;
coinex

مخفی کردن شماره در تلگرام ؛ چگونه در تلگرام مخفی بمانیم؟

پنهان کردن شماره در تلگرام باعث می‌شود که غریبه‌ها و افراد ناشناس به شماره همراه شما دسترسی نداشته باشند. در این مطلب، روش مخفی کردن شماره در تلگرام را به شما آموزش می‌دهیم تا از آزار و اذیت یا کلاهبرداری‌های آنلاین در امان باشید.

تلگرام، یک پلتفرم پیام رسان با فناوری رمزنگاری سرتاسری است که قابلیت‌ها و امکانات زیادی برای حفظ حریم خصوصی کاربران دارد. مخفی کردن اطلاعات خصوصی مثل شماره تلفن یکی از این قابلیت‌ها است.

برای آشنایی با این قابلیت با ما همراه شوید تا  آموزش مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام را با شما به اشتراک بگذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام

برای عضویت در تلگرام می‌توانید شماره موبایل خودتان را وارد کنید تا تلگرام با استفاده از آن، هویت شما را از سایر کاربران تفکیک کند. اما برای استفاده از تلگرام و برقراری ارتباط با دیگران، نیازی ندارید که حتماً از شماره خودتان استفاده کنید.

نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام
نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام

در تلگرام، با دو روش می‌توانید کاربران مورد نظر را به لیست مخاطبان خود اضافه کنید:

  1. استفاده از شماره تلفن آنها (وارد کردن دستی شماره یا به اشتراک گذاشتن مخاطب)
  2. استفاده از نام کاربری (شبیه به توییتر)

اگر شما و مخاطب مورد نظرتان از سیستم نام کاربری تلگرام استفاده می‌کنید، باز هم می‌توانید از همه امکانات تلگرام (مثل عضویت در گروه‌ها و کانال‌ها) بهره‌مند شوید، بدون اینکه نیازی به ارائه شماره تلفن خودتان داشته باشید. برای انجام این کار، کافی‌است یک تنظیم خاص را غیرفعال کنید که در ادامه نحوه انجام آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مخفی کردن شماره در تلگرام اندروید

برای مخفی کردن شماره در تلگرام در گوشی های اندروید کافی‌است یکی از تغییرات این اپلیکیشن را تغییر دهید.

1. اول، اپلیکیشن تلگرام را در گوشی اندروید خودتان باز کرده و روی آیکون منوی سه خط در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

2. گزینه Settings را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

3. حالا به قسمت Privacy and Security بروید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

4. گزینه Phone Number را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

5. در قسمت Who Can See My Phone Number، تنظیمات پیش‌فرض روی گزینه Everybody قرار دارد. برای اینکه فقط لیست مخاطبان‌تان بتوانند شماره تلفن شما را ببینند، گزینه Contacts را انتخاب کنید. اما برای اینکه هیچ فردی قادر به دیدن آن نباشد، گزینه Nobody را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

6. پس از انتخاب کردن گزینه Nobody یک قسمت جدید را به نام Who Can Find Me By My Number مشاهده می‌کنید. اگر این گزینه را روی حالت My Contacts تنظیم کنید، فقط مخاطبان شما می‌توانند با جستجوی شماره، شما را در تلگرام پیدا کنند.

مخفی کردن شماره در تلگرام

نکته: پس از انتخاب این گزینه، فقط کاربرانی که در فهرست مخاطبان شما قرار داشته باشند، می‌توانند شما را در تلگرام جستجو و پیدا کنند و هیچ کاربر دیگری، قادر به پیدا کردن شما یا حتی دیدن شماره تلفن شما نخواهد بود.

7. پس از ویرایش تنظیمات مورد نظر، روی آیکون تیک در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

مخفی کردن شماره در تلگرام

بیشتر بخوانید:

بهترین برنامه ضبط تماس برای اندروید، آیفون و کامپیوتر

ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

مخفی کردن شماره در تلگرام آیفون

روش مخفی کردن شماره در تلگرام در گوشی های آیفون کمی متفاوت است.

1. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و وارد تب Settings شوید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

2. گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

3. به قسمت Phone Number بروید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

4. در این قسمت، بخش Who Can See My Phone Number را مشاهده می‌کنید. برای اینکه شماره‌تان مخفی شود و فقط کاربران ثبت شده در فهرست مخاطبان‌تان بتوانند شماره شما را ببینند، گزینه My Contacts را انتخاب کنید.

5. برای مخفی کردن شماره خودتان از دید تمام کاربران، گزینه Nobody را انتخاب کنید.

مخفی کردن شماره در تلگرام

6. پس از انتخاب این گزینه، بخشی تحت عنوان Who Can Find Me By My Number باز می‌شود. گزینه پیش فرض، My Contacts است که در این حالت، فقط کاربرانی که شماره شما را داشته باشند و در فهرست مخاطبان شما باشند، امکان دیدن و پیدا کردن شماره تلفن شما را دارند.

مخفی کردن شماره در تلگرام

پس از مخفی کردن شماره در تلگرام می‌توانید کارهای دیگری مثل لغو اشتراک‌گذاری مخاطبان خودتان با تلگرام را انجام دهید. این کار باعث می‌شود که در ارتباطات بین شما و مخاطبان‌تان، شماره تلفن نقشی نداشته باشد (می‌توانید برای اضافه کردن مخاطب، از نام کاربری استفاده کنید).

جمع‌بندی

در این مطلب یاد گرفتیم که چگونه در تلگرام شماره را مخفی کنیم و امنیت‌مان را بالا ببریم. تلگرام، امن‌ترین پیام رسان دنیا نیست؛ اما امنیت بسیار زیادی دارد و گزینه‌های مختلفی برای حفظ امنیت و حریم شخصی در این پیام رسان محبوب وجود دارند. با پنهان کردن شماره در تلگرام با استفاده از نکاتی که در این مطلب بررسی کردیم، می‌توانید از حریم خصوصی خودتان حفاظت کنید.

سوالات متداول

آیا امکان مخفی کردن نام خانوادگی در تلگرام وجود دارد؟

متأسفانه، امکان مخفی کردن نام یا نام کاربری در تلگرام وجود ندارد. اما می‌توانید نام خودتان را در این اپلیکیشن تغییر دهید. روی آیکون سه خط افقی در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه زده و وارد تنظیمات شود. حالا روی سه نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. در این منو، گزینه Edit name را انتخاب کرده و نام خودتان را ویرایش کنید.

چگونه در تلگرام شماره را مخفی کنیم ؟

برای مخفی کردن شماره در تلگرام وارد مسیر Settings/ Privacy and Security/ Phone number شده و بعد گزینه Nobody را انتخاب کنید.

آیا ادمین‌های کانال‌های تلگرام امکان دیدن شماره کاربران را دارند؟

خیر، اگر در تنظیمات مربوط به مخفی کردن شماره در تلگرام گزینه‌های Nobody یا My contact را انتخاب کرده باشید، دیگران قادر به دیدن شماره شما نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: howtogeek

نظر شما درباره نحوه مخفی کردن شماره در تلگرام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر