;
coinex

اینترنت 5G مبین نت ؛ عرضه عمومی تا خردادماه

چندی پیش مبین نت از شبکه 5G FWA خود با حضور وزیر ارتباطات رونمایی کرد. در این مراسم از احتمال عرضه اینترنت 5G مبین نت نیز سخن به میان آمد.

صبح روز دوشنبه 18 اسفندماه، مبین نت طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات از شبکه 5 جی FWA خود رونمایی کرد. این سرویس در حال حاضر در محل خبرگزاری ایرنا و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران قرار دارد.

طی این مراسم بود که مدیرعامل مبین نت از احتمال عرضه عمومی این سرویس به مردم در اوایل خرداد ماه سال آینده خبر داد. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

اینترنت 5G مبین نت ؛ عرضه عمومی تا خردادماه

محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم با اشاره به اشتباهی که در خصوصی سازی مخابرات در سال های گذشته رخ داده است تاکید کرد که توسعه اینترنت ثابت به دلیل انحصارگرایی های مخابرات در کشور دچار عقب ماندگی شده است:

البته از دل خصوصی سازی مخابرات شرکتی چون همراه اول متولد شد که همین شرکت هم اگر رقبایش وجود نداشتند به این پیشرفت نمی‌رسید. اساسا رقابت باعث پیشرفت خواهد شد. این اشتباه در خصوصی‌سازی مخابرات و واگذاری داکت‌ها و سیم‌های مسی که جزو انفال عمومی است شکل گرفت و سعی داریم تا این موضوع را در همین دولت و با کمک مجلس جبران کنیم.

جهرمی در ادامه تاکید کرد که برای پاسخ به نیاز عمومی؛ وزارت ارتباطات به شرکت های FWA مجوزی اعطا کرده تا خدمات خود را به نسل 5 ببرند. حالا مبین نت اولین شرکتی است که در این حوزه اقدام عملی صورت داده و خدات خود را عرضه کرده است. خدماتی که میتواند تا 30 برابر کیفیت اینترنت ثابت را برای مشترکین بالا ببرد. او در این باره اظهار کرد:

اینترنت 5G مبین نت ؛ عرضه عمومی تا خردادماه

به زبان ساده در یک سایت 4G پهنای باندی با ۴۰ مگاهرتز فرکانس، ۱۰۰ مگابیت عرضه می‌شود که بین کاربران تقسیم می‌شود اما در تست‌های 5G به این رسیدیم که این ۱۰۰ مگابیت پهنای باند تبدیل به ۳ گیگابیت می‌شود و تقسیم آن بین مشترکین، سرعت و کیفیت بهتری را خواهد داشت.

پیش از این در تکراتو به پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400 پرداخته بودیم. به علاوه توصیه میکنیم حتما نگاهی به اینترنت رایگان نوروز 1400 داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینترنت 5G مبین نت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر