;
coinex

تسلا رکورد عرضه خودروی الکتریکی را شکست!

با فروش چیزی نزدیک به 140 هزار دستگاه خودرو برقی، تسلا رکورد عرضه خودروی الکتریکی را شکست. این شرکت با آمار فروشی خوبی در این زمینه دارد.

شرکت تسلا سازنده انواع خودروهای برقی و هوشمند در سه ماه سوم سال 2019 توانست رکورد خوبی در زمینه تولید و عرضه این نوع اتومبیل‌ها به ثبت برساند.

کارشناسان معتقدند این امر نشانگر افزایش علاقه عموم مردم به خرید خودروهای برقی است که سوخت‌های فسیلی مصرف نمی‌کنند و برای حفاظت از محیط زیست و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای گزینه مناسب تری هستند.

تسلا رکورد عرضه خودروی الکتریکی را شکست

هفته قبل، مدیرعامل تسلا ایمیلی برای کارکنان ارسال کرده بود که پیش‌بینی ثبت رکورد تازه برای سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ داشت. حالا برای اولین‌بار، تسلا توانسته است ۱۳۹,۳۰۰ دستگاه خودرو عرضه کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد. جالب‌تر اینکه، آمار تسلا در مقایسه با سه‌ماه دوم سال جاری هم، ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

تقریبا ۹۰ درصد خودورهای فروخته شده توسط تسلا، محصولات اقتصادی شامل مدل‌ 3 و مدل Y هستند؛ درحالی‌که ۱۵,۲۰۰ دستگاه مدل S و مدل ایکس عرضه شده است. از نظر آمار تولید هم از ۱۴۵,۰۳۶ نمونه تولید شده طی سه‌ماهه سوم سال گذشته، مدل ۳ و مدل Y با ۱۲۸,۰۴۴ دستگاه، برتری قابل ملاحظه‎‌ای نسبت به دیگر محصولات تسلا دارند.

تسلا رکورد عرضه خودروی الکتریکی را شکست

تسلا در تلاش است تا در انتهای سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۰۰ هزار خودرو را تحویل مشتریان دهد. تاکنون ۳۱۸ هزار دستگاه، معادل ۶۳.۶ درصد از میزان مورد انتظار، محقق شده که البته تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا بوده است. طی هفته‌های آینده، کارخانه بزرگ تسلا در شانگهای چین، موسوم به گیگا فکتوری راه‌اندازی خواهد شد. افتتاح خط تولید جدید این شرکت در فرمونت کالیفرنیا امریکا هم، حدود دو ماه آینده انجام می‌شود. چنین شرایطی، تحقق وعده‌های تسلا و ایلان ماسک را قطعی نشان می‌دهد.

ایلان ماسک، هفته گذشته در گردهمایی موسوم به باتری ‌دی (Battery Day) فناوری جدیدی از تسلا رونمایی کرد که سرعت تولید باتری خودروهای برقی را افزایش و هزینه‌های مرتبط را کاهش می‌دهد؛ اما مدیرعامل تسلا معتقد است که این طرح، تا سال ۲۰۲۲ وارد فاز تولید انبوه نخواهد شد.

بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی امریکا تلاش می‌کند تا دو کارخانه‌ی جدید در سال‌های آینده راه‌اندازی شوند. بر طبق برنامه شرکت، وانت تسلا سایبرتراک، مدل S پلید (Model S Plaid) و سوپراسپرت مدرن تسلا رودستر، قبل از شروع سال ۲۰۲۲ وارد فاز تولید انبوه خواهند شد. بنابر اظهارات ایلان ماسک، رسیدن به رکورد ۲۰ میلیون دستگاه تولید سالیانه، احتمالا تا ۷ سال آینده محقق می‌شود؛ هرچندکه در ۵ سال نیز ممکن اما بعید است.

بیشتر بخوانید:

تسلا رکورد عرضه خودروی الکتریکی را شکست! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر