;
coinex

سامسونگ موفق‌ترین فروشنده موبایل در سه ماهه سوم سال 2020

با وجود شیوع ویروس کرونا و ضرر اقتصادی برای بسیاری از شرکت ها، سامسونگ موفق‌ترین فروشنده موبایل در سه ماهه سوم سل جاری میلادی است.

بنابر آمار ارئه شده از سوی موسسه معتبر گارتنر سامسونگ با رشد ۲٫۲ درصدی و فروش ۸۰٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، توانسته است ۲۲ درصد از سهم بازار جهانی را تصاحب کند و موفق ترین فروشنده موبایل در سه ماه سوم سال میلادی جاری باشد.

البته نکته مهم این آمار مربوط به سامسونگ نیست. چراکه تغییر خاصی جز رشد فروش را تجربه نکرده است. نکته مهم این آمار نزول اپل به جایگاه چهارم و خیز شیائومی و قرار گرفتن در رده سوم است. با ما همراه باشید.

سامسونگ موفق‌ترین فروشنده موبایل در سه ماهه سوم سال 2020

به‌عنوان بخشی از رکود ناشی از ویروس کرونا، سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ ثابت مانده و سازنده‌ی آیفون را به جایگاه چهارم رسانده است.

طبق برآوردهای جدید شرکت تحقیقاتی گارتنر (Gartner)، اپل با فروش ۴۰٫۶ میلیون دستگاه آیفون در بازه‌ی زمانی منتهی به سپتامبر (شهریور)، ۱۱٫۱ درصد از سهم بازار جهانی را تصاحب کرده و در مقایسه ‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، افت فروش ۰٫۶ درصدی متحمل شده است. طبق این آمار، اپل جایگاه سوم خود را در سه‌ماهه‌ی سوم از دست داده و به جایگاه چهارم نزول پیدا کرده است.

سامسونگ با رشد ۲٫۲ درصدی و فروش ۸۰٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، توانسته است ۲۲ در صدر از سهم بازار جهانی را تصاحب کند. هواوی با وجود افت فروش شدید ۲۱٫۳ درصدی، با عرضه‌ی ۵۱٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار و سهم ۱۴٫۱ درصدی، جایگاه دوم خود را حفظ کرده است.

سامسونگ موفق‌ترین فروشنده موبایل
سامسونگ موفق‌ترین فروشنده موبایل

در نقطه‌ی مقابل، شیائومی با یک جهش ۳۴٫۹ درصدی توانسته ۴۴٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه‌ی بازار کند. شیائومی برای اولین ‌بار ۱۲٫۱ از سهم بازار را تصاحب کرده و با عملکرد درخشان، جایگاه سوم اپل را به خود اختصاص داده است.

اوپو، دیگر برند چینی، با کاهش فروش ۲٫۳ درصدی در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل، ۲۹٫۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رسانده و با سهم ۸٫۲ درصدی از بازار جهانی، در رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ترین برندهای گوشی هوشمند قرار گرفته است.

با کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته، ۵٫۷ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آمار فروش موبایل در سه ماهه سوم سال جاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر