;
coinex

همکاری اپل و مایکروسافت ؛ پشتیبانی از اپل تی‌وی در ایکس‌باکس و اپل سیلیکون در اکسل

مایکروسافت و اپل طی روزهای اخیر خبرساز شده اند. همکاری اپل و مایکروسافت منجر به امکان استفاده از نرم افزارهای اپل در پلتفرم مایکروسافت میشود.

به ‌نظر می‌رسد سرویس‌های پخش آنلاین محتوا به‌سرعت به دنیای کنسول بازی راه پیدا می‌کنند؛ مایکروسافت در توییت جدیدی از همکاری با اپل برای عرضه‌ی برنامه‌ی اپل تی‌وی در ایکس‌باکس خبر می‌دهد.

همکاری اپل و مایکروسافت

روز گذشته مایکروسافت خبر مهمی در اکانت توییتری خود منتشر کرد؛ بر اساس این توییت، برنامه‌ی اپل تی‌وی (Apple TV) از هفته‌ی آینده در کنسول‌های نسل نهم و هشتم مایکروسافت عرضه خواهد شد.

دارندگان ایکس‌باکس می‌توانند به‌صورت مستقیم در اپلیکیشن اپل تی‌وی ثبت ‌نام کنند و امکان یک هفته استفاده آزمایشی رایگان وجود دارد که می‌توانید قبل از تهیه‌ی اشتراک پولی (ماهیانه ۵ دلار)، محتوای موجود را بررسی کنید.

برنامه‌ی اپل تی‌وی همچنین به افراد امکان دسترسی به فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی که طی سال‌های‌ گذشته از فروشگاه اپل خریداری کرده‌اند می‌دهد.

گذشته از این، در رویداد توسعه‌دهندگان امسال، اپل مهاجرت خود از پردازنده‌های اینتل x86 به پردازنده‌های مبتنی‌بر آرم را علنی کرد. در آن مراسم، اپل تأکید کرد همراه‌با شرکای تجاری خود مانند مایکروسافت و ادوبی سعی می‌کند هرچه زودتر نرم‌افزارهای مبتنی‌بر x86 را به‌سمت اپل سیلیکون آورد و حتی پیش‌نمایشی از نرم‌افزارهای ادوبی و مایکروسافت مبتنی‌بر اپل سیلیکون‌ منتشر کرد. حال مشخص شده است که این امر می‌تواند خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها رخ دهد.

همکاری اپل و مایکروسافت

مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی آفیس(Office) را به‌منظور پشتیبانی از دستگاه‌های آینده‌ی اپل مبتنی‌بر پردازنده‌های اپل سیلیکون (Apple Silicon) به‌روز کرده است. کوپرتینویی‌ها هنوز دستگاه‌های مجهز به اپل سیلیکون را روانه بازار مصرف نکرده‌اند؛ اما انتظار می‌رود در رویداد جدیدشان در ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان)، مک‌های مبتنی‌بر آرم را رونمایی و اولین اطلاعات رسمی از پردازنده‌های اپل سیلیکون را منتشر کنند.

پیش‌ازآن، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت برخی از ویژگی‌های سازگار با اپل سیلیکون را در برنامه‌ی آزمایش بتای آفیس اینسایدر (Office Insider) معرفی کرده است. نسخه‌ی جدید منتشر‌شده در دوم نوامبر (۱۲ آبان) پشتیبانی از پردازنده‌های طراحی‌شده‌ی اپل برای تنظیمات اتصال SQL Server را شامل می‌شود.

به‌طور خاص، ارائه‌دهنده‌ی داخلی اتصال داده Open SQL ODBC در اکسل اکنون از دستگاه‌های اپل سیلیکون پشتیبانی می‌کند. همچنین، مایکروسافت پشتیبانی از پروتکل ارتباطی TLS v1.2 را نیز اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص همکاری اپل و مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر