;
coinex

بهترین فیلم های اکشن 2021 که دیدنشان از نان شب واجب‌‌تر است!

فیلم های اکشن همواره طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از علاقه‌مندان به سینما و فیلم به دنبال پیدا کردن لیست بهترین فیلم های اکشن 2021 هستند. تکراتو در این مقاله به معرفی آنها می‌پردازد.

بهترین فیلم های اکشن 2021 در روزگاری که بیماری کووید 19 به جان جهانیان افتاده است، می‌توانند ما را حسابی سرگرم کنند و اینطور که پیداست، قرار است سال 2021 سال هیجان انگیزتری برای طرفداران این ژانر باشد. در واقع ژانر اکشن، یک ژانر بسیار پرطرفدار است و ما در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های اکشن 2021 و تاریخ اکران آنها می‌پردازیم.

سال 2020 کذایی با تمام کرونا و دوری و قرنطینه‌اش نفس های آخرش را می‌کشد. از حالا کم کم زمزمه‌های بهترین فیلم های 2021 را می‌شنویم. پیشتر در تکراتو بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و فهرست فیلم های مارول در سال 2021 را بررسی کرده بودیم. فیلم و سینما همواره موضوع مورد علاقه مخاطبان تکراتو بوده است، در سال گذشته نقد و بررسی بسیاری از فیلم‌ها را نوشتیم و جشنواره‌های مختلف سینمایی را مفصلا شرح دادیم.

بهترین فیلم های اکشن 2021


در درگاه اینترنتی تکراتو هنر جایگاه ویژه‌ای دارد. نه تنها پرفروش ترین فیلم های 2020 بلکه مثلا در حوزه موسیقی در سال گذشته مفتخر بودیم که تقریبا همه جشنواره‌های مهم را پوشش دادیم و برندگان گرمی 2020 و برندگان امریکن موزیک اواردز 2020 را به شما معرفی کردیم.

اگر از سریال‌بین‌های قهار هستید، به جای اینکه وقت خود را برای بهترین سریال های نتفلیکس 2022 تلف کنید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین سریال های 2022 ، بهترین سریال های ترکی 2022  و یا اگر کودک درون فعالی دارید، بهترین بهترین انیمه های 2022 و بهترین انیمیشن های 2021 را از دست ندهید.

 گودزیلا درمقابل کونگ (Godzilla vs. Kong)

بهترین فیلم های اکشن 2021

  • نویسنده: سایمون کینبرگ (Simon Kinberg)، ترزا ریبک (Theresa Rebeck)
  • کارگردان:آدام وینگارد
  • بازیگران: الکساندر اسکارشگرد، میلی بابی براون، ایزا گونزالس، ربکا هال

یکی از بهترین فیلم‌های اکشن گودزیلا در مقابل کونگ است. در این مجموعه بشدت جذاب بازیگران دوست داشتنی همچون الکساندر اسکارشگرد، میلی بابی براون، ایزا گونزالس، ربکا هال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اگر از طرفدارن ژانر علمی تخیلی و اکشن هستید فیلم سینمایی  گودزیلا درمقابل کونگ یکی از بهترین فیلم‌هاست. این مجموعه به کارگردانی آدام وینگارد و نویسندگی اریک پیرسن، تی اس. نولین، مایکل استرکزینسکی، پاتریک مک‌کی ساخته شده است.

گودزیلا و کونگ، دو شخصیتی که حضور هرکدامشان در یک فیلم می‌تواند آن اثر را به یک بلاک‌باستر قوی و پول‌ساز تبدیل کند و حالا که هر دوی آن‌ها در یک فیلم حضور دارند و قرار است شاهد نبردهایی بزرگ میان آن‌ها باشیم قطعا این فیلم برای علاقه‌مندان ژانر اکشن جایگاه بالایی دارد.

این فیلم اکشن با داستان درگیری این دو هیولا شروع می‌شود و پس از آن گودزیلا متوجه می‌شود که دشمنان اصلی او فیلم‌سازان آمریکایی به‌شمار می‌روند، نه کینگ کونگ. این فیلم یکی از بهترین‌هاست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2022 

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

 The 355

بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جدید / بهترین فیلم اکشن دنیا
  • تاریخ اکران:۱۴ ژانویه ۲۰۲۲
  • نویسنده: سایمون کینبرگ (Simon Kinberg)، ترزا ریبک (Theresa Rebeck)
  • کارگردان: سایمون کینبرگ (Simon Kinberg)
  • بازیگران: جسیکا چستین (Jessica Chastain)، لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o)، پنه لوپه کروز (Penélope Cruz)

فیلم ۳۵۵ یک فیلم جاسوسی و اکشن به کارگردانی سایمون کینبرگ است که توسط یونیورسال پیکچرز ساخته شده و در دسته بهترین فیلم های اکشن 2021 قرار می‌گیرد. فیلم ٣۵۵ داستان یک گروه از بهترین مأموران زن را که در آژانس‌های دولتی سرتاسر دنیا فعالیت دارند، حکایت می‌کند. این مأموران زن در تلاش هستند تا مقابل یک سازمان بایستند و اقدامات آن‌ها را برای به دست آوردن یک سلاح مرگبار، متوقف کنند.

این سازمان شرور قصد دارد که با استفاده از این سلاح مرگبار جهان را به آشوب بکشد. عنوان فیلم به عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم اکشن 2021 از یکی از اولین جاسوس‌های ایالات متحده گرفته شده است که در طی جریان انقلاب آمریکا فعالیت می‌کرد. جالب است بدانید که این جاسوس هم یک زن بود. به‌همین ترتیب مأمور ٣۵۵ تبدیل به یک واژه عامیانه برای تمام افرادی که در سازمان سیا کار می‌کردند، شد تا یک جاسوس زن را مورد خطاب قرار دهند.

