;
coinex

توییت ‌های مرتبط با کرونا در توئیتر پیش از گزارش‌های رسمی وجود داشته است

توییت ‌های مرتبط با کرونا در توئیتر پیش از گزارش های رسمی، خبر شیوع ویروس را نشان می دهند برای دانستن جزئیات بیشتر با تکراتو همراه شوبد

درحالی که رسانه های اجتماعی نقشی اساسی در پخش اخبار گسترده و همه جانبه در باره بیماری کووید-19 داشتند، اما یافته های جدید نشان می دهند که این امکان نیز وجود دارد که این همه گیری از راه های دیگری نیز می توانند مفید عمل نمایند.

این روزها شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر نقش مهمی در انتشار سریع اخبار دارند و حالا خبری در این باره از توییتر منتشر شده است.

توییت ‌های مرتبط با کرونا در توئیتر پیش از گزارش‌های رسمی وجود داشته است

میلنا لوپریت از دانشگاه کالابریا و همکارنش در مطالعه جدید خود ادعا کردند که مقامات می توانند از این شبکه های اجتماعی برای بدست آوردن اطلاعات محلی در مورد نقاط حساس ویروسی حتی قبل از شناسایی رسمی استفاده کنند.

او دراینباره گفت: « مطالعه جدید ما شواهدی را مبنی بر اینکه رسانه های اجتماعی می توانند ابزاری مفید برای نظارت اپیدمیولوژیک باشند، فراهم آورده است. آنها می توانند در شناسایی نشانه های ابتلاهای جدید و همچنین شناسایی ابتلا بدون علامت بسیار مفید عمل نمایند.»

این دانشمندان با بررسی داده های 570 هزار کاربر و 890 هزار توییت در 7 کشور اروپایی به مقایسه کاربرد کلمه کلیدی ذالت الریه در زمستان سال پیش و زمستان های قبلی پرداختند.

توییت ‌های مرتبط با کرونا در توئیتر پیش از گزارش‌های رسمی وجود داشته است

آنها پس از حذف پیوندها و لینک های توییت ها، متوجه این مسئله شدند که تعداد قابل توجهی افزایش در به کاری گیری کلمه کلیدی ذالت الریه در زمستان 2020-2019 اتفاق افتاده است.

آنها همین عمل را با دیگر مفاهیم مشترک درباره کرونا از جمله سرفه خشک انجام دادند و تقریبا الگویی مشترک را پیدا کردند. در ایتالیا این توییت ها پیش از یک هفته از گزارش رسمی اولین مورد نقاط حساس ویروسی را شناسایی کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

منبع: sciencealert

نظر شما درباره توییت ‌های مرتبط با کرونا در توئیتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر