;
coinex

پردازنده 16 هسته ای اینتل به زودی رونمایی می شود

با مرور آخرین اخبار دنیای تکنولوژی متوجه می شویم که پردازنده 16 هسته ای اینتل با نام Alder Lake تا شهریور ماه سال آینده رونمایی خواهد شد.

عملکرد پردازنده های نسل دوازدهم اینتل نسبت به نسل قبلی خود به طور چشمگیری بهبود یافته است. حالا اینتل قصد دارد پردازنده 16 هسته ای و 24 رشته ای قدرتمندی به نام Alder Lake را برای استفاده در دسکتاپ رونمایی کند.

بر اساس گزارشات منابع معتبر این حوزه، پردازنده های نسل دوازدهم اینتل که در نمایشگاه CES 2021 به نمایش گذاشته شدند تا اوایل شهریور سال اینده رسما معرفی خواهند شد.

پردازنده 16 هسته ای اینتل به زودی رونمایی می شود

با این شرایط در سال 2021 علاوه بر عرضه پردازنده های نسل یازدهمی Rocket Lake پردازنده های نسل دوازدهم Alder Lake را نیز روانه بازار خواهد کرد.

با انتشار این خبر بسیاری از گیمرها و کاربران سیستم های دسکتاپ حرفه ای که قصد داشتند منتظر پردازنده های Rocket Lake باشند، ممکن است با کمی صبر بیشتر منتظر ارائه Alder Lake باشند تا از پردازنده هایی با قدرت و عملکرد بیشتر و بهتر بهره مند شوند.

به لحاظ آماری تعداد هسته های Alder Lake دوبرابر Rocket Lake می باشد اما به دلیل معماری ناهمگن اینتل، صرفا مقایسه دو پردازنده بر اساس تعداد هسته ها درست نیست. معماری دو خوشه ای پردازده های Alder Lake شامل ترکیبی از هسته های قدرتمند و کارآمد Golden Cove و هسته های کم مصرف Gracemont  است.

پردازنده 16 هسته ای اینتل به زودی رونمایی می شود

ساخت Alder Lake با فرایند تولید 10 نانومتری Enhanced SuperFin اینتل سبب کاهش 15 درصدی مصرف انرژی می شود. علاوه بر این ها به مدد بهره مندی از هسته های Gracemont به نظر میرسد، فرایندها در هر چرخه IPC نسبت به Willow Cove تا 20 درصد بهبود داشته باشد. در نتیجه پردازنده های نسل دوازدهمی Alder Lake عملکردی در حدود 40 تا 50 درصد بهتر نسبت به معماری قدیمی پردازنده های Skylake دارد.

به علاوه سخت افزار  Alder Lake به سوکت جدید LGA 1700 مجهز شده است. سوکت جدید قابلیت‌های خوبی مانند پشتیبانی از استاندارد PCI Express 5.0 ، حافظه DDR5 و پشتیبانی از تاندربولت و وای‌ فای را دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پردازنده 16 هسته ای اینتل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر