;
coinex

گوگل مپس مناطق خطرناک از نظر کرونا را هشدار میدهد!

گوگل مپس مناطق خطرناک از نظر کرونا را هشدار میدهد. گوگل در حال کار بر روی لایه‌ی اضافی برای گوگل مپ است تا مناطق پرخطر از نظر کرونا را به مردم نشان دهد.

در طول همه‌گیری کرونا، گوگل کوشیده تا از طریق برخی از مهم‌ترین محصولات خود داده‌های مفیدی در اختیار کاربران قرار دهد. از جمله در جست‌وجوی وب با تایپ عبارات پزشکی، توصیه‌های مرتبط با بیماری کووید-۱۹ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اکنون به نظر می‌رسد که گوگل مشغول آزمایش لایه‌ی تازه‌ای درباره‌ی میزان شیوع بیماری کرونا در گوگل مپ است.

این مطلب توسط یکی از کاربران توییتر به نام «جین وانگ» (Jane Wong) فاش شده که این ویژگی در اپلیکیشن گوگل مپ او فعال شده است. این لایه‌ی تازه در بخش جزئیات نقشه و در کنار گزینه‌های دیگر مانند حمل‌ونقل عمومی، ترافیک، دوچرخه‌سواری، سه‌بعدی و نمای خیابان به نمایش درمی‌آید و نام آن COVID-19 است.

گوگل مپس مناطق خطرناک از نظر کرونا را هشدار میدهد

گویا گوگل داده‌های لازم برای تهیه‌ی این لایه را از نیویورک تایمز، ویکی‌پدیا، دانشگاه جان هاپکینز و شرکت بریهان‌مومبای در هند (Brihanmumbai Municipal Corporation) می‌گیرد.

هم‌اکنون این ویژگی برای آمریکا و کانادا به صورت ایالتی هم فعال است اما استفاده از داده‌های شهری در هند نشان می‌دهد که احتمالا آن را به صورت دقیق‌تر برای کشورهای دیگری هم خواهیم دید.

گوگل مپس مناطق خطرناک از نظر کرونا را هشدار میدهد

در تصویری که امروز منتشر شده، جزئیات این لایه بیشتر مشخص است و میزان شیوع بیشتر بیماری COVID-19 با رنگ تیره‌تر نمایش داده شده است.

همچنین اطلاعات کشورهای دیگر هم کامل‌تر دیده می‌شود و برای نمونه در این تصویر، مرزبندی کشورهای اروپایی و شماری از کشورهای خاورمیانه هم از نظر بیماری COVID-19 دیده می‌شود.

گوگل مپس مناطق خطرناک از نظر کرونا را هشدار میدهد

مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی به طور سراسری فعال خواهد شد. اما با توجه به اینکه گوگل ویژگی‌های آزمایشی خود را به تدریج در دسترس همه‌ی کاربران قرار می‌دهد، در صورت فعال بودن این ویژگی برای برخی کاربران، احتمالا طی ماه‌های آینده باید شاهد فعال شدن عمومی آن باشیم.

این نخستین بار نیست که گوگل به کاربران نقشه کمک می‌کند تا از خطر بیماری کرونا ایمن بمانند. این شرکت پیش از این هم هشدار پوشیدن ماسک را در نقشه نشان می‌داد. هم‌اکنون هم ویژگی‌هایی برای هتل‌ها ارائه داده و جزئیاتی مانند امکان ارسال یا بیرون‌بر را برای رستوران‌ها نمایش می‌دهد. همچنین با قرار دادن لینکی در مکان‌های درمانی به ارائه‌ی اطلاعات به‌روز درباره‌ی COVID-19 می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در این خصوص که گوگل مپس مناطق خطرناک از نظر کرونا را هشدار میدهد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر