coinex
راهنمای خرید تکراتو

شماره مومو در واتساپ (Momo Challenge) ؛ آیا مومو با کاربران تماس می‌گیرد؟

شماره مومو در واتساپ موضوعی است که بسیاری از کاربران به آن پرداخته اند. در این نوشتار به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا مومو با کاربران تماس می‌گیرد؟ با تکراتو همراه باشید.

شماره مومو در واتساپ چند است؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران پرسیده‌اند. واقعیت این است که چالش مومو در واتساپ را خیلی جدی گرفته‌ایم. البته خطراتی وجود دارد و پلیس فتا هم به والدین هشدار داده که مراقبت فعالیت کودکان و نوجوانان‌شان در فضای مجازی به خصوص در واتساپ و اینستاگرام باشند.

اما برخی در این میان زیادی موضوع را جدی گرفته‌اند. با نگاهی به گروه‌های تلگرامی و واتساپی نگرانی بسیاری در میان مردم دیده می‌شود که بخش عمده آن بی‌دلیل است. این چالش این روزها بسیار داغ شده و بسیاری از سایت‌ها در مورد آن محتوا تولید می‌کنند. برخی برای آگاهی رسانی مردم و برخی در راستای سوار شدن بر روی موج و دیده شدن بیشتر که در نکوهش دومی هرچه بگوییم کم است.

واقعیت این است که باید مراقب حریم خصوصی خود در فضای مجازی باشیم و در مقابل خطرات احتمالی هکر‌ها، افراد سودجو و کلاهبرداران به طرق مختلف خود را ایمن نگه داریم. اما این موضوع نباید به یک نگرانی بیش از اندازه برای ما تبدیل شود. با بررسی بیشتر این موضوع و گفته‌های بیشتر پیرامون شماره Momo در واتساپ با تکراتو در این نوشتار همراه باشید.

شماره مومو در واتساپ

آیا مومو با کاربران تماس می‌گیرد؟

این روزها باز هم چالش مومو در واتساپ حسابی در شبکه های اجتماعی سر و صدا به پا کرده است و حتی خبرهایی از خودکشی برخی از دانش اموزان و نوجوانان بر اثر این اثرات ناشی از این بازی به گوش میرسد حالا بسیاری از خانواده ها به شدت هراسان شده اند که نکند فرزند انها نیز در دام این چاش گرفتار شوند.

باید بدانید که آنچه تحت عنوان بازی خودکشی مومو و کارکتر مومو این روزها وایرال شده، تصویر یک عروسک است که چند سال پیش در نمایشگاهی در ژاپن برای نخستین بار از آن رونمایی شد. در فضای مجازی جنجال‌های بسیاری در مورد آن مطرح شده است. مثلا یکی از وب‌سایت‌ها نوشته: « وقتی شما به اون زنگ بزنید پیام های تهدیدآمیز و زنگ زدن های موقع و ناموقع شبانه او برای شما شروع خواهد شد.» این موضوعی اثبات نشده است.

شماره مومو در واتساپ
شماره MOMO در واتساپ

یا در مورد دیگری به خودکشی پسربچه اهواری در ارتباط با این موضوع اشاره شده است. خبری که نه‌تنها پلیس آن را تکذیب کرده، بلکه پیگیری‌های همشهری نیز از این حکایت دارد که پسر ۱۱ساله خودکشی نکرده و بر اثر سکته جانش را از دست داده است.

حشمت الله سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در این مورد گفته است:

«مومو» یک اکانت واتس اپی است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی آن دریافت می‌کند و پس از شروع به گفت‌وگو از سوی حساب کاربری «مومو»، فرد به رفتارھای خطرناک دعوت می‌شود.

برخی کاربران واتس اپ از حساب‌ھای کاربری با شماره ایرانی یا خارجی، پیام‌ھایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آنھا خواسته شده بود در چالش «مومو» شرکت کنند و بررسی‌ھای گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ھا با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.
در روزهای گذشته خبری با عنوان «خودکشی پسر ۱۱ساله اهوازی در چالش مومو» در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شد. هرچند جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده بود، اما پیگیری‌های همشهری از این حکایت دارد که ابتدا برخی از کانال‌های تلگرامی در شهر اهواز چنین خبری را منتشر کرده‌ و مدعی شدند که پسربچه‌ای به نام «مانی» در جریان این چالش دست به‌خودکشی زده است.

در حالی که مانی پسر یکی از آرایشگران معروف اهواز بود و به گفته یکی از آشنایان آنها، «همه این خبرها شایعه و دروغ است و مانی به‌دلیل سکته جانش را از دست داده و هنوز علت سکته او مشخص نیست.» با این حال برخی مدعی شدند که پسربچه ۱۱ساله که در کلاس پنجم درس می‌خواند، پس از آنکه پیامی از طریق مومو دریافت کرده، دچار ترس و وحشت شده و در نهایت سکته کرده است.

شماره مومو در واتساپ
شماره مومو در واتساپ

سرهنگ کیومرث کشوری جانشین فرمانده انتظامی اهواز نیز خبر خودکشی پسربچه ۱۱ساله را تکذیب کرد و گفت:

تاکنون شکایتی در مورد فوت به‌علت چالش مومو به ما واصل نشده است. حتی تماسی هم با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای اعلام گزارش در این زمینه نداشتیم.

این موضوع باعث شده بسیاری به دنبال «برقراری تماس با مومو»، شماره MOMO در واتساپ و تلگرام و موارد این چنینی باشند. با این حال برخی نگرانی‌ها وارد است. قطعا افراد سودجو در کمین‌اند.

پلیس فتا هم دستگیری چند فرد کلاهبردار و آزاررسان را تایید کرده است. پس باید از حریم خصوصی خود در فضای وب آگاه باشیم و از آن مراقبت کنیم. «امکان سرقت اطلاعات کاربران»، «ایجاد مزاحمت های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن» و «امکان اخاذی و باج خواهی از افراد» مواردی هستند که نه کارکتر مومو، بلکه بسیاری از سودجویان همراه به دنبال آن هستند.

در یکی از مطالبی در واتساپ و تلگرام در خصوص شماره مومو در واتساپ و تلگرام نوشته شده مطالبی آمده که باید بدانید به دور است واقعیت است و برای تشویش اذهان عمومی و جلب هیجانات مردم نوشته شده و هدفی جز دیده شدن در پی نداشته.

شماره مومو در واتساپ
شماره MOMO در واتساپ

در این نوشته وایرال می‌خوانیم:

خیلی خیلی فوری مهم خطرناک! تماس هایی که نباید جواب داده شود و شما هم تماس نگیرید. لطفا این پیام را به خانواده و دوستان خود منتقل کنید. {شماره‌ها را برداشته شده‌اند} این افراد فقط یک بار زنگ می زنند و قطع می کنند. این موجودیه به نام مومو و خیلی خطرناکه. اگر شما تماس بگیرید، آنها می توانند لیست تماس شما را در 3 ثانیه کپی کنند و اگر در تلفن خود اطلاعات مربوط به بانک یا کارت اعتباری داشته باشید، می توانند آن را نیز کپی کنند.

375+ کد برای بلاروس است، 381+ صربستان، 563+ والپریسوی، 255+ تانزانیا، هیچگاه پاسخ ندهید و یا اینکه نبایدتماس بگیرید. تلفن همراه خود را هنگامی که توسط هر تماس گیرنده خواسته می شود جواب ندهیدچون این یک ترفند جدید است که استفاده از آن برای دسترسی به سیم کارت شماست، و برقراری تماس با هزینه شما ومعرفی شما به عنوان یک جنایتکار (جعلی) است.

سریعا این پیام را به عنوان بسیاری از دوستانتان بفرستید برای جلوگیری از هر گونه نفوذ(درگوشی هایتان). چون اگر دوستتان هک شود شما هم هک می شید.

خبر فوری: ازدیشب تا به امروز حساب دویست نفر از مشتریان بانکهای مختلف جمهوری اسلامی توسط هکرهای حرفه ای حک شده رئیس بانک مرکزی گوش زد کرده تا اطلاع ثانوی از اپلی کیشنهای 780 و آپ استفاده نکنید یا رمز دوم حسابهای خود را غیر فعال کنید این گروه از هکرها اهل مشهد هستند توی گروهای که می شناسید انتشار دهید تا بستگان و دوستانتان طعمه این از خدا بی خبرها نشوند. یک پیش شماره از مشهد زنگ میزنه اصلا بهش جواب ندین باعث میشه وارد سیستم گوشی شما بشه و اطلاعاتتون هک بشه.»

آنچه در چند خط بالا خواندید صرفا یک پیام وایرال شده در واتساپ است و کاملا به دور از واقعیت.

شماره مومو در واتساپ
شماره مومو در واتساپ

این دست پیام‌ها صرفا برای جلب توجه نوشته می‌شوند و در آنها انواع و اقسام اطلاعات نادرست و ادعاهای بی‌اساس مطرح می‌شود. فقط باید بدانید که حریم خصوصی شما در فضای مجازی مهم است و باید از آن محافظت کنید، اما درگیر شدن با این مسائل و نگرانی بیش از اندازه به هیچ عنوان وارد نیست.

ترغیب نوجوانان به انجام عمل خودکشی و تهدید آنان البته پیشتر در مورد برخی دیگر از چالش‌های خطرناک اینترنتی دیده شده بود. این دست اعمال به دور عقلانیت همواره وجود داشته اند و لازم است نسبت به امنیت روانی فرزندان‌مان در فضای مجازی مطالعه بیشتری انجام دهیم تا گرفتار این مسائل احتمالی نشویم.

مهمترین نکته این است که در مواقع این چنینی هیجان زده نشوید و هرچیزی را باور نکنید. بگذارید چند مثال بزنیم. یکی از سایت‌ها می‌نویسد «شما حتی با بلاک کردن او و دیلیت اکانت اکانت تلگرام و یا واتساپتان او دست بردار نیست و باز هم مومو بار دیگر شما را خواهد یافت و می تواند ارسال پیام های تهدید آمیز خود را از سر بگیرد و تنها راه نجات شما اینه که دیگر اون سیمکارت را دربیارید و برای همیشه از آن خداحافظی کنید.»

شماره مومو در واتساپ
شماره MOMO در واتساپ

این دست نوشته‌ها صرفا با هدف تحریک هیجاناتات و دیدن شدن نوشته شده‌اند و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. همچنین توجه کنید که شماره مومو در واتساپ در برخی کلیپ‌ها و تصاویر منتشر شده در گروه‌های تلگرامی دیده می‌شود که قطعا فیک هستند و یا مربوط به افراد سودجو. توجه کنید که هرگز با این شماره‌ها ارتباط برقرار نکنید.

در نهایت اگر اتفاق جدی برای شما حادث شد توجه داشته باشید که باید هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید‌:

نظر شما در خصوص شماره مومو در واتساپ و حاشیه‌های آن چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    09910991319 مومو منتظرم بیا

    پاسخ

    من شماره تلفن مومو را می خوام

    پاسخ

    پس چرا این کار میکنی مگه نمی ترسی ¿

    پاسخ

    ۰۹۹۱۴۱۵۸۰۱۴
    چرا نمیای مو مو خسته شدم

    پاسخ

    منتظرتم
    ۰۹۱۴۴۱۴۳۳۸۶

    پاسخ

    بچه ها مسخره نکنید همین دیشب مومو به عموی من پیام دادن بدون شوخی و کاملا جدی

    پاسخ