;
coinex

نکات نحوه نوشتن رزومه انگلیسی که هیچ کجا نمیگویند

در این مقاله نحوه نوشتن رزومه انگلیسی قرار نیست به نکات مرسوم که همه جا میگویند اشاره ای داشته باشیم! بخش سوابق شغلی، مهارتها و سوابق تحصیلی سه بخش اصلی رزومه های شغلی بین المللی محسوب میشوند.

ما در این مقاله قصد داریم بخش‌هایی از رزومه را به شما معرفی کنیم که کمتر مورد استفاده قرار میگیرد اما اگر در جای درستی بکار گرفته شوند، تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن کیفی رزومه کاری شما خواهد داشت.

نکات نحوه نوشتن رزومه کاری بین المللی که هیچ کجا نمیگویند

این دو بخش عبارتند از :

پاداش و افتخارات

این بخش از رزومه کاملا اختیاری میباشد و تنها در صورتی مجاز به ذکر این بخش در رزومه خود می باشید که برای شغل درخواستی شما ذکر افتخارات گذشته منطقی باشد. افتخارات مربوطه اعتبار شما را ارتقاء میدهد در حالی که ذکر موارد بی اهمیت تنها میتواند منجر به انحراف از سایر بخشهای با اهمیت در رزومه شما گردد. به عنوان مثال از ذکر تعداد نیروهایی که در یک ماه جذب کرده اید و یا بالاترین میزان رضایت مشتری خود غافل نشوید اما اینکه شما در اوقات فراغتتان به عنوان یک قهرمان مسابقات اتومبیل رانی شناخته شده اید ضرورتی ندارد که در رزومه درج کنید.

اقدامات داوطلبانه و همکاری ها

کاری که شما به عنوان یک داوطلب فعال انجام می دهید میتواند به اندازه هر تجربه دیگری به مدارک و مهارت های شما بیفزاید. مجددا تاکید میکنیم که از ذکر امور داوطلبانه غیر مرتبط اجتناب کنید اما کارهای داوطلبانه ای که در آنها از مهارتهای متناسب با شغل درخواستی تان بهره گرفته شده است را برجسته کنید و در نهایت مراقب سازمان ها و یا وابستگی های داوطلبانه ای که ممکن است به شکل قطبی اداره گردند نظیر نهاد های سیاسی و یا مذهبی باشید. توصیه میکنیم چنانچه قصد دارید یک رزومه بین المللی با استانداردهای بین المللی تهیه کنید و راجع به نحوه نوشتن رزومه کاری سوالات زیادی دارید، از یک رزومه نویس متخصص کمک بگیرید. برای اینکار میتوانید از رزومه نویسان مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» به نشانی resumepro.ir بطور رایگان مشاوره بگیرید.

اشتباهات مهلک در نوشتن رزومه انگلیسی

در این قسمت از آموزش نحوه نوشتن رزومه کاری بین المللی به انگلیسی، به مواردی اشاره میکنیم که نیازی نیست در رزومه انگلیسی خود درج کنید. برخی از این موارد منسوخ شده هستند و برخی دیگر اشتباهات رزومه نویسی. این موارد عبارتند از :

بیان شرح هدف

شرح هدف در گذشته به عنوان یک استاندارد در رزومه بر شمرده میشد و هنوز هم  گاها در برخی از الگوهای رزومه نویسی وجود دارد. در گذشته شرح هدف مقدمه ای کوتاه برای رزومه بود که دلیل ارسال آن را بیان میکرد به عنوان مثال: هدف برای به دست آوردن سمت به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی در یک آژانس بازاریابی. اما این روزها شرح هدف میتواند موجب گردد که رزومه شما به شکل به روز مورد بررسی قرار نگیرد. در دوران مدرن بیانیه خلاصه شغل جایگزین شرح هدف گردیده است. در واقع شرح هدف تنها اهداف شخصی شما را وصف میکند اما بیانیه خلاصه شغلی میتواند این توضیح را برساند که حضور شما چگونه میتواند به اعتبار شرکت بیفزاید.

درج منابع

لازم نیست که منابع خود را در رزومه ذکر نمایید مگر اینکه در توضیحات شغلی موارد دیگری ذکر شده باشد. علاوه بر این، فرض بر این است که شما منابع لازم را در اختیار دارید بنابراین نیازی به درج منابع موجود در صورت درخواست نیست. از فضایی که صرفه جویی شده جهت ذکر مهارت ها و دستاوردهای خود بهره ببرید.

فوکوس روی مهارت های نرم

وقتی نوبت به رزومه شما میرسد مهارت های نرم تقریبا به اندازه مهارت های سخت فنی مهم نیستند و دلیل آن این است که اثبات آن ها در محتوای رزومه دشوارتر است. به عنوان مثال اگر به مسئول استخدام بگویید که  فردی سخت کوش و یا دارای قوه حل مسئله هستید حرف شما را قبول نخواهد کرد پس فرصت هایی را جهت نشان دادن توانایی های بین فردی و اخلاق کاری خود پیدا کنید. دستاورد ها و نتایج قابل اندازه گیری راهی عالی برای انجام این کار است. به عنوان مثال به جای ادعای سخت کوشی با نوشتن نشان دهید که  ایکس درصد پروژه های بیشتری نسبت به میانگین بخش خود به اتمام رسانده اید. توصیه میکنیم چنانچه قصد دارید یک رزومه بین المللی با استانداردهای بین المللی تهیه کنید و راجع به نحوه نوشتن رزومه کاری انگلیسی سوالات زیادی دارید، از یک رزومه نویس متخصص کمک بگیرید. برای اینکار میتوانید از رزومه نویسان مرکز رزومه نگاری «رزومه پرو» به نشانی resumepro.ir بطور رایگان مشاوره بگیرید.

درج معدل

فقط در صورتی که فارغ التحصیل دانشگاهی هستید و معدل خیلی خوبی دارید، آن را به عنوان بخشی از قسمت تحصیلات رزومه کاری بین المللی انگلیسی خود ذکر کنید . برخی از مراکز نظیر دانشگاه ها تمایل دارند که معدل شما را ببینند. معمولا بیشتر در رزومه های آکادمیک معدل را درج میکنند اما در رزومه های شغلی نیازی به درج معدل نیست.

تعداد صفحات رزومه

در حالی که یک رزومه یک صفحه ای بعضا ایده آل تلقی میگردد، اما برای افرادی که بین 5 الی 10 سال سابقه فعالیت تخصصی در یک حیطه شغلی را دارند، رزومه کاری بین المللی دو صفحه ای ایده آل میباشد. محتویات رزومه شغلی نباید طولانی بنظر برسد چرا که یک رزومه کوتاه با ذکر نکات مهم به راحتی قابل هضم بوده و مهم ترین مهارت های شما را برجسته می سازد. پس از نوشتن رزومه سعی کنید تا جایی که ممکن است محتوای نامفهوم را حذف نموده تا تعداد صفحات کاهش یابد و توجه بیشتری را نسبت به شرایط ایده آل شما جلب نماید. رزومه شما هرچند صفحه که باشد باید سعی گردد که چشم گیر ترین مدارک به شکل خلاصه در صفحه اول یا در بخش مهارت ها ذکر گردد.

توصیه میکنیم چنانچه قصد دارید یک رزومه بین المللی با استانداردهای بین المللی تهیه کنید و راجع به نگارش رزومه شغلی سوالات و مشکلاتی دارید، به صفحه نحوه نوشتن رزومه کاری به انگلیسی مراجعه کنید و از رزومه نویسان متخصص بطور رایگان مشاوره بگیرید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر