;
coinex

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ مروری بر فیلم های اسکار سال 2021 بر صحنه خالی

چندی پیش پرونده معرفی فیلم ها به آکادمی اسکار پایان یافت و از حالا حرف و حدیث بر سر نامزدهای احتمالی اسکار 2021 در جریان است. با ما در ادامه همراه باشید.

مراسم اسکار 2021 که قرار بود در اواخر سال شمسی برگزار شود، به علت شیوع ویروس کرونا و عقب افتادن و تعلیق بسیاری از پروژه های سینمایی با نزدیک به دوماه تاخیر در برگزاری مواجه شد.

در این مدت پروژه های زیادی فرصت کار کردن دوباره را پیدا کردند اما بسیاری از پروژه ها نیز به سالهای آینده موکول شدند.

با وجود اینکه با وضعیت کرونایی تقریبا هیچ یک از رویدادهای سینمایی با قدرت گذشته پیگیری نشد، اما بازهم بعید نیست به مانند سال گذشته یک فیلم مانند انگل راه موفقیت را برای خود باز کند.

امروز در تکراتو و به فاصله چندماه از برگزاری مراسم اسکار به بررسی نامزدهای احتمالی اسکار 2021 و پیش بینی شانس های اسکار سال 2021 خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021

جدال بر صحنه خالی

هرساله دنیای سینما خود را برای برگزاری مهمترین و بزرگترین جشنواره سینمایی دنیا آماده میکند. ما نیز در تکراتو تلاش میکنیم تا جنبه های مختلف جشنواره های سینمایی مهم مانند اسکار را پوشش دهیم. همانطور که سال گذشته به بررسی و معرفی نامزدهای اسکار 2020 و البته برندگان اسکار 2020 پرداختیم، برای سال جاری میلادی نیز چنین برنامه ای داریم.

اما پیش از آنکه نامزدهای اسکار 2021 رسما اعلام شوند ما بر پایه شناختی که از بهترین فیلم های 2021 داریم قصد داریم تا با فهرستی از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 به بررسی شانس های اسکار سال 2021 و در نهایت پیش بینی اسکار سال 2021 بپردازیم.

معمولا عناوین و ژانرهایی چون بهترین فیلم های مارول در سال 2021 کمتر به جایزه اصلی اسکار می اندیشند، در طرف مقابل بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 یا ترسناک ترین فیلم های 2021 شانس بیشتری برای کسب جوایز دارند.

علاوه بر این نباید بهترین فیلم ای عاشقانه را فراموش کنیم که بعضا به خاطر قوت خط داستانی موفق به کسب جوایز مهمی میشوند. در مورد بهترین فیلم های کمدی 2021 و بهترین فیلم های اکشن 2021 نیز به تناسب موقعیت و ارتباط با اسکار سال جاری سخن خواهیم گفت.

سال 2020 سال عجیبی بود و از جشنواره های موثر و مرتبط با اسکار تنها یک مورد یعنی جشنواره فیلم ساندنس برگزار شد. اما با همین مورد هم میتوان به برخی احتمالات و پیش بینی ها درباره نامزدهای احتمالی اسکار 2021 رسید.

ما چندی پیش برایتان گفته بودیم که فیلم خورشید نماینده ایران در اسکار 2021 خواهد بود. باید دید در وضعیت کنونی کسی خواهد توانست رکورد بیشترین جایزه اسکار را جابجا کند. با ما در بررسی بهترین فیلم های اسکار سال 2021 همراه باشید.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 در یک نگاه:

  • «گزارش فرانسوی» اثر وس اندرسن
  • «روی صخره‌ها» اثر سوفیا کوپولا
  • «کوچه کابوس» اثر گی‌یرمو دل تورو
  • «منک» اثر دیوید فینچر
  • «اخبار جهان» اثر پل گرینگرس
  • «هرگز به‌ندرت گاهی همیشه» اثر الیزا هیتمن
  • «مرثیه هیل بیلی» اثر ران هاوارد
  • «۵ هم‌خون» اثر اسپایک لی
  • «مرداب» اثر توماس مک‌کارتی
  • «بجنب، بجنب» اثر مایک میلز
  • «تنت» اثر کریستوفر نولان
  • «آخرین دوئل» اثر ریدلی اسکات
  • «داستان وست ساید» اثر استیون اسپیلبرگ
  • «تل‌ماسه» اثر دنی ویلنوو

در ادامه به معرفی هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

گزارش فرانسوی اثر وس اندرسن

این‎ فیلم آلمانی آمریکایی به کارگردانی وس اندرسن میتواند یکی از نازمدهای احتمالی اسکار 2021 باشد. این فیلم کمدی-درام، فرانسیس مک‌دورمند را به عنوان نقش اصلی خود دارد و تاریخ اکران آن ۲۲ ژانویه ۲۰۲۰ است.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
پیش بینی اسکار سال 2021

گزارش فرانسوی توسط والت دیزنی منتشر خواهد شد و به غیر از مک‌دورمند، بازیگرانی چون بیل مری، تیموتی شالامی و جفری رایت را در خود جای داده‌است. وس اندرسن در ساخت این فیلم از زندگی واقعی کارکنان مجله نیویورکر الهام گرفته‌است.

روی صخره‌ها اثر سوفیا کوپولا

این فیلم در ژانر کمدی ـ درام به کارگردانی سوفیا کاپولا نیز به عنوان یکی از عناوین موفق سال میتواند جزو بهترین فیلم های اسکار سال 2021 و از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 باشد.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
شانس های اسکار سال 2021

کاپولا پیش از این برای نوشتن فیلمنامه فیلم گمشده در ترجمه برنده اسکار شده است. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به  رشیدا جونز، بیل مری، مارلون وینز، جسیکا هنویک و جنی سلیت اشاره کرد.

کوچه کابوس اثر گی‌یرمو دل تورو

چندی پیش خبری رسید مبنی بر اینکه تولید فیلم روان‌شناختی «کوچه کابوس» به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو که با گروه بازیگران سرشناس مانند بردلی کوپر، کیت بلانشت، تونی کولت، رونی مارا، ویلم دافو، ریچارد جنکینز و ران پرلمن ساخته شده، به پایان رسیده است.

دل تورو پیش از این برای فیلم شکل آب جایزه اسکار را از آن خود کرده است.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان

از ۱۳ مارس به دنبال شیوع کرونا فیلمبرداری این پروژه متوقف شده بود، اما در ماه سپتامبر گروه دوباره کار فیلمبرداری را در تورنتو شروع کرد.

این فیلم با اقتباس از رمانی به قلم ویلیام لیندسی گریشام ساخته شده و درباره جوان جاه‌طلبی با بازی کوپر است که استعداد خاصی در فریب دیگران دارد. او با زن روان‌شناسی با بازی بلانشت آشنا می‌شود که در واقع خطرناک‌تر از خود وی است.

دل تورو پیشتر گفته بود با وجود اینکه حدود ۴۵ درصد فیلم فیلمبرداری شده بود به دلیل شیوع کرونا، کار را متوقف کرده‌اند. حالا اما و با پایان مراحل فیلمبرداری باید دید این فیلم میتواند از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 باشد.

منک اثر دیوید فینچر

دیوید فینچر پس از تجربه کار در سریال های نتفلیکس که برخی از آنها از جمله بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 هستند دوباره به ساخت فیلم های بلند رو آورده است.

برای اولین بار پس از سال 2014 که فینچر فیلم دختر گمشده را ساخت، حالا با ساخت منک قصد یک بازگتش شکوهمندانه به سینما را دارد. فیلمانه این اثر که در ژانر درام زندگینامه ای ساخته میشود حاصل کار پدر مرحوم دیوید، جک فینچر است و با جذابیت و بداعتی که دارد باید از جمله بهترین فیلم های اسکار سال 2021 باشد.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
پیش بینی اسکار سال 2021

گری اولدمن که سابقه بردن اسکار را دارد نیز به عنوان نقش اصلی در این فیلم ایفای نقش خواهد کرد. داستان این فیلم دربارهٔ زندگی واقعی هرمن جی منکویتس ملقب به منک، فیلم‌نامه‌نویس فیلم همشهری کین (۱۹۴۱) است و وقایع زندگی او و چالش‌هایی که هنگام نوشتن فیلم‌نامه با اورسن ولز و دیگران داشته را به تصویر می‌کشد. چان چافین، داگلاس اوربانسکی و اریک راث تهیه‌کننده پروژه هستند.

اخبار جهان اثر پل گرینگرس

اخبار جهان که براساس رمانی به همین نام نوشته پولت جیلز ساخته شده یازدهمین فیلم کارنامه کاری پل گرینگرس است؛ گرینگرس که سابقا روزنامه‌نگار بوده بیشتر برای کارگردانی سه فیلم از مجموعه فیلم‌های بورن (Bourne) یعنی «برتری بورن» (The Bourne Supremacy)، «اولتیماتوم بورن» (The Bourne Ultimatum) و «جیسون بورن» (Jason Bourne) شناخته می‌شود.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهاننامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
بهترین فیلم های اسکار سال 2021

با توجه به شهرت تام هنکس احتمالا توضیح بیشتر درباره او ضروری به نظر نرسد اما بازیگر دیگر فیلم یعنی هلنا زنگل ۱۲ ساله پیش از این در فیلم آلمانی «خرابکار سیستم» (System Crasher) به ایفای نقش پرداخته بود.

اخبار جهان یک درام وسترن است درباره یک کهنه‌سرباز جنگ‌ داخلی آمریکا که موافقت می‌کند یک دختر نوجوان را به دست بستگانش برساند. آن‌ها برای رسیدن به مقصد و جایی که بتوان نام خانه روی آن گذاشت باید با هم صدها کیلومتر سفر کنند و با مخاطرات بسیاری روبه‌رو شوند. داستان جذاب و تیم خوب تهیه این فیلم باعث میشود تا آنرا به عنوان یکی از بهترین فیلم های اسکار سال 2021 به حساب آوریم.

هرگز به‌ندرت گاهی همیشه اثر الیزا هیتمن

این فیلم به عنوان سومین فیلم بلند هیتمن، به عنوان برنده جایزه ویژه هیئت داوران برای نئورالیسم در جشنواره ساندنس برگزیده شد. به باور برخی کارشناسان هیتمن یک کارگردان خوش آتیه و موفق است که در این فیلم نشان میدهد چگونه و با چه کیفیتی میتواند داستان های ذهن خود را به واقعیت تبدیل کند.

جذابیت داستان آنرا به یکی از بهترین فیلم های اسکار سال 2021 بدل میکند.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
نامزدهای اسکار 2021

طرح کلی فیلم از یک گزارش خبری در مورد مرگ یک زن هندی در ایرلند الهام گرفته شده است؛ مادری که برای به دلیل مسمومیت خونی پس از جلوگیری از سقط جنین مرده بود.

الیزا هیتمن با حمایت مالی بنیاد سین‌ریچ، بی‌بی‌سی، فوکس فیچرز و آدل رومانسکی توانست بودجه ساخت فیلم را تأمین کند. ۳ آوریل ۲۰۲۰، فیلم توسط شرکت فوکس فیچرز اکران شد و توانست تحسین مخاطبان و منتقدان را برانگیزد.

سیدنی فلانیگان و تالیا رایدر که هر دو اولین حضور در یک فیلم بلند را تجربه می‌کردند، بازیگران اصلی فیلم هستند. «هرگز به‌ندرت گاهی همیشه» خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را دریافت کرده است و حالا گزینه مناسبی برای ورود به لیست نامزدهای احتمالی اسکار 2021 به حساب می آید.

مرثیه هیل بیلی اثر ران هاوارد

این فیلم به گارگردانی ران هاوارد اقتباسی از کتاب خاطرات جنجالی جی دی ونس با همین نام است که نویسندگی فیلمنامه آنرا ونسا تیلور که سابقه نویسندگی فیلم شکل آب را در کارنامه دارد، به عهده گرفته است.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
نامزدهای اسکار 2021

ران هاوارد که برای فیلم ذهن زیبا دو جایزه اسکار دریافت کرده بود از گابریل باسو برای ایفای کارکتر اصلی در فیلمش استفاده کرده است.

۵ هم‌خون اثر اسپایک لی

5 هم خون در سبک درام جنگی و به کارگردانی اسپایک لی یکی از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 محسوب میشود. این فیلم که در پلتفرم نتفلیکس اکران شد را اسپایک لی با همکاری کنار جان کیلیک، بیتریز لوین و لوید لوین ساخته‌است.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
پیش بینی اسکار سال 2021

دلروی لیندو، جاناتان مایورز، کلارک پیترس، جانی تری گوین، نورم لوئیس، ایسایا ویتلک جونیور، میلانی تیری، پاول والتر هوزر، یاشپر پاکونن، ژان رنو، ورونیکا نگو و چادویک بوزمن از بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیلم گروهی از جانبازان پیرمرد جنگ ویتنام را دنبال می‌کند که در جستجوی بقایای یکی از رهبران خود و همچنین گنجینه ای که حین خدمت در آنجا دفن کرده اند به ویتنام بازمیگردند. این فیلم هم از بهتری فیلم های اسکار سال 2021 است.

مرداب اثر توماس مک‌کارتی

یک اثر جنایی جدید از توماس مک کارتی چرا نتواند نازمزد اسکار باشد. مک کارتی پنج سال پیش از این به خاطر فیلم Spotlight‎ برنده جایزه اسکار شد.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
بهترین فیلم های اسکار سال 2021

در فیلم درام مرداب، ابیگیل برسلین نقش آلیسون بیکر را ایفا می‌کند؛ دختری که به قتلی متهم شده که هیچگاه مرتکب آن نشده است. حالا پدر او (با بازی مت دیمون) باید از اکلاهما به فرانسه سفر کند تا هر طور که شده دخترش را تبرئه کند.

توماس بیدگین به همراه نوئه دبره و توماس مک‌کارتی نویسندگی فیلمنامه را بر عهده دارند. این فیلم با تیم خوبی که دارد میتواند از شانس های اسکار سال 2021 باشد.

بجنب، بجنب اثر مایک میلز

سال 2017 میلز برای نوشتن فیلمنامه فیلم زنان قرن بیستمی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. اگرچه او این جایزه را نبرد ولی چندان دور از ذهن نیست اگر فیلم خود او را به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 محسوب کنیم.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
نامزدهای اسکار 2021

در این فیلم ما شاهد ایفاگری نقش یک هنرمند توسط واکین فینیکس هستیم. هنرمندی که باید از خواهرزاده اش مراقبت کند. از دیگر بازیگران این فیلم میتوان به گبی هافمن و آرتریال کلارک اشاره کرد. این فیلم هم میتواند از جمله بهترین فیلم های اسکار سال 2021 باشد.

تنت اثر کریستوفر نولان

یکی از موردانتظارترین و جذاب ترین فیلم ها سال 2020 بدون شک اثر جدید کریستوفر نولان خالق فیلم های مهمی چون تلقین، میان ستاره ای و البته شوالیه تاریکی است.

فیلم جدید نولان به نام تنت که با اکران دیر هنگامش در زمره بهترین فیلم های علمی تخیلی و البته بهترین فیلم های اکشن سال 2021 نیز قرار میگیرد، به موضوعاتی چون بازی با زمان و مواردی از این دست میپردازد.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
پیش بینی اسکار سال 2021

فیلمنامه این اثر که نگارشش یکسال زمان برده کار خود نولان است. فیلم «انگاشته» یا «تنت» با بودجه‌ای ۲۲۵ میلیون دلاری از حضور ستارگانی همچون جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، کلیمانس پوزی، کنت برانا و مایکل کین برخوردار است.

جان دیوید واشنگتن در این فیلم نقش مأمور یک سازمان به نام تنت را ایفا می‌کند که سعی دارد از وقوع جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.

آخرین دوئل اثر ریدلی اسکات

آخرین دوئل اثر جدید ریدلی اسکات کارگردان محبوب و موفق سینمای هالیوود، یک درام تاریخی با بازیگرانی چون مت دیمون، بن افلک، آدام درایور، و جودی کومر است که میتواند از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 باشد.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
نامزدهای اسکار 2021

فیلمنامه اثر را مت دیمون و بن افلک با همکاری نیکول هولوفسنر و با اقتباس از کتابی به همین نام  یعنی «آخرین دوئل: داستانی واقعی در مورد محاکمه با نبرد در فرانسه قرون وسطایی»، اثر اریک جگر، نوشته اند.

شیوع ویروس کرونا پروژه ریدلی اسکات را هم به مانند بسیاری دیگر با تعویق مواجه کرد. البته ریدلی اسکات برای رساندن فیلم به اسکار تلاش خود را انجام داد.

داستان وست ساید اثر استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ دوست داشتنی نیز با داستان وست ساید یا داستان کناره غربی در اسکار 2021 حاضر میشود. بدون شک جدیدترین اثر کارگردان شیندلرلیست نیز میتواند از جمله بهترین فیلم های اسکار سال 2021 باشد.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
شانس های اسکار سال 2021

ایده اصلی فیلم ارتباطی با نمایشنامه رومئو ژولیت اثر معروف ویلیام شکسپیر نویسنده معروف بریتانیایی دارد. وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم West Side Story بر عهده تونی کوشنر، نویسنده فیلم Munich (مونیخ) و فیلم Lincoln (لینکلن)، بوده است.

از جمله بازیگران فیلم میتوان به انسل الگورت، ریچل زیگلر، ریتا مورنو، کوری استول، برایان دارسی جیمز، آریانا دی‌باس، دیوید آلوارز، مایک فایست، آنا ایزابل، مدی زیگلر، جاش آندرس ریورا، بریانا آبرزو، کایل آلن و غیره اشاره کرد.

تل ماسه اثر دنی ویلنوو

تل‌ماسه یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر حماسی علمی تخیلی به کارگردانی دنی ویلنوو است که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد. ویلنوو فیلم‌نامه این فیلم را به همراه اریک راث و جان اسپیتز بر اساس رمانی به همین نام اثر فرانک هربرت به نگارش درآورده است.

بعد از فیلم تل‌ماسه (۱۹۸۴) به کارگردانی دیوید لینچ، این دومین اقتباس سینمایی از این رمان است. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاش برولین، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم، دیوید باتیستا، زندیا، استلان اسکارشگورد، شارلوت رمپلینگ، دیوید دستمالچیان ستارگان فیلم هستند.

نامزدهای احتمالی اسکار 2021 ؛ جدال بر صحنه مهمترین جایزه سینمایی جهان
نامزدهای اسکار 2021

در فیلم «تل‌ماسه»، اسکار آیزاک نقش دوک لتو از خاندان آتریید و تیموتی شالامی نقش پسرش پل را بازی می‌کند. داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به نام آراکیس با جامعه‌ای ارباب‌رعیتی روایت می‌شود؛ جایی که به علت طبیعت بیابانی‌اش به تل‌ماسه مشهور شده است.

این جامعه با الهام از جوامع اعراب بدوی ساخته شده و سه عامل مهم یعنی پادشاه امپراتور، اتحادیه فضایی و گروه بنی جزیره بر آن تاثیر می‌گذارند. ماجرای اصلی داستان درباره نبرد سه خاندان بزرگ به نام‌های آتریید، هارکونن و کورینو بر سر تصاحب سیاره و کنترل صادرات ماده‌ای مرموز به نام اسپایس است.

نماینده ایران در اسکار 2021

طی سال های گذشته و با موفقیت خوبی که اصغر فرهادی در بخش فیلم های غیرانگلیسی زبان اسکار کسب کرده است، توجهات به سینمای ایران بیش از پیش قوت گرفته است. در همین راستا اطلاع از نماینده ایران در اسکار 2021 برای افراد اهمیت یافته است.

برای سال جدید میلادی اگرچه فیلم جدید اصغر فرهادی به نام قهرمان به زمان بندی موعود نرسید و حتی امکان عدم حضور آن در جشنواره فجر 99 میرود، نماینده ایران در اسکار 2021 از سوی هیئت مسئول معرفی شد.

چندی پیش «رائد فریدزاده» دبیر و سخنگوی هیأت معرفی فیلم ایرانی به اسکار گفت: کار این هیأت با توجه به تغییر قوانین اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و تغییر مهلت زمانی شرکت در این دوره به دلیل شیوع ویروس کووید19، با بررسی 90 فیلم اکران شده ایرانی آغاز شد و سپس اعضای هیات انتخاب به یک فهرست متشکل از 12 فیلم رسیدند.

فیلم خورشید
نماینده ایران در اسکار 2021

در ادامه  هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار با بازخوانی مقررات به بازبینی و بررسی تخصصی فیلم‌ها پرداختند و پس از رأی‌گیری و تجمیع نظرات، از میان 3 فیلم  «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» ساخته مسعود بخشی، فیلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و با امضای اعضای این هیأت، به عنوان نماینده ایران در اسکار 2021 معرفی شد.

فیلم‌های جهان با من برقص (سروش صحت)، خانه پدری (کیانوش عیاری)، شنای پروانه (محمد کارت)، روزهای نارنجی (آرش لاهوتی)، تومان (مرتضی فرشباف)،  مسخره باز (همایون غنی زاده) ،مردن در آب مطهر (نوید محمودی)، یلدا (مسعود بخشی)، کشتارگاه (عباس امینی)، حمال طلا (تورج اصلانی)، درخت گردو (محمدحسین مهدویان) و خورشید (مجید مجیدی) فهرست اولیه هیات انتخاب برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار را تشکیل داده بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های اسکار سال 2021 چیست؟ چیزی در نظر شما بوده که در فهرست ما نباشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    میخام فیلم نگاه کنم

    پاسخ