;
coinex

واکنش بزرگان سیلیکون ولی به پیروزی بایدن در انتخابات ؛ از جف بزوس تا بیل گیتس

بالاخره و پس از یک ماراتن نفس گیر شمارش آرا در چند ایالت کلیدی، پیروزی بایدن در انتخابات 2020 آمریکا با به دست آوردن آرای ایالت پنسیلوانیا قطعی شد.

پس از چند روز انتظار، سرانجام شب گذشته رسانه‌های معتبر آمریکایی نظیر آسوشیتد پرس و CNN و فاکس نیوز به‌صورت رسمی اعلام کردند جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، موفق شده است دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه را در انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده شکست دهد و رسما رئیس ‌جمهور جدید آمریکا شود.

در واکنش به این اتفاق، ساکنان سیلیکون‌ولی به جو بایدن تبریک گفتند و اعلام کردند صرف‌ نظر از ادعاهایی که ترامپ درباره‌ی انتخابات مطرح می‌کند، آن‌ها جو بایدن را به ‌عنوان رئیس ‌جمهور جدید پذیرفته‌اند.

سرشناس‌ترین چهره‌های حوزه‌ی فناوری و ثروتمندترین افراد دنیا ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات توسط آسوشیتد پرس و دیگر رسانه‌های بزرگ آمریکایی، رسما دیدگاه خود در مورد انتخاب بایدن به‌ عنوان رئیس ‌جمهور آمریکا را بیان کردند.

واکنش بزرگان سیلیکون ولی به پیروزی بایدن در انتخابات

مدیرعامل آمازون، جف بزوس پیروزی جو بایدن و کاملا هریس را در یک پست اینستاگرامی جشن گرفت. بزوس گفته که این پیروزی بیانگر این است که وحدت، همدلی و شایستگی خصوصیات دوران گذشته نیستند.

بزوس در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رابطه خوبی با او نداشت و رئیس جمهور سابق آمریکا چندین بار مدیرعامل آمازون را به علت مالکیت «واشنگتن پست»، سوابق مالیاتی آمازون و ارتباط او با خدمات پستی مورد هدف قرار داده بود.

‌بنیانگذار مایکروسافت هم یکی از بزرگترین منتقدان نحوه رسیدگی به بحران ویروس کرونا در دوران ریاست جمهوری ترامپ بود. بیل گیتس پیروزی جو بایدن و کاملا هریس را تبریک گفته. او به این موضوع اشاره کرده که منتظر همکاری با دولت جدید و رهبران کنگره برای کنترل شیوع ویروس کرونا است.

پیروزی بایدن در انتخابات

رئیس مایکروسافت، «برد اسمیت» نیز برای برد دیروز بایدن و هریس یک پست در سایت این کمپانی منتشر کرده و خواستار اتحاد در سراسر ایالات متحده آمریکا شده:

«اگر می‌خواهیم به عنوان یک ملت رو به جلو حرکت کنیم، باید پل‌های جدید برای بستن شکاف‌هایی که ما را از یکدیگر جدا کرده‌اند، بسازیم.»

مدیر عملیات فیسبوک، «شریل سندبرگ» و همسر مدیرعامل فیسبوک، «پریسیلا چان» این پیروزی تاریخی را به کاملا هریس تبریک گفته‌اند. سندبرگ در یک پست فیسبوکی نوشته:

«پس از چندین روز طولانی، ما می‌دانیم که جو بایدن رئیس جمهور بعدی ما خواهد بود و برای اولین بار در ۲۳۱ سال، معاون رئیس جمهور بعدی ما یک زن آمریکایی آسیایی و سیاه‌پوست و فرزند مهاجران است.»

همسر سابق استیو جابز، «لورن پاول جابز» در توییتی پیروزی بایدن و هریس را در انتخابات ۲۰۲۰ جشن گرفته است. مدیرعامل سیسکو، «چاک رابینز» در توییتی با تبریک به رئیس جمهور جدید آمریکا، اعلام کرده که این کمپانی مانند بایدن و هریس باور دارد که باید یک آینده فراگیرتر برای همه ایجاد کرد.

نظر شما در خصوص پیروزی بایدن در انتخابات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر