;
coinex

ورود تپسی به فرابورس ؛ اولین استارتاپ بازار سرمایه!

مدتی است که بحث بر سر ورود استارتاپ های بزرگ به بورس وجود دارد. بالاخره و با اعلام رییس اتاق بازرگانی، ورود تپسی به فرابورس قطعی شد.

بالاخره و با گذشت چندماه بحث بر سر ورود شرکت های بزرگ استارتاپی به بورس، رییس اتاق بازرگانی در توییتر خود اعلام کرد که به زودی نماد تپسی در تابلو فرابورس جای میگیرد.

چندی پیش مدیرعامل تپسی نسبت به ورود تپسی به بورس به عنوان اولین شرکت استارتاپی فعال در حوزه تاکسیرانی ابراز امیدواری کرده بود.

ورود تپسی به فرابورس

اولین استارتاپ بازار سرمایه!

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در توییتی نوشته است که پس از چند ماه مذاکره از سوی اتاق بازرگانی تهران، با تسهیل‌گیری وزارت اقتصاد و سازمان بورس تپسی به عنوان اولین شرکت استارت‌آپی نمادش روی تابلوی فرابورس قرار می‌گیرد.

تیر ماه سال جاری امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس اعلام کرده بود که آماده‌ترین شرکت برای ورود به بازار بورس کافه بازار و دیجی‌کالا هستند و در پله بعدی هم شیپور و تپسی قرار دارند.

ورود تپسی به بورس

به نظر می‌رسد برخلاف این پیش‌بینی‌ها تپسی به عنوان اولین شرکت وارد بازار سرمایه می‌شود. تابستان سال جاری مدیرعامل تپسی اعلام کرده بود که تپسی بین ۳۵ تا ۴۰ درصد بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد.

پذیرش تپسی در فرابورس البته در حالی اتفاق می‌افتد که در هفته‌های اخیر هیچ عرضه اولیه‌ای در بازار سرمایه رخ نداده و قیمت سهام بسیاری از شرکت‌هایی که در ماه‌های اخیر عرضه شده بودند به همان قیمت اولیه بازگشته است. از سوی دیگر بورس تهران از قله‌ی ۲ میلیون واحدی به حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده است.

در واقع، نهایتاً زمانی با پذیرش اولین استارتاپ موافقت شده که بورس تهران دوران طلایی خود را پشت سر گذاشت و اتفاقا همین پشت سر گذاشتن این دوران کلیدی و ریزش‌های هنگفت، باعث شد تا بسیاری از مردم اعتماد خود به بازار سرمایه را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ورود تپسی به فرابورس چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر