;
coinex

ژن به ارث رسیده از نئاندرتال‌‌ها مسئول موارد شدید کرونا!

محققان میگویند ژن به ارث رسیده از نئاندرتال‌‌ها مسئول موارد شدید و حاد کرونا است. بر اساس نتایج این مطالعه، این دی ان ای از 60 هزار سال پیش با ما همراه است.

براساس نتایج یک مطالعه جدید، یک قطعه دی‌.ان‌.ای مرتبط با کووید-۱۹ از ۶۰ هزار سال پیش از نئاندرتالها به ما منتقل شده است.

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که چرا این بخش خاص از دی‌.ان‌.ای، خطر ابتلا به بیماری شدید کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد، اما یافته‌های جدید آنها که روز جمعه به صورت آنلاین منتشر شده و هنوز در یک مجله علمی منتشر نشده است، نشان می‌دهد که چگونه برخی از سرنخ‌های مربوط به سلامت مدرن از تاریخ باستان سرچشمه می‌گیرد.

ژن به ارث رسیده از نئاندرتال‌‌ها مسئول موارد شدید کرونا

شاید زمانی‌که اجداد ما انسان‌های کنونی و نئاندرتال مشغول اختلاط نژادی در عصر سنگ بودند، هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردند که نتیجه‌ی این تبادل نژادی هزاران سال بعد موجب مرگ صدها هزار نفر از فرزندانشان شود. اما به گفته‌ی پژوهشگران، این آمیزش نژادی نقش مهمی در مرگ‌ومیرهای کنونی ناشی از بیماری کرونا (کووید-۱۹) داشته است.

بیشتر بخوانید:

به ادعای عده‌ای از دانشمندان، ژنی که انسان امروزی از اجداد نئاندرتال خود به ارث برده دلیل ابتلای شدید عده‌ای از افراد به بیماری کووید ۱۹ است.

ژن به ارث رسیده از نئاندرتال‌‌ها مسئول موارد شدید کرونا

به گفته این دانشمندان در موسسه کارولینسکا در استکهلم، سوئد، ژنی در دی‌ان‌ای انسان که خطر ابتلای شدید به بیماری کووید ۱۹ را سه برابر می‌کند از انسان نئاندرتال به انسان امروزی رسیده است.

به گفته روزنامه بریتانیایی گاردین، این میراثی است که ۵۰ هزار سال پیش به انسان رسیده است.

نتیجه این پژوهش که هنوز به طور کامل به اثبات نرسیده حاکی از آن است که هم‌اکنون حدود ۱۶ درصد از اروپایی‌ها و نیمی از مردم جنوب آسیا این ژن باستانی را در دی‌ان‌ای خود دارند.

دانشمندان سوئدی و آلمانی از راه مقایسه دی‌ان‌ای افراد مبتلا به کووید ۱۹ شدید با دی‌ان‌ای نئاندرتال‌ها به این نتیجه رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ژن به ارث رسیده از نئاندرتال‌‌ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر