چرا سهام نتفلیکس با ساخت واکسن کرونا سقوط کرد ؟

بخش زیادی از رشد ناشی از قرنطینه خانگی پس از لغو سیاست‌های تعطیلی در کشورها، به سرعت رو به کاهش خواهد رفت؛ این به آن معناست که نرخ تماشای محتوا و رشد عضویت در سرویس نتفلیکس پس از پایان قرنطینه و خانه‌نشینی شهروندان با سرعت زیادی کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کمک های چهره های مشهور به بحران همه گیری کرونا ؛ بخشنده‌ترین میلیاردرها کدامند؟

این شرکت در ادامه این نامه همچنین به کمبود درآمدهای بین‌المللی نتفلیکس به‌خاطر ارزش بالای دلار آمریکا و نداشتن صرفه اقتصادی در بسیاری از کشورهای جهان برای عضویت در آن نیز اشاره کرده است.

سهام نتفلیکس با ساخت واکسن کرونا سقوط کرد

رشد نتفلیکس و افزایش چشمگیر تعداد مشترکانش در ماه‌های گذشته همچنین با افزایش ارزش سهام این شرکت در بورس وال‌استریت نیز همراه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک رکورد و افزایش ۳۰ درصدی در ارزش سهام دست یافته است.

اما حالا و با ساخت واکسن کرونا، همانطور که انتظار میرفت و احتمالا خود نتفلیکس نیز پیش بینی میکرد، ارزش سهام این شرکت تا حد زیادی کاهش یافته است.

سهام دو شرکت بزرگی که هر دو با سینما مرتبط هستند بعد از این اتفاق سقوط کرد: آمازون ۵.۱% و نتفلیکس ۸.۶% ارزش سهامشان سقوط کرد. این سقوط سهام تقریبا در تاریخ تمام این شرکت‌ها بی سابقه بوده و نگرانی‌هایی را برای سهامداران این شرکت‌ها ایجاد کرده است.