طبق اخرین اخباری که از فیلم 355 موجود است، قرار بود این فیلم جاسوسی ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ اکران شود ولی به دلیل شیوع کرونا و بسته بودن اکثر سینماهای آمریکا حالا به ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ موکول شده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به نوشتار نقد فیلم سیصد و پنجاه و پنج (The 355) مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2022

بهترین فیلم های کمدی 2022

 مرد پادشاه (The King’s Man)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن دنیا / خفن ترین فیلم اکشن 2021
  • تاریخ اکران: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱
  • نویسنده و کارگردان: متیو وان (Matthew Vaughn)
  • بازیگران: رالف فاینز (Ralph Fiennes)، لیام نیسون (Liam Neeson)، والتر چارلز دنس (Walter Charles Dance‎)

کینگزمن نام مجموعه‌ای از فیلم‌های اکشن و کمدی است که در هر قسمت، ماجراهایی مربوط به یک سازمان سری به همین نام را دنبال می‌کند. این مجموعه، به عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم اکشن 2021 ، بر اساس کمیک‌های کینگز من (Kingsman) که کمپانی مارول آنها را در سال 2012 منتشر کرده، ساخته شده است.

فیلم اول این سری به نام Kingsman: The Secret Service به کارگردانی متیو وان در سال 2014 اکران شد. اولین فیلم کامل Kingsman داستان شخصیتی به نام «اگزی» را روایت می‌کرد که عضو یک سازمان سری می‌شود، در آنجا آموزش می‌بیند و در نهایت به یک مامور مخفی حرفه‌ای تبدیل می‌شود.

شخصیت رالف فاینز درواقع بنیانگذار کینگزمن است و شخصیت هری دکینسون نیز شاگرد او در فیلم است. این دو در جنگ جهانی اول شرکت می‌کنند. و وارد سازمان کینگزمن می‌شوند. این سازمان در واقع اولین سازمان اطلاعاتی مستقل است که سریع‌تر از دولت‌ها مأموریت را انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند تا تمام حملات تروریستی را خنثی کنند و جان میلیون‌ها نفر را نجات دهند.

او سپس در یک ماموریت بزرگ، سعی می‌کند تا جلوی یک فرد ثروتمند و خطرناک به اسم «ریچموند ولنتاین» (با بازی ساموئل ال جکسون) را بگیرد. فیلم دوم این مجموعه به اسم Kingsman: The Golden Circle در سال 2017 اکران شد و باز هم متیو وان کارگردان آن بود.

در این قسمت اعضای گروه انگلیسی کینگزمن باید با همتایان آمریکایی خودشان که Statesman نامیده می‌شدند، همکاری می‌کردند تا جلوی نابودی دنیا توسط «پاپی آدامز» و کارتل مواد مخدرش به نام The Golden Circle را بگیرند.

هری دکینسون، رالف فاینز، جایمن هانسو، جما آرترتون، آرون تیلور-جانسون، ریس ایفانز، متیو گود، چارلز دنس، استنلی توچی، دانیل برول، تام هولندر و رابرت آرمایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The King’s Man حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منتقدان در نقد و بررسی فیلم کینگزمن (هر دو نسخه) نمرات خوبی را برای آن در نظر گرفتند. این فیلم‌ها مخصوصا از سوی مخاطبان با استقبال مواجه شدند. در حال حاضر، فیلم مردان پادشاه سومین شماره از این مجموعه محسوب می‌شود و در دسته بهترین فیلم های اکشن 2021  قرار می‌گیرد. این فیلم به ماجراهای قبل از دو فیلم اول می‌پردازد. برای اطلاع از جزئیات فیلم می‌توانید به نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

زمانی برای مردن نیست (No Time to Die)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جدید
  • تاریخ اکران: ۲ آوریل ۲۰۲۱
  • تهیه کننده: مایکل جی. ویلسون (Michael G. Wilson‎)
  • کارگردان: کری فوکوناگا (Cary Fukunaga)
  • بازیگران: دانیل کریگ (Daniel Craig)، رامی سعید ملک (Rami Said Malek)، لیا سِدو (Léa Seydoux)

«زمانی برای مردن نیست» یک فیلم جاسوسی و قسمت بیست و پنجم مجموعه فیلم‌های جیمز باند محسوب می‌شود که توسط کمپانی Eon Productions تولید شده است. در این فیلم که در لیست بهترین فیلم های اکشن 2021 است، دانیل کریگ در پنجمین و آخرین حضور خود به عنوان مأمور خیالی MI6 انگلیس با عنوان جیمز باند حضور دارد.

این فیلم، به عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم اکشن 2021 ، توسط کری فوکوناگا از فیلمنامه‌ای توسط نیل پورویس ، رابرت وید ، فوکوناگا و فیبی والر بریج کارگردانی شده است. شروع تولید این فیلم از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. «وقتی برای مردن نیست» اولین فیلم شرکت Universal Pictures است که پس از انقضا قرارداد Sony Pictures پس از انتشار Spectre در سال ۲۰۱۵ ، حق توزیع بین المللی را به دست آورد.

در فیلم زمانی برای مردن نیست، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند دنیل کریگ در نقش جیمز باند، رامی ملک در نقش لیوتسیفر سافین، لئا سیدو در نقش دکتر مدلین سوان، لاشانا لینچ در نقش نومی، بن ویشا در نقش کیو، نائومی هریس در نقش ایو مانی پنی، جفری رایت در نقش فیلکس لیتر، کریستوفر والتز در نقش ارنست استاورو بلافلد و آنا دی آرماس در نقش پالوما و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انتشار شامل حقوقی برای آمریکای شمالی، از جمله حقوق دیجیتال و تلویزیون در سراسر جهان است. یونیورسال همچنین این فیلم را از طریق رسانه‌های فیزیکی خانگی در سراسر جهان منتشر خواهد کرد. اکران فیلم جدید جیمز باند قرار بود در آوریل ۲۰۲۰ باشد، اما به دلیل همه گیری کووید 19 دو بار به تعویق افتاد.

در داستان این فیلم آمده است که بعد از وقایع پرونده اسپکتر، جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است که دوست سابقش برای پیدا کردن یک دانشمند، درخواست کمک می‌کند. مامور 007 برای این ماموریت آماده می‌شود، اما پیش‌بینی خطرهایی که در انتظارش هست را نمی‌تواند بکند و این منجر به شرایط خطرناک و درافتادن با تبهکاران مرموز و قدرتمند می‌شود. برای اطلاع از داستان جذاب این فیلم فوق العاده به نوشتار نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

بهترین فیلم های کمدی جهان

مورتال کامبت (Mortal Kombat)

فیلم بهترین فیلم اکشن جدید / بهترین فیلم های اکشن 2021
  • کارگردان: سایمون مک‌کوید
  • نویسنده: گرگ روسو
  • بازیگران: جو تسلیم، لودی لین، جسیکا مک‌نامی، جاش لاوسون

یکی از بهترین فیلم های اکشن 2021 فیلم مورتال کامبت بوده که به کارگردانی سایمون مک‌کوید ساخته شده است. داستان فیلم Mortal Kombat درباره شخصیتی به‌نام کول یانگ جریان دارد؛ یک مبارز در رشته هنرهای رزمی که اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خود ندارد و نمی‌داند اجداد او چه کسانی هستند.

دراین‌میان شخصیت ساب‌زیرو که عضو یک گروه از آدم‌کش‌های حرفه‌ای است او را تعقیب می‌کند ولی کول دلیل این موضوع را نیز نمی‌داند. بااین‌حال او باید برای حفظ جان خود و مراقبت از خانواده‌اش تلاش کند. در داستان فیلم شاهد کاراکترهای محبوبی مانند ریدن، سونیا بلید، کانو، ساب‌زیرو و صدالبته اسکورپین خواهیم بود، شخصیت‌هایی که هرکدام از آن‌ها از محبوب‌ترین شخصیت‌های Mortal Kombat هستند.

بدون پشیمانی (Tom Clancy’s Without Remorse)

بهترین فیلم های اکشن 2021
خفن ترین فیلم اکشن 2021
  • کارگردان: استفانو سولیما
  • نویسنده: تیلور شریدن، ویل استیپلس
  • بازیگران: مایکل بی جوردن، جودی ترنر اسمیت، جیمی بل

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن 2021 را نام ببریم می توانیم به بدون پشیمانی اشاره کنیم. داستان فیلم Tom Clancy’s Without Remorse درباره شخصیت جان کلی که با نام جان کلارک او را می‌شناسند، جریان دارد. ایفای نقش این شخصیت برعهده مایکل بی جردن است که در سال‌های اخیر نشان داده توانایی‌های بسیار زیادی در ایفای نقش در فیلم‌های اکشن دارد.

همسر جان توسط نیروهای روسی به قتل می‌رسد و به‌همین‌دلیل او سعی دارد انتقام مرگ همسرش را بگیرد. دراین‌میان او متوجه یک دسیسه بین‌المللی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به‌همراه هم‌رزمان خود برعلیه این دسیسه اقداماتی انجام دهد؛ دسیسه‌ای که بسیار خطرناک به‌شمار می‌رود و آمریکا را تهدید می‌کند. به‌همین‌خاطر در این فیلم شاهد یک نبرد میان آمریکا و روسیه خواهیم بود.

خشم مردانه (Wrath of Man)

بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن دنیا / بهترین فیلم های اکشن 2021
  • کارگردان: گای ریچی
  • نویسنده: گای ریجی
  • بازیگران: جیسون استاتهام، هولت مک‌کالانی، اسکات ایستوود

فیلم Wrath of Man به کارگردانی گای ریچی از روی یک فیلم اکشن فرانسوی با همین نام محصول سال ۲۰۰۴ ساخته شده و درواقع نسخه بازسازی شده آن فیلم به‌شمار می‌رود.

فیلم Wrath of Man یا همان Cash Truck با حضور بازیگرانی مانند هولت مک‌کالانی، اسکات ایستوود، جفری داناوان و جاش هارتنت درکنار جیسون استاتهام می‌تواند نوید یک فیلم اکشن باکیفیت را به ما دهد.

تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)

بهترین فیلم های اکشن 2021
فیلم بهترین فیلم اکشن جدید / بهترین فیلم های اکشن 2021
  • کارگردان: جوزف کوشینسکی‌
  • نویسنده: پیتر کریگ، جاستین مارکس، کرستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز، مایلز تلر، وال کیلمر، جنیفر کانلی، گلن پاول

داستان فیلم درباره ماموری به‌نام کاپیتان پیت میچل (مَوریک) جریان دارد. شخصی که حدودا ۳۰ سال در نیروی هوایی تجربه کسب کرده و در مأموریت‌های مختلف شرکت کرده است. داستان فیلم به او و افسرش مربوط می‌شود که موریک را برای انجام یک مأموریت جدید با هواپیمای فوق پیشرفته F18 خود اعزام می‌کند.

موریک در این مأموریت باید با مشکلات مختلفی که سر راهش قرار می‌گیرند، مقابله کرده و مأموریت را با موفقیت به سرانجام برساند. فیلم Top Gun: Maverick قسمت دوم فیلم Top Gun که در سال ۱۹۸۶ اکران شد، قلمداد می‌شود.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

بهترین فیلم های اکشن 2021
خفن ترین فیلم اکشن 2021 / بهترین فیلم های اکشن 2021
  • کارگردان: جان واتس
  • نویسنده: کریس مک‌کنا، اریک سامرز
  • بازیگران: تام هالند، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، اندرو گارفیلد، بندیکت کامبربچ

یکی دیگر از فیلم های اکشن مورد انتظار سال ۲۰۲۱ فیلم Spider-man: No Way Home است. در این فیلم دیدنی بازیگرانی محبوبی همچون تام هالند، زندیا، اندرو گارفیلد، جیمی فاکس و بندیکت کامبربچ نوید به ایفای نقش پرداخته‌اند.

باتوجه‌به روند دو فیلم قبلی و افزایش کیفیت قسمت دوم آن نسبت‌به قسمت اول می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قسمت سوم آن یعنی «راهی به خانه نیست» فیلمی باشد پر از ایستراگ‌های جذاب برای طرفداران این جهان و در زمینه طنز هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد تا نه‌تنها یک فیلم ابرقهرمانی خوب لقب بگیرد که یک فیلم ابرقهرمانی با المان‌های کمدی به جا و مناسب تلقی شود.

باتوجه‌به پایان‌بندی بسیار خوب فیلم Spider-Man: Far From Home، حالا اسپایدرمن در فشار شدیدی است و باید خود را از مهلکه نجات دهد. همچنین باتوجه‌به تلاش جدی کوین فایگی برای رفع مشکلات حاضر بین سونی و دیزنی برای ساخت این فیلم، احتمالا می‌توان مطمئن بود که چند کاراکتر شناخته‌شده دنیای سینمایی مارول هم در آن حضور دارند و قرار است با ماجرایی بزرگ روبه‌رو شویم که روی آینده فاز چهار MCU تاثیر می‌گذارد.

جاودانگان (Eternals)

بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم های اکشن 2021 / فیلم بهترین فیلم اکشن جدید
  • نویسنده: متیو کی. فیرپو، رایان فیرپو
  • کارگردان: کلوئه ژائو
  • بازیگران: ریچارد مدن، جما چان، آنجلینا جولی، هری استایلز، کیت هرینگتون

از جمله بهترین فیلم های اکشن 2021 فیلم جاودانگان است. در این مجموعه ستارگان محبوبی همچون ریچارد مدن، جما چان، آنجلینا جولی، هری استایلز، کیت هرینگتون به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی جاودانگان به کارگردانی کلوئه ژائو  نویسندگی متیو کی. فیرپو، رایان فیرپو ساخته شده است. داستان فیلم به دوران پس از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame مربوط می‌شود.

اترنالز موجوداتی هستند جاویدان که توسط سلستیال خلق شده‌اند و هدفشان محافظت از بشریت و کره زمین است. پس از اتفاقات فیلم Endgame به‌خاطر یک فاجعه غیرمنتظره تمام اترنال‌ها که به‌مدت ۷۰۰ سال به‌طور مخفیانه در کره زمین زندگی می‌کردند، مجبور می‌شوند با یکدیگر متحد شده تا درمقابل دشمن قدیمی خود یعنی دیوینت‌ها قرار بگیرند. طبق وظیفه‌شان آن‌ها باید دربرابر دیوینت‌ها از انسان‌ها و کره زمین محافظت کنند. نبرد اترنال‌ها و دیوینت‌ها خط اصلی داستان این فیلم به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های نتفلیکس

بهترین فیلم های ترسناک جهان

 سریع و خشمگین 9 (F9)

بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جدید / بهترین فیلم اکشن 2021
  • تاریخ اکران: ۲ آوریل ۲۰۲۱
  • نویسنده: دنیل کیسی (Daniel Casey)
  • کارگردان: جاستین لین (Justin Lin)
  • بازیگران: وین دیزل (Vin Diesel)، شارلیز ترون (Charlize Theron)، جان سینا (John Cena)، میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)

فرنچایز «سریع و خشمگین»، به عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم اکشن 2021  در سال‌های اخیر بیشتر از هر وقت دیگری تبدیل به ماشین چاپ اسکناس هالیوود شده است و گرچه معمولا امتیاز بالایی از منتقدان نمی‌گیرد اما همیشه سکانس‌های اکشن آن تحسین‌ها را برانگیخته است.

در خلاصه قسمت نهم این مجموعه که در لیست بهترین فیلم های اکشن 2021 است،گفته می‌شود دام تورتو زندگی آرامی را با لتی و پسرش، برایان کوچک دور از چشم همه سپری می‌کند؛ ولی آن‌ها می‌دانند که خطر همیشه در ورای افق آرام آن‌ها وجود دارد. این بار، آن تهدید دام را مجبور می‌کند که اگر می‌خواهد افرادی که دوست دارد را نجات دهد، باید با گناهان گذشته خود روبه‌رو شود.

گروه او دوباره با هم متحد می‌شوند تا یک تهدید خطرناک جهانی را که توسط ماهرترین آدمکش و بهترین راننده‌ای رهبری می‌شود که تاکنون دیده‌اند، متوقف کنند؛ مردی که اتفاقا برادر ترک شده دام یعنی جیکوب است. همچنین در اولین تریلر فیلم سریع و خشن ۹ در بهمن منتشر شد که در آن دام و پسرش را در حال تعمیر یک تراکتور می‌بینیم. آن‌ها به همراه همسر دام، یعنی لتی زندگی آرامی را سپری می‌کنند.

ولی مشاهده می‌کنیم که با بازگشت برادر دام یعنی جیکوب، دام مجبور می‌شود دوباره گروه خود را جمع کند و به مقابله با او که با سایفر هم همکاری می‌کند، بپردازد. یکی از اعضای این گروه که از موارد جالب تریلر بود، بازگشت هان با بازی سانگ کانگ (Sung Kang) است که تصور می‌شد کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم ‌های جانی دپ

 بیوه سیاه (Black Widow)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جدید / فیلم بهترین فیلم اکشن جدید / بهترین فیلم اکشن 2021
  • تاریخ اکران: 7 می 2021
  • نویسنده: ژاک شفر (Jac Schaeffer)، ند بنسون (Ned Benson)
  • کارگردان: کیت شورتلند (Cate Shortland)
  • بازیگران: ریچل وایس (Rachel Weisz)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)، فلورنس پیو (Florence Pugh)

این فیلم که جزو بهترین فیلم های اکشن 2021 است، بیست و چهارمین فیلم دنیای سینمایی مارول است و براساس شخصیت بیوه سیاه از کامیک بوک‌های همین شرکت ساخته شده است. داستان این فیلم درمورد وقایع فیلم سینمایی جنگ داخلی ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه‌ی سوکوویا و کمک به استیو راجرز تنها شده و تحت تعقیب است.

ناتاشا رومانف ناگهان خودش را تنها حس می‌کند و مجبور است با دسیسه‌ی خطرناکی روبه‌رو شود که مربوط به گذشته‌اش است. او باید ارتباطی را که پیش از اینکه تبدیل به انتقام‌جو شود داشته بشکند تا همه چیز درست شود. این فیلم به کارگردانی کیت شورتلند ساخته و فیلم‌نامهٔ آن را ژاک شفر و ند بنسون نگاشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های شاهرخ خان

بهترین فیلم های برد پیت

ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
فیلم های اکشن جدید / فیلم بهترین فیلم اکشن جدید
  • تاریخ اکران: ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱
  • تهیه کننده: آوی آراد (Avi Arad)،مت تولماک (Matthew Tolmach)
  • کارگردان: اندی سرکیس (Andy Serkis)
  • بازیگران: تام هاردی (Tom Hardy)، مشیل ویلیامز (Michelle Williams)، وودی هرلسون (Woody Harrelson)

اگر از ماجرای ونوم خبر داشته باشید می‌دانید که این عنوان در ارتباط با شخصیت منفی فیلم است. کارنیج یک شخصیت ابرشرور از مجموعه شخصیت‌های کمیک‌های مارول است. کارنیج از دشمنان قدیمی و اصلی ونوم است و میزبان این انگل، آدم‌کشی زنجیره‌ای است به نام کلیتوس کسدی که در این اثر سینمایی با بازی وودی هرلسون حضور دارد.

نکته جالب ونوم جدید این است که هم می‌توان آن را در لیست بهترین فیلم های کمدی 2021 جای داد و هم در فهرست بهترین فیلم های ترسناک 2021 چرا که هر دو ژانر را با هم دارد.

این فیلم دیدنی به‌دست اندی سرکیس، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان با استعداد و محبوب ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Mowgli: Legend of the Jungle (موگلی: افسانه جنگل)، فیلم Breathe (نفس بکش)، فیلم SAS: Red Notice (گروه ضربت: اعلان قرمز)، فیلم Long Shot (تیری در تاریکی)، فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) و فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام جویان: عصر اولتران) و غیره اشاره کرد.

دنباله فیلم سینمایی ونوم بازیگرانی چون تام هاردی (در نقش ادی براک/ ونوم) و مشیل ویلیامز (در نقش ان ویینگ) را دوباره به خدمت گرفته و همانطور که اشاره شد وودی هرلسون نیز در نقش کارنیج حضور پررنگی در این اثر سینمایی دارد. ونوم جدید سومین فیلم در جهان شخصیت‌های مارول متعلق به سونی است. اولین فیلم این مجموعه ونوم و فیلم سینمایی موربیوس (Morbius) که اکران آن هم به سال ۲۰۲۱ منتقل شده، اثر دیگر در این جهان سینمایی در نظر گرفته می‌شود.

کار روی قسمت دوم از مجموعه ونوم از آغاز ژانویه سال ۲۰۱۹ آغاز شد و سازندگان فیلم حتی پیش از استقبال گسترده و قابل توجه از مجموعه برنامه ادامه‌دادن آن را در سر داشتند. فیلم‌برداری این اثر سینمایی در انگلستان از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ تا فوریه سال ۲۰۲۰ به طول انجامید و در نهایت در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ شاهد مشخص شدن عنوان این اثر ابرقهرمانی هستیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید به جستار نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2) مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

 آنچارتد (Uncharted)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جهان / فیلم بهترین فیلم اکشن جدید / خفن ترین فیلم اکشن 2021
  • تاریخ اکران: ۸ اکتبر ۲۰۲۱
  • نویسنده: آرت مارکوم (Art Marcum)، مت هالووی (Matt Holloway)
  • کارگردان: روبن فلیشر (Ruben Fleischer)
  • بازیگران: تام هالند (Tom Holland) , مارک والبرگ (Mark Wahlberg)

تا همین اواخر معلوم نبود که بالاخره چه کسی قرار است این فیلم را که اقتباسی از بازی ویدیویی به همین نام است کارگردانی کند تا اینکه قرعه به نام روبن فلیشر افتاد که البته دیزنی از اول هم تمایل داشت او این فیلم را به عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم اکشن دنیا بسازد. اگر از این دست فیلم‌ها خوشتان می‌آید به بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 نگاهی بیاندازید.

فلیشر را به عنوان کارگردان تلویزیونی و سازنده‌ی فیلم «سرزمین زامبی‌ها» می‌شناسیم. تام هالند نقش قهرمان فیلم یا همان بازی به نام ناتان دریک را بازی می‌کند. فیلم در حقیقت پیش‌درآمدی بر قصه‌ی بازی است و جزییات زندگی دریک را به تصویر می‌کشد که چه‌طور با سالیوان مرشدش که مارک والبرگ نقشش را بازی می‌کند ملاقات می‌کند.

فیلم بیشتر از همه از قسمت چهارم بازی الهام گرفته است. فیلمبرداری فیلم ماه مارس ۲۰۲۰ در برلین آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا مجبور شدند مدتی فیلمبرداری را قطع کنند. قرار است این فیلم که جزو بهترین فیلم های اکشن 2021 است، در سینماهای آیمکس هم به نمایش دربیاید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بقا

بهترین فیلم های زامبی

جوخه‌ی انتحار (The Suicide Squad)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جهان / بهترین فیلم های اکشن 2021 / بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: ۶ آگوست ۲۰۲۱
  • نویسنده و کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • بازیگران: مارگو رابی (Margot Robbie)، وایولا دیویس (Viola Davis)، ادریس آکونا البا (Idris Akuna Elba)

فیلم ابرقهرمانی برمبنای تیم ضدقهرمانی جوخه‌ی انتحار که از دل کمیک ‌بوک‌های دی‌سی آمده‌است یکی از بهترین فیلم های اکشن 2021 و البته از بهترین فیلم های دی سی 2021 محسوب میشود.

درست است که این فیلم دنباله‌ای برای «جوخه‌ی انتحار» (محصول ۲۰۱۶) و ساخته‌ی دیوید آیر محسوب می‌شود و بازیگران آن هم مانند مارگو رابی و وایولا دیویس بین این دو مشترک است، اما در حقیقت داستانی متکی به خود دارد. بنابراین برای دیدن این فیلم، که در لیست بهترین فیلم های اکشن 2021 قرار دارد، نیازی نیست جوخه‌ی انتحار ۲۰۱۶ را دیده باشید.

این فیلم،‌به عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم اکشن دنیا در اصل یک‌جور بازسازی نرم همان قسمت است. قرار بود خود دیوید آیر این قسمت را بسازد اما سراغ «شهر گاتهام آژیر خطر می‌کشد» رفت و ساخت این قسمت به جیمز گان سپرده شد که او را با سری فیلم‌های ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» به یاد می‌آوریم. اگر به این فیلم علاقه دارید، شاید بد نباشد به بهترین انیمه های 2021 نیز گریزی بزنید.

از خلاصه داستان فیلم چیزی منتشر نشده است. فقط می‌دانیم که طبق کمیک‌بوک‌ها جوخه‌ی انتحار متشکل از چند گروه از جمله پرندگان شکاری است که هارلی کویین، روانشناس سابق سردسته‌ی آن‌ها محسوب می‌شود. قرار است از دل فیلم «جوخه‌ی انتحار» یک اسپین‌آف هم به شکل سریالی برای شبکه‌ی HBO با تمرکز روی کاراکترهای تیم صلح‌طلبان ساخته شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آخرالزمانی تاریخ سینما

رتبه رئیس (Boss Level)

بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن دنیا / خفن ترین فیلم اکشن 2021 / بهترین فیلم های اکشن 2021
  • کارگردان: جو کارنهان
  • نویسنده: کریس بوری، ادی بوری، جو کارنهان
  • بازیگران: مل گیبسون، فرانک گریلو، آنابل والیس، ویل ساسو، نائومی واتس

فیلم رتبه رئیس یک فیلم اکشن در ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌رود که دست روی یک داستان جذاب گذاشته است؛ زمان، المانی که اگر خوب به آن پرداخته شود بدون شک نتیجه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

داستان فیلم درباره شخصیتی به‌نام روی با ایفای نقش فرانگ گریلو جریان دارد. روی یکی از مامورین بازنشسته نیروهای ویژه است که در روز مرگ خود دچار یک حلقه زمانی یا همان لوپ زمانی می‌شود.

او در این حلقه نسخه دیگری از خودش را می‌بیند و تلاش می‌کند که از این لوپ اعصاب‌خوردکن خلاص شود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم این داستانِ روایت‌گرِ لوپ زمانی چگونه از آب درخواهد آمد.

Boss Level به تهیه‌کنندگی جو کارنهان و فرانک گریلو توسط استودیو Highland Film Group و با همراهی Diamond Film Productions با بودجه‌ای حدود ۴۵ میلیون دلار تولید شده که قرار بود در سال ۲۰۱۹ پخش شود ولی به‌دلایلی در تاریخ ۵ مارس (۱۵ اسفند ۱۳۹۹) پخش خواهد شد. مراحل ساخت این فیلم در کشور مجارستان انجام شده و توسط شرکت Hulu منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

ماموریت غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم اکشن جهان / بهترین فیلم های اکشن 2021 / بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱
  • نویسنده و کارگردان: کریستوفر مک‌کوآری (Christopher McQuarrie)
  • بازیگران: تام کروز (Tom Cruise)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson)

کریستوفر مک‌کوآری یکی از محبوب‌ترین کارگردانان برای ساخت اکشن‌های جاسوسی «ماموریت غیرممکن» و بهترین فیلم اکشن دنیا است. به نظر می‌رسد او و بازیگر اول فیلم یعنی تام کروز خیلی خوب حرف یکدیگر را می‌فهمند و درنتیجه بهترین ماموریت‌های غیرممکن آن‌هایی است که کریستوفر مک‌کوآری پشتشان بوده است.

این سومین فیلمی از سری ماجراجویی‌های اتان هانت است که مک‌کوآری کارگردانی می‌کند. از همین حالا هم قراردادی برای دنباله‌ی آن و قسمت هشتم با مک‌کوآری بسته شده است.

تام کروز دوباره در نقش اتان هانت برمی‌گردد و ربکا فرگوسن هم در سومین حضورش به عنوان مامور سابق MI6 در فیلم حضور دارد. یک سری شخصیت جدید مهم در روند درام در قسمت جدید حضور دارند که درباره‌ی اینکه به قطب شر وفادارند یا خیر هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

فیلمبرداری فیلم فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ در ونیز شروع شد و قرار بود بعد از سه هفته به رم بروند که به دلیل شیوع کرونا در ایتالیا فیلمبرداری به تعویق افتاد. اتان هانت در حقیقت پاسخ آمریکایی‌ها به جیمز باند است. جاسوسی خوش‌تیپ که با استفاده از تکنولوژی روز به جنگ دشمنان می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

 لیگ عدالت زک اسنایدر (Zack Snyder’s Justice League)

بهترین فیلم های اکشن 2021
فیلم بهترین فیلم اکشن جدید / بهترین فیلم اکشن 2021 / بهترین فیلم های اکشن 2021
  • کارگردان: زک اسنایدر
  • نویسنده: کریس تریو، زک اسنایدر
  • بازیگران: بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جرد لتو، جیسون موموآ

لیگ عدالتِ زک اسنایدر می‌تواند مورد انتظارترین فیلم اکشن سال 2021 لقب بگیرد. فیلمی که تمام ابرقهرمان‌های محبوب دنیای DC را در خود جای داده تا ما شاهد یک فیلم ابرقهرمانی پررنگ‌ولعاب باشیم.

داستان فیلم با تلاش‌های بروس وین یا همان بتمن برای جلوگیری از نادیده نگرفتن فداکاری سوپرمن شروع می‌شود. او تصمیم دارد با دایانا پرینس تیمی قدرتمند از ابرقهرمان‌ها را جمع‌آوری کرده تا از زمین درمقابل حمله‌ای فاجعه‌بار مراقبت کنند.

دراین‌میان ابرقهرمان‌های داستان برای حضور در این تیم هرکدام باید با المانی که آن‌ها را به عقب می‌راند، روبه‌رو شوند تا بتوانند درنهایت به لیگِ عدالت بپیوندند. بروس وین می‌بیند که کار او سخت‌تر شده ولی به هر شکل موفق می‌شود تیم مورد نظر خود را تشکیل دهد.

حالا شاهد این موضوع هستیم که بتمن، واندروومن، آکوامن، فلش و سایبورگ گرد هم آمده‌اند تا در مقابل اسپن ولف، دساد و دارکساید قرار بگیرند. هرچند ممکن است زمان کافی برای مقابله با آن‌ها را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های شهاب حسینی

بهترین فیلم های قدیمی ایرانی قبل از انقلاب

آشوب مدام (Chaos Walking)

بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم های اکشن 2021 / خفن ترین فیلم اکشن 2021
  • نویسنده: چارلی کافمن، جیمی لیندن، پاتریک نس
  • کارگردان: داگ لیمان
  • بازیگران: دیزی ریدلی، تام هالند، مدس میکلسن، دمیان بیچیر، نیک جوناس

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اکشن فیلم آشوب مدام است . این مجموعه دیدنی از آن دست‌ فیلم‌هایی است که بیننده را مجذوب خود می‌کند. فیلم آشوب مدام به کارگردانی داگ لیمان و نویسندگی چارلی کافمن، جیمی لیندن، پاتریک نس ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی همچون دیزی ریدلی، تام هالند، مدس میکلسن، دمیان بیچیر، نیک جوناس به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان فیلم در آینده و در دنیایی تخیلی جریان دارد که تمام زنان و دختران ناپدید شده‌اند.

دنیایی که تمام موجودات زنده می‌توانند ازطریق صدا‌ها و تصاویری وارد ذهن یکدیگر شده و افکار هم را بخوانند. شخصیت اصلی داستان یعنی تاد هیوت متوجه می‌شود که یک ویروس مرموز باعث کشته شدن تمام زن‌های جهان و پخش شدن این صداهایی ناخوشایند (نویز) در جهان شده است.

در این‌ میان برای لحظه‌ای این صداها قطع می‌شوند و تاد کسی که باعث قطع شدن صدا شده را پیدا می‌کند تا با کمک او بتواند این مشکل جهانی را حل کند. اما داستان به‌همین سادگی‌ها نیست و زندگی دختر قصه ما یعنی ویولا اید توسط عاملان این فاجعه تهدید می‌شود و تاد باید از او محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ

بهترین فیلم های عاشقانه هندی‌

ماتریکس ۴ (The Matrix 4)

ماتریکس ۴ (The Matrix 4)
بهترین فیلم اکشن جهان / بهترین فیلم های اکشن 2021 / خفن ترین فیلم اکشن 2021
  • تاریخ اکران: 22 دسامبر ۲۰۲۱
  • کارگردان: لانا واچوفسکی (Lana Wachowski)
  • نویسندگان: الکساندر همن (Aleksandar Hemon)، دیوید میچل (David Mitchell)، لانا واچوفسکی (Lana Wachowski)
  • بازیگران:کیانو ریوز (Keanu Reeves)، کری-ان ماس (Carrie-Anne Moss)، یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II)

پس از سال‌ها شایعه درمورد ساخت ادامه مجموعه فیلم پرطرفدار ماتریکس، در نهایت و با تصمیم کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) این فیلم ساخته می‌شود. کارگردانی این فیلم، به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن 2021 را این مرتبه یکی از خواهران واچوفسکی، لانا واچوفسکی، برعهده گرفته است.

کیانو ریوز در نقش نئو و کری آن ماس در نقش ترینیتی برگشته‌اند و بازیگران جدیدی مثل یحیی عبدالمتین که او را در فیلم «دادگاه شیکاگو ۷» آرون سورکین شناختیم هم به گروه اضافه شده‌اند. واچوفسکی‌ها بعد از «انقلاب‌های ماتریکس» تمایلی به ساخت فیلم دیگری از این سری نداشتند.

اما سال ۲۰۱۵ لی‌لی واچوفسکی در مصاحبه‌ی مطبوعاتی «صعود ژوپیتر» گفت که استودیو چراغ سبز برای قسمت دیگری از «ماتریکس» نشان داده و این ایده‌ی بازسازی فیلم‌ها باید تکرار شود. حال باید دید این فیلم با بازیگرانی همچون کیانو ریوز و یحیی عبدالمتین دوم میتواند از نامزدهای احتمالی اسکار 2021 باشد.

برای اطلاع از جزئیات این فیلم دوست داشتنی می‌توانید به نقد فیلم ماتریکس 4 (The Matrix Resurrections) مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های هندی بالیوود

بهترین فیلم های ترکی

جنگ فردا (The Tomorrow War)

 بهترین فیلم های اکشن 2021
بهترین فیلم های اکشن 2021 / بهترین فیلم اکشن جهان
  • تاریخ اکران: 23 ژوئیه 2021
  • کارگردان: کریس مک کی (Chris McKay)
  • نویسنده: زک دین
  • بازیگران: بتی گیلپین ، ایوان استراوفسکی ، کریس پرات

مردی آماده جنگی سرنوشت ساز میشود که سرنوشت تمام بشریت به او وابسته است. مهمترین بخش آمادگی او مقابله با گذشته خود است. در این فیلم اکشن، علمی تخیلی و هیجان انگیز محصول آمریکا بازیگران چون بتی گیلپین ، ایوان استراوفسکی ، کریس پرات به ایفای نقش پرداخته اند و کارگردانی آن را کریس مک کی عهده دار است.

بهترین فیلم های اکشن در سال 2021 در یک نگاه:

  • گودزیلا درمقابل کونگ (Godzilla vs. Kong)
  • The 355
  •  مردان پادشاه (The King’s Man)
  • زمانی برای مردن نیست (No Time to Die)
  • سریع وخشن 9 (F9)
  • مورتال کامبت (Mortal Kombat)
  • بدون پشیمانی (Tom Clancy’s Without Remorse)
  • خشم مردانه (Wrath of Man)
  • تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick)
  • مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)
  • جاودانگان (Eternals)
  •  بیوه سیاه (Black Widow)
  •  ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)
  •  آنچارتد (Uncharted)
  • جوخه‌ی انتحار (The Suicide Squad)
  •  ماموریت غیرممکن ۷ (Mission: Impossible 7)
  • آشوب مدام (Chaos Walking)
  • ماتریکس ۴ (The Matrix 4)
  • جنگ فردا (The Tomorrow War)

بیشتر بخوانید:

.

منبع: screenrant

لیست بهترین فیلم های اکشن 2021 تمام شد! به نظر شما کدام یک از فیلم‌های بالا امتیاز بیشتری در IMDb کسب می‌کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    ماموریت غیرممکن ۷ سال 2023 قراره اکران بشه یا Uncharted که قراره 2022 اکران بشه ولی در این لیست هست. لطفاً چرت و پرت به خورد مخاطب ندهید. اگر لینک دانلدشو دارید بذارید ماهم ببینیم.
    برخی از اون فیلمها هم امتیازات پایینی در نظر سنجیهای معتبر گرفتن. پس خیلی هم دیدنشون از نون شب واجبتر نیست. از اونها بهتر هم بود. مثل همون مرد عنکبوتی

    پاسخ

    خفن ترینشون که اسپایدرمن نو وی هومه رو نذاشتین ؟

    پاسخ

    تمام شد خیلی تاثیر گذار بود نان شب بعضیا مثل تو معتاد اینا نیستن نان شب ول کنن بیوفتن دور این مسخره بازی ها البته منظورم اینکه نان شب این یعنی چی یعنی به ما بگی خیلی قشنگ مهم

    پاسخ

    بابا من همه اینارو دیدم

    پاسخ

    همه رو دیدم
    فقط مرد عنکبوتی بزارین لطفا

    پاسخ

    ۴تا از فیلم های این لیست به حق از نون شب واجب تره

    پاسخ

    مثل گودزیلا علیه کونگ

    پاسخ

    جای مرد عنکبوتی:راهی به خانه نیست توی این لیست خالیه لطفا قرار دهید

    پاسخ

    نان شب ههههه

    پاسخ