان‌طور که پیش از این احتمال عرضه چنین گوشی هوشمندی در سال ۲۰۲۰ رد شده بود.

بیشتر بخوانید:

هواوی می‌گوید نسخه‌ی بتای کیت توسعه‌ی نرم‌افزار هارمونی OS جدید در ماه دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی 99) برای گوشی‌های هوشمند منتشر خواهد شد. این کمپانی همچنین همچنین پروژه OpenHarmony را کلید زد. این پروژه همان‌طور که از نامش پیداست نسخه‌ای متن‌باز از HarmonyOS محسوب می‌شود (شبیه AOSP برای اندروید). در حال حاضر این پروژه صرفاً از دستگاه‌های با ۱۲۸ مگابایت رم (یا پایین‌تر) پشتیبانی می‌کند. با این‌حال این محدودیت در بهار آینده به ۴ گیگابایت افزایش یافته و تا مهرماه سال آینده به کلی حذف خواهد شد.

سیستم‌عامل Harmony OS 2.0 هواوی
سیستم‌عامل Harmony OS 2.0 هواوی

سیستم‌عامل هارمونی از نظر استراتژیک اهمیت بالایی برای هواوی دارد. این پروژه می‌تواند سپری دربرابر تحریم‌های هواوی علیه این شرکت باشد. هواوی در کنفرانس HDC به برخی از قابلیت‌هایی که نسخه‌ی جدید هارمونی OS ارائه می‌دهد اشاره کرد:

  • رابط کاربری تطبیق‌پذیر بر اساس ابعاد صفحه‌نمایش دستگاه مقصد.
  • قابلیت‌‌های امنیتی بهبودیافته.
  • قابلیتی تحت عنوان AI Audiovisual برای تشخیص هوشمندانه‌تر صدا.
  • امکان انتقال داده بین چند دستگاه.
  • سرعت بیشتر فرایند خواندن و نوشتن از راه دور نسبت به Samba و Spotlight سیستم‌عامل iOS.

آمریکا در حال حاضر امکان همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی را از بین برده و تنها به دلیل متن‌باز بودن اندروید هواوی می‌تواند کماکان از این سیستم‌عامل استفاده کند. هارمونی می‌تواند در صورتی که این روال تغییر کرد جایگزینی هرچند نه‌چندان عالی برای اندروید باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

نظر شما در مورد هارمونی او اس 2.0 هواوی (Harmony OS 2.0) چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر