;
coinex

کدام فیلم نامزد ایران در اسکار 2021 است؟

تا چندماه دیگر خبری از برگزاری مراسم اسکار نیست،‌اما برای ما این سوال مهم وجود دارد که کدام فیلم نامزد ایران در اسکار 2021 است؟

«آکادمی علوم و هنر‌های سینما / Academy of Motion Picture Arts and Sciences» که به اختصار «اَمپاس / AMPAS» خوانده می‌شود، قرار بود نود و سومین دوره مراسم اسکار را در ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) برپا نماید، ولی این مراسم را با تاخیر در ۲۵ آوریل (پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۰) برپا خواهد کرد.

بدین ترتیب، می‌توان سایه سنگین کرونا را بر پرمخاطب‌ترین صحنه سینمایی دنیا نیز مشاهده کرد. همین ملاحظات باعث شده، تماشای فیلم‌ها آنلاین توسط بیش از نه هزار عضو آکادمی به عنوان روش جایگزین تماشای روی پرده فیلم‌ها نیز در حکم روش ارزیابی استاندارد برای این دوره به صورت استثنا پذیرفته شود.

اما برای ما ایرانیان سوال مهم میتواند این باشد که نماینده ایران در اسکار 2021 چه فیلمی خواهد بود؟ با ما همراه باشید.

کدام فیلم نامزد ایران در اسکار 2021 است؟

با وجود موفقیت های کم و بیش برخی عناوین ایرانی در جشنواره ونیز و برلین،‌ به نظر میرسد کاندیداهای اصلی برای انتخاب به عنوان نماینده ایران در اسکار 2021 تقریبا مشخص باشد.

البته که کمیته انتخاب نماینده اسکار در ایران، هیچگاه سیاست مشخص، روشن و قابل حدس زدنی نداشته است، اما به نظر میرسد بتوان چند فیلم را کاندیدای اصلی انتخاب به عنوان نامزد ایران در اسکار 2021 دانست. این فیلم‌ها عبارتند از:

خورشید ساخته مجید مجیدی

شاید «خورشید» جدی‌ترین گزینه سینمای ایران برای ارسال به آکادمی اسکار باشد. وجهه بین‌المللی کارگردان فیلم، تجربه حضور در بین 5 نامزد نهایی اسکار زبان خارجی با فیلم «بچه‌های آسمان»، حضور «خورشید» در جشنواره فیلم ونیز و البته نقدهای مثبتی که منتقدان مختلف دنیا بر این فیلم نوشته‌اند از امتیازات «خورشید» مجید مجیدی به حساب می‌آیند که ممکن است این فیلم را به آکادمی اسکار برسانند.

نامزد ایران در اسکار 2021

جنایت بی‌دقت ساخته شهرام مکری

«جنایت بی‌دقت» تا امروز توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدان دنیا را به خود جلب کند و مکری با این فیلم توانست جایزه بهترین فیلم بخش افق‌ها را در جشنواره فیلم ونیز از آن خود کند. بسیاری از منتقدان تا امروز «جنایت بی‌دقت» را بهترین اثر سینمایی این کارگردان دانسته‌اند.

درخت گردو اثر محمدحسین مهدویان

پیمان معادی بازیگر بین‌المللی ایران برای ایفای نقش در این فیلم سینمایی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. با توجه به موضوعی که این فیلم سینمایی دارد و با توجه به کیفیت بالای اثر که بسیاری از منتقدان به آن اذعان داشتند «درخت گردو» یکی دیگر از گزینه‌های سینمای ایران برای حضور در آکادمی اسکار است.

دشت خاموش اثر احمد بهرامی

فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی شاید گمنام‌ترین فیلم در بین آثار مورد نظر برای حضور در آکادمی اسکار باشد اما موفقیت این فیلم در جشنواره ونیز و دریافت جایزه بهترین فیلم بخش افق‌ها قطعاً «دشت خاموش» را به یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها برای حضور در آکادمی اسکار تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نامزد ایران در اسکار 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر