;
coinex

پردرآمدترین و بهترین شغل های 2021 ؛ فهرست مشاغل پردرآمد سال

در این مقاله ما به معرفی بهترین شغل های 2021 می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، شغل پردرآمدی برای خود انتخاب کنید.

مشاغل پردرآمد شامل موقعیت‌هایی در بهداشت و درمان، فناوری اطلاعات، مدیریت، امور مالی، مهندسی و حقوق هستند. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا کارمندان این مشاغل بیشترین درآمد را دارند؟ به طور خلاصه، به این دلیل است که آنها مهارت‌های ارزشمندی دارند و کارفرمایان باید برای آنها حق بیمه بپردازند.

اگر شما هم به دنبال درآمدزایی هستید، می‌توانید با انتخاب یکی از بهترین شغل های 2021 ، به هدف خود برسید. اما بیشتر این مشاغل، به تحصیلات بالا (که به طور قابل توجهی درآمد شما را افزایش می‌دهد)، آموزش، تجربه کاری گسترده در زمینه و یا مجوز نیاز دارند. شما می‌توانید هر چند شغل که می‌خواهید داشته باشید، و اگر در یکی از این بهترین شغل های 2021 به اصطلاح جا بیوفتید و کاربلد شوید، مطمئن باشید پاداش تلاش خود را خواهید گرفت.

در ادامه به معرفی بهترین مشاغل 2021 می‌پردازیم.

پردرآمدترین و بهترین شغل های 2021

اداره آمار کار (BLS) یک سازمان آماری مستقل است که بیکاری و سایر اطلاعات ضروری در مورد بازار کار ایالات متحده را آمار گیری می‌کند. دفترچه چشم انداز شغلی (OOH) منبع شغلی اداره آمار کار است. این اطلاعات در مورد درآمد، رشد شغل و شرایط آموزشی بیشتر مشاغل را ارائه می‌دهد. ما نیز برای پیدا کردن بهترین شغل های 2021 در آمریکا، از این منبع استفاده کرده‌ایم و بهترین مشاغل 2021 شامل موارد زیر است.

پزشکی و جراحی

پردرآمدترین مشاغل 2021
شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021

اگر می‌خواهید یک شغل پردرآمد داشته باشید، به توصیه‌ی مادر خود عمل کنید و دکتر شوید! پزشکی و جراحی جزو بهترین شغل های 2021 هستند که اگر به این رشته علاقه دارید، نباید از آن غافل شوید. روانپزشکی، متخصص زنان و زایمان، جراح و متخصص بیهوشی نیز جزو زیر شاخه‌های رشته پزشکی و از بهترین مشاغل 2021 هستند.

به طور کلی، پزشکان بیماری‌ها را در بیمارستان‌ها، مراکز مراقبت فوری، اقدامات پزشکی گروهی و فردی تشخیص و معالجه می‌کنند. آنها داروهایی را تجویز می‌کنند، جراحی می‌کنند، برخی بیماران را به متخصصان ارجاع می‌دهند، ارزیابی پزشکی می‌کنند و به بیماران و خانواده‌های آنها آموزش‌های لازم را می‌دهند.

  • درآمد: با توجه به اداره BLS، پزشکی به طور متوسط درآمدی برابر با 208000 دلار یا بیشتر دارند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): انتظار می‌رود پزشکی در دهه پیش رو، افزایش رشد استخدامی 4% داشته باشد.

دندان پزشکی

پردرآمدترین مشاغل 2021
شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021

دندانپزشکان از دندانها و لثه‌های بیماران مراقبت می‌کنند و مواردی مانند پوسیدگی دندان و بیماری لثه را تشخیص و درمان می‌کنند. آن‌ها ممکن است دندان‌های آسیب دیده را ترمیم کرده و یا آنها را برداشته و با ایمپلنت یا وسایلی مانند دندان مصنوعی جایگزین کنند. دندانپزشکان معمولاً به عنوان بخشی از تیمی شامل متخصصان بهداشت دندان، دستیار دندانپزشکی و فناوری‌های آزمایشگاه دندانپزشکی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت گوشی 1400

در حالی که برخی از دندانپزشکان به عنوان دندان پزشکان عمومی کار می‌کنند، دیگران به صورت تخصصی مانند پروتزهای دندانی، ارتودنسی یا جراحی دهان تمرکز می‌کنند. متخصصان معمولاً آموزش و تحصیلات بیشتر و همچنین مجوزهای اضافی دارند و درآمد بیشتری نسبت به دندانپزشکان عمومی دارند. به عنوان مثال، متخصصان پروتز، که دندان‌های آسیب دیده را با ایمپلنت، پروتزهای مصنوعی و غیره جایگزین می‌کنند، حقوق متوسط ​​سالانه 208000 دلار یا بیشتر دریافت می‌کنند. در نتیجه دندانپزشکی نیز از بهترین شغل های 2021 است که نباید از آن غافل شد.

  • درآمد: با توجه به گزارش BLS، حقوق سالانه دندان پزشکان عمومی به طور متوسط 159000 دلار و دندان پزشکان متخصص به طور متوسط 208000 دلار یا بیشتر است.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارش BLS، انتظار می‌رود که در دهه آینده اشتغال دندانپزشکان 3٪ افزایش یابد.

مدیرعاملی (CEO)

پردرآمدترین مشاغل 2021
شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021

مدیر عاملی یکی از بهترین شغل های 2021 است و کار آن، راهنمایی شرکت، مشخص کردن اهداف، ایجاد سیاست‌ها و به طور کلی هدایت کشتی سازمانی است. مدیرعاملان معمولاً به هیئت مدیره گزارش می‌دهند و رهبران دیگری مانند مدیرعامل اجرایی (COO) و مدیر مالی (CFO) را مدیریت می‌کنند.

مدیر عاملان شرکت‌های جزو Fortune-500 درآمد خیلی بالایی دارند؛ در سال 2018، Associated Press گزارش کرد که پاداش متوسط مدیر عاملان شرکت‌های برتر، بیش از 11 میلیون دلار در سال است.با اینحال، مدیرعاملان شرکت‌های کوچک نیز از درآمد خوبی برخوردار هستند. اگر شما به مدیر عاملی علاقه دارید و می‌خواهید آن را به عنوان شغل آینده خود در نظر بگیرید، حتما باید مدرک مدیریت ارشد کسب و کار (MBI) و تجربه کاری بدست آورید.

  • درآمد: طبق گزارش BLS، مدیر عاملان سالانه حقوق متوسط 184،460 دلار است.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارش BLS، انتظار می‌رود که در دهه آینده اشتغال مدیر عاملی 4٪ افزایش یابد.

پرستار متخصص و دیگر پرستاران رسمی

پردرآمدترین مشاغل 2021
شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021

پرستاران علائم بیمار را ارزیابی می‌کنند، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهند، داروهایی را تجویز می‌کنند، صدمات جزئی را درمان می‌کنند، در موارد پیچیده نیز با پزشکان مشورت می‌کنند و بیماران را به سایر متخصصان پزشکی ارجاع می‌دهند. پرستار متخصص یکی از انواع پرستار مراقبت‌های پیشرفته است و از دیگر انواع این شغل می‌توان به پرستاری ماما و متخصص بیهوشی اشاره کرد. پرستاران مراقبت‌های پیشرفته دارای مدرک کارشناسی ارشد در تخصص خود هستند و از کشوری که در آن تمرین می‌کنند، مجوز دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های میان رده 2021

  • درآمد: طبق گزارش BLS، پرستاران مراقبت‌های پیشرفته که شامل پرستاران متخصص هم می‌شود، به طور متوسط 115،800 دلار در سال درآمد دارند. درآمد متخصصان کمی بیشتر است؛ برای مثال متخصصان بیهوشی به طور متوسط 174،790 دلار در سال درآمد دارند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): پیش بینی می‌شود که در دهه آینده، شغل پرستاری که پردرآمدترین مشاغل جهان در سال 2021 است، رشد 45 درصدی داشته باشد.

خلبانی

پردرآمدترین مشاغل 2021
شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021

ممکن است برخی فکر کنند که خلبانی شغل سختی نیست. ولی کار یک خلبان خیلی بیشتر از راندن یک هواپیما است. مسئولیت برخی کارهای سخت به منظور یک پرواز ایمن و راحت نیز به گردن آنها است؛ از جمله این کارها می‌توان به ارائه برنامه‌های پرواز، انجام بررسی‌های هواپیما قبل از پرواز، پیمایش در هوا و پاسخگویی به موارد اضطراری و سایر تغییرات پرواز اشاره کرد. خلبانان به طور معمول دارای مدرک لیسانس هستند و باید دارای مجوز مناسب از اداره هواپیمایی فدرال (FAA) باشند. بیشتر آنها شغل خود را به عنوان خلبان تجاری آغاز می‌کنند.

  • درآمد: طبق گزارش BLS، درآمد سالیانه یک خلبان به طور متوسط 121،430 دلار است.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): پیش بینی می‌شود اشتغال خلبانان هواپیمایی که از بهترین شغل های 2021 است، طی دهه آینده 5٪ افزایش یابد.

مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتری

پردرآمدترین مشاغل 2021
بهترین شغل های 2021

معمولا این افراد مدیران آی تی (IT) نامیده می‌شوند، و این شغل، یکی از بهترین مشاغل 2021 محسوب می‌شود. این متخصصان تکنولوژی، مسئول اطلاعات سازمان هستند. مدیران مختلف IT، وظایف مختلفی دارند که ممکن است شامل ارزیابی نیازهای رایانه‌ای سازمان، ارائه توصیه‌هایی برای اصلاح و به روزرسانی، استخدام و مدیریت سایر متخصصان فناوری و اطلاعات و اطمینان از امنیت سیستم باشد.

  • درآمد: مدیران سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتری به طور متوسط 146،360 دلار در سال درآمد دارند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): پیش بینی می‌شود این شغل در طی دهه آینده، رشد 10 درصدی داشته باشد.

مدیریت معماری و مهندسی

پردرآمدترین مشاغل 2021
بهترین شغل های 2021

این مدیران در شرکت‌های معماری و مهندسی کار می‌کنند، تیم‌هایی از مهندسان را استخدام می‌کنند، آموزش می‌دهند و بر کار آنها نظارت می‌کنند. آنها همچنین تیم‌های پروژه را برای توسعه و اجرای برنامه‌های توسعه محصول و مهندسی مجدد فرایندها و روش‌های تولید هماهنگ می‌کنند. مدیران معماری و مهندسی بودجه ها را ایجاد و کنترل می‌کنند و تجزیه و تحلیل مداوم ارزش را برای شناسایی فرصت‌های جدید برای بهره‌وری و صرفه جویی در هزینه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: حداقل حقوق در سال 1400

  • درآمد: مدیران معماری و مهندسی به طور متوسط سالانه 144،830 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارش BLS، پیش بینی می‌شود اشتغال مدیران معماری و مهندسی طی یک دهه آینده 3٪ افزایش یابد.

قاضی‌

قاضی‌ها معمولاً در دادگاه‌های فدرال، ایالتی و محلی که ریاست دادگاه‌ها و جلسات دیگر را بر عهده دارند، کار می‌کنند. بسته به محل کار آنها، قاضی‌ها ممکن است در شغل خود انتخاب یا منصوب شوند. به طور معمول، قضات دارای مدرک حقوق و تجربه زیادی در امر وکالت هستند. آنها ممکن است برای مدت معینی خدمت کنند، به عنوان مثال چهار سال یا مادام العمر.

  • درآمد: BLS گزارش می‌دهد که قاضی که یکی از شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021 است، به طور متوسط ​​136،910 دلار در سال حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): پیش بینی می‌شود اشتغال این شغل که از بهترین مشاغل 2021 است، طی دهه آینده 2٪ افزایش یابد.

مدیریت تبلیغات و بازاریابی

تا به حال برای شما پیش آمده است که یک کالا را بخرید و دلیلش را ندانید؟ احتمالاً انتخاب شما مدیون کارهای سخت (اما بعضاً نامعلوم) تبلیغات و مدیران بازاریابی است. مدیریت تبلیغات و بازاریابی از مشاغل خاص و پردرآمد است که در آن متخصصان تلاش می‌کنند علاقه‌ی مشتری را جلب کنند تا بتوانند محصول خود را بفروشند. اکثر آنها دارای مدرک لیسانس و تجربه کار زیادی در زمینه خود دارند.

  • درآمد: BLS گزارش می‌دهد که مدیران تبلیغات و بازاریابی به طور متوسط ​سالانه 135900 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارش BLS، انتظار می‌رود که اشتغال مدیران تبلیغات و بازاریابی طی دهه آینده 6٪ افزایش یابد.

مدیریت مالی

مدیریت مالی از جمله مشاغل خاص و پردرآمد و یکی از بهترین شغل های 2021 است. مدیران مالی داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا برنامه‌هایی برای سلامت مالی طولانی مدت کارفرمایان خود تهیه کنند.

آنها ممکن است وظایف مختلفی از جمله باقی ماندن در بالای جدول روند بازار، تهیه صورت‌های مالی و جستجوی فرصت‌هایی برای کاهش هزینه‌ها انجام دهند. به طور معمول، آنها به مدیران ارشد در مورد تصمیمات مالی مشاوره می‌دهند. آنها همچنین ممکن است بر سایر اعضای تیم خود نظارت داشته باشند.

  • درآمد: مدیران مالی به‌طور متوسط، سالانه 129،890 دلار دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارشات BLS، پیش بینی می‌شود اشتغال مدیران مالی طی دهه آینده 15٪ افزایش یابد.

مدیریت علوم طبیعی

پردرآمدترین مشاغل 2021
بهترین شغل های 2021

این متخصصان تیم‌هایی از دانشمندان مانند زیست شناسان یا شیمی دانان را مدیریت می‌کنند. آنها تکنسین‌ها و سایر کارکنان را استخدام می‌کنند و همچنین بر مدیریت بودجه، پیشرفت و روند پروژه‌های علمی و ارائه کمک‌های فنی نظارت می‌کنند. بسیاری از مدیران علوم طبیعی قبل از اینکه به نقش نظارتی بپردازند، دانشمند بوده‌اند. نکته‌ای که وجود دارد این است که کارفرمایان معمولاً به یک مدرک مرتبط با رشته خود نیاز دارند و معمولا مدارک بهتر را ترجیح می‌دهند.

  • درآمد: مدیران علوم طبیعی به طور متوسط سالانه 129100 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارشات BLS، پیش بینی می‌شود اشتغال مدیران علوم طبیعی طی دهه آینده 5 درصد افزایش یابد.

داروسازی

داروسازی جزو شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021 است. داروسازان دستورات پزشکان را برای داروها تفسیر می‌کنند، فعل و انفعالات بالقوه دارویی را تجزیه و تحلیل می‌کنند، مسائل مربوط به پوشش بیمه را حل می‌کنند، داروها را طبق استاندارد توزیع می‌کنند، تکنسین‌ها را آموزش می‌دهند و بر آنها نظارت می‌کنند و به بیماران در مورد استفاده و عوارض جانبی داروها آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های زیر 6 میلیون تومان

  • درآمد: متوسط حقوق یک داروساز در سال 128،090 دلار است.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارش BLS، انتظار می‌رود اشتغال داروسازان طی دهه آینده 3 درصد کاهش یابد.

مدیریت فروش

پردرآمدترین مشاغل 2021
مشاغل خاص و پردرآمد

مدیران فروش، تیم‌های فروشندگان را مدیریت می‌کنند. آنها اهداف فروش را تعیین می‌کنند، روند فروش را تجزیه و تحلیل می‌کنند، برنامه‌های آموزشی ایجاد و اجرا می‌کنند و شکایات مشتری را حل می‌کنند. به طور معمول، مدیران فروش دارای مدرک کارشناسی و سابقه کار زیادی به عنوان فروشنده هستند.

  • درآمد: با توجه به اداره BLS، مدیران فروش به طور متوسط سالانه 126،640 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): با توجه به گزارش BLS، پیش بینی می‌شود اشتغال مدیران فروش طی دهه آینده 4٪ افزایش یابد.

وکالت

پردرآمدترین مشاغل 2021

وکالت پردردآمدترین شغل در سال 2021 است. در واقع وکلا نمایندگان اشخاص، سازمان‌ها یا سازمان‌های دولتی هستند، به مشتریان در مورد حقوق و مسئولیت‌های قانونی آنها مشاوره می‌دهند و قوانین و مشکلات حقوقی را برای تعیین بهترین روش تجزیه و تحلیل می‌کنند. برخی از وکلا نیز در دادگاه از کسانی که وکالت آنها را قبول کرده‌اند، دفاع می‌کنند.

  • درآمد: طبق گزارشات BLS، وکلا سالانه به طور متوسط​ 122،960 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): با توجه به گفته‌ی اداره‌ی BLS، انتظار می‌رود که اشتغال وکلا در دهه آینده 4 درصد افزایش یابد.

دانشمندان تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات

پردرآمدترین مشاغل 2021
شغل های پردرآمد دنیا در سال 2021

دانشمندان تحقیقات رایانه‌ای و اطلاعاتی فناوری محاسباتی جدیدی ایجاد کرده و ابزارهای موجود را برای حل مشکلات پیچیده در زمینه‌هایی مانند پزشکی و تجاری بهبود می‌بخشند. به طور معمول، دانشمندان تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و لیسانس در یک زمینه مرتبط با رشته خود هستند.

  • درآمد: دانشمندان تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات به طور متوسط سالانه 122،840 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): انتظار می‌رود اشتغال این شغل که از مشاغل خاص و پردرآمد است، در دهه آینده 15٪ افزایش یابد.

دانشمندان علوم سیاسی

دانشمندان علوم سیاسی در سازمان‌های دولتی، غیرانتفاعی و سازمان‌های تحقیقاتی کار می‌کنند. آنها اثرات قوانین و مقررات دولت را تجزیه و تحلیل می‌کنند، روندهای سیاسی را شناسایی می‌کنند و توصیه‌های سیاسی را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ثروتمندترین افراد جهان در سال 2020

بسیاری از دانشمندان علوم سیاسی دارای درجه‌های پیشرفته مانند کارشناسی ارشد مدیریت دولتی (MPA) یا کارشناسی ارشد سیاست های عمومی (MPP) هستند.

  • درآمد: با توجه به گفته‌ی BLS، دانشمندان علوم سیاسی به طور متوسط سالانه 122،220 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گزارشات BLS، پیش بینی می‌شود اشتغال دانشمندان علوم سیاسی در دهه آینده 6٪ افزایش یابد.

مدیریت منابع انسانی

پردرآمدترین مشاغل 2021
پردرآمدترین مشاغل جهان در سال 2021

کار این متخصصان مدیریت فرایندهای استخدام، مصاحبه و استخدام کارفرمایان و همچنین مشاوره در مورد تنوع و ناهمگنی است. ممکن است آنها اختلافات بین کارکنان را حل کنند، برنامه‌های مزایا را مدیریت کنند و بر حقوق و دستمزد نظارت کنند. مدیران منابع انسانی معمولاً حداقل دارای مدرک لیسانس و چندین سال سابقه کار در منابع انسانی هستند.

  • درآمد: طبق گزارشات BLS، مدیران منابع انسانی به طور متوسط سالانه 116،720 دلار حقوق دریافت می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): پیش بینی می‌شود اشتغال مدیران منابع انسانی طی دهه آینده 6٪ افزایش یابد.

مدیریت آموزش و توسعه

پردرآمدترین مشاغل 2021
پردرآمدترین مشاغل جهان در سال 2021

مدیران آموزش و توسعه که یکی از مشاغل خاص و پردرآمد است، برنامه‌های آموزشی را برای سازمان‌ها ایجاد و نظارت می‌کنند. آنها ممکن است مواد درسی را خود تهیه کنند و یا از فروشندگان یا مدیریت کارکنان آموزشی خریداری کنند. به طور معمول، این مدیران حداقل دارای مدرک لیسانس هستند و برخی از کارفرمایان ممکن است مدرک کارشناسی ارشد را ترجیح دهند.

  • درآمد: با توجه به گزارش BLS، آموزش و توسعه به طور متوسط​​ سالانه 113،350 دلار درآمد کسب می‌کنند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): طبق گفته‌ی اداره‌ی BLS، پیش بینی می‌شود اشتغال مدیران منابع انسانی طی دهه آینده 7 درصد افزایش یابد.

معماری شبکه‌ی کامپیوتر

پردرآمدترین مشاغل 2021
پردرآمدترین مشاغل جهان در سال 2021

این متخصصان فناوری اطلاعات که مهندسان شبکه نیز نامیده می‌شوند، شبکه‌های رایانه‌ای را طراحی و می‌سازند. مهندسان بسته به شغل خود، شبکه‌ها را نیز مدیریت می‌کنند و داده‌های ترافیک را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا برای رشد آینده برنامه ریزی کنند. به طور معمول، معماران شبکه‌های رایانه‌ای دارای مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط با فناوری و تجربه کاری قابل توجهی در مدیریت سیستم‌ها هستند.

  • درآمد: با توجه به گفته‌ی BLS، معمار شبکه‌ی کامپیوتر پردردآمدترین شغل در سال 2021 است و این اشخاص سالانه به طور متوسط 112،690 دلار حقوق دارند.
  • رشد شغل در دهه پیش رو (2029-2019): انتظار می‌رود که اشتغال معماران شبکه‌های رایانه‌ای که یکی از بهترین شغل های 2021 است، طی دهه آینده 5٪ افزایش یابد.

بهترین شغل های جهان در سال 2021 در یک نگاه

  • پزشکی و جراحی
  • دندان پزشکی
  • مدیر عاملی (CEO)
  • پرستار متخصص و دیگر پرستاران رسمی
  • خلبانی
  • مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتری
  • مدیریت معماری و مهندسی
  • قاضی‌
  • مدیریت تبلیغات و بازاریابی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت علوم طبیعی
  • داروسازی
  • مدیریت فروش
  • وکالت
  • دانشمندان تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات
  • دانشمندان علوم سیاسی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت آموزش و توسعه
  • معماری شبکه‌ی کامپیوتر

لیست پردرآمدترین مشاغل 2021 تمام شد! به نظر شما کدام یک از مشاغل بالا، پردرآمدترین مشاغل جهان در سال 2021 است؟ شما کدام شغل را بیشتر می‌پسندید؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

بیشتر بخوانید:

.

منبع: thebalancecareers

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر