;
coinex

مزیت های عمده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک برای توزیع کنندگان

مزیت های عمده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک برای توزیع کنندگان چیست؟ خریداران امروزی عادت دارند اطلاعات دقیق در مورد همه چیز را به صورت آنلاین به دست آورند و اگر اطلاعات کافی در مورد آن پیدا نکنند حس نارضایتی برایشان ایجاد می‌شود. اینجاست که تجارت الکترونیک برای توزیع کنندگان اهمیت می‌یابد اما مزیت عمده فروشی آنلاین چیست و تجارت الکترونیک چه نقشی در عمده فروشی دارد؟

ظهور تجارت الکترونیک یکی از بزرگترین نیروهای مختل‌کننده برای عمده فروشی های صنعتی و شرکت‌های توزیع کننده بوده است. خریداران امروزی عادت دارند اطلاعات دقیق در مورد همه چیز را از دسترس بودن محصول، قیمت محصول و حتی محل دقیق سفارش را به صورت آنلاین به دست آورند و اگر اطلاعات کافی در مورد آن پیدا نکنند حس نارضایتی میکنند. اینجا است که تجارت الکترونیک برای توزیع کنندگان اهمیت می‌یابد اما مزیت عمده فروشی آنلاین چیست و تجارت الکترونیک چه نقشی در عمده فروشی دارد؟

چرا تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید مانند شرکت‌های تجارت الکترونیک فکر کنند؟ توزیع کنندگان عمده فروشی و کسب‌وکارها B2B امروزه باید علاوه بر افزودن برخی از ویژگی‌های تجارت الکترونیکی به کسب‌وکار خود، از طرز تفکر و تاکتیک‌های دیجیتال که به موفقیت شرکت‌های تجارت الکترونیکی کمک کرده هم استفاده کنند تا بتوانند از مزیت فروش عمده کالا بهره ببرند.

طبق نظر سنجی‌های Accenture، تقریبا ۸۶ درصد شرکت‌های مستقر در آمریکا که راه حل‌های تجارت الکترونیکی را قبلا راه‌اندازی کرده‌اند بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند. بنابراین اگر شما همچنان به صورت سنتی فعالیت می‌کنید و برنامه‌ای برای آنلاین کردن کسب‌وکار خود ندارید بعدا پایین آوردن بزرگترین رقبای‌تان از صفحه اول گوگل بسیار دشوارتر خواهد بود.

چرا باید عمده فروشی آنلاین خود را راه اندازی کنید و اساسا مزیت عمده فروشی آنلاین چیست؟

عمده فروشان صنعتی و شرکت‌های B2B به حضور آنلاین نیاز دارند

عمده فروشان، توزیع کنندگان و به طور کلی تمام شرکت‌هایی که به صورت B2B و در زنجیره تامین و فروش فعالیت می‌کنند به ارائه‌دهندگان سرویس بهتر و حرفه‌ای معروف هستند. اما اگر می‌خواهید در عصر دیجیتال موفق شوید به بیش از ارائه سرویس عالی نیاز دارید.شما باید زندگی را برای مشتریان خود آسان کنید. مشتریان شما دیگر تمایلی به شنیدن تماس‌های پرزنتیشن و فروش شما یا ورق زدن کاتالوگ‌ها و پروپوزال‌ها را ندارند. انها بیشتر تمایل به انجام تحقیقات آنلاین دارند تا سوالات خود را بررسی کنند و خریدهای خود را هم به راحتی به صورت آنلاین ثبت کنند یا استعلام قیمت یا سفارش اولیه را اعلام کنند.

ایکسب با ارائه خدمات چهارگانه هر آنچه کسب و کار شما در حوزه حضور دیجیتال و ساخت ردپای دیجیتال نیاز دارید برای شما فراهم کرده است که در زیر آنها را اشاره می‌شود.

خدمات چهارگانه اصلی ایکسب جهت تقویت حضور آنلاین کسب و کارها

۱. سایت ایکسب: در واقع بستری که ایکسب در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تمام قابلیت‌های یک سایت تجاری یا فروشگاهی را به رایگان در اختیارشان می‌گذارد.

به عبارت ساده ایکسب، یک هاب است که همه افراد و مخاطبان می‌توانند بسته به نیاز خود از آن استفاده کنند یعنی کسانی که ارائه‌دهنده خدمات یا محصول هستند به راحتی می‌توانند در این بستر ثبت نام کرده و سرویس خود را ارائه کنند و در طرف دیگر مخاطبینی که متقاضی این خدمات یا محصولات هستند می‌توانند به صورت مستقیم خرید کنند یا استعلام قیمت داشته باشند و یا به صورت آنلاین برای عرضه‌کننده‌ها پیام بگذارند.

۲. بلاگ ایکسب: یک بلاگ تخصصی عمده فروشی و فروش B2B است که می‌تواند به کسب و کارها در فرایند راه اندازی، افزایش فروش، روش‌های نوین و آنلاین بازاریابی و همچنین مدیریت کسب و کار عمده فروشی و B2B کمک کند.

۳. مجله ایکسب: مجله خبری ایکسب، بازتاب اخبار و گزارشهای صنعت و اقتصاد ایران و جهان:

یکی از بخشهای کاربردی دیگر ایکسب، مجله ایکسب است. مجله ایکسب به صورت تخصصی حوزه اقتصادی، تجارت الکترونیک و فناوری را پوشش داده است.

شما می‌توانید آخرین خبرها، مطالب، محتواها، یادداشت‌ها، مصاحبه با کارآفرینان برتر و غیره را در بخش مجله ایکسب مطالعه کنید.

همچنین انتشار مطلب و خبر برای شرکت‌های عضو در ایکسب به صورت رایگان است و به عنوان بازوی بازاریابی محتوایی شرکت‌ها عمل می‌کند. به عبارتی دیگر مجله خبری ایکسب، مرجع رسمی انتشار اخبار کسب‌وکارها و محتوای ارزشمند آنها در ایران است.

۴. تبلیغات در ایکسب: یکی دیگر از خدمات ویژه ایکسب خدمات تبلیغات درون سایت برای کسب و کارهاست که در آن شرکت‌های متقاضی می‌توانند بنر و تبلیغات خود را در بخش‌ها و دسته بندی‌های خاص و مرتبط به نمایش بگذارند و ترافیک را به سمت صفحه خود هدایت کنند.

علاوه بر سایت، در شبکه‌های اجتماعی ایکسب هم امکان بازنشر پست‌ها و محتواها برای اعضای ویژه فراهم است. در کنار این خدمات، خدمات مشاوره محتوایی و رسانه‌ای هم برای شرکت‌های ویژه ارائه می‌شود.

به طور کلی ایکسب کل نیازهای شرکت‌ها را برای شروع راه اندازی عمده فروشی آنلاین و فروش B2B آنلاین را فراهم کرده است کافی است شما شروع کنید و مشاوره‌های اولیه را دریافت کنید.

پس شما برای شروع کار نیاز به موارد زیر خواهید داشت:

طراحی یک سایت تمیز و مناسب یا ایجاد صفحه تجاری کامل در پلتفرم ایکسب

طراحی و ساخت یک سایت تجاری بدون توجه به نوع یا اندازه کسب و کار شما امری ضروری است. در واقع با داشتن سایت اولین قدم برای بهره بردن از مزیت عمده فروشی آنلاین را برای خود فراهم کرده‌اید. اگر در حال حاضر امکان ساخت سریع وب‌سایت مناسب را ندارید پس در پلتفرم ایکسب یک پروفایل کامل و حرفه‌ای ایجاد کنید.

در اولین بازدید از صفحه تجاری خود فکر کنید مشتریان شما الان آنجا هستند و دنبال راه حل یک مشکل خود می‌گردند. پس صفحه یا سایت شما باید کاملا پاسخگوی نیاز مخاطب باشد .

سایت و صفحات تجارت الکترونیکی شما در پلتفرم ایکسب، دارای ارزش خیلی زیادی است زیرا هر آنچه را که برای ارائه به مخاطبان نیاز باشد مانند مشخصات، جزئیات، تصاویر، فیلم و غیره را در داخل خود دارد و به این ترتیب شما می‌توانید همه آنچه را لازم می‌دانید در صفحه‌های محصولات یا پروفایل تجاری به نمایش بگذارید.

اگر به عنوان یک توزیع‌کننده یا کسب و کار B2B، مزیت رقابتی شما در ارائه خدمات، به موقع بودن است و سایر ویژگی‌های ارزش افزوده شما پیچیده است پس لازم است سایت یا صفحه ایکسب شما در مورد همه جنبه‌های کاری که انجام می‌دهید به اندازه کافی شفاف و واضح باشد.

اطمینان حاصل کنید که قیمت گذاری و نحوه شروع کار و غیره مفاهیم گیج کننده‌ای در وب سایت یا صفحه ایکسب شما نباشد. کار و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید تا هیچ چیز ساختگی و فریب دهنده به نظر نرسد.

همچنین این گزینه را برای مشتریان فراهم کرده‌اند که کاتالوگ را دانلود کرده یا ویدیوهای معرفی محصول را به راحتی ببینند تا مشتریان سنتی بیشتری را راضی نگه دارند.

با تولید محتوای ارزشمند و توضیحات کامل و مفید در صفحه محصول، اعتماد مشتری را جلب کنید

اگر شما این بخش را می‌خوانید باید بدانید که شما باید در زمینه نوشتن توضیحات دسته‌بندی محصول استاد شوید. شما می‌توانید با نوشتن توضیحات مفید و دقیقا چیزی که مخاطب دنبال آن است و قرار دادن آن در صفحه و مکان درست، نیاز و سوال ذهنی مخاطب را برآورده کرده و در آن حس خوب ایجاد کنید و از خودتان نیز تصویر مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

بنابراین اگر شما طرفدار سرسخت ارائه اطلاعات به شکل فیزیکی یا حضوری هستید احتمالا به طیف زیادی از مخاطب دسترسی نخواهید داشت و طیف زیادی از مخاطبان را به دلیل ارائه ضعیف اطلاعات به صورت آنلاین از دست خواهید داد.

انواع محتواهای مورد نیاز کسب و کارهای عمده فروشی آنلاین و B2B یا صنعتی

شما برای موفقیت کسب و کار عمده فروشی آنلاین یا B2B خود نیاز به تولید انواع محتوا مانند محتوای متنی، ویدیویی، گرافیکی، پادکست، اینفوگرافیک، آرت ورک و هر نوع محتوای ارزشمندی که بتواند پیام شما را به مخاطب درست در زمان درست و به صورت دقیق برساند دارید. در واقع با تولید محتوای مناسب عمده فروشی خود می‌توانید از یکی دیگر از مزای عمده فروشی آنلاین بهره ببرید و آن کمک به بهتر دیده شدن است. این مزیت عمده فروشی را آنلاین را فراموش نکنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

حضور آنلاین شما به سئو و استراتژی محتوایی موثر بستگی دارد

عمده فروشی آنلاین یا کسب و کار B2B و سازمانی زمانی در تجارت الکترونیک موفق خواهند بود که بتواند محتواهای جدید در زمینه کاری خود تولید و در بستر وب یا فضای مجازی نشر بدهند.

بخاطر داشته باشید الگوریتم گوگل جوری طراحی شده که احتمال دیده شدن یه بلاگ پست نسبت به یک صفحه محصول در آن بیشتر است پس شما باید محتواهای بلاگ خود را به عنوان اولین تاچ یا برخورد در نظر گرفته و با کال تو اکشن‌های جذاب بتوانید کم کم مخاطب را به سمت صفحه محصول و از آنجا هم به صفحه محصول بکشانید.

شرکت‌های عمده فروش و B2B باید در دنیای داده‌ها رقابت کنند

یک عامل کلیدی برای شرکت‌های تولید و توزیع کننده موفق، جریان داده‌ها است. اگر می‌توانید داده‌های تمیز و موثری را تولید و همین روند را حفظ کنید می‌توانید همه کارهایی را که در بالا نوشتیم را انجام دهید

اگر نمی‌توانید، پس رقابت در دنیای تجارت الکترونیکی برای شما دشوار خواهد بود زیرا استفاده موثر از داده‌ها واقعا همان چیزی است که شرکت‌های تجارت الکترونیکی بر اساس آن بنا شده‌اند. ایکسب همه بسترهای لازم را فراهم کرده است (وب سایت، گزارشات مفید، موجودی کالا دقیق، بستر فروش و بازاریابی، و غیره.

در اخر اگر تمایل به آنلاین کردن فرایند بازاریابی و فروش بخش عمده فروشی یا B2B خود دارید و می‌خواهید از مزیت عمده فروشی آنلاین بهره ببرید همین الان می‌توانید در ایکسب به رایگان ثبت نام کرده و صاحب یک پروفایل تجاری و فروشگاه اینترنتی حرفه ای شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    خیلی عالی
    ممنون از سایت خوبتون که این کسب و کارها رو معرفی می کنین

    پاسخ

    سایت خوبیه
    من یکساله ثبت نام کردم
    عملا به رایگان می تونی صاحب یک پروفایل فروشگاه اینترنتی کامل بشی

    پاسخ