;
coinex

بهترین کانال های بورس تلگرام ؛ آشنایی با بهترین کانال‌های آموزش، سیگنال سهام و اخبار بازار سرمایه

کانال های بسیاری در حوزه اخبار و اطلاعات بورس در تلگرام فعالیت میکنند. در این گفتار قصد داریم شما را با برخی از بهترین کانال های بورس تلگرام آشنا کنیم.

کانال های تلگرامی بورسی اوراق بهادار تهران را چگونه پیدا کنیم؟ چطوری صفر تا صد بورس را آموزش ببینیم و یاد بگیریم؟ از کجا شروع کنیم؟ بهترین تحلیل گرها و اساتید بورس ایران چه کسانی هستند؟ کانال های تلگرامی خرید و فروش سهام که پیشنهاد سهم می دهند کجا معرفی میشوند؟ تحلیل تکنیکال و بنیادی بورس و فارکس را از کجا یاد بگیریم؟

بسیاری از سرمایه گذاران بازارهای مالی، دیدگاه تحلیلی و تخصصی سطح بالایی نداشته و عموماً تصمیمات معاملاتیشان را بر مبنای عوامل زیادی از جمله اخبار و اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های ‌مالی و اقتصادی اتخاذ می‌کنند. با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر رسانه‌ها ماهیت تخصصی پیدا کرده‌اند، معامله گران نیز در جستجوی این درگاه‌های اطلاعاتی مرتبط می‌باشند.

طی سال‌های اخیر نمونه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی تخصصی در حوزه بازار سرمایه، در اقصی نقاط دنیا توسعه یافته‌اند. یکی از این موارد، شبکه اجتماعی بازار سهام ایالات متحده با نام توئیت سهام است که در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شده است. در این شبکه به صورت مستقل از توئیتر، فقط نظرات، تحلیل‌ها و اخبار مرتبط با بازار سهام انتشار می‌یابد.

در بازار سرمایه ایران نیز، نمونه‌هایی نظیر سهام یاب، ارشن و فانوس در سال‌های اخیر توانسته‌اند، نظر بسیاری از علاقه مندان را به خود جلب کنند؛ اما در دنیای مجازی، برنامه پیام رسان تلگرام در میان فعالان بازار سرمایه ایران از محبوبیت خاصی برخوردار است و علیرغم مشکلات و موانع پیش آمده، در حال حاضر قریب به اتفاق شرکت‌های کارگزاری، سبدگردانان، فعالان “حقوقی” و “حقیقی” شناخته شده، موسسات و مراجع آموزشی بازار بورس و… حضور رسمی و فعالی در این شبکه پیام رسان بین المللی دارند.

بهترین کانال های بورس تلگرام

فهرست بهترین کانال‌های آموزش، سیگنال سهام و اخبار بازار سرمایه

کاربران تلگرام، به طور کلی می‌توانند از طریق «گروه، کانال و بات» به ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بپردازند که به دلیل سهولت کاربری و یکپارچگی، محتوای مد نظر معمولاً از طریق کانال در اختیار مخاطبان بازار سرمایه قرار می‌گیرد.

بورس
بهترین کانال های بورس تلگرام

مطالب منتشر شده در کانال‌های تلگرام مرتبط با بازار بورس ایران، محتوای اخباری، تحلیلی و آموزشی دارند که بعضاً مستقل و بر مبنای همین پلتفرم پیام رسان عمومی شکل گرفته و برخی از آن‌ها نیز مربوط به «خبرگزاری‌ها» و «تحلیل گران» حقیقی مشهور و یا نهادهای مرتبط با بازار سرمایه هستند. در ادامه به معرفی چند مورد از برترین کانال تلگرام بورسی می‌پردازیم.

در نظر داشته باشید که موارد معرفی شده، نمونه‌هایی از کانال‌های مالی کاربردی و پرطرفدار هستند و مطمئناً موارد دیگری هم در این زمینه وجود دارند که امکان بررسی و معرفی آن‌ها در این مطلب میسر نیست.

لیستی که در زیر ارائه میدهیم پاسخی است برای سوالات مذکور و برخی از منابعی هست که برای یادگیری بازارهای مالی مثل بورس و فارکس استفاده میشود. برای افرادی که آشنایی زیادی با این بازارها ندارند، کلیدواژه هایی را در اختیار قرار میده که بتوانند از میان انبوهی از منابع رایگان و غیر رایگان به جستجو بپردازند و حداقل برای شروع خیلی سردرگم نباشند و بتوانند با برخی از مدرس های بورس و کلاس ها و آموزش های بورس آشنا بشوند.

بیشتر بخوانید:

برای پیگیری اخبار بورس ایران، یکی از بهترین گزینه های موجود استفاده از کانال های بورس تلگرام است که به ارائه آمار، اخبار، اطلاعات و تحلیل بورس میپردازند. تعداد این کانال ها بسیار است و البته همه آنها از سطح کیفی یکسانی برخوردار نیستند.

به علاوه تعداد زیاد این کانال ها و حجم مطالب ارائه شده به حدی است که ممکن است نتوانید همه کانال ها را چک کنید یا مطالب را بررسی کنید.  این مساله را در نظر داشته باشید که معاملات خود را فقط بر اساس سیگنال این کانال ها قرار ندید و حتما خودتان نیز وثوق اطلاعات را بررسی کنید.

برخی از این کانال ها تبلیغات هم انجام میدهند و باید حتما این تبلیغات را بررسی کنید و به راحتی هر کانالی را اضافه نکنید و به هر کسی هم اعتماد نکنید.

برای دسترسی به مطالب برخی از این کانال ها، نیاز به اشتراک ویژه و پرداخت مبلغ هست. البته توصیه ما استفاده از مطالب رایگان و کانال های رایگان است. اما اگر احساس کردید به آموزش های پولی نیاز دارید،‌ حتما نسبت به تهیه آنها اقدام کنید. همچنین برخی از این اساتید دوره های آموزشی ارزشمندی دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به معرفی بهترین کانال های بورس تلگرام میپردازیم.

کانال تلگرام ولید هلالات

از جمله بهترین کانال های بورس تلگرام

ولید هلالات که تحلیلگر بنیادی بازار سرمایه میباشد، هر هفته جمعه یک فایل صوتی تحت عنوان تحلیل شنیداری منتشر می کند و گزارشی از مسائل سیاسی و اقتصادی ایران و جهان ارائه میدهد. متاسفانه اخیرا ولید هلالات اعلام کرد که تحلیل شنیداری دیگر منتشر نخواهد شد.

در کانال تلگرامی هم بیشتر به وضعیت بنیادی سهم های بازار بورس می پردازند و نرخ های جهانی محصولات فلزی و پتروشیمی و پالایشی و طلا و ارز و نفت و … و نشریات جهانی معتبر مثل پلتس را منتشر می کند. برای افرادی که دنبال مطالب تخصصی در حوزه بازارهای مالی هستند، کانال ولید هلالت مثل یک کلاس آموزشی هست.

کانال تلگرام مازیار فتحی

مازیار فتحی تحلیل گر بنیادی بازار سرمایه است.  او هر روز فایل صوتی تحت عنوان گزارش روزانه بازار سرمایه منتشر می کند که پیگیری روزانه این فایل ها می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود. البته این فایل ها در حال حاضر هفتگی و ماهانه منتشر میشود. در حال حاضر مازیار فتحی با آکادمی بورسی پشوتن همکاری می کند.

بورس
بهترین کانال های بورس تلگرام

کانال تلگرام حمید مرتضی کوشکی

حمید کوشکی از تحلیل گران بنیادی هست و گهگاه در کانال خود سبدهایی برای خرید سهم معرفی می کنند. آقای کوشکی، علاوه بر تحلیل های بنیادی که در کانال قرار میدهند، بازارهای جهانی را هم مد نظر قرار داده اند و به شاخص های جهانی مثل VIX،PMIو … هم توجه می کنند. اخیرا هم آخر هر هفته سه فایل صوتی با عنوان صدای بازار منتشر می کنند و در اون در مورد اخبار سیاسی و اقتصادی، بازارهای جهانی و گزارشات کدال صحبت می کنند.

کانال تلگرام پشوتن مشهوری نژاد

پشوتن مشهوری نژاد از تحلیل گران تکنیکال بازار سرمایه هست. در کانال آقای مشهوری نژاد عمدتا تحلیل های تکنیکال نمادهای بورسی و همینطور بازار فارکس را می توانید ببینید. سیستم و استراتژی معاملاتی PTM ، اولین جزوه تحلیل تکنیکال پشوتن مشهوری نژاد بود که شاید خیلی از قدیمی های بازار به واسطه این جزوه با ایشان آشنا شده باشند.

در حال حاضر پشوتن مشهوری نژاد، مدیر بخش آموزش آکادمی بورسی پشوتن میباشد و اگر در تهران هستید می تونید در کلاس های تحلیل تکنیکال حضور داشته باشید. اخیرا یک کتاب با عنوان آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی هم به صورت رایگان در کانالشون قرار دادند که می تونید با کلیک روی لینک اون را دانلود کنید.

کانال تلگرام مهدی میرزایی

مهدی میرزایی تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه هست و سبک تحلیل وی هم تحلیل تکنیکال بر پایه امواج به سبک رابرت پرچر هست. در کانال تلگرامی خودشون، علاوه بر تحلیل های تکنیکال نمادهای مختلف بورسی و همینطور بازارهای جهانی، تحلیل های بنیادی بسیار مفیدی هم ارائه میدهند.

در حال حاضر آقای میرزایی، با کارگزاری اقتصاد بیدار همکاری می کنند. می توانید به وبسایت مهدی میرزایی مراجعه کنید و کتاب هایی که تالیف کردند را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

کانال تلگرام حمید عبدو (واچ لیست)

کانال تلگرام واچ لیست به بررسی تکنیکال نمادهای بورسی می پردازد. شیوه کار هم بدین صورت هست که نمادهای پرپتانسیل را انتخاب می کنه و نقاط ورود و خروج را برای آنها مشخص می کند. شاید بهترین مزیت این کانال نسبت به کانال های مشابه که تحلیل تکنیکال انجام میدهند این باشد که اگر به صورت مداوم تحلیل ها را دنبال کنید، می توانید استراتژی و پلن و مدیریت سرمایه را هم آموزش ببینید.

بورس
بهترین کانال های بورس تلگرام

کانال تلگرام مرتضی عباد

اسم کانال تلگرام دکتر مرتضی عباد گنگ خواب دیده است. بر خلاف سایر کانال های تلگرامی بورسی، که پشت سر هم تحلیل تکنیکال و بنیادی ارایه میدهند و بعد از به نتیجه رسیدن تحلیل ها، آنها را به عنوان سند اعتباری پیش بینی خود تبلیغ و بازنشر میکنند، در کانال آقای عباد اثری از نمودار و تحلیل های بنیادی و فنی پیچیده مشاهده نمی کنید.

آقای عباد سعی می کنند تا مسایلی که در بازار اتفاق میفتد را اغلب با زبان طنر گزارش کنند و حتی اگر تحلیل فنی هم ارایه می دهند آنقدر خوب از واژه ها استفاده میکنند که با هر سطح سواد مالی می توانید از خواندن مطالب این کانال لذت و بهره کافی و وافی ببرید.

کانال تلگرام کارگزاری نهایت نگر

کانال تحلیلی کارگزاری نهایت نگر، هر روز اتفاقاتی که در بازار بورس و همین طور بورس کالا رخ میده را گزارش می کند. همچنین، تحلیل های تکنیکال و بنیادی تحلیل گران کارگزاری نهایت نگر، علاوه بر پلتفرم اختصاصی خودشون به اسم ارشن، در این کانال هم قرار می گیرد.

اگر هم خبر خیلی مهم سیاسی بازار را تحت تاثیر قرار بدهد، خیلی مختصر به اون هم پرداخته میشود. فکر می کنم در کنار رصد کردن روزانه بازار، پیگیری این کانال بهتون کمک می کنه تا اگر اتفاق مهمی در بازار رخ میدهد، اون را از دست ندید.

کانال عرضه اولیه

شاید یکی از راحت ترین سودهایی که بتوان در بازار بورس کسب کرد، شرکت در عرضه اولیه سهام های تازه وارد به بورس باشد. به همین خاطر، فعالین بازار سرمایه همیشه منتظر سهم های تازه وارد به بورس هستند و دنبال زمان دقیق این این سهم های عرضه اولیه ای شده به بورس هستند.

کانال عرضه اولیه، به صورت تخصصی سهام هایی که قراره عرضه اولیه شوند را از لحاظ بنیادی بررسی کرده و اخبار مرتبط با آنها را به صورت کامل پوشش میدهد.

بورس
بهترین کانال های بورس تلگرام

کانال کامودیتی

کانال تلگرامی کامودیتی، توسط امیر صباغ ایجاد شده است و در مورد گزارشات تحلیلی زنجیره معدن و صنایع معدنی و انرژی کشور مثل مس، آلومینیوم، سرب، روی، طلا، نفت، سنگ آهن و…. و همین طور تحولات بین المللی مرتبط با اونها کار میکند. همچنین نشریات بین المللی معتبر در این حوزه مثل متال بولتن و نشریه پلتس هم در این کانال منتشر میشود.

کانال تلگرام کامیار فراهانی

از جمله بهترین کانال های بورس تلگرام

شاید خیلی از اساتید بورسی که نام بردیم و خیلی از افراد قدیمی که وارد بازار سرمایه شدن با کتاب تحلیل تکنیکال جان مورفی که توسط کامیار فراهانی ترجمه شده است، با بازارهای مالی مثل بورس و فارکس آشنا شدند. در کانال آقای فراهانی نباید دنبال نمودار سهام و یا تحلیل های بنیادی و محاسبه سود باشید. معمولا هر چند روز متناسب با شرایط بازار متنی کوتاه که معمولا انتقادی هم هست منتشر میشود.

کانال رهاورد 365

کانال تلگرامی رهاورد365 اخبار کوتاه بازارهای مالی، تحلیل تکنیکال برخی نمادهای بورسی، گزارش حجم های مشکوک و سیگنال های خرید و فروش روزانه در بازار بورس را منتشر می کند. البته این گزارش ها را در سایت رهاورد و در بخش بولتن هم می تونید ببینید.

آکادمی بورسی پشوتن

از جمله بهترین کانال های بورس تلگرام

در این کانال مباحث آموزشی بازارهای سرمایه به شکل متنی و گاهی تصویری ارایه میشود. همچنین، فایل های صوتی مازیار فتحی و گزارش صبحانه بورسی محمد رستمی در اینجا هم باز نشر میشود. همچنین، کلاس ها و دوره های آموزشی این آکادمی هم اطلاع رسانی میشود.

بیشتر بخوانید:

 

 

کانال خلاصه بازار

اگر به مباحث تابلوخانی و فیلتر نویسی و حجم ها و ورود و خروج نقدینگی و پول های هوشمند در بازار بورس علاقه مند باشید، کانال خلاصه بازار به صورت تخصصی، گزارش هایی را در زمان بازگشایی بازار بورس ارایه میدهد. همچنین، گزارش جامعی از معاملات بورس کالا هم ارایه میشود و خبرهای سیاسی تاثیرگذار در بازار سرمایه را هم پوشش میدهد.

کانال تلگرام نیما آزادی

نیما آزادی جزو تکنیکالیست های قدیمی بازار سرمایه هست. در کانال تلگرامی وی هر روز تحلیل تکنیکال نمادهای زیادی از بازار بورس را ارائه میشود. البته گاهی هم گزارش عملکرد فصلی شرکت ها را در ارتباط با تحلیل بنیادی بررسی میکند. حجم های مشکوک، پادکست و قیمت تعادلی از نکات ویژه کانال تلگرامی نیما آزادی هست. علاوه بر مطالب فوق تبلیغات زیادی هم در کانالشون خواهید دید.

بهتره مراقب تبلیغات این کانال هم باشید. با توجه به حجم نسبتا زیاد تبلیغاتی که در این کانال هست به نظر میرسه فیلتر خاصی برای انتخاب این تبلیغات وجود نداشته باشد و باعث شوذ شما سر از کانال های بی در و پیکر در بیارید. مراقب باشید!

بورس
بهترین کانال های بورس تلگرام

بتا سهم

کانال تلگرام بتاسهم، عمدتا مطالب بنیادی و اخبار روزانه مهم بازار سرمایه را منتشر می کند. یکی از ویژگی های خوب این کانال بررسی گزارشات کدال و نکات مهم شرکت های بورسی هست. البته برای استفاده از برخی گزارشات و تحلیل ها نیاز به تهیه اشتراک ویژه دارید. بالطبع ما ضرورتی به تهیه اشتراک ندیدیم. در نتیجه اطلاعی از وضعیت خرید اشتراک و محتویات گزارشات پولی این کانال نداریم.

کانال تلگرام سینا سلیمانی

از جمله بهترین کانال های بورس تلگرام

سینا سلیمانی بیشتر تحلیل های بنیادی ارائه می دهد و البته گاهی تحلیل های تکنیکال هم انجام میدهد. تحلیل های بنیادی آقای سلیمانی فقط بر مبنای گذشته و ارایه گزارشات عملکرد ماهانه و فصلی شرکت ها نیست، بلکه سناریوهای سود سازی شرکت ها در سال آتی را هم بررسی می کند که می تواند بسیار آموزنده باشد.

علاوه بر بازار بورس، بازارهای جهانی و نرخ های محصولاتی که روی سودسازی شرکت های بورسی تاثیرگذار هست مثل نفت، اوره، متانول، فلزات اساسی و غیره هم مورد بررسی قرار میگیرد. سینا سلیمانی، مقالاتی هم در سایت Investing منتشر می کند که لینک آنها را در کانال تلگرام خود قرار میدهد.

کانال تلگرام بهزاد صمدی

بهزاد صمدی عمدتا تحلیل تکنیکال نمادهای بورسی را درکانالش قرار میدهد و اخبار مهم کلان و همین طور خبرهای مهم شرکت های بورسی که تحلیل می کند را نیز پوشش میدهد.

بورس
بهترین کانال های بورس تلگرام

کانال تلگرامی نوآوران امین

گزارش های کدال و همچنین اتفاقات و اخبار مهم بازار سرمایه را می توانید از کانال نوآوران امین دنبال کنید. نوآوران امین یک کانال اختصاصی برای گزارش های کدال هم به صورت مجزا دارد که می توانید دنبال کنید. گزارش های کدال بدون هیچ تاخیری در این کانال قرار می گیرد.

کانال تلگرام متاویو

اگر به مباحث تابلوخانی و ورود و خروج سرمایه و سرانه خرید و فروش علاقه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حتما این کانال را دنبال کنید. البته متاویو مربوط به کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان هست و شما اگر بخواهید از خدمات متاویو استفاده کنید حتما باید عضو این کارگزاری باشید. اما در این کانال برخی سهم های بازار مورد بررسی قرار می گیرد.

کانال تلگرام تحلیل بازار بورس به سبک وایکف

از جمله بهترین کانال های بورس تلگرام

فرزاد رضایی که کتاب استاد بازارها را به همراه مهدی میرزایی ترجمه کرده، سبک جدیدی را به اسم وایکف استفاده کرده و میکوشد این روش را به معامله گران آموزش دهد. هنوز در این زمینه کتاب تخصصی منتشر نشده است اما خود اقای رضایی در کانال گفتند که قصد دارند 4 کتاب برای آشنایی بیشتر معامله گران با این سبک ترجمه کنند.

بیشتر بخوانید:

.

گردآوری: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر