;
coinex

رسمی: بازگشت آمریکا به توافق پاریس و سازمان بهداشت جهانی

رئیس جمهور بایدن در روز اول ریاست جمهوری خود از بازگشت آمریکا به توافق پاریس و سازمان بهداشت جهانی خبر داد. برای دانستن جزئیات بیشتر با تکراتو همراه شوید

بایدن از همین آغاز کار، روند معکوس با سیاست های دونالد ترامپ را آغاز کرده و در مهمترین مورد قابل ذکر بازگشت آمریکا به توافق پاریس را تضمین کرده است.

او در روز اول ریاست جمهوری خود 17 فرمان اجرایی را امضا کرد که 15 تای آن مربوط  به خنثی کردن اعمال غیرعلمی ریاست جمهوری پیشین بوده است. یکی از مهم ترین آنها اقدام عملی جدی درباره مبارزه با کووید-19 بوده است.

رسمی: بازگشت آمریکا به توافق پاریس و سازمان بهداشت جهانی

دولت جدید سه فرمان اجرایی مربوط به بیماری همه گیری کووید-19 صادر کرد که اولین و مهم ترین مربوط به بازگشت ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی بود. رئیس جمهور بایدن مشتاق است که ایالات متحده به عنوان یک رهبر فعال در این سازمان بین المللی عمل نماید.

سازمان بهداشت جهانی به بودجه کشورهای عضو متکی است و ایالات متحده مدت هاست که کمک شماره یک است، اما رئیس جمهور سابق یعنی دونالد ترامپ بودجه مالی سازمان بهداشت جهانی را به حالت تعلیق درآورد و دست از حمایت ها کشید.

رسمی: بازگشت آمریکا به توافق پاریس و سازمان بهداشت جهانی

ایالات متحده همچنین در یک فرمان اجرایی دیگر به توافق نامه بین المللی تغییرات آب و هوایی پاریس پیوست. این توافق درحقیقت برای محدود کردن افزایش درجه حرارت زمین به زیر 2 درجه بالاتر از سطح دوره پیشاصنعتی حاصل آمد.

ایالات متحده قصد خود برای خروج از این توافق نماه در ژوئن 2017 اعلام کرد، اما این کشور باید منتظر پایان 3 ساله توافق اولیه می شد، این کشور نهایتا در نوامبر 2020 از این توافق خارج شد تا در کنار ایران و ترکیه تنها کشورهایی باشند که با وجود سهم بیش از 1 درصدی خود در انتشار گازهای گلخانه ای در این توافق نباشند.

بیشتر بخوانید:

منبع: iflscience

نظر شما درباره بازگشت آمریکا به توافق پاریس و سازمان بهداشت جهانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر