;
coinex

میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شده است!

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شده است و احتمال بازگشت محدودیت ها وجود دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه اول مهر ماه، سه هزار و ۷۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایران شناسایی شده و ۱۷۸ نفر در پیوند با بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

سیما سادات لاری می‌گوید تاکنون ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر در ایران “به طور قطعی” به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان آن  به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسیده است.

بر پایه ارزیابی وزارت بهداشت از ۳۱ استان ایران ۲۴ استان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز و پنج استان در وضعیت هشدار قرار دارند. این سومین روز پیاپی است که گسترش ویروس کرونا تقریبا در تمام مناطق ایران وارد مرحله بحرانی شده است.

میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شده است

وضعیتی که در سه روز گذشته در ۲۹ استان ایران حاکم بوده از هفت ماه پیش و ابتدای تائید رسمی ورود کرونا تا کنون سابقه نداشته است. تعداد موارد جدید ابتلا در آمار اول مهرماه نیز بی‌سابقه بوده و رکوردی جدید محسوب می‌شود.

سیما سادات لاری علت افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را روند نزولی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در روزهای گذشته عنوان کرد.

میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم 2 برابر شده است!

کارشناسان معتقدند بازگشایی‌های هفته‌های گذشته و مسائلی مانند عزاداری‌ها و سفرها در ماه محرم، همان گونه که پیش‌بینی می‌شد با گذشت سه هفته تاثیر خود را در افزایش موارد ابتلا آشکار می‌کنند.

با توجه به قرار گرفتن ۲۹ استان در وضعیت قرمز و هشدار، و پایداری آن در روزهای اخیر، به نظر می‌رسد موج سوم کمابیش سر تا سر ایران را در برگرفته است.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفته است در دو هفته گذشته “در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران و قم” میزان ابتلا و بستری شدن به خاطر کرونا دو برابر افزایش یافته است.

تهران، قم، اصفهان، لرستان، اردبیل و آذربایجان شرقی از استان‌هایی هستند که وضعیت آنها بیش از دیگر استان‌ها نگران‌کننده توصیف می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص میزان ابتلا و بستری کرونا در تهران و قم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر