;
coinex

رونمایی از تراشه اگزینوس 1080 سامسونگ با معماری 5 نانومتری

مبباحث و شایعات بر سر مشخصات فنی تراشه اگزینوس 1080 سامسونگ بالاخره امروز و با معرفی رسمی این محصول توسط شرکت کره ای پایان یافت.

اگزینوس همواره و از زمان تولید خود یک برند پیشرو در میان چیپست های گوشی های اندرویدی بوده است. این بار مدل جدید اگزینوس با نام تجاری اگزینوس 1080 و با شعار یک نسل جدید یک تجربه جدید رونمایی رسمی شده است.

بعد از اینکه چیپست اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ طی ماه گذشته میلادی سر از بنچمارک آنتوتو درآورد و نتایجی بهتر از اسنپدراگون ۸۶۵ به ثبت رساند، حالا سامسونگ در جریان مراسمی در کشور چین، به صورت رسمی از چیپست جدید خود رونمایی کرده‌.

این پردازنده موبایل که برای موبایل‌های میان‌رده و پریمیوم ساخته شده، تمام ویژگی‌هایی که از یک چیپست مدرن انتظار دارید را در خود جای داده و برای نخستین بار سر از یکی از اسمارت‌فون‌های برند ویوو در خواهد آورد.

رونمایی از تراشه اگزینوس 1080 سامسونگ

این بار پردازنده Exynos 1080 از هسته معماری CPU جدیدی استفاده می کند. این تراشه از فرایند ۵ نانومتری EUV و همچنین از ۳ کلاستر ۱+۳+۴ استفاده می کند. این محصول با یک هسته بزرگ 2.8 گیگاهرتزی A78 برای عملکرد اوج، سه هسته 2.6 گیگاهرتزی A78 برای پردازش متعادل و چهار هسته متوسط ​​2.0 گیگاهرتزی Cortex-A55 برای کارایی ارائه می شود.

همچنین 5G حالت دوگانه موج میلی متری را یکپارچه می کند. عملکرد تک هسته ای آن 50٪ افزایش یافته در حالی که عملکرد چند هسته ای نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

تراشه اگزینوس 1080 سامسونگ

Exynos 1080 اولین پردازنده موبایل سامسونگ است که از پیشرفته ترین فناوری فرآیند 5 نانومتری EUV FinFET استفاده می کند. این تراشه از جدیدترین ماژول 5G سامسونگ استفاده می کند و از حداکثر سرعت بارگیری 5.1Gbps پشتیبانی می کند. در عین حال ، از باند فرکانس Sub-6GHz و باند فرکانس موج میلی متر پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، از فناوری WiFi6 و Bluetooth 5.2 پشتیبانی می کند که اتصال را بهبود می بخشد.

برای هوشمند سازی عکس های تلفن همراه، اگزینوس ۱۰۸۰  فناوری هوش مصنوعی را در ISP ادغام می کند و ISP با کارایی بالا از سنسور تا 200MP پشتیبانی می کند. همچنین از حداکثر ۶ دوربین پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این تراشه از عکسبرداری رنگی 10 بیتی سنتی و توانایی ویرایش مستقیم فیلم های + HDR10 پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تراشه اگزینوس 1080 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر