coinex
otetmarket
propification.com

رئیس سامسونگ درگذشت ؛ ثروتمندترین شهروند کره جنوبی درگذشت

لی کان هی، رئیس سامسونگ درگذشت. او که از مدت ها قبل هدایت سامسونگ را بر عهده داشت،‌ مدتی پیش به علت بیماری جای خود را به پسرش داده بود.

شرکت‌های بزرگ از روز اول به قدرتمندی اکنون نبوده‌اند و انسان‌های مختلفی برای موفقیت آن‌ها تلاش می‌کنند. سامسونگ الکترونیکس نیز از این مسئله مستثنی نیست. لی کان هی، موفق شد در طول زمان مدیریت خود باعث پیشرفت بسیار زیاد این شرکت شود؛ اما به‌تازگی خبر ناخوشایندی درباره‌ی این فرد در فضای مجازی منتشر شده است.

«لی کان هی»، رهبر سامسونگ که از مدت‌ها قبل ریاست هیئت مدیره این شرکت را بر عهده داشت، در سن ۷۸ سالگی درگذشت. پیشرفت خیره کننده سامسونگ از دوران افولش در دهه ۸۰ میلادی تا عصر حاضر حاصل رهبری موفق کان-هی بود.

رئیس سامسونگ درگذشت

هنوز دلیل مرگ اعلام نشده است؛ اما لی از سال‌ها پیش از مرگ خود ناتوان شده بود. گفته می‌شود دلیل این امر حمله‌ی ‌قلبی است که در سال ۲۰۱۴ داشت و باعث شد از اجتماع کناره‌گیری کند.

فرض بر این است که لی جائه یونگ یا همان جی یی لی، پس از درگذشت پدرش وظیفه ریاست این شرکت را به عهده داشته باشد. او در سال‎های اخیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌های موجود برای اداره‌ی سامسونگ الکترونیکس مورد توجه بوده است.

لی کان هی چالش‌ها و تلاطم‌های بزرگی مثل بحران اقتصادی آسیا در اواخر دهه ۹۰ میلادی و حباب دات‌کام را از سر گذراند که شرکت‌های بسیاری را در دنیای الکترونیک از پای درآوردند.

رئیس سامسونگ درگذشت

او پس از ورود به هزاره جدید سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را روی موبایل انجام داد که با خلق برند کهکشانی گلکسی سامسونگ را از یک غول صنعتی به برندی شناخته شده برای میلیاردها مصرف کننده در جهان بدل کرده و سودی سرشار را نصیب آنها کرد.

«سامسونگ الکترونیک» که تنها یکی از شاخه‌های سامسونگ محسوب می‌شود، امروزه ارزشی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد دلار دارد و از ارزشمندترین شرکت‌های دنیا محسوب می‌شود.

لی کان-هی علی رغم این موفقیت‌ها در سال‌های گذشته با مشکلات عمده‌ای نیز مواجه بود. وی در اواخر دهه ۲۰۰۰ به فرار مالیاتی متهم شد اما رییس جمهور وقت او را به خاطر خدماتش به کشور عفو کرد. همچنین تلاش‌های کان-هی برای تثبیت موقعیت پسرش «لی جائه-یونگ» (مشهور به جِی وای. لی) انتقادهایی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه رئیس سامسونگ درگذشت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر